Camping la Champagne ****

8,6

50 reviews over Camping la Champagne in het Nederlands

hele fijne plek

fam de Bakkert, 17-8-2017

Mooie ruime plekken. Wij stonden niet aan de rivier maar hadden een prachtige plek met uitzicht op een bloemenveld. Er zijn gelukkig geen animatie teams of oid, mijn kinderen vermaakten zich uitstekend met dammetjes bouwen en bomen klimmen. Beheerders zijn een sympathiek stel.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prachtige plek!

Fam. De Ruijter, 13-8-2017

We hebben 10 dagen op deze mooie camping staan en dat was toch echt te kort! De ligging alleen al is prachtig, direct aan de Dordogne. Ook heel mooi zijn de drie niveauverschillen waardoor er een soort rust gecreëerd wordt. Er is keuze uit zonnige- en wat meer schaduwplekken. Mooie begroeiing zoals o.a. walnotenbomen. Het terrein biedt veel ruimte voor de kampeerders. Het sanitair is basic maar prima voor wie niet te hoge eisen stelt. Elke dag vers brood en de frituur van René Fumée (1x per week) is erg lekker. In de omgeving is van alles te zien en te doen. Op de camping is het fijn dat je het water van de Dordogne hebt. Ook voor de kleinste kinderen is er een rustig gedeelte van de rivier waar ze kunnen spelen.

Wij hebben een fantastische tijd gehad. met onze jongens van 12 en 14 jaar.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Geweldig

Nicole, 21-7-2017

Zo'n fijne camping op een schitterende plek. Lieve beheerders. Ruime plekken. We kampeerden met ons zoontje van 10 maanden en ook hij vondt het heel leuk. Sanitair netjes. Veel te doen in de omgeving, leuke dorpjes. Wij denken met heel veel plezier terug aan ons verblijf in Brivezac.
Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Leuke camping

Tiny, 19-7-2017

Vriendelijke beheerder !!
Gereisd met vrienden in juli 2017

Heerlijk rustige camping!

Nathalie, 3-7-2017

La Champagne is een heerlijke rustige camping met hele mooie ruime plekken. Wij stonden aan het water in de schaduw, wat met de hitte wel fijn was. Tussendoor even afkoelen in het water.

Minpunt was voor ons dat er weinig dorpjes in de buurt waren en dat er ook geen bakker in de buurt was. Moest je toch minstens een kwartier rijden (en weer terug) voor vers brood. Helaas voor ons begon de broodservice op de camping pas vanaf 1 juli. Omgeving is wel heel mooi, maar door de hitte hebben wij er helaas weinig van gezien. Sanitair was allemaal mooi schoon en ook de camping was verder netjes. Wij hebben het er prima naar ons zin gehad!

Gereisd met partner in juni 2017
Rick Blikman, beheerder/eigenaar., eigenaar, 6-7-2017

Beste Nathalie,

Allereerst bedankt voor uw enthausiaste review! Bij deze toch nog wat aanvullingen: Beaulieu ligt op 10 min rijden en heeft 4 bakkers. Tevens zijn daar 7 restaurants, 2 snackbars en 1 creperie.

Verder liggen 5 van de mooiste dorpjes van Frankrijk op minder dan een half uur rijden; Curemonte, Collonges la Rouge, Carennac, Loubressac en Autoire.

Vriendelijke groet, Rick.

Heerlijk rustige camping, Ruimte en Rust!

Hamberg, 28-10-2016

Mooie en rustige kleine camping aan de Dordogne, we hadden een huurtent die prima op orde was. In de omgeving is veel te doen en als je wil kan je er lekker op uit. Kinderen zijn er genoeg in het hoofdseizoen, onze zoon van 7 jaar heeft veel vriendjes gemaakt. We stonden beneden, aan het water, heerlijke plek. Overdag veel schaduw te vinden bij de bomen of lekker afkoelen terwijl je jezelf met de stroom mee laat drijven op een band in het water. Enige nadeel was dat de WC ff lopen is als je helemaal beneden staat.

Michel en Sarah allebei zeer gastvrij en altijd te bereiken als er wat aan de hand was. Michel komt regelmatig over de camping, leuk en vaak met veel humor. En Michel......nogmaals sorrie voor die degradatiewedstrijd tegen Fortuna in 2011.... :)

Sanitair was OK, niet geweldig, maar wel schoon en altijd warm water.

Tentplaatsen beneden echt MEGA groot......

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Fijne camping in prachtige omgeving

Ruche, 5-9-2016

Zeer mooie en rustige camping aan de Dordogne. Grote plaatsen met veel privacy en uitzicht over de camping (wij stonden op het 2e plateau). Laatste 3 weken van augustus gestaan en prachtig weer gehad met koele nachten. Leuk barretje aan de rivier voor een drankje en een ijsje en gratis wifi bij de receptie zodat ik helaas toch een paar keer mijn mail heb gechecked...

Sanitair is prima en schoon. Rivier is mooi waar kinderen goed kunnen spelen, het kleine zandstrandje is top en lijkt rechtstreeks uit een reismagazine te komen. Broodservice is ook fijn en Michel en Sarah zijn geweldige beheerders, altijd vriendelijk en behulpzaam en met goede tips over de prachtige omgeving en de vele middeleeuwse dorpjes, kastelen en grotten waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan.

Er waren ook voldoende stokjes/steentjes/kevertjes/zand en visjes dus de kinderen van 2,5 en 4,5 hebben ook een topvakantie gehad. Zeker een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

schitterende plek met veel privacy

Rick, 22-8-2016

De camping is prachtig gelegen aan de Dordogne. De staanplaatsenzijn heel ruim. We hadden de laatste plaats van het bovenste plateau met prachtig vrij uitzicht over de heuvels.

Het sanitair is matig. 4 toiletten, 4 wastafels en 4 douches voor de hele camping. Ik denk op het drukst een man of 100 op de camping. De toiletten hebben geen wc-bril, en er is geen toiletpapier. Toiletten worden 1x per dag schoongemaakt. Er is lauw-warm water voor de afwas.

De ruime plek maakt echter veel goed. Ook het strandje aan de Dordogne is heel leuk. Er is een smalle aftakking van de rivier waar kinderen veilig kunnen spelen. Dammen bouwen, en pootje baden.

De hoofdstroom van de Dordogne heeft voor de camping een stroomversnelling in de bocht, waar de oudere kinderen leuk vanaf kunnen gaan op een luchtbed of opblaasband.

Er is een broodjesservice. Dag ervoor besteld, volgende ochtend ophalen. Niet heel goedkoop. Wel lekker.

De campingbeheerders zijn heel aardig en hebben ook leuke insider tips om te bekijken in de omgeving.

Al met al een absolute aanrader als je van rust en ruimte houdt en wanneer je niet al te hoge eisen stelt aan het sanitair.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016
Rick Blikman, beheerder/eigenaar., eigenaar, 23-8-2016

Beste Rick,

Allereerst bedankt voor uw fijne recensie! Er staan echter toch een aantal dingen in die niet kloppen vandaar deze kleine aanvulling:

* De toiletten worden twee keer per dag schoongemaakt en tussendoor ook regelmatig gecontroleerd.

* Er zijn 5 toiletten.

* Het afwaswater is 38 graden, net zoals de douches.

Vriendelijke groeten, Rick Blikman, eigenaar/beheerder.

Mooie, ruime camping aan de rivier

Veldhuis, 21-8-2016

Het is een fijne camping. Ruime plekken, veel privacy. Voor de kinderen een mooie zijrivier en speeleiland. Vanaf de camping lopen naar een zandstrandje. Warme, zonnige dagen met koele nachten. Omgeving veel leuke dingen te doen. Kastelen, stadjes, dinopark, stoomtreintje etc. Campingeigensren erg vriendelijk en prettig contact. We stonden op het tweede plateau, heerlijk rustig. Bovenste plateau hebben de kinderen sneller onderling contact. Savonds en snachts gewoon stil op camping. Heerlijk relaxte vakantie een aanrader!!

fantastisch

Joma, 20-8-2016

Wat hebben mijn man en ik een heerlijke tijd gehad op camping La Champagne! We werden hartelijk verwelkomd door de gastheer Michel en zijn vrouw Sara. De Camping zelf is een oase van rust omringd door prachtig begroeide bergen en aan de voet ligt de rivier de Dordogne. Het is daar heerlijk toeven met een speciaal plekje waar ouders met de kleintjes badderen. Het sanitair op deze camping was zeer schoon en de kampeerplekken waren groot, begrensd door bomen en mooie struiken met bloemen. De nachten zijn er koel. Michel ( van huis uit Limburger) is een professionele gastheer die vloeiend Frans ,Duits Engels en Italiaans spreekt. Elk ochtend en avond maakt hij zijn rondes op de camping waarin hij de gasten begroet of een praatje maakt. Bovendien is hij altijd bij nood bereikbaar. We kwamen na 2 weken op deze camping te hebben gezeten, volledig ontspannen en weer opgeladen thuis.
Gereisd met partner in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping la Champagne in Brivezac, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping la Champagne zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping la Champagne scoort een 8.58 uit 10 op basis van 51 reviews.