Camping La Draille ****

La Draille
8,2

212 reviews over Camping La Draille in het Nederlands

Erg fijne camping en erg vriendelijke beheerders!

Fam. de Lange, 14-9-2017

Mooie ligging van de camping. Veel te zien in de omgeving. Erg vriendelijk, behulpzaam en gastvrij Vlaams beheerders echtpaar! Ze helpen je graag met het zoeken van een leuk uitje en doen niet moeilijk als er eens iets kapot gaat.

Kampwinkel met alle standaard zaken die je op de camping nodig hebt.

Lidl op 2.4km afstand.

Niet goed? Tja dan kan ik allen de WIFI noemen die erg traag is, maar dat komt omdat de camping in een vallei tussen de bergen ligt.

Telefoneren gaat op de rand van de camping daar in tegen prima.

Prachtige vakantie gehad

Westra, 4-9-2017

Het is een zeer mooie camping en de camping beheerders zijn heel aardig. Ook is de sfeer op de camping erg gemoedelijk. Het is een mooie omgeving en de supermarkten zijn dichtbij. Wat wij echter wel jammer vonden is dat wij in het restaurant niet glutenvrij konden eten.
Gereisd met partner in augustus 2017

Mooie camping met te weinig sanitair

Henk, 24-8-2017

Verwachtingen;

Alles begint natuurlijk met een verwachting. Nadat ik vorig jaar in Frankrijk op vakantie ben geweest zocht ik nu een camping waar mijn kinderen (van 11 en 16 jaar) genoeg te doen zouden hebben en veel leeftijdgenoten zouden kunnen ontmoeten. Met name door de enthousiaste verhalen van kennissen die al jaren op La Draille komen heb ik begin dit jaar een vakantie van 2 weken geboekt.

Een “lodge-tent” inclusief inventaris, de St. Emmilion. Ook omdat ik vorig jaar via touroperator al eens een dergelijke tent gehuurd had en dit goed was bevallen.

De huurprijs van een dergelijke accomodatie benaderd de hypotheek van een middenwoning in mijn omgeving en de prominent aanwezige “vier sterren” maakte dat ik hoge verwachtingen van het uitrustingsniveau van de tent.

De accomodatie

De safari of lodge tent was gedateerd. Dat was duidelijk te zien door meerdere kleine gebreken zoals afgescheurde elastieken, vlekken in de doeken, gaten in de rieten vloerbedekking etc. Het inventaris was wel compleet, schoon en goed bruikbaar. De koelkast was netjes en ook het “aanrecht” was schoon.

De tenten stonden prima gesitueerd op een veldje met voldoende ruimte voor iedereen. Er waren voldoende plaatsen met zon en schaduw zodat iedereen wel prettig kon recreëren.

De bedden waren afschuwelijk hard. De matrassen zijn echt niet comfortabel en wij hebben dan ook een aantal nachten echt slecht geslapen. De afmetingen zijn 80x200 wat voor iemand als ik nogal aan de krappe kant is. Dit was wat betreft de tent wel een grote tegenvaller.

De camping

Hoewel natuurlijk duidelijk is dat La Draille een familiecamping is en je dus een behoorlijke mate van “omgevingsgeluid” mag verwachten was het behoudens de weekenden en de wisseldagen iedere nacht “feest”. Ondanks de strenge regels (papier is geduldig) verzorgden jongeren de meeste nachten dusdanig overlast dat meerdere mensen er slapeloze nachten aan overhielden. Ik kan me voorstellen dat het voor gezinnen met kleine kinderen echt niet zo’n pretje is om rond 03:00 wakker geschreeuwd te worden door pubers die strak staan van de hormonen. Wij hebben na 3 nachten maar oordoppen gekocht (en gebruikt) omdat het anders zeker op een voortijdige beëindiging van de vakantie zou zijn uitgedraaid.

La Draille vraagt vrijwilligers om ’s nachts de rust te handhaven maar het effect daarvan heb ik niet gemerkt. Misschien was het zonder die nachtwachten nog wel erger. Regels opstellen in geen probleem, handhaven is een ander verhaal.

Waar La Draille dan wel weer positief mee opvalt is de gemoedelijke sfeer van mensen onderling en dat het gros van de mensen uitermate aardig en fatsoenlijk zijn, je ziet geen torens met bierkratten en er is geen herrie van radio’s.

Het sanitair is echt onvoldoende. Voor een camping van dergelijke omvang zijn veel te weinig toiletten en douches beschikbaar. Hierdoor zijn toiletten snel vuil en douches niet meer fris om te gebruiken. Ik heb wel de indruk dat er schoon wordt gemaakt maar het gebruik is dusdanig intensief dat meerdere malen per dag schoonmaken geen overbodige luxe is. De toiletten zijn ook klein en veel vertonen mankementen. Variërend van ontbrekende deurknop tot vieze wanden en vloeren

Ik heb meerdere malen met koud water moeten douchen of met een straaltje waar alleen mijn kruin nat van werd. Wat dan wel weer bijzonder was dat het water bij de afwas-balies langdurig bloedheet was. Misschien een optie om die 2 dingen om te draaien ;-)

Bij de toiletten is slechts een zeepdispenser beschikbaar voor alle wasbakken. Dit maakte dat mensen met zeep gaan lopen en dat dit weer leidt tot geknoei en zeepresten her en der.

De prijzen op de camping zijn (zeker voor Nederlandse begrippen) hoog. Iedereen begrijpt dat er meer gevraagd wordt voor een artikel als in de supermarkt, een marge van 10 a 20% is denk ik heel reëel maar hier was sprake van dubbel

Viel tegen deze keer

Paul, 20-8-2017

Wij stonden voor de vierde keer op deze camping. Werden gastvrij ontvangen. Wat echt tegenviel is de staat en de kwaliteit van het sanitair, wat ook nog eens slecht werd schoongemaakt. Wat je toch tenminste mag verwachten - zeker gezien de hoofdprijs die je betaalt - zijn schoongemaakte toiletgebouwen. Wij (en ook anderen) hebben hier opmerkingen over gemaakt, maar dit werd helaas afgedaan met een smoesje door de beheerders.

Daarnaast is het ronduit vervelend dat er continue stinkende dieselauto's van de camping zelf langs je tent rijden, dat ging de hele dag door.

We zullen hier niet meer terugkomen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

prima kampeer plek

Boerrigter, 19-8-2017

Fijne camping voor de oudere jeugd. Genoeg vertier en aanbod van animatie

Sanitair is ronduit verouderd en doorgaan de gehele dag vies net als bij de afwas ruimte

Mooie omgeving

Van Hoeven, 19-8-2017

Eerst wil ik de positieve dingen vermelden

- Mooie ligging

- Gemoedelijk sfeer op de camping

- Auto vrij

- Lekker broodjes

- Lidl dichtbij

- Genoeg uitstapjes binnen 40 min te rijden

- Leuke kinderanimatie

Nu helaas de negatieve dingen die ons heeft doen besluiten om hier niet meer terug te komen.

- Park beheerder niet professioneel en kan niet tegen kritiek( als ons het niet beviel moesten wij maar weggaan. Dit zei hij in het vlaams "Ga toch weg man" Beheerster bleef echter correct en aardig.

- Zeer vies en onsmakelijk sanitair. Werd letterlijk met de Franse slag schoon gemaakt. (overal schimmel kapotte voegen missende ventilatie rooster's stof kapotte tegels kapotte wc etc.) Na de beheerster geconfronteerd te hebben met foto's etc werd erg wel beter schoon gemaakt.

Sanitair is echter gewoon aan vervanging toe.

- Zwembad is gevaarlijk i.v.m. met losliggende tegels opstaande tegels kapotte voegen gladde tegels scherpe punten in peuter bad (na een gesprek met de badmeester werd me duidelijk dat hij veel pleisters plakte)

Wel een zeer leuke glijdbaan.

Prijs kwaliteit is totaal niet in balans.

Ondanks het slechte sanitair en slechte zwembad een leuke vakantie van gemaakt. Mede door de sfeer op de camping.

Kindvriendelijk geven wij een 4 i.v.m. met gevaarlijk situatie(opstaande pomphuis met een gat van 1,20 diep) Zwembad regelmatig de tenen gestoten etc.

Animatie was daar in tegen top.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Gezellig en gemoedelijke sfeer op de camping

Fam Dolderman, 17-8-2017

Zwembad toe aan renovatie

ons tweede thuis

familie meijer, 10-8-2017

geweldige sfeer,wij en de kinderen kijken altijd weken uit naar de vakantie en worden altijd weer heel blij als we komen aanrijden.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Fantastische vakantie in gemoedelijke sfeer

Lubbert, 9-8-2017

Fijne camping in mooie omgeving,

De kinderen vermaken zich prima, ook voor papa en mama heerlijk relaxed

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Vakantie met sfeer om nooit te vergeten!

Annieke, 8-8-2017

Erg gezellig park met schone toiletten en douches. De sfeer was erg gezellig. Een echte aanrader.
Gereisd met vrienden in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Draille in Souillac (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Draille zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Draille scoort een 8.24 uit 10 op basis van 217 reviews.