Camping Sandaya Blue Bayou *****

• Sfeer in stad8,2

118 reviews over Camping Sandaya Blue Bayou in het Nederlands

echt een afrader en niet 4-5 ster waardig

Chantalle, 9-9-2017

Boek geen chalet, echt heel vies, vanalles kapot, oud, de onze stonk ook. Uiteindelijk na veel onprettige gesprekken met de manager zijn we ongeboekt naar een betere accommodatie. Schandalig dat die chalets nog verhuurd worden, voor zoveel geld. Twee zwembaden; een mooie voor 18+ de andere, veel te klein voor alle gezinnen. Animatie is nagenoeg continue aanwezig, alleen Franstalig tot 23.30 uur. Beperkte keuze verse broodjes. Strand is lopend te bereiken, maar er is geen enkele voorziening op het strand achter de camping.

Wij gaan hier echt nooit meer naar toe!!

Bertjan WOERING, 1-9-2017

Prima camping direct aan zee. Leuke uitstapjes in de omgeving
      Gereisd anders in september 2017

100% meegevallen

Anita, 27-8-2017

Wij waren best bang na alle reacties maar het is ons 100% meegevallen. Wij zaten in een 2 kamer bungalow en die was prima, wij hebben dan ook geen gebruik gemaakt van het sanitair gebouw. Zwembad was prima maar moet wat onderhoud gepleegd worden, met name aan de waterspeelplaats. Wij waren met 3 kinderen van 5,10 en 12 jaar. De glijbanen vonden de oudste twee wat saai maar de jongste geweldig. Wij misten een beetje de bruisende gezelligheid en vonden het geen camping om de hele dag te verblijven dus wij hebben wat uitstapjes gemaakt in de buurt. Wij vonden de animatie 's avonds afwisselend en ook leuk. Alles was wel in het Frans, maar een goochelshow kan je zien, dus heb er geen problemen mee gehad. Aquajet (waterpark) in Narbonne is een aanrader, niet druk en een hele leuke dag gehad allemaal. Er waren ook trampolines en springkussens en eten daar was ook prima. Weinig wespen daar ook. Sommige dagen was het erg druk in het zwembad en andere dagen weer erg rustig, maar wij konden altijd wel een plekje vinden. Voor de avondshows was het wel erg vol en te weinig ruimte. Snap het 18+ zwembad niet zo goed. Als dat ook een gewoon zwembad zou zijn dan was er meer ruimte op de (te) volle dagen. Strand was gewoon op loopafstand. Twee wc's bij het zwembad is te weinig en vies en zonder toiletpapier. Bij de bar 1 wc ( ook te weinig) maar toen ik er heen ging was die wel schoon en toiletpapier. Gamehal mag geen naam hebben. 2 biljarttafels die niet werkten, van de flipperkasten maar 1 werkend en een airhockeytafel. Personeel was wel behulpzaam. Klimspeeltuin bij de ingang vond onze dochter van 5 het einde, en onze zoon van 10 was niet weg te slaan bij de pingpongtafels. Campingwinkel was redelijk voor de kleine boodschappen maar wel duurder als in de winkel en de tomaten kon je daar beter niet kopen. Op 6 km afstand (Serignan) een mc donalds, Liddl en Carefour. Op loopafstand markt en klimparcours van LaYole, was ook erg leuk! Dagje naar Rockbrun (natuurpark?) gereden. Erg mooie natuur daar en ook leuk om te zwemmen maar neem zwemschoenen mee ivm kiezels!

Voor ons was het zeker geen 4 maar meer een 6,5-7!

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Sandaya Blue Bayou bij:

Verbeteringen nodig! Voorlopig niet terug...

Leon, 23-8-2017

In kort: Heel veel te verbeteren... voor kampeerders (!) absoluut geen 4 of 5 sterren waard en dus VEEL te duur voor hetgeen er aangeboden wordt. Met name sanitair en schoonmaak was een afknapper. Veel snel en makkelijk op te lossen puntjes, zie beneden. Ondanks aantal min-punten, genoten van weer, strand, gezellige mede kampeerders en bezienswaardigheden in Zuid-Frankrijk!

Zoals al in meer reviews aangegeven heeft Sandaya 2 campings (4 en 5 sterren) overgenomen en samengevoegd. Wij zaten op 't "oude" 4-sterren deel, ver van zwembad en avond animatie. Gelukkig ver af, want bij animatie activiteiten gaat 't geluid vol open. Wij hebben er geen last van gehad, maar andere dichterbij...

Receptie had ons naar een sanitair gebouw redelijk ver van kampeerplek verwezen. Dit gebouw had alleen "hurk"-toiletten (!). Gelukkig verwezen on NL-buren ons naar een sanitair gebouw (niet op plattegrond aangegeven) dichterbij. Let op: volgens mij was dit enige sanitair gebouw, op 4-sterren gedeelte, met normale toiletten!

Min-punten:

- Schoonmaak sanitair: Gewoon schandalig! 1x per dag (?) en op een van de zaterdagen zelf 24+ uur NIET schoongemaakt. Excuus bij receptie: Het was een wisseldag en dus druk... Slecht excuus. Gewoon beter plannen en besparen op de avond animatie in plaats van op sanitair en schoonmaak!!

Overigens laat niet iedereen toilet netjes achter, hier kan camping natuurlijk niets aan doen...

- Sanitair gebouw (waar wij gebruik van maakten): Op oog netjes, echter: Kleine onhandige prullenbakjes, geen trekkers om ruimte zelf netjes achter te laten, onhandige afwasbakken, Afvoer vuilwater (afwasbakken) lieten los. douches liepen slecht af, geen toiletpapier houder, laat staan toilet papier. Slecht verlicht.

- Zwembad: Gevaarlijke en vieze roosters bij rand zwembad. Waterspeelplaats voor peuters in erbarmelijk slechte staat. Kinderen vonden (zout) water bij de glijbanen koud en bodem van bad niet fijn (erg grof). Zwembad te klein voor aantal gasten, maar dat is volgens mij bij alle campings...

- Multisport veld: Lijkt zacht, is echter geverfd beton en hierdoor best glad. Geen omheining aan zijkanten waardoor de bal bij potje voetbal al snel in riet of bij de buren ligt. Tweede veld had alleen baskets, geen doeltje en geen omheining.

- Onduidelijke in- en uitgang camping. Volgens bordjes moesten we via een onlogische route naar uitgang. Daar de poort van ingang altijd open stond hebben we deze genomen.

- Onze staanplaats was groot genoeg voor caravan, voortent en auto. Luifel was (bij andere opstelling) misschien mogelijk. Geen plek meer voor extra tentje. Er waren elders op camping grotere plekken (!)

- Security: Te weinig zichtbaar aanwezig. Verder volgens brochure slagboom bij ingang met persoonlijke code, dit klopt echter niet. Slagboom stond altijd (behalve op wisseldag) wagenwijd open.

- Animatie avond: Erg luid! Bijna elke avond ingehuurde entertainers. En dure... aan de auto's te zien. Zou dit liever besteed zien aan betere sanitaire voorzieningen en schoonmaak!

Plus-punten:

- Rustige ligging van onze kampeerplek. Je kunt op deze camping pech hebben (ivm geluid).

- Ligging: Veel te doen en te zien in omgeving;

- Camping winkel: Duurder dan supermarkt buiten camping, maar waar is dat niet. Aanbod was goed. Vers brood vonden wij minder en hebben dit meestal bij bakker in de buurt gehaald.

- Restaurant: Voor camping ok, ter info... we zijn geen fijn proevers.

- Animatie voor kids: We dachten dat deze alleen in Frans was. Een van de Animatoren was echter Nederlandse, waardoor onze kids toch nog van animatie gebruik hebben gemaakt.

- Potentie: Camping heeft absoluut potentie! Niet te groot qua omvang maar nog te veel verbeterpunten op dit moment;

- Vriendelijkheid: Na een en ander gelezen te hebben, viel ons de vriendelijkheid van personeel en Franse mensen in algemeen zeer mee. Sterker nog, geen onvriendelijke Fransen (en andere nationaliteiten) meegemaakt! Ook Engelse taal wordt steeds vaker gesproken.

- Apart 18+ zwembad

Nog veel te verbeteren voor 4/5-sterren

Leon VAESSEN, 23-8-2017

Zwembad(rand) niet in goede staat. Waterspeelplaats in ZEER slechte staat.

Sanitair voor kampeerders wordt te weinig en niet goed genoeg schoon gemaakt. 1x 24 uur niet schoongemaakt, met als excuus "het was een wisseldag". Dat is geen excuus... maar gewoon slechte planning en absoluut schandalig!

Op 4-sterren deel van camping slechts 1 sanitair gebouw met normale toiletten. Douches liepen slecht af en geer trekker aanwezig om zelf douche zuiver achter te laten. Afwasplakken zeer onhandig. Geen chemisch duidelijk gemarkeerd chemisch toilet op camping, met als gevolg legen van chemisch toilet in normale of hurk toilet.

Op basis van sanitair, schoonmaak en zwembad absoluut GEEN 4 of 5 sterren. Eerder 1 , max 2 sterren...

Ondanks bovenstaande goede vakantie gehad, maar komen voorlopig niet terug! VEEL te duur voor 2-sterren camping... jammer!

Gereisd anders in augustus 2017

Camping dicht bij het strand

Marjolein, 20-8-2017

2 campings samengevoegd. 4* en 5* wij hadden een plaats met privé sanitair achter het zwembad. Simpel maar het werkte.

Volop Animatie maar wel in het frans. Begon om half 10 tot half 12. kleine supermarkt met alle benodigdheden maar op een kleine afstand van de camping een grote Carrefour en een Lidl

Personeel winkel sprak weinig tot geen engels (voor ons geen probleem maar kan me voorstellen dat het lastig kan zijn) en bij de receptie ook.

Restaurant goed maar (te) weinig personeel waardoor ze de benen onder de kont uit liepen. zeker in het hoogseizoen

Mooi Strand op 10 minuten lopen via achteruitgang van de camping.

Wel een aantal dagen "last" gehad van harde wind maar daar kunnen ze op de camping niks aan doen.

Met de harde wind was het niet prettig om aan het strand te liggen waardoor het zwembad "overvol" leek.

Ook wij hadden na het lezen van de meningen dubbele gevoelens over de camping.

Maar...je gaat in frankrijk op vakantie en dan weet je dat het franstalig kan zijn..

Voor ons was de camping prima maar door de wind zullen wij niet gauw meer die kant op gaan. Maar dat geldt voor de hele regio

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Harry BREUKELMAN, 20-8-2017

Het schoonhouden van het sanitair viel vies tegen, zeker geen 4 of 5 sterren waardig.
          Gereisd anders in augustus 2017

Voor herhaling vatbaar

Elvira, 19-8-2017

Het is een prima camping. Voordat wij vertrokken beïnvloed door de negatieve recensies hier op Zoover. Ging er met een wat dubbel gevoel naar toe. Geen idee wat ons te wachten stond. Het is ons 100% meegevallen. Wij stonden achteraan op de camping, vlakbij de poort naar de zee. Dat was een klein stukje lopen maar zeker niet hinderlijk. De elektriciteit is een keer uitgevallen gedurend ons verblijf van twee weken. Het klopt dat ze het sanitair beter mogen schoonmaken daar ben ik het mee eens, overigens hadden wij wel wc papier, had was zelden op. Wij hadden een plek van 80m2 en dat vonden wij wat aan de kleine kant, had gehoopt op een plaats van 100m2. Het winkeltje had de belangrijkste benodigdheden maar de Carafour was niet zo ver van de camping dus dat is ook een optie. Omdat wij aan de rand van de camping zaten hadden wij geen last van de muziek. Toen we hoorden dat een tweede zwembad enkel voor volwassen was vonden wij dat vreemd maar we hebben er geen last van gehad, we zijn nooit in dat gebied geweest. Wij hebben het prima naar onze zin gehad en wij vinden het een aanrader. Wel jammer dat je zo beïnvloed wordt door de recensies die men schrijft maar ook wel weer begrijpelijk. Ik had het beter niet kunnen lezen.
          Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Nooit, nooit meer !!

Miranda van T., 19-8-2017

Het enige positieve aan deze camping was de ruime staanplaats voor onze caravan en de duidelijk zichtbare beveiliging.

Verder was ongeveer alles heel, heel erg oud en versleten op deze camping.

Wij hadden staanplaats nummer 47, helemaal achterin op de camping. De receptioniste tekende onze weg er naar toe uit op de plattegrond, maar had duidelijk geen idee hoe alle straatjes op de camping liepen. We zijn noodgedwongen menig keer een straat ingereden, die eigenlijk met een caravan niet eens breed genoeg was om normaal een bocht te nemen naar de volgende straat. Dit is trouwens een kwaal waar ze op grote Franse campings wel vaker last van hebben.

Het zwembad; deze was echt dramatisch slecht!! Dit zwembad is achterstallig, vies en op sommige plekken zelfs gevaarlijk. Alle tegels en randen om het zwembad waren kapot. De rubber vloer van de sproeiers voor de peuters was compleet kaal met gaten en veel losse stukken. De sproeiers trokken ook veel wespen aan, waar niets mee werd gedaan. De glijbaan voor de peuters stond scheef en los.

De verf van alle trap randen in alle zwembaden was weggevaagd zodat je constant je tenen stootte tegen de onderste trede. Het zwembad is veel te klein voor de hoeveelheid mensen op deze camping.

Ieder gebouw op deze camping, van restaurant tot winkel, tot speelhal was oud, achterstallig en onplezierig.

Wij hadden een standplaats met privé sanitair waarbij het geen overbodige luxe zou zijn geweest als er bijvoorbeeld een toiletrolhouder zou hebben gehangen of een kastje waar je douche spullen in of op kon plaatsen. Tot slot moet je met 5 personen, 2 hangertjes delen om je handdoek en dergelijke aan op te kunnen hangen.

Ook dit privé sanitair was oud en achterstallig.

Wij betaalden voor onze standplaats 80 euro per nacht, totaal in geen enkele verhouding met de kwaliteit van deze camping.

Dus: Nooit nooit meer!

Geen aanrader

Bart van Raay, 18-8-2017

Veelste veel en te lang muziek

Kleine kindere kunnen niet slapen door het geluid +\-70DB

Ze denken dat de bas open moet staan.

Wc bij het zwembad te vies om naar toe te gaan.

Personeel niet al te vriendelijk (komen huilend terug van ijsje halen zonder ijs )

Geen prullenbakken op de camping aanwezig.

Zwembad lekker mooi

Zwembad met de glijbanen erg koud water.

Met auto en caravan bij niet over de camping te rijden overal staan auto s geparkeerd.

Prive saniteur vies koud water.

Lekker dicht bij het strand.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Sandaya Blue Bayou bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Sandaya Blue Bayou in Vendres-Plage, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Sandaya Blue Bayou zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Sandaya Blue Bayou scoort een 7.33 uit 10 op basis van 442 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: