Camping Au Mica **

Camping Au Mica **

Uitstekend

WebsiteLink naar website

149 reviews over Camping Au Mica in het Nederlands

Hele mooie camping voor jonge gezinnen

IteR, 15-8-2017

De camping is kleinschalig. Ongeveer 65 plaatsen. De jonge eigenaren zijn sinds vorig jaar eigenaar van de camping. Zij doen erg hun best om het iedereen naar de zin te maken. Gezellig opgezette camping met kleine receptie/snackbar/bibliotheek. Er worden 4 Safaritenten verhuurd voor 4/5 personen (2 slaapkamers). Wij hadden er ook een badkamer bij. Luxe! Ook is er nog een houten chalet en een kleine lodge voor 4 personen. Het sanitair is keurig. Wordt ook goed onderhouden. Is door ons niet veel gebruikt omdat we een eigen badkamer hadden bij de tent. Het nieuwe zwembad was heerlijk voor verkoeling. Een klein gedeelte is afgezet voor de peuters. In het kleine speeltuintje een trampoline/klein klimtoestel en een tafeltennistafel. Naast de camping ligt een klein riviertje waarin kinderen leuk kunnen spelen (dammetjes bouwen). Voor de kleintjes is er een aantal ochtenden een knutseluurtje. Eéns in de 2 weken was er een wijnproeverij op de camping. Leuk om mee te maken! De camping is ideaal voor jonge gezinnen met kinderen tot een jaar of 10. Voor oudere kinderen is er weinig te doen. Het dorpje Corcieux heeft weinig te bieden. Wekelijks wel een kleine markt. Wij zijn geregeld op pad geweest naar leuke stadjes in de omgeving. Colmar en wat stadjes rondom Colmar (Riquewihr/Ribeauville/Kaysersberg) zijn erg leuk om te bezichtigen. Heel toeristisch maar aanrader! Ook is het leuk om bij mooi weer naar het Lac de Longemer te gaan. Leuk grasstrandje aan het meer. Een leuke wandeling is het naar de grote en kleine waterval van Tendon. Boodschappen deden wij in Anould bij de Super U. Dit ligt op ongeveer 10 min. rijden van de camping. In Gerardmer zijn ook supermarkten zoals de Lidl. Deze camping is een aanrader voor jonge gezinnen. De kleintjes vermaken zich prima op de camping. Onze dochter van 10 jaar had een paar vriendinnen op de camping, maar onze dochters van 12 en 15 jaar troffen weinig leeftijdsgenoten. Hier is de camping niet echt geschikt voor.

Fijne kleine camping

Carolien, 15-8-2017

Wij waren hier een paar nachten en wij hadden niet geboekt.

De eigenaar is een hele vriendelijke jongeman die naast Frans een beetje Nederlands, Duits en Engels praat. Prima communiceren dus.

Camping is klein maar gemoedelijk. Voor de kinderen is er o.a. een zwembad, trampoline en glijbaan. Campingplaatsen zijn van prima grootte.

Sanitair is prima, het babygedeelte bij de damesdouche (badje etc.) mag wel enig onderhoud hebben.

Zelf kruiden halen uit de kruidentuin is een leuk extra-tje.

Wifi is prima, maar wel tot aan de trampoline. Daarna is het bereik minimaal.

Gereisd familie in juni 2017

Wat een heerlijke camping!

Judith, 14-8-2017

Wij hebben bijna 3 weken op deze mooie camping gestaan (kinderen 11, 4 en 2 jaar). Klein, gemoedelijk, en de eigenaren en personeel zijn vriendelijk en zeer behulpzaam. Ze denken mee, en proberen eventuele problemen gelijk op te lossen.

Wij hadden een fantastische plek met onze caravan, bij het boeken heeft de eigenaar goed meegedacht over de grootte van onze caravan en de plek die hij ons uiteindelijk gegeven heeft. Niet alle plekken zijn even groot.

Zwembad was heerlijk, hek eromheen en met een kinderslot. Beekje met strandje is ideaal voor kinderen, die van ons hebben zich er heel erg goed in vermaakt.

Wij hebben geen last gehad van de weg, soms als er een motor of vrachtwagen voorbij ging waren we ons ervan bewust dat de weg er was.

Deze camping is absoluut een aanrader, zeker voor gezinnen met jonge kinderen.

Gereisd familie in juli 2017

Wij en kids (9 mnd en 2 jaar) hebben genoten!

Diana, 9-8-2017

Een mooie, kleine (circa 65 plaatsen) camping met aandacht voor details(kruidentuin, bibliotheek, brood halen in de ochtend, miniclub) en perfect voor onze jonge kinderen. De kinderen waren het liefst op de trampoline, glijbaan, in het beekje of zwembad. De eigenaren weten veel bezienswaardigheden in de buurt en gaven ook tips wat wel/niet geschikt is voor onze jonge kinderen. Het ligt inderdaad aan een weg en ja je hoort deze. We hebben er geen last van gehad. Je hoeft niet voor het dorp naar Corcieux te rijden (nogal saai, slaperig) maar in de buurt is een heleboel te beleven. De ene campingplaats is groter dan de andere. Wat ons betreft dus een fantastische camping met hele lieve, hardwerkende eigenaren/medewerkers voor jonge kinderen. Hou er wel rekening mee dat meer dan de helft van de plaatsen bezet worden door Nederlanders.
Gereisd familie in augustus 2017

Sfeervolle kleine camping!

Hanneke, 5-8-2017

Sfeervolle kleine camping, veel Nederlandse gezinnen met jonge kinderen. Met name de plekken 5, 6, 7 en 8 hebben veel ruimte voor de tent, sommige plekken zijn wat krap. De auto mag bij de tent blijven staan. Leuk speeltuintje, centraal gelegen naast het zwembad (zwembad goed afgeschermd met een hek + kinderslot!) Beekje aan de rand van de camping, met een klein strandje waar de kinderen heerlijk kunnen spelen.

Sanitair netjes: wc-papier, zeep, handdoek en zelfs maandverband aanwezig! Dubbele douche bij heren en dames, lekker warm en onbeperkt te gebruiken.

Kleine snackbar/café aanwezig bij de receptie. Verder worden er leuke activiteiten georganiseerd voor de kinderen en voor volwassenen.

Het dorpje Corcieux viel ons erg tegen, niet sfeervol en weinig horeca gelegenheden. Verder is de omgeving wel mooi en er is veel te doen!

Wij waren erg tevreden en hebben een leuke week gehad!

Gereisd familie in augustus 2017

Goed maar niet voor 12 jaar+ en honden.

Mijnders, 2-8-2017

Dit is een mooie camping waar de eigenaren echt alles aan doen om je verblijf naar je zin te maken, alleen voor oudere kinderen en voor honden is deze camping niet geschikt. Camping ligt aan een drukke weg zonder trottoir waarlangs je moet lopen met de hond. Beschikt wel over super mooi zwembad en goed sanitair.

geweldige camping

Bean, 31-7-2017

Camping au Mica is een geweldige camping. Wij hebben er twee weken met veel plezier gekampeerd.

Het nieuwe zwembad vonden onze kinderen eenvoudig, maar bezorgde hen een heerlijke afkoeling. De rivier met klein strand bracht veel vertier. Wij stonden precies tegenover het strandje. Een mooie plek. Ja, je hoort het verkeer vroeg in de ochtend al, maar écht last hadden we er niet van.

De bibliotheek met boeken, wandelroutes en fietsroutes hebben we regelmatig bezocht. Evenals de kruidentuin.

En wat fijn dat het sanitair zo goed schoon wordt gehouden. Zelfs op drukke tijden was het schoon.

De nabije omgeving was mooi, zeker de Hohneck was prachtig. Tip: haal kaarten van de omgeving (te leen bij de receptie) van de omgeving. Ook het touristenbureau in Corcieux heeft handige kaarten met mooie autoroutes.

Het enige nadeel aan deze geweldige camping is het bereik van de wifi. Alleen rondom de receptie en 'de ijsjeswinkel' had je goed bereik.

Gereisd familie in juli 2017

Heerlijke camping voor de kinderen.

Maartje, 31-7-2017

Wat een fijne, gemoedelijke camping is dit! We hebben er 2 weken doorgebracht met onze kinderen van 5 en 8. De combinatie van de kleinschalige opzet (60 plekken, enkele safaritenten en geen stacaravans), het beekje, trampoline en zwembad zorgde ervoor dat onze kinderen vrij konden spelen op de hele camping. Vriendjes waren zo gemaakt, de camping wordt in het hoogseizoen vooral bezocht door (Nederlandse) gezinnen met kinderen.

Alles is tot in de puntjes verzorgd: schoon sanitair, een kruidentuin en lantaarnverlichting langs de paden. Er is een kleine bar waar lekkere koffie en ijsjes te krijgen zijn, als ook friet en op sommige dagen Flammenkuchen. De jonge eigenaren laten zich veel zien op de camping, ook voor een kort praatje.

In de omgeving is veel te zien. Mooie wandelingen, klimpark, rodelen, pretpark. Wil je wat verder weg dan zijn de wijndorpjes in de Elzas een aanrader. Zwemmen en bootje varen kan goed op het Longemer. Gratis parkeren en zwemmen, mooie schaduwrijke plekjes.

Gereisd familie in juli 2017

Wat een superleuke camping!

Jonathan, 30-7-2017

Wij hebben 2,5 week met onze caravan op deze camping gestaan en echt een top tijd gehad. De eigenaren en personeel doen er echt alles aan om je een goede vakantie te geven. De eigenaren zijn vorig jaar begonnen met deze camping en zijn super enthousiast. Deze leuke jonge, christelijke eigenaren geven het gevoel dat je welkom bent en hebben persoonlijke aandacht voor hun gasten.

Het nieuwe zwembad is heerlijk om in af te koelen en de combinatie met het beekje waarin ze lekker met steentjes kunnen spelen maakt deze camping uniek. Veel NL gezinnen met jonge kinderen maar de eigenaren hebben nu openingstijden aangegeven bij de speeltuin zodat er op tijd weer rust is op de camping. Ideale camping voor gezinnen met jonge kinderen. Kidsclub was ook erg leuk. Geen uitgebreide animatie maar lekker een uurtje knutselen met de kleintjes.

Omdat de camping klein en overzichtelijk is kun je de kids met een gerust hart over de camping laten lopen. Wij vergeten deze camping niet en hopen er ooit nog eens terug te komen!

Leuke kleinschalige camping!

Voorburg, 29-7-2017

De camping is bij uitstek geschikt voor mensen met kinderen tot een jaar of 12. De eigenaren hebben de camping in 2016 en zijn nog druk bezig om de al heel goede camping te verbeteren.

Ik sluit me helemaal aan bij de recensie van "Doorn", tip top verzorgd, 3x schoonmaak, als je wat meldt dan wordt dat meteen opgelost, heb je iets speciaals nodig dan wordt stad en land afgebeld om de juiste winkel te vinden. Eigenaren en personeel zijn super vriendelijk en gezellig.

Er is heel veel informatie over de omgeving beschikbaar, men helpt je desgewenst met het vinden van een leuke bestemming. In de bibliotheek vind je naast boeken en spelletjes ook flink wat wandel- en fietsroutes, de beschrijvingen zijn geplastificeerd zodat je ze op je tocht kan meenemen.

Onderstaande klachten over geluid zijn zwaar overdreven, wij hebben in dezelfde periode `tegen de weg` aan gestaan en je hoort het wel maar van een ´oneindige stroom verkeer´ is zeker geen sprake. Ik slaap heel licht maar ben niet 1x wakker geworden.

Je kan brood bij de camping bestellen maar het is zeker een aanrader om ook eens zelf naar de bakker in Corcieux te rijden, er is een ruime keuze aan lekkers. Er is een grote supermarkt in Anould (8-10 minuten rijden) die eigenlijk alles heeft.

Niet alle plekken zijn even groot dus het is zeker handig om vooraf even te bellen (de eigenaren spreken beiden Frans Duits en Engels) als je een groot kampeermiddel hebt.

Wij hebben het heel erg naar ons zin gehad en gaan zeker nog een keer terug!

Gereisd familie in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Au Mica in Corcieux (Vosges), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Au Mica zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Au Mica scoort een 9.02 uit 10 op basis van 151 reviews.