Camping Vivacamp La Laune

Vivacamp La Laune

13 reviews over Camping Vivacamp La Laune in het Nederlands

Rustige, veilige camping

Danielle, 15-8-2016

Erg rustige camping, met oud maar schoon sanitair en aardige beheerders.

Meer dan genoeg schaduw op de camping en fijne beschutting tegen de wind door de hoge hekken met begroeiing rondom de camping. Tegelijk ook fijn qua veiligheid, de camping was goed beveiligd.

Het zwembad ligt buiten de camping en is een mooi prive/gemeente bad. Personeel daar was vriendelijk en behulpzaam.

Wij zijn met de auto naar avignon geweest, lopend vonden wij te ver. Maar prima uitvalbasis met name om dat het stadje villeneuve zelf ook erg leuk is.

Gereisd met partner in augustus 2016

Lekker tot rust gekomen op gastvrije camping.

Geesie, 28-6-2016

Groen, mooi gelegen, vlakbij leuk stadje en vlakbij Avignon. Vriendelijke mensen, toppie.

Geen grote minpunten.

Gereisd met partner in mei 2016

Prachtige uitvalsbasis voor bezoek aan Avignon.

Ina en partner, 25-6-2016

Ruimte, rust, gastvrijheid, natuur en dat vlak bij Avignon en in Villeneuve. Behulpzame, vriendelijke ontvangst. Tien minuten met de bus naar Avignon en je kunt het zelfs lopen.

Sanitair niet heel nieuw maar wel proper.

Gereisd met partner in juni 2016

Rustig gelegen camping

Roel-Jaco, 5-6-2015

Rustige gelegen camping op een paar kilometer afstand van Avignon.

Vriendelijke ontvangst bij de receptie. Erg behulpzaam bij vragen/onduidelijkheden.

Ruime plaatsen, De meeste plaatsen hebben schaduw maar er zijn ook zonnige plaatsen.

Eenvoudig, gedateerd sanitair. Wel compleet en schoon.

Gratis wifi bij de receptie.

Toen wij er waren was het openbare, plaatselijke zwembad, gelegen naast de camping gesloten i.v.m. een verbouwing.

Bij het uitrijden van de camping met caravan/camper het paaltje van de slagboom in de gaten houden.

Gereisd met partner in mei 2015

Onverwachtse ontdekking!

peet3517, 24-7-2014

Doordat de campings in Avignon vol waren (door festival?) enkele km's doorgereden en bij camping La Laune uitgekomen. Het is een camping municipal. Hier drie nachten gestaan. Rustige camping zonder zwembad of animatie. Je mag schijnbaar gebruik maken van zwembad ernaast, maar daar zijn we niet geweest. Avignon is in 10 min per bus bereikbaar, stopt 300 mtr vanaf de camping en kost 1,30 euro p.p. enkele reis. Gratis wifi bij de receptie. Tevens brood en kleine eenvoudige maaltijden verkrijgbaar, dit laatste hebben we overigens niet geprobeerd. Sanitair is niet nieuw, wel schoon en voor Nederlandse begrippen 'normale' toiletten. Alle staanplaatsen zijn voldoende groot en hebben schaduw. Ook Villeneuve-Les-Avignon is een leuk stadje met een mooi pleintje met restaurants. Wij waren blij verrast met deze ontdekking en kunnen de camping zeker aanraden als alternatief voor de campings die bij Avignon liggen.
Gereisd met partner in juli 2014

Verkeerde keus

Henk Rump , 26-7-2013

Op doorreis gekozen voor deze camping. Dit omdat er een zwembad bij zou zitten. Dit is echter niet het geval, je mag gebruik maken van het naast gelegen gemeentelijk zwembad. Hier geldt verplicht een prehistorisch zwemslip. Mijn zoontje met zwembroek (geen boxer) mocht er niet in. Verkeerd model zwemslip, zou overigens mijn vrouw wat aandoen als zij mijn zoon in de gevraagde zwemslip zou laten lopen. Camping is prima en de recensies over de eigenaren kloppen. Leuke mensen die je graag helpen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat veel mensen dit soort zwemkleding bij zich hebben en daarom voor ons deze camping niet weer.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

goed, maar prijzig voor gebodene

Karel, 25-8-2012

Grote plaatsen, schoon. Villeneuve, leuk dorpje, met winkeltjes, is goed aan te lopen. Zaterdagochtend: brocantemarkt. Prijs in juni: €20,15, 2 pers. + el. en niet druk. Bijna geen speeltoestellen. Brood te bestellen. Eenv. maatlt. te krijgen en niet duur. Met de bus naar Avignon? Halte 10 min. lopen. Kaartje bij de chauffeur. Infofolder met vertrektijden bij de receptie. Ideaal. Vermoedelijk in hoogseizoen geen plaatsje te krijgen, dus reserveren. Loosplaats voor afvalwater campers. Geen"gat in de grond" om direkt toiletwater in te storten. Wel chemisch toilet afvoer bak. Geen wifi.
Gereisd met partner in juni 2012

Heerlijk rustig, schaduwrijk en dicht bij Avignon

Thomas, 19-8-2010

De camping ligt aan de rand van Villeneuve-les-Avignon, 300 meter wandelen van het centrum. Er zijn ongeveer ruime 100 plaatsen, die allemaal over veel schaduw beschikken. Er zijn 2 sanitairgebouwen die netjes zijn. Grote douches, waar je je kleren kunt leggen zonder dat ze nat worden. De camping beschikt over een kantine, je kunt er brood en levensmiddelen krijgen, maar ook kleine maaltijden. Je krijgt gratis toegang tot het naastgelegen gemeentelijk zwembad (echt alleen zwemslip, dus geen boxer of iets dergelijks!!). De eigenaresse is uiterst vriendelijk, spreekt ook Engels. Er komen weinig Nederlanders en er zijn niet zo veel kinderen. Naast de camping ligt een sportpark (tennis, atletiek en voetbal), een scatebaan en is tevens het uitgangspunt voor 3 wandel/jog/fietsroutes van 8, 12 en 20 km. Eén keer per 2 weken wordt er een dans/eetavond georganiseerd. Je kan simpel met de fiets of de bus naar Avignon (4 km.), maar ook Villeneuve is heel interessant. In 2011 gratis wifi.
Gereisd met partner in juli 2010

Aanrader, ook als doorreiscamping !!

campinggek, 1-8-2009

Van 12 tot 28 juli 2009 op deze leuke gemeentecamping gestaan. Wanneer je jezelf kunt vermaken en hiervoor dus geen opgeklopt animatieteam nodig hebt..ideaal. In juli theaterfestival in Avignon. Gratis zwembad, tennis en atletiekbaan (was open !!) naast de camping. Achter de camping mooi wandel/harloopgebied. 's Ochtends is er brood op de camping maar binnen 10 minuten ben je bij het bakkertje in het dorp. Ook een leuk terrasje of restaurant is binnen 10 minuten lopen te bereiken. Wanneer je langs het fort loopt gratis schitterend uitzicht op het Palais du Pape in Avignon. In het dorp zijn een Chatreuse (klooster), fort en abdijtuinen te bezoeken, erg leuk en op loopafstand van de camping. Op donderdag Provencaalse markt en op zaterdag Brocantemarkt in het dorp. Supermarkt en Avignon bereikbaar binnen 5 autominuten. Ook Orange of Beacaire zijn binnen 30 minuten. Kortom, de rust van een dorp met de stad binnen fietsafstand. Wij komen hier zeker terug.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2009

Zeer leuk als je geen zwembad nodig hebt

barbara, 4-5-2009

In laagseizoen zeer goedkope camping met uitstekend sanitair! Vriendelijke uitbaters.
Gereisd met partner in mei 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Vivacamp La Laune in Villeneuve-les-Avignon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Vivacamp La Laune zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Vivacamp La Laune scoort een 7.98 uit 10 op basis van 14 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: