Camping L' Eau Vive ***

Camping L' Eau Vive
L' Eau Vive
6,2

34 reviews over Camping L' Eau Vive in het Nederlands

Mooie camping, maar met de Franse slag

Anoniem, 10-8-2017

Kleine familie camping, mooi gelegen aan de rivier de Dordogne. Dichtbij het plaatsje Carrenac. Kampeerplaatsen zijn ruim en schaduwrijk. Huuraccommodaties liggen aan de wegkant (drukke weg die je goed hoort). Eigenaren zijn vriendelijk, maar spreken alleen Frans. Sfeer op de camping is prettig. ' s avonds wordt er soms wat georganiseerd (muziek /karaoke), maar de bar werd ook zo dichtgedaan. Verder werden er snacks aangeboden bij de bar, maar heb zelden iemand wat zien eten. Zwembad was mooi en er was altijd wel een ligbed beschikbaar. Broodjes was op bestelling beschikbaar. De staat van onze stacaravan was niet geweldig. Rook muf, sommige dingen stuk..etc. Voor sommige dingen was niet veel aandacht voor en dat kon je zien, ook op de camping. Voor een paar dagen was het prima. Zou hier geen twee weken willen staan.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Goede en slechte punten

Jan, 28-7-2017

Wij zijn hier geweest met vrienden van ons. We mochten zelf uitkiezen waar we stonden en de eigenaren waren flexibel. Spraken geen woord Engels maar met iemand die vertaalde kwamen we eruit. De meeste plekken zijn erg ruim met schaduw en zon. Het toilet bevatten helaas geen wc-bril. Mannen en vrouwen gescheiden. Het water was warm. Ook bij het afwassen was het water warm. In de omgeving is over het algemeen niet ontzettend veel te doen. In de buurt zit een aquapark maar dat is geen aanrader. De rivier is te koud om in te zwemmen. Wel kun je er canoën.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Nooit meer

Anoniem, 8-3-2017

In augustus 2016 een weekje een stacaravan op deze camping geboekt. De camping was net overgenomen en de nieuwe franse eigenaren spreken helaas geen woord Engels. De caravan die wij toegewezen kregen was ronduit smerig en zat vol met muggen. Ook kapotte glazen in de kast, dus meteen mijn vingers opengehaald. Ook deed regelmatig de boiler het niet en hadden we dus geen warm water. De klusjesman, vaste gast op deze camping, sprak gebrekkig Engels en deed zijn best. Ook de camping is echt aan renovatie toe. Het strandje stelde niets voor. Gezien het hokje en een oude caravan, die er nog stonden, moet het hier in betere tijden echt wel gezellig zijn geweest. Maar helaas stond alles er nu verloren bij. 1x per week komt er een bus op de camping, waar je pizza kunt kopen, op zaterdag. Verder konden we deze week nog 1x frietjes halen. S avonds was er een paar keer karaoke. Het zwembad op de camping was wel leuk. Ligstoelen genoeg. Kortom voor ons niet voor herhaling vatbaar....
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Voor herhaling vatbaar

BiancaL, 19-8-2016

We zijn hier ca. 1,5 week geweest met 2 tienerst (13 en 16 jaar). We zaten in een stacaravan via touroperator. De plek was ruim en bevatte zowel schaduw als zon. De caravan voldeed prima, toilet misschien wat aan de kleine kant, maar dat was niet super storend.

De rivier de Dordogne liep langs de camping, vanaf de camping kon je ook het water in. Ook kon je vanaf de camping vertrekken om te gaan kanoën naar de camping toe.

De campingeigenaren zijn super vriendelijk, hij spreekt een heel klein beetje Engels, zijn voornamelijk Frans. Maar met ons Frans en Google-translate kwamen we een heel eind. Ze doen er ook alles aan om evt. dingen die niet goed zijn, te vervangen of te repareren.

Er werden 's avonds ook wat dingen georganiseerd, zoals bijv. karaoke, band wat kwam spelen, dansavond.

's Morgens werden er door henzelf croissants, pain au chocolat en baguettes gebakken, lekker vers. De dag ervoor reserveren en je kon het 's morgens ophalen.

Op de camping hebben we alleen patat gehaald voor de makkelijk. Grote bakken, wel wat prijzig, maar heerlijke patatten!

Het zwembad was niet heel groot, maar voldeed prima.

Onze kids hadden alleen wat laat aansluiting met andere jeugd, maar dat heeft de pret niet mogen drukken. Daar kan men vanuit de camping niet heel veel aan doen.

Er was een petangue baan, luchtkussenkasteel, 2 tafeltennistafels en een vrij nieuwe voetbalkooi.

In Rocamadour kan je heel fijn klimmen, is ca. 30 minuten rijden.

De camping uit en dan naar links, in het eerste dorpje heb je aan de rechterkant een restaurantje waar je heerlijk kan eten en niet overdreven duur.

Wat ons betreft is het zeker voor herhaling vatbaar, wat de kinderen betreft ook wel, maar zij gaan liever naar een iets grotere camping i.v.m. meer jeugd.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

rustig, mooie omgeving

petra, 26-7-2016

Ideale plek om de omgeving te verkennen.De camping is perfect als je niet van kolossaal houdt. Leuk zwembad La Saule op 2 kilometer afstand met mooie glijbanen en speelattributen. Voor alle leeftijden geschikt! In de reviews stond dat er Engelse eigenaren waren, maar deze zijn er niet meer. Een Frans echtpaar doet met veel enthousiasme camping runnen. Mooie mobile homes,op grote plek.
    Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Rustige, sfeervolle camping

Hans & Yvonne, 14-7-2016

Mooie, rustige camping aan de Dordogne. Heerlijk om de hele dag het geluid van de rivier te horen. Ideale uitvalsbasis voor allerlei uitstapjes zoals markten, kastelen, grotten, klimparken, stadjes, enz. Carennac is op de fiets, maar ook lopend, heel goed te doen. Leuk dorpje met aantal restaurantjes.

Camping met veel groen. Ruime variatie in plekken: groot-kleiner, veel schaduw-weinig schaduw, afgebakend-niet afgebakend. De mobilhomes staan dichter bij de weg, de kampeerders op het deel dichter bij de rivier.

Sanitair is eenvoudig, maar schoon en netjes. Lekker zwembad, mooie speeltuin en grote nieuwe voetbal/basketbalkooi.

's Ochtends vers brood, ijsjes te koop, verder geen eetgelegenheid toen wij er waren (eerste week juli)

De nieuwe beheerders (sinds half mei 2016) doen hun uiterste best om alles op de camping in orde te maken.

Gereisd met partner in juli 2016

niet voor herhaling vatbaar

Fam Janssens, 5-7-2016

snack bar moest openzijn vanaf 01/07 ok ze was open maar gesloten tussen 12.00 en 14.00 en dan opnieuw gesloten vanaf 19.00 iedem voor de bar.

De douches waren niet echt warm , de eerste dagen geen verlichting 's avonds op de camping , nergens bewaking

Enkel als het voetbal was op tv was de bar geopend 's avonds

Gereisd met partner in juli 2016

Goede camping

van der Dussen, 15-8-2015

Goede camping,met ruime,vlakke staanplaatsen.Veel schaduw en haagjes.Mix van nationaliteiten.Gezellige sfeer. Mooi,niet al te groot zwembad(redelijk warm!),splinternieuwe voetbal/baseball kooi ! Goede speelvoorziening voor kleine kinderen. Verzorgde receptie,goed sanitair (wordt veel schoongemaakt). Vriendelijke eigenaars. Je kunt kano's huren op de camping,met pendelbus service. Ook iets van animatie gezien. Op de campingplaatsen zelf,moet nog wat aan onderhoud gebeuren.Met name aan de rivier kant. Electrakasten gammel! Klein stenen strandje aanwezig. In de rivier kun je ook lekker zwemmen. Jammer dat er geen veilige loopweg is naar het mooie Carenac. Mooie wandelroute's vanaf dit dorp. Mooie omgeving!
    Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

super leuke camping

pauline, 11-8-2015

We zijn een week op deze camping geweest en hadden een stacaravan gehuurd. De caravan was netjes en schoon. Vriendelijke behulpzame mensen bij de receptie. We hebben 2 zoons van 12 en 13 jaar, zij hebben zich uitstekend vermaakt op de camping. De camping ligt aan de rivier de Dordogne, heerlijk gezwommen, gevist en kano gevaren. Veel te doen en te zien in de mooie omgeving. Op de camping een mooie speeltuin, zag er prima uit evenals een mooi aangelegd voetbal / basketbal speelveld, groot springkussen, midgetgolfbaan (gratis). Broodjesservice op de camping. De kampeerplaatsen zijn zeer ruim en liggen zowel in de zon als in de schaduw, een camping met voldoende 'groen'. Al met al hebben we een fantastische week met ons gezin gehad. Daarna zijn we een week in de Ardeche op een camping geweest met 4 sterren met alles erop en eraan maar onze zoons verkiezen camping L'Eau Vive boven de camping in de Ardeche. Je kunt er met een gerust hart heen gaan.
    Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Leuke plek in een mooie omgeving

Grietje, 8-8-2014

Camping L'Eau Vive is een kleine camping (120 plekken) met standaard voorzieningen. Onze stacaravan was ongeveer 3 jaar oud en zag er keurig uit met voldoende leefruimte. Plekken met voldoende schaduw en zon.

Personeel is vriendelijk en problemen werden snel opgelost (lege gasfles na bijna 2 weken).

Onderhoud is hier en daar wel nodig, maar de speeltuin is in tegenstelling tot eerdere berichten wel vernieuwd. Mooie houten speeltoestellen.

Zwembad is klein maar in relatie tot het aantal campingplekken voldoende groot. Wij hebben ons prima vermaakt en onze kinderen van 7 en 11 jaar ook. Genoeg speelkameraadjes op de camping.

Op de camping kun je alleen patat en steak hachee eten, maar binnen een straal van 15 kilometer zijn voldoende leuke restaurants te vinden.

Kortom, gewoon een gemoedelijke en rustige camping zonder al te veel opsmuk die als uitstekende uitvalsbasis dient voor de vele bezienswaardigheden in de omgeving.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping L' Eau Vive bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L' Eau Vive in Carennac, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L' Eau Vive zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping L' Eau Vive scoort een 6.18 uit 10 op basis van 56 reviews.