31 reviews over Camping Domaine Les Thérondels in het Nederlands

Wat een heerlijk plekje

Margreet, 18-8-2017

Nu twee keer geweest, beide keren in een gite. Het terrein is ruig, met heerlijke speelplekken voor de kinderen (waar kunnen kinderen he-le-maal vrij hutten bouwen?!) Bos, heuvels, vallei, uitzicht, heerlijk zwembadje en supergezellige veranda waar je drankjes kunt drinken, ijsjes kunt eten of aan kunt schuiven voor het diner.

No nonsens. Misschien is dat wel het codewoord. Met eigenaren die de omgeving goéd kennen (dus mooie rustige plekjes weten, de lekkerste kaasboer verklappen en kunnen helpen als je onverhoopt medische ondersteuning nodig hebt) en graag een drankje met je meenemen.

Tot een volgende keer!

Gereisd familie in juli 2017

La petite Spijkenisse

Robert van Herk, 4-8-2017

Heel authentiek. Op een prachtige plek in Frankrijk, vlakbij het onovertroffen Minerve (katharenstadje met omringende gorges), hebben de Nederlandse eigenaars er alles aan gedaan om het povere bestaan van een geitenboer rond 1900 te kunnen herbeleven. Dus - als je geluk hebt - nauwelijks tot geen schaduw, zeker geen geëgaliseerde staplek, maar wel genoeg paardenstront om vol ontzag je tent uit te stappen. Het op de website geroemde uitzicht op de vallei wordt romantisch geblokkeerd met lukraak gebombardeerde landbouwwerktuigen. Niet alleen voor een kermis is gezorgd, ook de douches zijn koud, maar die worden soms nog dezelfde dag gerepareerd. En dat voor slechts 25 euro per nacht. Veruit de duurste kleine camping op onze reis (met dank aan een prima zwembad).

Gesuggereerde nieuwe naam: la petite Spijkenisse.

Gereisd met partner in juli 2017

Heerlijk!

Mijke Post, 10-10-2016

Goed:

- sfeer

- mensen

- eten (bio)

- verse croissantjes e.d. bij het ontbijt

- bar (contact met eigenaars en andere gasten)

- uitzicht

- grote plekken

- speelbos voor de kinderen

- veel kinderen van alle leeftijden

- je kan met iedereen omgaan

- klimaat: overdag warm, 's nachts koel

- veel te doen in de omgeving

Minder:

- de douche werd te heet

Gereisd familie in juli 2016

Teleurgesteld

Marleen, 5-9-2016

We hadden online gereserveerd op basis van de website. Bij aankomst te plaatse werden we echter zeer teleurgesteld. Dit was niet wat we hadden gedacht: staanplaatsen in volle zon op een uitgedroogde helling, verouderd en vuil sanitair, onvriendelijke ontvangst. Deze camping is misschien geschikt voor vrienden van de eigenaars, maar buitenstaanders werden niet hartelijk ontvangen. We zijn dan ook teleurgesteld terug vertrokken.
Gereisd familie in augustus 2016

Na de vierde keer Therondels een review

Jasper van Heeswijk, 26-8-2016

Therondels is een unieke "camping"!

We hebben de regel nooit twee keer naar de zelfde camping te gaan, er zijn er tenslotte zo veel in Frankrijk.. Voor Les Therondels maken we echter een uitzondering, de afgelopen jaren zijn wij steeds op deze camping onze vakantie gestart.

Les Therondels is een unieke plek, zeker niet te verwarren met een camping. Wij voelen ons te gast bij Cor, Remke, Jens en Ivar. Het terrein is groot met enorme "plekken" waar je ongestoord kunt bijkomen van een jaar hard werken. Heb je behoefte aan contact dan loop je naar het huis van de eigenaren om met andere gasten te buurten of om gewoon lekker koud bier te drinken en te kijken naar de kinderen in het zwembad.

Avondeten kun je gezamenlijk aan de grote tafel samen met de andere gasten op de boerderij. Wat wij erg fijn vinden is dat alles op rekening gaat en aan het einde van de week betaal je hetgeen je gegeten en gedronken hebt. Kinderen kunnen ravotten in de bossen of hangen bij het zwembad.

super

Dirk-Jan en Esther van Waaijen, 24-8-2016

Een heerlijke boerderij camping waar Cor, Remke, Ivar en Jens je het warme gevoel van thuis geven. Ook onze kinderen vermaakten zich prima, want in de nabije omgeving is veel te zien en te beleven. Leuke dorpjes, riviertjes en schitterende wandelpaden. Ook voor de sportieveling met racefiets of MTB is het een waar walhalla want op de rustige witte weggetjes is het voortdurend klimmen en dalen en met Pic du Noir (beklimming van 17 km naar 1200 meter ) als uitsmijter. Na zulke inspanningen lekker bijkomen in het prima zwembad of 's avonds het verloren vocht aanvullen in de fantastisch gebouwde kroeg.

De toiletten en douches zijn weliswaar basic maar worden iedere dag prima schoongemaakt.

Het waren heerlijke dagen om bij te komen.

Gereisd familie in augustus 2016

Dit was gewoon helemaal geweldig voor jong en oud!

Josue & gezin, 23-8-2016

We zijn voor de 6e keer hier op Les Therondels en het was geweldig. We verbleven dit jaar in een mobile home, wat een fantastisch uitzicht. Mijn vrouw, zoontje en ik hebben ongelooflijk genoten van het heerlijke eten dat 6 dagen per week geserveerd werd. Groenten en kruiden uit eigen tuin en vlees (kip & rund) van eigen boerderij. Prijzen zijn in vergelijking met de maaltijd goedkoop. De chef (Jens) was altijd bezig er weer iets nieuws van te maken en dat lukte!

Het zwembad was een heerlijke verkoeling op zo'n warme dag. Onze kleine man maakte de eerste dag al vriendjes en we zagen hem s'avonds bij het eten pas weer terug. Hij was de hele dag of in het zwembad of druk aan het timmeren in het bos. Dit zorgde ervoor dat wij als ouders het heerlijk rustig hadden. Natuurlijk hebben we uitstapjes gemaakt. Bv naar de Gorges, de grotten en de vele Catharen kastelen. Carcassonne hebben we de laatste dag bezocht, want mijn zoon wilde heel graag de riddershow zien.

Al met al echt een geweldige tijd.

Cor, Remke, Jens en Ivar super bedankt voor jullie gastvrijheid. We hebben er weer heerlijk van genoten!

Gereisd familie in augustus 2016

Vakantieparadijs voor jong en oud

Anne van der Veen, 23-8-2016

Vooral de vrijheid, de ruimte, de gezelligheid en de gemoedelijke sfeer zorgden voor een heerlijk verblijf voor ons als ouders, en zeker ook voor onze zoon (6 jaar). Kinderen kunnen volledig hun eigen gang gaan, en daardoor hun ouders ook. Er is een fijn zwembad (omheind en met een hek afgesloten), dat voor de nodige verkoeling zorgt, want het weer is echt op zijn Zuid-Frans, oftewel zonnig en warm. In de avond aten we geregeld mee, samen met andere gasten aan de lange tafel. De gerechten die worden geserveerd zijn zó lekker (en goed betaalbaar), dat zelf koken of uit eten gaan onnodig en haast overbodig aanvoelt. De ingrediënten komen uit eigen tuin en zoveel mogelijk uit eigen stal, biologischer kan volgens mij niet. Wij verbleven in één van de mobile homes (Le Lila). Deze was net opgeknapt met een prachtige veranda waarmee de leefruimte flink vergroot werd. Volgende keer nemen we onze hond mee, voor hem zal het ook een heerlijke vakantie kunnen zijn!

Twee weken heerlijke vrijheid

Wouter van Mierlo, 22-8-2016

De kinderen kunnen heerlijk hun gang gaan op het terrein en in het bos.

Hutten bouwen, spelen, verhalen vertellen, fantasie uitleven.

Familiaire laagdrempelige camping met zeer aangename behulpzame eigenaars.

Cor, Remke en de jongens hebben een onmiskenbaar eigen stijl aan de camping gegeven die ze met verve uitdragen.

Wij voelden ons er al gauw erg thuis.Je mag daar gewoon je zelf zijn.

Een voorrecht

Luuk Ros, 16-8-2016

Je kampeert en/of verblijft op een oude boerderij in een adembenemende natuuromgeving waar het klimaat vooral 's zomers ideaal is met volop warme zon en (gelukkig) relatief koele nachten. De voorzieningen zijn eenvoudig maar comfortabel genoeg en de gastvrijheid is bijna onbegrenst. Cor en Remke zijn eigenzinnig, écht en hebben een heel groot hart. Het zwembad is gezellig, groot genoeg en schoon. Voor kinderen (4-18) is er in de zomermaanden 36 hectare speelgebied: ravotten, klimmen, spelen, zwemmen. Het kan allemaal. Therondels is er voor liefhebbers van rust en ruimte, maar wie wil vindt ook gemakkelijk aansluiting bij de stamtafel of in het unieke mini-cafeetje. Het is en blijft primair een boerenbedrijf, niet ingericht op luxe en modern comfort, maar de accomodaties zijn schoon en heel, wifi werkt en de prijzen zijn zeer schappelijk. Voor een paar euro eet je 's avonds mee, op 1 kilometer vind je een geweldig Frans restaurant. De weinig toeristische omgeving verveelt ons al vijf jaar geen moment: zee, rivieren en meren, marktjes, oude dorpjes en steden - la douce France. Kampeerders die prijs stellen op écht vrij kamperen komen hier volop aan hun trekken met enorme plaatsen en overal ongerepte natuur.
Gereisd familie in augustus 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Domaine Les Thérondels in St. Pons de Thomières, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Domaine Les Thérondels zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Domaine Les Thérondels scoort een 8.03 uit 10 op basis van 32 reviews.