Camping Au Mica **

Au Mica

WebsiteLink naar website

157 reviews over Camping Au Mica in het Nederlands

super camping met een leuke sfeer

Kremers123, 4-9-2017

Om even met de (persoonlijke) negatieve dingen te beginnen. De weg kun je savonds in een tent horen. Wij (ouders) sliepen in een caravan en hadden hier geen last van. Het afwaswater is een beetje een de koude kant. de paden zouden beter verlicht kunnen worden. Maar aangezien de huidige eigenaren nog maar pas de camping beheren en zij al veel dingen hebben verbeterd zullen ze dit ook aanpakken.

Verder is de camping een heel leuke camping waar het allemaal lekker gemoedelijk is. Ook is dit een camping waar ze je niet het vel over de oren willen trekken. Ik denk dat ze er binnen nu en twee jaar zeker weer een waarderingspuntje bij hebben als ze verder gaan verbeteren.

In de omgeving is voldoende te beleven en er is een SPAR supermarkt in het dorp (loopafstand) . Aldi, Super-U en Lidl moet je met de auto naar toe.

Deze camping is zeker de moeite waard!

Geweldig

Geertje de Laat, 1-9-2017

De campingeigenaren zijn werkelijk ontzettend behulpzaam en vriendelijk. Ze doen alles om het de gasten naar de zin te maken. Er is heel veel te doen voor kinderen, ze vermaken zich uitstekend op deze leuke, overzichtelijke camping. Zwembad, beekje op de camping, trampoline, binnen speelruimte, ontdek-bos en ga zo maar door. Sanitair is heel schoon.

De omgeving is prachtig, en ook daar is heel veel te ondernemen en te zien, ook met kinderen. Voor wandelaars en mountainbikers is het ook zeer aan te raden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Gezellige verzorgde camping, goede sfeer.

Gerald, 27-8-2017

Verzorgd, aandacht voor detail. Vriendelijke eigenaren. Allerlei extra,s zoals een kruidentuin, bibliotheek, informatiefolders uitgeprinte wandelingen in de directe omgeving enz.

Fijne gezinscamping

Fam. De Waard, 26-8-2017

Gemoedelijke, fijne en leuke camping. Overzichtelijk, niet te groot, niet te klein. Aardige eigenaren, geven je welkom gevoel, werken hard, proberen echt op hun eigen persoonlijke manier deze camping te verzorgen. Beekje bij camping is pluspunt. Sanitair erg netjes. Zwembad prima. Plekken ruim. Prettige sfeer. Wij hebben hier twee weken met plezier gestaan.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Prima voor gezinnen met jonge kinderen

Chantal, 22-8-2017

Voor gezinnen met jonge kinderen ideaal. Het zwembad, de trampoline en het beekje houdt ze hele dagen bezig. De wifi, ter vermaak van de pubers :) was wisselend. Het bereik hield even voorbij onze plaats op.

Sanitair is schoon, en voldoende. Gezien het grote aantal kinderen zou een wat lagere wastafel misschien wel een idee zijn?

Wij hadden een grote staplaats, deze liep wel nogal af, wat minder is als je met een tent bent.

Snacks op de camping zijn wat minder. De flammküchen zijn heerlijk maar de frietjes en hamburgers zou ik in het dorp halen ipv op de camping.

Eigenaren zijn heel vriendelijk, werken hard om het iedereen naar de zin te maken. De twee Nederlandssprekende vakantiekrachten ook top, vriendelijk en belangstellend.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Verzorgde camping voor jonge gezinnen

Marcoline, 19-8-2017

Au Mica is een verzorgde camping met een enthousiast team van eigenaren/medewerkers en prachtig sanitair. Het terras, de bibliotheek en de keuken voegen ook beslist waarde toe aan een langer verblijf op de camping.

Voor jonge gezinnen is Au Mica erg leuk. Er is een klein zwembad en er zijn verschillende speelvelden. Voor oudere kinderen (11+) valt er - afgezien van de uitstekende WiFi - weinig te beleven.

In de omgeving van de camping zijn verschillende uitstapjes te maken. In de bibliotheek op de camping zijn verschillende wandelroutes beschikbaar.

Op het terrein zijn aangelijnde honden toegestaan. In de directe omgeving van de camping is echter nauwelijks gelegenheid voor een wandeling. Op de weg langs de camping raast zowel overdag als 's nachts veel (beroeps)verkeer, waardoor je er niet echt op je gemak met de hond loopt.

Kortom: Au Mica is een fijne plek voor gezinnen met jonge kinderen. Hondenbezitters, rustzoekers en pubers zijn er waarschijnlijk na twee nachten wel klaar mee.

Schone en kindvriendelijke camping

Familie met kinderen, 19-8-2017

2 weken op au mica geweest. Een echte aanrader! De camping is zeer kindvriendelijk (is wel een camping voor kinderen tot 11 jaar. Kinderen ouder dan die leeftijd waren er bijna niet). het sanitair wordt zeer goed schoongehouden. Veel is al aanwezig. (bv. wc papier, maandverband, luchtverfrisser in de toiletten, warm water, Biotex voor de was.) De eigenaren zijn vriendelijk en harde werkers. van zondag tot donderdag is er een uurtje een kidsclub (kleinschalig en meer dan genoeg. De kinderen hebben het eigenlijk niet nodig want ze vermaken zich perfect met elkaar op de camping en hebben er de tijd van hun leven). Er is een schoon verwarmd zwembad wat niet heel groot is maar meer dan genoeg. Er is verder een trampoline, glijbaantje en een heel groot veld om op te spelen. en een beekje bij de camping waar de kinderen zich uren vermaken. In de omgeving is voor goed en slecht weer heel veel te doen. Je kunt er ook eindeloos wandelen of mountainbiken. De natuur is prachtig. Wij vonden de mooiste plekken op de camping: 47 t/m 51 en 15 t/m 20. Deze plekken hebben vrij uitzicht en kijken of op het speelveld uit of op weiland. Kortom, de camping is zeker een aanbeveling

Heerlijke camping

Wendy, 18-8-2017

Onze laatste avond op deze heerlijke, nette, kleinschalige camping in de Vogezen.

Wij hebben hier 12 dagen gestaan met onze 3 dochters van 6,9 en 11 jaar en echt genoten.

De camping heeft keurig sanitair, een leuk zwembad en alle benodigde faciliteiten voor een aangenaam verblijf.

Prima plek , vlakbij het zwembad en het toiletgebouw ( geen last van de weg) .

Wij raden deze camping zeker aan!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Hele mooie camping voor jonge gezinnen

IteR, 15-8-2017

De camping is kleinschalig. Ongeveer 65 plaatsen. De jonge eigenaren zijn sinds vorig jaar eigenaar van de camping. Zij doen erg hun best om het iedereen naar de zin te maken. Gezellig opgezette camping met kleine receptie/snackbar/bibliotheek. Er worden 4 Safaritenten verhuurd voor 4/5 personen (2 slaapkamers). Wij hadden er ook een badkamer bij. Luxe! Ook is er nog een houten chalet en een kleine lodge voor 4 personen. Het sanitair is keurig. Wordt ook goed onderhouden. Is door ons niet veel gebruikt omdat we een eigen badkamer hadden bij de tent. Het nieuwe zwembad was heerlijk voor verkoeling. Een klein gedeelte is afgezet voor de peuters. In het kleine speeltuintje een trampoline/klein klimtoestel en een tafeltennistafel. Naast de camping ligt een klein riviertje waarin kinderen leuk kunnen spelen (dammetjes bouwen). Voor de kleintjes is er een aantal ochtenden een knutseluurtje. Eéns in de 2 weken was er een wijnproeverij op de camping. Leuk om mee te maken! De camping is ideaal voor jonge gezinnen met kinderen tot een jaar of 10. Voor oudere kinderen is er weinig te doen. Het dorpje Corcieux heeft weinig te bieden. Wekelijks wel een kleine markt. Wij zijn geregeld op pad geweest naar leuke stadjes in de omgeving. Colmar en wat stadjes rondom Colmar (Riquewihr/Ribeauville/Kaysersberg) zijn erg leuk om te bezichtigen. Heel toeristisch maar aanrader! Ook is het leuk om bij mooi weer naar het Lac de Longemer te gaan. Leuk grasstrandje aan het meer. Een leuke wandeling is het naar de grote en kleine waterval van Tendon. Boodschappen deden wij in Anould bij de Super U. Dit ligt op ongeveer 10 min. rijden van de camping. In Gerardmer zijn ook supermarkten zoals de Lidl. Deze camping is een aanrader voor jonge gezinnen. De kleintjes vermaken zich prima op de camping. Onze dochter van 10 jaar had een paar vriendinnen op de camping, maar onze dochters van 12 en 15 jaar troffen weinig leeftijdsgenoten. Hier is de camping niet echt geschikt voor.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Fijne kleine camping

Carolien, 15-8-2017

Wij waren hier een paar nachten en wij hadden niet geboekt.

De eigenaar is een hele vriendelijke jongeman die naast Frans een beetje Nederlands, Duits en Engels praat. Prima communiceren dus.

Camping is klein maar gemoedelijk. Voor de kinderen is er o.a. een zwembad, trampoline en glijbaan. Campingplaatsen zijn van prima grootte.

Sanitair is prima, het babygedeelte bij de damesdouche (badje etc.) mag wel enig onderhoud hebben.

Zelf kruiden halen uit de kruidentuin is een leuk extra-tje.

Wifi is prima, maar wel tot aan de trampoline. Daarna is het bereik minimaal.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Au Mica in Corcieux (Vosges), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Au Mica zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Au Mica scoort een 9.02 uit 10 op basis van 159 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: