Camping Le Coursavy **

Camping Le Coursavy
Le Coursavy
8,5

45 reviews over Camping Le Coursavy in het Nederlands

Heerlijke plek om tot rust te komen

Visser, 25-9-2017

+ Ligging aan rivier, mooie groene omgeving, vriendelijke zeer behulpzame eigenaren (!), gemoedelijke sfeer, pizza's 1 x per week, broodbus elke ochtend, mogelijkheid tot maken kampvuur, schoon sanitair. Voor het hoogseizoen lijkt het wat aan de krappe kant qua hoeveelheid . Wij waren in een iets rustigere periode en toen ruim voldoende, hebben niet hoeven wachten. Verder werd het sanitair + afwasgelegenheid goed schoon gehouden.

- Eigenlijk weinig...De enige puntjes:

* De bakker die 's morgens om 08.30 uur luid toeterend de campig op komt rijden. Je zat dan rechtop in je bed...Daar zagen wij het nut niet zo van in. Als je weet dat hij elke ochtend om 08.30 ur komt, kun je ook je wekker zetten, dan laat je een ieder de keuze om al dan niet uit te slapen.

* Erg lauw afwaswater met een heel traag stroompje water, waar je iom beureten je teil mee moest vullen. Gelukkig was het bij ons wat rustiger, waardoor we het water uit de douche konenden gebruiken. Ging een stuk sneller en was warmer.

Onze kinderen van 12 en 14 hebben zich prima vermaakt. De eerste week nog aansluiting met de groep jeugd, de 2e week veel rustiger, maar evengoed erg genoten.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Topcamping!

E&B, 8-9-2017

We zijn nu voor de 3e keer hier geweest. 12 dagen genot op een prachtige camping. Zeer gastvrije eigenaren. Hans zorgt voor blinkend schoon sanitair. Prachtigeomgeving, elk jaar ontdek je weer wat nieuws. Het voelt als thuiskomen. Er hangt ongedwongen sfeer, niets moet alles mag, dat voel je gelijk als je aa komt. Tot volgend jaar! :)
Gereisd met partner in augustus 2017

Uitrusten en gezelligheid op de coursavy

Fam Stommel, 3-4-2017

Dit wordt al weer de zevende keer dat we lekker naar de Corsavy kunnen. Ik kijk er nu al naar uit.

Ik ken iemand, ik zal geen namen noemen, die voelt het Coursavy gevoel, helemaal zenn zijn, als ze aankomt op de camping. Dat zegt ook wel wat. En daarom komen mensen terug. Een vaste kliek mensen....nou zo ervaar ik het niet. Voordat wij deze camping leerder kennen was er ook een groep vaste mensen maar maak er een gewoon praatje mee je zal zien dat het gewoon ontspannen en gezellig is.

Onze vrienden gaan ook al weer voor de derde keer met ons mee. Gezellig.

Druk bij het sanitair....ach het is vakantie maak je niet druk. Het valt best mee.

Maar wat je er voor terug krijgt.

Een heerlijke ontspannen vakantie.

Mooie omgeving, leuke avondmarkt en lekker eten daar op z'n Frans!

Van ons geen negatieve klanken.

Super camping voor jonge en oudere tieners, gezellig en sportief!

Wie weet tot in de zomer van 2017!!

Fam. Stommel

Marco

Inge

Pieter en Jasper

Heerlijke plek!

Helena, 24-2-2017

De camping is mooi, ruim, met plekken dichtbij de rivier, of iets verder hier vanaf. Veel schaduwrijke plaatsen.

De campingeigenaar (Hans) is erg vriendelijk en altijd bereid om hulp te bieden waar nodig.

Het wifi is zeer matig, wat ons gevoel van ontspanning alleen maar deed toenemen. Maar voor degenen die dit belangrijk vinden, zou dit storend kunnen zijn.

Het sanitair is netjes en wordt keurig schoongehouden.

De rivier de Lot is mooi, maar wel vrij koud! De kinderen leken hier trouwens geen last van te hebben, er ligt een vlot in het water waar ze veel plezier hadden. Er zijn veel tieners, maar ook jongere kinderen. De onderlinge sfeer is goed. 's Avonds gaan de grotere kinderen naar de 'kloof', soms tot behoorlijk diep in de nacht, in het aardedonker. Een geweldige en onvergetelijke ervaring voor onze beide kinderen!

Er is een heel klein zwembadje op de camping. Wat de toegevoegde waarde hiervan is, vind ik moeilijk te zeggen.

De groepen kinderen, hoe vriendelijk ook, intimideerden onze kinderen in eerste instantie een beetje, waardoor het bijna een week duurde voordat ze helemaal hun plek tussen de andere kinderen gevonden hadden. Maar ieder kind is anders, wij hebben geen verlegen kinderen, maar zo op een groep afstappen doen ze niet zo gemakkelijk.

De wat 'harde kern' van jaarlijks terugkerende bezoekers is behoorlijk aanwezig, niet luidruchtig, maar met een soms wat superieure air ('wij komen hier al voor de 8e keer') maar wij hadden hier eigenlijk geen last van.

De Cantal is een wat arme streek, wij misten de sfeervolle Franse dorpjes en stadjes een beetje. Ze zijn er wel, maar je moet een beetje zoeken ;-) Ook zijn er niet vreselijk veel bezienswaardigheden in de nabije omgeving.

Samengevat hebben wij een heerlijke vakantie gehad, we genoten van de prachtige natuur, de paar mooie dorpjes om ons heen, de rust en de ruimte.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

nooit meer

ad, 28-1-2017

De eigenaar Hans was werkelijk ontzettend vriendelijk. Het was wel een echte ons kent ons camping waar zelfs de gasten het sanitair mee poetsten. Plaatsen redelijk ruim. Sanitair zeer pover en sterk verouderd. Bij ons was de camping vol, dwz zo'n 500 mensen en dan maar 3 toiletten! "s Ochtends stond je in de rij voor het toilet en daarna voor de bakker.

Gehandicapten toilet was zo druk bezet dat ik als gehandicapte in de rij moest staan. Wastafels waren afgeschermd met louvre deurtjes, weinig privacy.

"s Avonds op tijd eten anders was het warme afwaswater op ( 1 kraantje lauw water voor hele camping) daarna snel in de rij voor een v.d 3 douches. Een goede tip voor Hans, koop er desnoods 2e hands een mobile sanitairunit bij want dit kan echt niet, ondanks jouw vriendelijkheid en warm welkom hadden wij het wegens het slechte sanitair binnen een week wel gezien!

Jammer want verder was de ligging prachtig!

De prijs-kwaliteit verhouding was totaal zoek.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

wanneer je van honden houd

Max, 4-12-2016

prima camping met goed sanitair, 100% NL en veel honden die hier vrij rondlopen, vooral die van de eigenaar!
Gereisd met partner in september 2016

Wederom heerlijk genoten!

Kirsten, 11-8-2016

Tweede keer op deze camping, dit keer plaats 23. Als je van actie houdt voor je tent, is dit een perfecte plaats (voetbal, volleybal). Afdrijfrecord staat nu op 132 (in 2014 op 72) en een nieuw idee is dit jaar geboren, met z'n allen pannenkoeken eten (135 dit jaar). Kinderen (15 jaar en 5 jaar) hebben zich weer prima vermaakt (en wij dus ook). Eerste supermarkt 15 min. rijden, La Vinzelle 8 km met heerlijk ijs en een prachtige wandeling ernaartoe. Wc's en douches zijn schoon. Wandelen, fietsen, zwemmen, het kan allemaal hier. Geen animatie, kinderen vermaken zich perfect met elkaar. Kinderen willen volgend jaar weer :-)
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Net als andere jaren: Gewoon goed!

Robert Snijder, 7-8-2016

Vorig jaar al aan de eigenaar aangegeven dat we een aantal jaren zouden overslaan, maar toch weer 10 dagen op de Coursavy gestaan. Zelfde laantje als de afgelopen 3 keer, alleen een plaatsje opgeschoven. Lekker op onszelf, zonder de drukte van het speelveld, en langslopende mensen op weg naar het sanitairgebouw. Het is maar waar je voor kiest.

Persoonlijk vind ik het jammer dat er zoveel Nederlanders op deze camping staan, maar dat komt waarschijnlijk door de mond-op-mond reclame. Een fijne camping moet worden gedeeld met vrienden en bekenden!

Mooie omgeving om te wielrennen en te wandelen. (verschillende routes zijn beschikbaar in de bibliotheek, evenals een uitgebreid assortiment aan leesvoer.)

De Tour de France is dagelijks te volgen op de TV in het receptie- annex bibliotheekgebouw.

Sanitair wordt keurig schoon gehouden.

Elke ochtend komt de bakker op de camping met vers brood, dit jaar echter geen ijsboer gezien, volgens de eigenaar omdat hij het druk had met zijn nieuwe horecagelegenheid.

Zowel geschikt voor jonge als oudere kinderen.

Heel fijn is de ligging van de camping direct aan de rivier, zodat het zwembadje gebruikt kan worden voor de allerkleinsten.

Tot volgend jaar?

Het was weer heerlijk

Jelle, 2-8-2016

Net als voorgaande jaren weer heerlijk genoten van omgeving en de Lot aan de camping voor de betere verkoeling. Sanitair wordt meerdere malen per dag grondig opgepoetst. Rustige camping waar kinderen (en dus ouders) zich prima kunnen vermaken

Geweldige camping!

G.M.Voge, 10-12-2015

Wij hebben op deze camping 10 weken gestaan afgelopen voorjaar. Het sanitair wordt heel goed schoongehouden en er is wc papier. De plaatsen zijn ruim met meer of minder schaduw. De rivier de Lot is in het voorjaar nog te koud om erin te zwemmen, maar `s zomers wordt er door de kinderen veel gezwommen. Je kunt er goed vissen en genieten van de vogels. Er is een zwembadje voor de jongere kinderen , voor de oudere jeugd is er in het hoogseizoen de kloof aan de overkant van de weg, waar ze zich kunnen vermaken zonder dat ze de campinggasten storen. De omgeving is prachtig en heel geschikt om te wandelen of te fietsen. De stad Rodez is zeker de moeite waard om te bezoeken en ook Conques op 10 km is zeker de moeite waard. Voor de boodschappen is er 16 km verder een Intermarché supermarkt en in Grand Vabre op 2km zijn een paar restaurantjes, waar je voor niet te veel geld lekker kunt eten. De eigenaren van de camping zijn heel behulpzaam en hartelijk.6x per week komt de bakker langs op de camping.
Gereisd met partner in april 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Coursavy in Grand Vabre, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Coursavy zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Coursavy scoort een 8.51 uit 10 op basis van 48 reviews.