Camping La Commanderie ***

Camping La Commanderie
La Commanderie
8,7

39 reviews over Camping La Commanderie in het Nederlands

camperen zoals camperen bedoeld is

edward, 10-10-2017

ontspannen, rustig en veel privacy
Gereisd met partner in september 2017

Geweldige camping !!

M.J., 26-8-2017

Zeer fijne, nette en gemoedelijke camping in een mooi gedeelte van Frankrijk. Leiding is zeer vriendelijk en behulpzaam. Mooie plekken en een fantastisch zwembad wat in de periode dat wij er waren geen overbodige luxe was om lekker af te koelen. Zwembad zonder chloor wordt keurig schoon gehouden door een proces wat is ontwikkeld door een Engelse bioloog en werkt geweldig.

Rustiqeus is een leuk plaatsje waar je een fantastische rondleiding kunt krijgen door Belgische Tinus, dit is echt heel leuk en intressant. Belgische Tinus verzorgt ook de animatie op de camping samen met zijn leuke vrouw. 1x per week clown en 1x per week schilderen voor de kinderen. Verder heeft de camping een restaurant, verwacht geen 3 sterren, maar de kwaliteit/prijs verhouding is zeer goed. Camping heeft voldoende en schoon sanitair. Het dorpje Trebes waar ook Intermarche zit is op 2 kilometer en is een zeer leuk dorpje aan het kanaal ( Midi ) Ook de stad Carcassone is erg leuk. Wij komen hier zeker terug.

Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijke plek met uitzicht!

Gerdien, 4-8-2017

La Commanderie is een kleine rustige camping. Vanaf het zwembad heb je een prachtig uitzicht over de omgeving, ook vanaf enkele plaatsen aan de rand van de camping is mooi uitzicht. De meeste plaatsen hebben voldoende of veel schaduw. Eigenaar Guy is een leuke vent en kan bij reserveren ook goed meedenken over een geschikte plek. Op deze camping dit jaar ongeveer 2/3 NLers en 1/3 Fransen. Veel kinderen die elkaar weten te vinden. Er werd niet veel georganiseerd, maar de kinderen bedachten zelf activiteiten. Er is een historische wandeling door Rustiques, voor kinderen duurt dit te lang. Het maken van schild en zwaard is wel erg leuk!

Carcasonne ligt op 10 km afstand, ga er einde middag heen op maandag of dinsdag. Kan erg druk zijn. Trebes ( 1km) is een mooi plaatsje, restaurantje bij de drie sluizen van Canal du Midi. In Trebes een Intermarche, bij Carcasonne een Lidl en diverse andere winkels.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie camping met potentie!

Harry, 3-7-2017

De ontvangst was vriendelijk, de plaatsen divers (voor ieder wat wils,...zie mijn foto's) Het grote sanitair gebouw is schoon, gezellig en mooi. Het kleine sanitair gebouw achterop is wat kleiner (3 toiletten en 2 douches), maar dit is toereikend mits er urinoirs geplaatst zouden worden:(

De potentie van de camping komt door de mooie- en strategische ligging, het zwembad dat na een (grondige) renovatie een plaatsje kan zijn en het in het voorjaar niet uitbuiten van de keuken. In juni was de camping vol en de keuken was dicht (misrekening van de vulling na het aansluiten bij Acsi???).

Tip: gebruik de mooie grasmaaier wat vaker! Het oog wilt ook wat!

4 Fantastische dagen gehad!

Gereisd met partner in juni 2017

een mooie aanwinst als camping

stanny, 5-6-2017

Grote plaatsen. Zeer vriendelijke eigenaar welke zeer behulpzaam is en je alle info geeft welke je vraagt. Er is bijna altijd een licht briesje welke zalig aanvoelt bij hogere temperaturen. De intermarche supermarkt ligt op 1.5km van de camping en een super U op 3.5km. Op 2km ben je aan het haventje met terrasjes in Trèbes aan het canal du midi. Fietsen gaat ook heel fijn op de vele kleinere baantjes (ik heb mijn kaarten om te fietsen van IGN (blauwe) gekocht in de krantenwinkel van intermarche). Het landschap om te fietsen is licht golvend met soms wel eens een kuitenbijtertje. De mooie UNESCO vestingsstad Carcassonne ligt op 12km ( met fiets langs canal du midi 15km). Wij komen zeker nog terug. Een aanrader
Gereisd met partner in mei 2017

Fijne, knusse camping

Sharon de Groot, 27-11-2016

We hebben hier in juli en de eerste week augustus gestaan, totaal 2,5 week. Bij aankomst konden we zelf een plek uitzoeken. We hebben een hele grote gezinstent en die bleek prima te passen. Kleine en overzichtelijke camping waardoor onze kinderen van 4 en 7 lekker zelf konden rondlopen. Kleine speelplaats bij een prima zwembad. Veel pijnbomen met krekels die de hele dag door te horen zijn. Erg leuk en vriendelijk personeel, de eigenaar staat zelf ook achter de balie en treedt kordaat op wanneer gasten zich niet aan de regels houden of overlast geven (dit is eenmaal gebeurd, gast met honden). Gemengd publiek, Nederlanders, Belgen, Fransen, Zwitsers, wat ook voor onze kinderen heel leuk was.

Er is een prima supermarkt op 5 minuten rijden. Stranden liggen op een uur rijden maar dat vonden we prima te doen. Ook andere bezienswaardigheden op 45 tot 60 minuten rij afstand. Sanitair wordt op zich goed onderhouden. Er is een groot, nieuw blok met toiletten, wasbakken en douches vlak bij het zwembad. Tegenover onze plaats een wat ouder, klein blok met wasbakken, twee toiletten en twee douches. Wanneer er veel kampeerders zijn is het sanitair eigenlijk niet voldoende waardoor je 's ochtends en 's avonds vaak moet wachten en de toiletten overdag regelmatig minder schoon zijn. We namen dus standaard zelf schoonmaakspul en doekjes mee en dat ging ook goed.

Al met al een heerlijk verblijf gehad en ook onze kinderen hebben zich uitstekend vermaakt. Deze camping is zeker aan te raden voor gezinnen met kinderen die houden van rust en niet op zoek zijn naar massaal vertier.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

AKS, 20-11-2016

Erg leuke camping, prima zwembad met ligbedden.

Goed en verzorgd sanitair. Goede en ruime plekken. Gratis Wifi bij receptie en restaurant.

Rustig gelegen aan de rand van een verstild dorp (Rustiques). 2km verder op groter dorp met allerlei voorzieningen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Prachtplek

Gaia, 23-8-2016

Een pareltje van een camping, niet te groot, met een heerlijk zwembad en prachtig uitzicht. Bijzonder vriendelijke mensen die mee denken, mee helpen en adviezen geven (gratis parkeerplek in Carcassonne bijvoorbeeld). De sfeer vonden we heel plezierig. Een camping om nog eens naartoe te gaan.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Geweldige camping, echt een aanrader!

Paul en Anita, 13-8-2016

Camping La Commanderie bij Rustiques is een camping met een ontspannen sfeer, goede en grote plaatsen met en zonder schaduw, schoon sanitair (ook in hoog seizoen) en een mooi zwembad. De ligging op nog geen 10 kilometer van Carcassonne maakt dat het de ideale uitvalsbasis is voor een bezoek aan deze stad. De supermarkt in buurplaats Trèbes is haast op loopafstand. In Trèbes zelf is trouwens de sluis in het Canal du Midi een aanrader om te kijken, net als het haventje in het centrum. Even verderop, net aan de rand van het dorp, het aquaduct van het Canal du Midi over de rivier de Orbiel, prachtig om te zien.

Rustiques zelf is een wat verstild dorp, maar laat je er vooral rondleiden door Tinus Daniels, een Vlaming die al jaren hier woont en interessant over het dorp vertelt.

Vanaf de camping zijn Narbonne Plage, de ruïnes van de Katharenkastelen Lastours, Quéribus en Peyrepertuse, maar ook mooie plaatsjes als Minerve en Lagrasse uitstekend bereikbaar en de moeite waard.

Eigenaar Guy en zijn medewerkers zijn uitermate vriendelijk, spreken beter Engels dan ze zelf vermoeden en zijn ongeacht het moment altijd behulpzaam. En hoewel je in Trèsbes een aantal restaurantjes hebt, zou ik het restaurant van de camping, met Chef Philippe zeker niet overslaan. Prima eten, heel gezellig en vaak verstandig om er te reserveren…dat zegt al genoeg!

Al met al hebben wij er met ons gezin van 2 volwassenen en 4 kinderen in de leeftijd van 10-16 bijna 3 weken gestaan en ons geen moment verveeld. Deze camping overtrof onze verwachtingen ruimschoots!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

fantastisch

corien Kok, 10-7-2016

de mensen van de camping erg klant gericht.

wc douches goed(mischien wat weinig 2 gebouwen

ligging Carcassonne bezoeken.

goed eten en drinken halen moet je in trebes wezen

5 min. rijden.

Gereisd met partner in juni 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Commanderie in Rustiques, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Commanderie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Commanderie scoort een 8.7 uit 10 op basis van 51 reviews.