Camping Les Plans ***

Camping Les Plans
Les Plans
7,5

32 reviews over Camping Les Plans in het Nederlands

geweldige vakantie geahd met jonge kinderen

Jelle, 17-8-2017

Mooie omgeving, het riviertje is echt super. Geen stroming, wat dieper gedeelte voor bootjes etc en ook een ondiep gedeelte voor de kleintjes, Verderop was er zelfs een soort van wild waterbaan gemaakt waarmee je op je donut of band doorheen kon.

Zwembad was top. Strenge, maar rechtvaardige badmeester. Bij incidentjes stond hij gelijk klaar om te helpen.

Restaurant is goed en betaalbaar, ook Nederlandse bediening. 3 of 4 keer per week een thema avond en dan zat het bomvol.

Het winkeltje heeft vers brood en je hoeft dus niet vooraf te bestellen. We hadden het vaak nog warm mee naar de caravan. Heerlijk!

We stonden op een zeer ruime plek vooraan op de camping, niet alle plekken zijn zo ruim.

De medewerkers zijn stuk voor stuk vriendelijk en behulpzaam. We hadden een lekke band en werden daar door een medewerker op gewezen. Een ander hielp ons gelijk met een compressor en wees de weg naar de garage.

Sanitair is schoon, wordt meerdere malen per dag schoongemaakt. Ik heb het op 4 en 5 sterren campings slechter meegemaakt

Top camping, zeker voor herhaling vatbaar!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Franse camping

Angelique, 13-8-2017

We hebben een staanplaats gehad op deze camping. Camping ligt wel ver van stad. 20 min rijden tot supermarkt. Hadden zeer ruime plek, heeft niet hele camping! Stonden pal tegenover de club enfant, maar geen last van gehad. Mooi zwembad, glijbanen waren favoriet bij de kinderen, maar nadeel is dat zwembad dicht is van 13:00u tot 15:00u. Gelukkig wel afkoeling mogelijk in rivier, weinig stroming in rivier, waardoor het snel groen kijkt. Waterschoentjes wel fijn ivm de vele kiezels.

We vonden het wel een echte Franse camping, stroomaansluiting op Franse stekker, animatie alleen in Frans, maar enkele personeelsleden kunnen Engels. Sanitair nog ouderwets, geen wc papier, en in het eerste/oude toiletgebouw zelfs nog een Frans toilet.

Veel Fransen en Nederlanders en enkele Engelsen.

Winkel had altijd brood, niet te reserveren, maar was ook niet nodig.

Nadeel: restaurant/winkel ligt aan overkant van een weg, lastig met jonge kinderen. Er is geen friet af te halen, wat meestal toch wel mogelijk is. Er zijn veel honden op de camping, op zich niet erg, maar de vaste bewoners laten honden gewoon op de paden poepen en ruimen het niet op! Ook liep er 's nachts en hond los die de vuilniszakken kapot vrat. Er komt wel elke ochtend een campingmedewerker prullen prikken op de straten.

We hadden erg warm weer, dan is een schaduwplek wel prettig. Nadeel was wel het vele blad wat van de bomen viel. Op plekken naast zwembad bijna geen schaduw.

Strenge badmeester, wel vaak terecht. Losse zwemboxers niet toegestaan.

Complimenten voor Marion, die alleen de (Franstalige/Engelstalige) kinderanimatie begeleid!

Leuke camping

Fam. B, 8-8-2017

De camping is Frans georiënteerd. Er is animatie maar dus alleen in het Frans. De samenstelling van Nationaliteiten is zodoende voornamelijk Frans maar er zijn ook wel Nederlandse gezinnen. Er zijn mooie ruime plekken. De speeltuin stelt niet veel voor. Het zwembad daarintegen is wel heel leuk. Wel is het zwembad tussen 13.00 en 15.00 uur gesloten wat ik persoonlijk niet goed begrijp. De sanitaire voorzieningen waren prima en schoon. In de omgeving is genoeg te doen. Kortom wel een leuke camping.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Fijne camping, pas op voor de schoonmaakkosten

Eva Dekker-Looman, 26-7-2017

We hebben een heerlijke vakantie gehad in een mobile home. Bij vetrek werd ons gezegd dat we het huisje totally not clean hadden achtergelaten. Waar ik bij stond werd mij verteld dat ee vlekken zaten waar ik ze niet zag. De randjes vd douche zouden vies zijn terwijl ik die met een borstel en doek met extra zorg had schoongemaakt. De 100 euro borg wilden ze houden. Met moeite werd dit 50 euro.

Pure oplichterij!!

heerlijk schaduwrijk aan rivier ; relaxte sfeer ;

Birgitte & Antoine, 29-6-2017

prima zwembad wel paar uur dicht ivm pauze ; veel bomen dus heerlijk koel ; weinig systeem in straatjes dus kids 1ste dagen alert maken op herkenningspunten ;wordt van alles georganiseerd franstalig voor kids geen probleem ; prima restaurant en tevens pizza en frietkot(wel vragen langer bakken)aankomst kan ook op woensdag ; hebben ook een pension dus je kunt ook eerder of langer blijven indien nodig ivm files/ziekte ect Leuke plaatsjes in de buurt;super bakker in dorp helemaal achter in 1ste straat rechts(echt ambachtelijk en vaak leuke brood combi's met gruyere of dadels en noot ect.klein gebak ook super en niet duur.

Lidl 2 dorpen verderop voor de 1ste grote voorraad .Stokbrood ect en allerlei vers en 1ste behoeften verkrijgbaar in campingwinkel.Beide dorpen leuke markten.

1ste dorp is te lopen vanuit camping binnendoor wel heuvelachtig(ca 4km)eerst 1x doen met begeleiding.Rivier heeft diepe en ondiepe stukken;voor de kleintjes iets verderop links gaan zitten.Door rivier naar rechts lopen dan prachtige rotsen ; beter niet op zaterdag en zondag kan druk zijn met veel locale jongeren die springen.Voor rivier beste altijd waterschoenen aan.Klein bootje kan.Huisdieren toegestaan op camping maar geen last van gehad.Alles is en blijft hier netjes door de nette gasten.Zeer gemoedelijk personeel.Is er iets niet naar wens in je sta caravan dan effe Gunther/Gunni aanspreken(spreekt Frans,Duits ,Engels ,Turks)Pannen omruilen of ander matras.Geen probleem.Wij hadden zelf stoelen bij voor aan de rivier ; lekker in windje onder de bomen lezen en wegdoezelen.....Wij zijn 2 jaar achter elkaar geweest .Effe wat trefwoorden ; stoomtreintje, grotten , geweldig klimpark op straat camping(lunch pakket meenemen picknicktafels in de rivier),groene omgeving , genoeg te wandelen en veel historie ivm brug protestanten ect.We hebben 1 jaar in een rij gestaan en het 2de jaar in een hofje ; dit vond ik zelf niet zo geslaagd luid sprekende Fransen om je heen dat leest niet zo lekker weg maar als je heel kleine kinderen hebt is het misschien ideaal.

Voor ons is het thuis komen daar ; puur , natuur , gemoedelijk.Geen poes pas !!!

Kleinere kinderen kunnen niet alleen naar het hoofd gebouw voor stokbrood/ijs ivm over steken straat.Hoofd gebouw is een oude zijde kwekerij die prachtig verbouwd is.Doet nu dienst als pension, restaurant , winkel , bar , terras , ontbijt service.

Avond animatie ook op dit terras.Pizza/friet kot hierlangs wordt bevoorraad uit de grote keuken.

Lekker Frans

Cine, 21-8-2016

Wij gaan al een paar jaar naar deze camping. Hij voldoet aan onze eisen. Wat wij vooral waarderen zijn de mooie ruime plaatsen (geen velden en mooie ruime plekken) en de directe toegang tot het water....en gelukkig niet alleen maar nederlanders maar een mooie mix, hierdoor blijft de franse cultuur op de camping behouden. Wij zijn niet van de animatie voor kinderen maar die is er zeker wel voor jong en oud maar verwacht alleen geen nederlandse animatie (eerlijk....in nederland heb je ook geen franse animatie denk ik 😉). De camping biedt nog veel meer en ze voeren ieder jaar verbeteringen door. Wij komen zeker nog weer terug.

Heerlijk

Mirjam, 13-8-2016

Camping Les Plans is inderdaad een typisch Franse camping. Hoewel er een wisseling is geweest in eigenaren (kinderen hebben het overgenomen) is de voertaal nog steeds overwegend Frans. Als je op zoek bent naar Nederlandstalige animatie en wenst aangesproken te worden in het Nederlands moet je hier niet zijn.

De sfeer is gemoedelijk, vriendelijk en behulpzaam. Bij problemen wordt er gezocht naar een oplossing.

Bij de receptie wordt overwegend Frans gesproken maar ook een klein beetje Engels.

De rivier is leuk voor kinderen om in te spelen en zwemmen. Goed om dammen in te bouwen. De rivier is niet geschikt om op te varen.

Het zwembad lijkt groter op de foto's dan deze in werkelijkheid zijn. Maar voor een Frans zwembad op een camping riant te noemen. De glijbanen zijn geweldig!

Er is toezicht in het zwembad! En voor alle mannen: Geen surfbroeken toegestaan!!! (Vinden de dames niet erg)

Er is een verouderd sanitairblok en een nieuw. Beide worden 3 maal per dag schoon gemaakt.

Als je komt aanrijden met auto en caravan is het verstandig om over St Jean du Gard te rijden. Niet over Mialet. Rijdt wat prettiger!

heerlijke echte camping

Myriam, 12-8-2016

Mooie camping. Sanitair wordt drie keer schoongemaakt. Heerlijke ruime plekken. Die 100 meter kabel is verleden tyd. Op het veld staan nu ook stroomkastjes. Rivier is geweldig. Volgende jaar gaan we weer. Onze kids willen niet anders. Een camping in Franrijk met veel fransen maar ook Nederlanders Engelsen en Belgen. Iedere jaar zie je de camping verbeteren. Zoek je veel nederlandse animatie .... hutje mutje staan.... bij de rivier een hollandse enclave.... dan moet je doorrijden naar Anduze. Mialet ligt op 7 km van Anduze. Goed bereikbaar met auto.

Genoten!

Francisca, 10-9-2015

wij hebben twee weken heerlijk vakantie gevierd ! Personeel behulpzaam , sommige kunnen iets engels ! Mooie omgeving, de camping ligt wel afgelegen dus houd er rekening mee dat je veel moet reizen in de bergen.mooi zwembad , trek bij de rivier goede waterschoenen aan.wc word twee x daags grondig schoongemaakt al lijkt dit vaak niet zo omdat de mensen het versmeren!als iedereen zijn eigen troep opruimt dat zou fijn zijn!

Restaurant kan je heerlijk eten , de pizza snackbar ook.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Prima camping voor redelijke prijs

M. Van Ruitenbeek, 28-8-2015

Camping Les Plans is een mooi gelegen camping met voornamelijk Franse gasten. Leuke rivier en zwembad is prima maar niet spectaculair. Hardlopen en wandelen in de ochtend is een aanrader. Onder begeleiding even sporten in de omgeving. Zwemshorts mag niet dus strakke zwembroek voor jongens. Een dagje strand, Nimes, kanovaren, er is genoeg te doen al is het vaak wel een stukje rijden. We hebben het naar onze verwachting prima gehad.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Plans in Mialet, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Plans zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Plans scoort een 7.49 uit 10 op basis van 118 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: