Camping Les Trois Vallées ***

7,9

42 reviews over Camping Les Trois Vallées in het Nederlands

niet voor herhaling vatbaar

Sam, 28-8-2017

Wij verbleven met onze tent de eerste twee weken van juli. De camping is volledig vlak, 3/4 huisjes en 1/4 kampeerplaatsen. De camping is vooral gericht op Franse en Spaanse toeristen. De gezelligheid van een camping ontbrak. Ontvangst was prima (Frans of Spaans). Onze plaats werd ons getoond. We zaten in het achterste gedeelte (rustig). Het voorste gedeelte van de kampeerplaatsen was zeer druk en allemaal kort op elkaar. Wij hadden een vlakke plaats met weinig schaduw en veel (noordelijke) wind. De rust werd soms verstoord door straatracers, maar daar kan de camping niets aan doen.

Het sanitair is van het beste wat we al gezien hebben. Allemaal kleine badkamers naast elkaar. Perfect onderhouden. Jammer dat ze 's nachts alles dicht doen. Enkel nog twee toiletten beschikbaar. Het zwembad is groots opgezet, leuke glijbanen , een lazy-river. Genoeg ligstoelen.

De animatie is alleen Frans. Er werd reclame gemaakt voor de animatie via tv schermen in de bar en aan de ingang. We hebben hier geen gebruik van gemaakt.

Wel hebben we verkeerde informatie gekregen aan de receptie betreffende openingsuren van activiteiten in de bergen. Een medewerker deed alsof ze belde naar de organisatie en gaf niet de juiste info mee. Gevolg, teleurgestelde kinderen.

Opgelet eerste week van juli is laagseizoen. Er is in de diverse skistations niets te doen. Wat ze dus ook beweren.

De omgeving is natuurlijk prachtig, wandelen en fietsen. Spijtig dat de camping zelf geen fietsen of mountainbike verhuur doet.

Supermarkten op wandelafstand, Aldi en Carrefour. De grote supermarkten zijn in Lourdes (10 min).

Dorp is eveneens op wandelafstand.

Eerste week was wifi gratis, daarna betalend.

Ideale camping voor fietsliefhebbers, de bekende col's liggen allemaal binnen bereik vanuit de camping.

Voor wie op zoek is naar de rust en gezelligheid van een camping is dit niet de ideale locatie.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Op Fransen georiënteerde camping

Jill, 16-8-2017

95% van de bezoekers is Frans en daar is de rest van de camping ook op ingesteld. Het groots opgezette animatieprogramma is Frans qua taal en timing (o.a. kinderanimatie in de avond start 21.30 uur en gaat tot middernacht door) en de avonden zijn ingesteld op een groot (Frans) publiek dat passief vermaakt wil worden met spektakel en behoorlijk luidruchtige muziek. Een iets meer internationale balans en kleinschaliger animatie op een camping vinden wij persoonlijk prettiger. Ook de kinderen vinden dan eerder aansluiting met andere (niet perse NL) kinderen.

Bij binnenkomst werden we meteen letterlijk vastgeketend aan een 24/7 te dragen verplicht polsbandje ivm bezoek aan zwembad. Even afdoen was niet mogelijk, dus maar meteen doorgeknipt en weggegooid.

We zaten op het nieuwe (wat luxere) Oasis gedeelte, maar dat was ons inziens zijn meerprijs niet waard. Wel een nette mobile home met goede bedden, maar geen airco (!?) erg onpraktisch qua bergruimte en te vol met meubilair, dus voor een deel maar buiten gezet. Buiten een nette veranda, maar slechts 1 (keihard) ligbed, een onprettige zithoek zonder beenruimte en wat weinig (speel)ruimte direct rond/voor de accommodatie.

Omgeving is mooi (aanrader: Lac de Gaube bij Pont d'Espagne) en een speeltuin voor racefietsers, maar wel vaak veel laaghangende bewolking in de Pyreneeën, dus wat minder zon dan in andere zuidelijke bestemmingen. Supermarkten zijn zondags niet altijd open, wat vreemd is in zo'n toch wel toeristisch gebied.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fijne camping in een prachtige omgeving

Fam Maas, 10-8-2017

De ligging van de camping is perfect - midden tussen de bekende Pyreneeën cols. Ideale locatie voor de wielerliefhebber maar ook zeer leuk als je met z’n allen er op uit wil in de bergen.

De bakker vind je op loopafstand (net buiten de camping) en de supermarkt op een paar minuutjes rijden. Ook het leuke stadje Argeles-Gazost is eenvoudig te voet bereikbaar.

Het zwembad op de camping heeft meerdere baden en enkele zeer leuke glijbanen. Het camping sanitair is van zeer hoog niveau en wordt regelmatig schoongemaakt. Wij verbleven in een mobile home (type Sunelia Confort Plus - nummer 612) rechtstreeks geboekt bij de camping. De mobile home was modern, fris en zuiver.

De omgeving leent zich voor leuke uitjes; Cirque de Troumouse, Lac de Gaube, Lourdes en Col de Tourmalet zijn zeker aan te raden. In de buurt vind je diverse klimbossen – wij hadden gekozen voor Chloro’fil in Argeles-Gazost (aan de voet van de Hautacam). Tegenover de camping ligt het mooie dierenpark Parc Animalier. Kortom een leuke en fijne camping in een prachtige omgeving.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Leuke, sportieve en mooie vakantie in de Pyreneeën

Hans Kuppens, 4-8-2017

Camping is prima. Mooie luxe sanitair dat goed schoon wordt gehouden. De douches zijn heel groot. Wij stonden op een grote kampeerplaats (nr 314). Mooi plek met voldoende schaduw. De zwembaden zijn goed. Het enige nadeel is dat er weinig plaats rond zwembad is om te liggen.

Verder vonden wij het vreemd dat het sanitair (douches/toiletgebouw) na de laatste schoonmaak rond 23:00 uur werd gesloten. Er blijven 2 WC's en een douche beschikbaar voor de nacht. Alle campinggasten moesten hun tanden poetsen bij de afwastafels.

De Pyreneeën zijn prachtig. Er is veel te zien en te doen. Lourdes is de moeite waard. Verder Raften, Klimbos en canyoning is fantastisch. Voornamelijk canyoning was geweldig. Prachtige natuur en grensverleggend.

Voor de racefiets liefhebber een paradijs. Geweldige routes om te rijden met klassieke cols (Hautacam, Aubisque, Cauterets en natuurlijk Tourmalet)

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Perfecte camping en schoon

Frans, 5-10-2016

Een perfect gelegen camping met perfecte douche nog zulke mooie gezien op een camping. Ligt aan de voet van de Pyreneeen , je kan zo van de camping allerlei bergen op fietsen.
Gereisd met partner in september 2016

prachtige camping

fam cox, 20-9-2016

Zeer mooi gelegen mooie natuur ,een walhalla voor wielrenners die zijn er ook veel.

Heerlijke zwembaden en lekker warm, 1 zwembad is net een thermaal bad zo'n heerlijke temperaturen.Veel Spanjaarden en Fransen en Nederlanders..

Met de fiets naar Lourdes geweest ,zeer indrukwekkend om te zien en mooie kerken. Naar de stad Pau geweest was ook een mooie stad..Aldi en supermarkt dicht in de buurt.Dorp zelf ook op loopafstand ,wel naar boven toe lopen.Eten op de camping was normaal .Douches zijn echt heel mooi wc ook wel zelf wc papier meenemen.Camping stond voor in september nog vrij goed vol.

Gereisd met partner in september 2016

Zeer goede, grote camping

Bart DK, 28-8-2016

Positief:

+ Zéér mooi en verzorgd sanitair. Wellicht het mooiste dat we ooit hadden

+ Zéér goede ligging camping (Gavarnie, Troumouse, Pont d'Espagne, Lourdes, Pau)

+ Zéér leuk zwembad

Negatief: Géén enkel echt negatief punt. Wat voor ons minder was:

- Zéér grote camping

- Door dambordpatroon heb je het gevoel allemaal heel dicht bij elkaar te staan. Er is géén "open ruimte" tussen de plaatsen

- Camping is duur (70€ per nacht...) - dan vind ik betalen voor internet er wat over.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Leuke, maar vrij prijzige camping

Fam. van O, 28-8-2016

Mooie camping met fijne zwembaden, gave glijbanen en veel ligbedden. Supermooi sanitair, heel ruim en met regendouches. De ligging is goed, dorpje is op loopafstand. Camping ligt heel goed voor de fietsliefhebber, alle bekende bergtoppen zijn op fietsafstand.

WIFI is er alleen tegen betaling, maar die is dan wel erg goed. Prima bereik over de hele camping.

Wij hadden een stacaravan gehuurd type Sunelia Confort, rechtstreeks bij de camping. Die was prima in orde en schoon. De stacaravans liggen langs de rand van de camping, het middengedeelte is voor tenten en tourcaravans. Dat gedeelte kwam op ons erg druk over, met weinig privacy. Stacaravans staan wat ruimer.

Op de camping zijn voornamelijk Fransen en Spanjaarden. Animatie is enkel in het Frans, voor onze kids echter geen probleem, die hebben zich prima vermaakt. Bij de receptie spreken ze wel Engels. Camping is wel vrij prijzig voor het gebodene.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Superleuke camping!

Irene, 30-7-2016

Wat een fijne camping was dit. Fijn personeel en wat een goed sanitair! Jammer dat mensen de boel zo versmeren, je zou er schoonmaker zijn :-(

Zwembad vonden wij de mooiste tot nu toe. Animatie was niet zo leuk, veel geschreeuw.

Veel jeugd aanwezig, gasten waren voornamelijk Frans, Belgisch, Nederlands en hier en daar een Brit.

Veel honden op de camping, als je daar niet van houdt zit je hier niet goed.

Geen koelkasten te huur op de camping, wel in het dorp (halen en brengen extra kosten).

Omgeving was geweldig. Je kunt er alle kanten op. Wij komen hier graag terug!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Mooie camping

marga, 20-7-2016

Het is een mooie camping. De sanitair gebouwen en het sanitair is goed. Wel wat krap voor als de camping vol staat. Het zwembad is mooi. Schoon water, maar zeer weinig beschutte plekken. Wel heel veel zonnebedden.

De omgeving is prachtig en het dorp is op een paar minuten lopen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Trois Vallées in Argeles Gazost, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Trois Vallées zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Trois Vallées scoort een 7.94 uit 10 op basis van 78 reviews.