Camping Domaine de Mialaret ****

WebsiteLink naar website

182 reviews over Camping Domaine de Mialaret in het Nederlands

Camping met kampeergevoel

Vos-Vreugd, 23-8-2017

Zeer ruime plekken, kampvuur bij de tent, picknicktafel op iedere plaats, mooi kasteeltje, schoon zwembad en overal konijnen. Veel gezinnen met jongere kinderen. Onze puberdochters hebben zich gelukkig ook erg kunnen vermaken met leeftijdgenoten op het jongerenveld, ze kwamen daar iedere avond bij elkaar. Heerlijke douches en eigenlijk best schone toiletten. Water in de douche liep niet altijd weg, dat was jammer. In de Brasserie kun je eten, maar niet aan te bevelen: 2x koude pizza (maar wel goed gebakken..?), 3x dikke aangebrande pindasaus in een kuipje, zwart gefrituurde kippenvleugels, etc. Wel lekkere frietjes trouwens. Wij waren voor het eerst in deze omgeving van Frankrijk en zijn daar niet enthousiast van geworden. Onze dochters willen graag terug en voor de camping zouden wij ook best terug willen komen, het was er heerlijk.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooie liigging maar afgelegen

Eén van die Nederlanders, 10-8-2017

Hele mooie ruime kampeerplek. Camping is afgelegen en in het dorpje is niets te doen. Meer in de buurt is prachtig en niet overvol. Het is een soort Nederlands reservaat dus als je hier naar op zoek bent is het prima. Sanitair wordt niet goed schoongehouden en het water van de douche loopt niet goed weg. Douches zelf zijn fijn. Kampvuurtjes zijn gezellig maar soms verstikkend. Bij vochtig weer blijft alle rook hangen dus een cara-patient moet hier niet naar toe. Nachten waren erg koud. Personeel vriendelijk. Tafeltennistafels zijn dringend aan vervanging toe. Camping vooral geschikt voor jongere kinderen.

Geweldig

Familie Dominicus, 6-8-2017

Wij hebben ontzettend genoten op Domaine Le Mialaret. Voor het eerst op vakantie naar een plek met iets meer vermaak voor de kinderen dan dat we gewend waren, onze kinderen zijn 8. En hoe spannend we het ook vonden, we zouden zo weer terug gaan, fantastisch! Op scoutingachtige wijze was er voldoende te doen op deze idyllische locatie, zoals hutten bouwen, tokkelen, een heus circusschooltje, een honkball-clinic, djembe-cursus, allerlei workshops te boeken op gebied van kunstzinnige activiteiten voor zowel kinderen als volwassenen, ga zo maar door. Bij het kasteel, centraal gelegen, een heerlijke zonneweide met een Art-Deco zwembad. Ook verkopen ze daar heerlijk schepijs. Je kunt heerlijk eten bij de Brasserie en wil je een avondje luxe,dan kan je een tafeltje reserveren bij het kasteel. Wij huurden een chalet die prima aan onze wensen voldeed, niet helemaal nieuw, maar wij vonden het prima. Daarnaast heeft elke zijn eigen picknicktafel en zijn eigen vuurstookplaats.

Super relaxed

J. van Oudheusden, 6-8-2017

Net terug van twee weken Mialaret. Wat een relaxte vakantie! Ruime campingplaatsen met ieder een robuuste picknicktafel. De kinderen (8,9 en 12 jaar) vermaakten zich met zwemmen, timmerdorp en kidsclub. En natuurlijk met vriendjes en vriendinnetjes die ze maakten op de camping. De vuurtjes bij de tent 's avonds waren een hit. Soms met lekkere marshmallows erbij, soms 'gewoon' zo. Aanrader!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Kindvriendelijke camping in de natuur

G. Landman, 6-8-2017

Relaxte camping met mogelijkheden tot vuurtje stomen, vissen, zwemmen en andere activiteiten. Meest geschikt voor kinderen tot 10 jaar. Bijna allemaal Nederlandse gezinnen. In omgeving weinig te bezoeken.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fijne camping waar nog veel kan

Vivienne, 29-7-2017

Wij zijn nu het hoogseizoen een weekje in een maisonette geweest. Het huisje was mooi gelegen en net gerenoveerd. Heerlijke regendouche lekker ruim.

Het fijnste aan deze camping vonden we dat het nog ouderwets was kijkend naar regels en omgang. Dit is een Hele prettige sfeer.

Hier een paar voorbeelden:

Kampvuurtje bij het huisje geen probleem.

Na een Hele zware omweersbui ( ik begreep dat zo zwaar haast niet voor komt) kwam de eigenaar persoonlijk overal langs om te kijken of alles ok was. Mensen in tenten werden geholpen en oplossingen gezocht.

Bijna iedere dag was er huttenbouwen dit was onder begeleiding. Eigenlijk was dit vanaf 8 jaar. Maar onze jongere zonen vonden dit ook leuk en mochten gewoon mee doen met hun oudere broer.

Wij zijn veel op de camping gebleven. Zijn wel naar het mooie meer geweest wat vlakbij is en we zijn naar het boomklimpark geweest.

Heerlijke camping!

Relaxte camping

Jansink, 23-7-2017

Domaine de Mialaret is een gemoedelijke camping, waar wij ons prima hebben vermaakt met onze 13 jarige puberdochters. Wil je terrasje pakken of shoppen? Dan moet je hier niet naar toe., want een grote stad als Bordeaux is 3,5 uur rijden! Ook een lunch is niet te doen buiten de camping...er is niks open.

Wbt camping:

Sanitair werd 2x prr dag schoongemaakt, ruime campingplekken, vriendelijk personeel en voor de kinderen wordt voldoende georganiseerd. De live bands savonds zijn euk, niet onze smaak, maar wel gezellig!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Onze verwachtingen werden niet ingelost

Familie Wuyts-Brusten, 21-7-2017

Wij zijn de laatste week van juni en de 1e week van juli op vakantie geweest naar Domaine de Mialaret.

Het is een mooi domein en onze bungalow was in orde met een prachtig uitzicht op het bos.

Echter, de hoofdreden waarom wij met onze 2,5-jarige peuter naar hier waren gereisd, was niet aanwezig. Er waren nog helemaal geen activiteiten op het domein en ook de speeltuinen waren niet voor kleine kinderen. Blijkbaar komt het seizoen pas op gang met de Nederlandse + Franse schoolvakantie, wat wij niet wisten (dit stond ook niet vermeld op de website).

Ook in de omgeving (Corrèze) komt het seizoen zeer laat op gang. Het is een prachtige streek met vele mooie dorpjes, maar de winkeltjes zijn nog gesloten en je loopt er quasi alleen rond...

De brasserie was eveneens gesloten de 1e week. We zijn hier de 2e week 1 keer gaan eten, maar nadat ons zoontje zo'n taaie curryworst kreeg dat ik deze amper gesneden kreeg, is het bij deze ene keer gebleven.

Er waren ook vele dieren op het domein (konijnen, ezels, schaapjes), wat wij als dierenvrienden en ons zoontje natuurlijk ook, geweldig vonden.

Er stond ook een lieve oude ezel waar we regelmatig een wortel of oud brood aan gingen geven. Een heel lief beestje dat heel enthousiast was als hij ons zag aankomen en dan ook iedere keer al luid balkend kwam aangehold. Hij genoot ook volop van onze aandacht en het gekrab achter zijn oren.

Wat ons wel opviel was dat hij wat (medische) aandacht kon gebruiken, daar hij aan zijn ogen en hals enkele wonden had die slecht genazen en dat zijn verblijf er nogal verwaarloosd bij lag.

Op onze laatste dag vakantie waren we hem 's morgens nog samen brood gaan geven en hadden we hem net uitgebreid geaaid. Vlak na ons bezoekje, kwamen ze hem halen en wij gingen ervan uit dat hij op een andere wei gezet zou worden. Ze waren toen immers volop bezig met alle voorbereidingen voor de start van het seizoen. Toen wij daarna verder aan het inpakken waren, hoorden wij vlakbij 2 schoten, maar we stonden er verder niet bij stil. Een tijdje later ging mijn man samen met ons zoontje op zoek naar de ezel om hem nog wat brood te gaan geven, maar toen hij hem niet kon vinden en hij daarna een medewerker het bos uit zag komen met een geweer, had hij het rekensommetje snel gemaakt... Ze hadden het beestje ocharme gewoon afgemaakt. Toen mijn man iemand hiernaar vroeg, kreeg hij het antwoord dat de ezel "very depressed" was. Dit was naar onze mening helemaal niet het geval, daar hij elke keer heel blij was om ons te zien. Het enige dat hij nodig had, was wat liefde en aandacht en medische zorgen. Wij vonden dit dan ook een hele laffe daad en wij zullen nooit meer terug gaan naar Domaine de Mialaret!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Zeer de moeite waard, origineel!

Celia, 19-7-2017

Anders! En dan in de positieve zin van het woord. Wij stonden op de camping. Mooie, ruime plaatsen, overal picknicktafels en een plek om je vuurtje te stoken. Je mag zelf een plekje zoeken, erg relaxed allemaal. Er wordt veel voor kinderen georganiseerd, zonder dat het commercieel of lawaaig wordt. Brood bakken, timmerdorp, een atelier (!!! Voor jong en oud!!!) Het kasteel zorgt voor een bijzondere sfeer. Leuk dat het ondanks de luxe van het hotel in het kasteel, laagdrempelig blijft. Wij hebben er heerlijk met de kinderen geluncht. Het zwembad is een beetje koud, maar prachtig gelegen en groot. De sfeer is zo gemoedelijk en gezellig, fantastisch. Er staan veel safarilodges en er zijn veel chalets. Kortom, een groot landgoed met talloze mogelijkheden. Puntje van aandacht: het eten in de brasserie is niet zo goed. Wel gezellig voor koffie of een borrel (bijvoorbeeld met de fantastische live muziek!). Echt even anders hier en een aanrader zowel met als zonder kinderen.

Ruime groene camping

J. Wieberdink, 16-9-2016

In juli hebben we met 2 gezinnen gekampeerd in 2 safaritententen. De camping is heerlijk ongedwongen, veel ruimte en veel groen. Elke avond vuurtje maken was erg gezellig. Het sanitair is wat verouderd maar wel schoon. Er zijn fijne familiedouches. De eerste dagen waren de damestoiletten dicht waardoor we bij de mannen moesten. Met direct zicht op urinoirs was dat niet zo prettig. Safaritententen zijn ruim maar niet heel luxe. Kapotte en oncomfortabele stoelen. De voortent was ingezakt. Dat is de dag erna gerepareerd maar het hing nog steeds scheef. Schimmel/weer staat in het tentdoek. Ik vond deze tenten erg duur voor de matige kwaliteit. Zwembad is heerlijk met ook ligbedjes in de schaduw. De brasserie is prima voor een drankje, het eten is mwah. De bbq viel erg tegen, niet zo'n lekker vlees en lang wachten. Leuke knutselclub en speeltuintjes voor de kinderen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Domaine de Mialaret in Neuvic (Correze), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Domaine de Mialaret zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Domaine de Mialaret scoort een 8.25 uit 10 op basis van 182 reviews.