Camping Des Alouettes ***

8,5

98 reviews over Camping Des Alouettes in het Nederlands

Volgend jaar terug!

Colette & Dirk, 3-9-2017

Wij kwamen toevallig op deze camping terecht op doortocht, nadat we Oradour sur Glane hadden bezocht (zeer indrukwekkend). We werden meteen heel vriendelijk en ongedwongen ontvangen door de zeer vriendelijke en oprechte eigenaren.

Grote plekken. Sanitairgebouw lijkt gloednieuw en is heel schoon.

Leuk zwembad, lekkere frietjes, snacks en speciaalbiertjes op het gezellige terrasje. Deze camping heeft iets wat veel campings missen: een hele fijne, ongedwongen sfeer waardoor je je echt op je gemak voelt. Wij gaan volgend jaar absoluut terug, en dan wat langer!

Gereisd met partner in augustus 2017

Super leuke camping.

De Huizer, 30-8-2017

3 nachten op camping Des Alouettes verbleven op onze trektocht door Frankrijk.

Wat een leuke en gemoedelijke camping. KInderen hebben zich super vermaakt op de trampoline en het zwembad. Zwembad simpel maar doeltreffend.

Deze camping uitgekozen vanwege de ligging ten opzichte van Oradour Sur Glane. Oradour zeer indrukwekkend om te zien en de geschiedenis te lezen.

Camping eigenaar is vriendelijke man, super goede service en als klap op de vuurpijl bracht hij iedere ochtend de bestelde broodjes bij je tent.

Sanitair gebouw is compleet en zeer goed schoon.

Des Alouettes is zeker de moeite waard om nog een keer heen te gaan.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

prima camping

Vos-Vreugd, 23-8-2017

Fijne kleinere camping met vriendelijke eigenaar. Zeer ruime plaatsen met prettige ondergrond voor de tentharingen. Bestelde broodjes worden 's morgens bij de tent gebracht. Schoon sanitair, wel wat "slappe" douches. Wij gebruikten deze camping als tussenstop en verbleven 3 nachten. De omgeving is best mooi, Oradour een bezoek waard. Punt van aandacht voor Arjen (eigenaar). 's Nachts trok een enorm zwaar onweersgebied over de camping, anderhalf uur lang knetteren en donderen. Misschien raadzaam om op deze kleinschalige camping gasten te waarschuwen. Nog niet iedereen zit de hele dag op internet en zeker niet tijdens vakantie. Ik kom hierop omdat dit op onze volgende camping wel gebeurde door de eigenaar (toen viel het achteraf overigens gelukkig mee met het onweer).
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Leuke rustige camping

Nico, 9-8-2017

Leuke camping van Nederlandse eigenaren, rustig gelegen en met zeer ruime plaatsen. Wij hadden een stacaravan. Goed bevallen: vrij ruime huiskamer en voorzien van alles wat je nodig hebt.

Op de camping kun je brood bestellen, dat 's morgens bij je tent/caravan wordt gelegd: handig. Op zaterdag kun je friet/snacks bestellen en op woensdag gebraden kip, ook kun je twee keer in de week op de camping eten. Wij hebben dat 1 keer gedaan, beviel best goed.

Er zijn veel Nederlanders op de camping; voor de kinderen was dat prettig want die hadden daardoor snel vriendjes/vriendinnetjes. Er is een (vrij klein) zwembad en een trampoline, die ook een soort verzamelplek was voor kinderen. In de omgeving kun je mooi wandelen en mountainbiken. In het dorpje (zo'n 800 m, dat is te lopen) is een kleine supermarkt voor de basisbehoeften, een grote supermarkt is een kwartier met de auto.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Rustige camping met gigantische plaatsen

Britt Verburgh, 28-7-2017

Kleine camping in de limousinstreek gelegen in een klein dorpje. We verbleven 9n op de camping, nog nergens zo'n grote plaatsen gezien.

+ prijs/kwaliteit zeer goed

+ sanitair in onberispelijke staat

+ rust!

+ leuk zwembad, enkele speelgelegenheden (jammer dat het water zo koud was met het mindere weer!)

+ je kan er brood bestellen dat aan de tent wordt geleverd, kip Ah spit, bbq, menuutje...

+ vriendelijke eigenaars

+ een bamboebos

- gebruik houtskoolbbq niet toegestaan jammer genoeg, maar dag is wel op meerdere campings zo

- redelijk ver van een snelweg zodat verre uitstappen meteen een heel eind duren. Maar dat weet je op voorhand!

- veel doorreizigers op ons deel van de camping ( schaduwkant aan het bosje)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Gastvrije schone camping

cor jacobs, 1-7-2017

Gastvrij onthaal met behulpzame beheerder. Zeer schoon sanitair en grote plaatsen. Een goede camping met veel bezoekmogelijkheden o..a. Limoges en Oradour
Gereisd met partner in juni 2017

Prachtige en zeer skone camping gastvrij beheerder

Walther van Kessel, 18-4-2017

Niet langer zoeken, snel hier boeken, mooie omgeving, wij hebben hier een paar dagen gestaan op doorreis naar het zuiden (Lourdes) gastvrije en lieve campingbeheerders Jolanda en Arjan, wij komen zo snel mogelijk hier terug voor langere tijd, mooi en zuiver sanitair, fijne plaatsen met gras
Gereisd met partner in mei 2015

echt genoten

Sandra, 1-9-2016

Wij hadden een tunneltent gehuurd en behalve de super grote plek was het een hele mooie tent met alles erop en eraan. Het sanitair gebouw is erg netjes, schoon en aan alles is gedacht. Er hangt een heel relaxte sfeer en Arjan en Jolanda geven leuke tips en staan altijd voor je klaar. Arjan is zelfs met ons meegegaan naar de garage om te functioneren als tolk toen we stukken aan de auto hadden.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Topcamping!

W. Kommers, 21-8-2016

Echt een supercamping! Hele grote kampeerplaatsen. Sanitair werd heel erg goed bij gehouden en was als nieuw. Iedere dag kon je brood bestellen en dat werd de andere ochtend bij de tent afgeleverd. Service! Ook kun je er op vaste dagen een (halve) gebraden kip bestellen, frietjes met een snack of aanschuiven bij de barbecue. Vriendelijke eigenaren en personeel, altijd tijd voor een praatje en heel veel goede tips en adviezen. Zwembad wat klein maar desondanks heerlijk om bij te liggen en in te zwemmen. Ook deze werd goed bij gehouden. 's Avonds om 22.00 uur was het stil op de camping. Heerlijk rustig. Kortom, we hebben genoten!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Erg fijne vakantie gehad!

Isabel, 7-8-2016

Erg mooie camping, met hele ruime plaatsen, leuk ontvangen en aardige eigenaren/personeel. sanitair is mooi en schoon! Zwembad is klein maar is heerlijk om even in af te koelen. Ook is er een terras waar je koude/warme drankjes & ijsjes kan bestellen. Wij hadden Wifi genomen, er werd ons al verteld dat die het waarschijnlijk op ons plek niet zou doen, dat was helaas ook zo, hij deed het meer niet dan wel .. op het terras konden we wel prima gebruik maken van de wifi. Helaas konden we geen gebruik maken van het naast gelegen meer, aangezien die was afgesloten omdat er blauwalg in zat.. wij zijn toen naar Lac de Lavaud gegaan in Pressignac, echt een aanrader! 4 vierkante km aan water, je kan ook kano's, boten, waterfietsen huren & paardrijden. Vooral het strandje met naastgelegen camping is leuk, daar is ook een leuk restaurantje waar je kan eten, drinken of een ijsje halen.

Ook is Oradour sur glane een echte aanrader om te bekijken!

Gereisd met partner in augustus 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Des Alouettes in Cognac-la-Forêt, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Des Alouettes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Des Alouettes scoort een 8.47 uit 10 op basis van 98 reviews.