Camping Calypso ****

8,2

15 reviews over Camping Calypso in het Nederlands

Leuke camping, erg netjes

Kim, 29-7-2017

Deze camping bezocht met onze eigen caravan. Wat zijn we positief verrast! Mooie, veelal ruime plekken in de schaduw. Fijne ontvangst, we werden begeleid naar onze plek. Men spreekt echter niet of nauwelijks Engels, dat geldt eigenlijk voor de hele streek. Er zijn hier veel Fransen op vakantie. Ook wel wat Nederlanders, een paar Belgen en wat Duitsers. Prima en schoon sanitair, helaas wel zonder toiletpapier. Mooi schoon zwembad, leuke glijbanen en prachtig kinderbad. In het zwembad is weinig schaduw, wel veel animatie; aquagym, een middagspel, zumba, allemaal heel enthousiast. Hierdoor kan het voor de echte rustzoekers wat druk zijn op bepaalde tijdstippen. Op de camping liggen 3 speeltuintjes en is er de hele dag door (Franstalige) animatie, genoeg te doen dus. Het strand ligt op loopafstand en is mooi en schoon. Er is een douche, toilet (die is wel erg vies) en een paar strandtentjes. Er is een winkelcentrum met een Lidl, Aldi en Intermarché in de buurt.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Prima camping, dichtbij zee.

dickbos_arnhem, 14-10-2014

Camping Calypso is een prima Franse camping. In het hoogseizoen druk, maar eind augustus loopt de camping leeg. Wij waren (eind augustus) met een caravan en werden aan een prima plek geholpen. Op zaterdag was het echt einde seizoen en alle Fransen gingen naar huis, het is dan meteen stil op de camping. De animatie stopt dan ook direct. Receptie spreekt Engels en is efficiënt, sanitair op orde, wifi aan de dure kant. Voldoende restaurantjes in de buurt. Klein winkeltje met iedere dag vers brood. Lidl op ongeveer 5 km. Al met al een fijne plek om te zijn.
Gereisd met partner in augustus 2014

Mooie Camping!!

sil, 19-11-2013

Wij zijn in augustus 2013 op deze camping geweest. Met 3 kinderen in de leeftijd van 3 tm 15. Wij zijn met de camper geweest, en hadden een mooie schaduwrijke plek onder de hoge bomen. (Dat is echt fijn met de warmte) Wij zaten vlak bij een sanitair gebouw, dat prima schoon was. Mooi zwembad, vooral het gedeelte voor de allerkleinsten. Afstand tot aan het strand, gemakkelijk te lopen. Strand loopt snel af in de zee. Klein winkeltje op de camping zelf. Elke dag vers brood. Wij gingen gewoon even 10 minuten op de fiets naar de Aldi of Lidl. Animatie is volledig in het Frans, maar dat is niet waar wij voor komen, dus geen probleem.

Weinig Nederlanders op de camping maar dat vinden wij persoonlijk wel lekker :)

2 x in de week een marktje s'avonds tegenover de camping.

Gereisd anders in augustus 2013

Mooie camping, weinig Nederlanders

Bakker, 13-9-2013

Wij zijn 3 weken in juli/augustus 2013 op deze camping geweest. De laatste dagen waren we de enige NL'ers op deze camping. Onze jongens (12 en 15) werden wel bij het voetballen etc. betrokken, maar mistten dan toch de NL'ers.

Op de camping is niet veel aan te merken, mooi zwembad, goede animatie (Frans), sanitair is oké. Behulpzame medewerkers, ze helpen om je caravan op de plaats te zetten.

Ongeveer 800 meter van het strand. ;s Avonds vaak markt en Canet is 's avonds ook echt een aanrader. Verder moet je ver rijden voor iets leuks: Andorra - 180 km, Barcelona 200 km, en de Pyreneeën zijn wel te zien, maar moet je toch een half uur voor in de auto zitten.

Kortom: Mooie, nette camping, maar ivm de weinig NL'ers en de afstand tot de Pyreneeën zullen wij de volgende keer wat anders zoeken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

super vakantie!

Maaike, 1-8-2012

Camping Calypso heeft aan al mijn verwachtingen voldaan. Alle slechte commentaren die ik hier gelezen had kan ik niet bevestigen! Het zwembadwater was verwarmd, er was geen hond in het winkeltje waar ze brood verkochten en iedereen was super vriendelijk. Ja het is wel een fransencamping maar als belg die frans kan spreken hebben wij daar geen last van voor nederlanders daarentegen ja ... Er zijn drie speeltuinen verspreid over het domein, wij hadden de club confort chalet die ruim was in vergelijking met andere bungalows die we in het verleden hadden gehuurd en alles werd er geregeld gekuist. lekker brood en chocoladekoeken in het winkeltje, leuk strand in canet op 8 km (loopt traag af beter voor de kinderen) leuke kermis in barcares op 2 km ook één in torreilles maar kleiner. Kortom het was superleuk voor herhaling vatbaar!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Niet voor nederlanders!

C niemeijer, 14-6-2012

Wij waren hier in mei 2012: oud en smoezelig huisje/ mobilhome. Badkamer was vies en zeiltje voor het toilet vergeeld. Niet op je blote voeten lopen dus. Bestek moest je tellen, een bandje om je pols voor het zwembad en dit moest je inleveren bij vertrek terwijl wij zo'n beetje de enigen op de camping waren. Geen gastvrije behulpzaam personeel. Water moesten we koken in een pan, geen fluitketel of waterkoker. Prijs was ondanks voorseizoen aanzienlijk. Een tent had wellicht evenveel comfort gegeven! Zwembad ok.maar geen vakantieaanrader!
Gereisd met jonge kinderen in mei 2012

Prachtige camping

Alide, 15-8-2011

Prachtige camping, mn voor gezinnen met jonge kinderen. Superleuk zwembad, mooie plaatsen, leuke speeltuin, goed en schoon sanitair. Strand op loopafstand, grote supermarkten en Le Barcares op fietsafstand ( 10 minuutjes ). Mooie omgeving met leuke plaatsjes. Ondanks dat er voornamelijk fransen en belgen waren, gaan we deze camping zeker nog een keer bezoeken.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

zeker weer

patrick, 7-8-2011

prachtige camping kortbij zee,mooi zwembad met kinderzwembad,verzorgd sanitair,echt leuke vakantie gehad gedurende 3 weken ,wij gaan zeker terug
Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Klaar voor de sloop!

de Wolf Griet, 31-8-2010

Heb je zin om aan rond de 1000 euro per week in een oude, aftandse mobilehome te logeren, vlakbij de herrie van het animatiegebeuren dan ben je hier aan het juiste adres! De plaatselijke mascotte "Leo" doet samen met de animator z'n uiterste best om zo antipathiek mogelijk over te komen en ze slagen daar allebei wonderwel in. Prijs kwaliteit op het waanzinnige af. Ik heb zware vermoedens dat de positieve commentaren die ik over deze camping heb gelezen en die me ertoe overhaald hebben om voor deze camping te kiezen geschreven zijn door één of andere duur betaalde firma, een meerprijs die men consequent aan de klantjes doorrekent. Het enige positieve punt aan de camping was het zwembad maar ook daar: veel te weinig ligstoelen. U weze gewaarschuwd...
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

Boven verwachting!

Sandra, 22-7-2010

Op basis van voorgaande enthousiaste beoordelingen zijn we eind juni/ begin juli op deze prachtig aangelegde camping geweest. Boven verwachting was de mobilehome brandschoon en zag er goed uit, met buiten een terras, picknicktafel en voldoende plek voor de auto. Zwembad is voor kleintjes erg leuk en het strand ligt op loopafstand van de camping. Veel Fransen en Franstalige Belgen, maar dat geeft je tenminste ook het gevoel dat je in Frankrijk zit! Niet al te druk en er is ook animatie voor kinderen. M'n dochtertje van vier heeft het, ondanks er geen NL-se kinderen waren op dat moment (net voor hoogseizoen) erg naar haar zin gehad (met de fransspekende kinderen). Er zit een klein campingwinkeltje en een afhaal- + gewoon restaurantje bij. Het was echt helemaal super!
Gereisd met jonge kinderen in juni 2010

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Calypso bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Calypso in Torreilles - Plage, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Calypso zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Calypso scoort een 8.15 uit 10 op basis van 472 reviews.