Camping Helios ***

8,1

10 reviews over Camping Helios in het Nederlands

Eens maar nooit meer!

Hans, 31-7-2017

Circa acht dagen op deze hoofdzakelijk door Franse mensen bezochte camping gestaan. We hadden een kleine plaats en kregen daardoor een tweede kleine plaats toegewezen om de auto op de plaatsen. Echter stond hier telkens een andere auto. De campingeigenaar meerdere malen aangesproken maar deze deed hier niets mee en haalde zijn schouders op. Hygiene voldoende maar kan beter. Ligging goed. Met name om Franse steden als Montpellier te bezoeken.

LET OP: er werd tijdens ons bezoek door een man gefilmd terwijl een vrouwelijke bezoekster stond te douchen. De camping was bang voor gezichtsverlies en kwam niet met een oplossing. 'De politie doet toch niets'. Ondanks dat we met 99% zekerheid de man herkende en hij zich erg nerveus gedroeg, ondernam de campingeigenaar geen stappen de Fransman van de camping te verwijderen. Hierop hebben wij de camping direct verlaten.

Gereisd met partner in juli 2017

Mooie rustige camping schoon mooi schoon sanitair

Wim van den Berg, 2-6-2017

Lekker rustig mooi zwembad top! Wij hadden een ruime schaduw rijke plek ,kan niks verzinnen wat niet naar ons zin was net en vooral heel schoon sanitair
Gereisd met partner in juni 2017

Fijne camping

Fam. Koster, 7-2-2017

Na een ritje van een paar uur kwamen we met de caravan het smalle poortje door van Camping Helios. De entree heeft een nette uitstraling. Het is een kleinschalige camping. De wachtruimte, voor auto met caravan, bij de receptie is beperkt. Ook het manoeuvreren naar de plek was soms erg krap (paar centimetertjes aan beide kanten over). Als je de rust en de tijd neemt is het prima te doen. Toen we bij de plek aankwamen stond er nog een andere caravan. Er kwam direct een behulpzame campinggast op zijn fiets die in het Frans vertelde dat hij het zou regelen. Binnen een paar minuten was de caravan opgehaald door iemand van de camping met een golfkarretje. Toen we de kinderen uit de auto haalden en de caravan van de kogel haalden kwamen er direct een aantal welwillende 'buren' vragen of ze konden helpen. De plek bestond uit wat mul zand. Wij hadden geen hulp nodig vanwege de mover, maar wel erg vriendelijk.

De camping is erg rustig. Het zwembad is deels overdekt met een leuke glijbaan voor de kinderen. Er zaten veel wespen aan de rand van het ondiepe bad.

Bij het zwembad is toezicht. Springen in het water is niet toegestaan.

De camping is erg schoon en het sanitair is vrij basic, maar functioneert en is voldoende aanwezig. In de twee weken dat we er waren heb ik nooit hoeven wachten om te douchen en waren de douches ook niet koud.

De zee is op zo'n vijf minuten lopen over een verharde weg. Ook op het strand hebben ze een mat liggen waarover je makkelijk met een kinderwagen/buggy/bolderkar kan lopen. Je kan over het strand naar Vias-Plage lopen (ongeveer 10-15 minuten)

Het strand is rustig en je loopt geleidelijk het water in.

Er is geen animatieteam op de camping.

Bij het zwembad is een soort snackbarretje. Hier kun je lekker eten meenemen of op de loungestoelen eten.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Erg krap!

Sandra Bleeker, 22-8-2016

Voor onze grote toercaravan een ramp om op onze plek te komen. Alles staat op en in elkaar. Mensen allemaal aardig en behulpzaam maar ons kleine plekje benauwde ons enorm volgende dag weer weg gegaan ondanks dat wij besproken hadden. Bij het weggaan slechts enkele centimeters over toen wij door het poortje gingen.

Jammer dat als je bespreekt en je moet de maten van je caravan opgeven dat men dan niet aangeeft dat de camping daar niet geschikt voor is.

Gereisd met partner in juli 2016

Heerlijke camping

Familie Kesteren, 6-7-2016

Heerlijke camping met een mooi nieuw zwemparadijs. Schoon en mooi sanitair. Op loopafstand van het strand en Vias-Plage. Heerlijk restaurant en behulpzame eigenaar en personeel. Top vakantie gehad
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Prima camping

Martin, 10-8-2014

Mooie entree, maar na het binnenrijden veel het in eerste instantie wat tegen: het oogde wat rommelig en er stonden veel oudere (Franse) caravans. Uiteindelijk veel het reuze mee! Zeker in vergelijking met alle "kermiscampings" in de omgeving. Grote voordelen: slechts 150 meter lopen van het strand en relatieve rust. Het terrein en het sanitair werd goed onderhouden. Er was bescheiden entertainment en (trage) Wifi op de plek. Nadelen: 90% Franse bezetting en maar weinig NL-aanspraak voor onze dochters en tot 12 uur 's nachts geluid van omliggende "kermiscampings" en een lunapark.

Interessante plaatsen in de min-of-meer nabije omgeving: Beziers, Narbonne, Montpellier, Carcassonne.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Rustige camping dicht bij het strand

anjadenengelsen, 10-6-2014

Begin juni 2014 hebben wij hier een paar dagen gestaan. Veel bomen veel stacaravans veel vaste staanplaatsen, maar ook een rustige camping, Zoek een plaats aan de buitenrand. Vriendelijkereceptie, dicht bij het strand met leuk camping restaurant en een winkeltje met basis artikelen. Blok met oud sanitair maar wel schoop en een mooi nieuw sanitair blok. Een aanrader en de drukte kun je opzoeken in Vias Plage. De markt op zaterdag in Vias is een aanrader, veel lekkere producten.
Gereisd met partner in januari 2014

rustige plek in drukke omgeving

Jan van liempt, 1-6-2011

Vlakbij strand (200m) en dorp (800m), winkel en restaurant met redelijke prijzen, veel vaste plaatsen
Gereisd met partner in mei 2011

goed verzorgde camping

m.messing, 7-7-2010

een gezellige franse familiecamping.gerund door opa,zoon en kleinzoon.dicht bij (150m) zee

een aanrader voor rustzoekers

Gereisd met partner in juli 2010

Prima camping zonder zwembad.

R. Bos, 19-7-2009

Helios is een prima camping 150 meter van het rustige strand. De camping heeft een simpel winkeltje waar lekkere wijn getapt kan worden voor 1,20 de liter en een simpel maar goed camping restaurant. Het is een echt familie bedrijf en dat is aan de hartelijke ontvangst te merken. Schoonmaak van goed maar iets verouderde sanitair is uitstekend.
Gereisd met partner in juni 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Helios in Vias Plage, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Helios zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Helios scoort een 8.12 uit 10 op basis van 27 reviews.