Camping Le Capelan ****

7,3

75 reviews over Camping Le Capelan in het Nederlands

Mooie plek, slechte camping

Vera, 20-8-2017

Wij hadden een ruime plek aan de rivier. De rivier is een heerlijke plek om te spelen en avonturen te beleven.

Het zwembad ligt wat ongelukkig aan de overkant van de weg.

Wat ons enorm tegenviel aan deze "4 sterren" camping was de hygiëne. Op de aankomstdag een toilet vol poep en 5 dagen later dezelfde sporen nog zichtbaar. 's Avonds om elf uur gaan de douche- en wastafelruimte dicht, waardoor wij gedwongen onze tanden stonden te poetsen bij het enige wastafeltje tussen de toiletten. In de ochtend was er nog wat warm water, maar dit was vanaf de middag op. Afwassen lukte alleen met koud water hierdoor.

Door de ligging komt de camping rond half 6 in de schaduw, waardoor het hoogzomer te koud was om lekker buiten te zitten.

Al met al de 4-sterren absoluut niet waard, ondanks de schitterende ligging.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Afgelegen rustige camping

Laura, 6-5-2017

Camping Capelan was voor ons een tegenvaller. De camping lag redelijk afgelegen en het zwembad ligt aan de andere kant van de weg. Zwembad had weinig ruimte om lekker te 'chillen'. Camping ligt aan een beekje in een soort gorge al, dat betekende dat de zon pas rond 10 uur echt door kwam en om half 6 al weer weg was. Hierdoor was het 's avonds bijzonder koud.

Plekjes waren wel mooi groot. Dorpje stelt weinig voor. Als we nog eens naar dat gebied gaan, dan gaan we naar de tarn. Veel gezelliger en je kan er leuk kanoën.

Gereisd met partner in januari 2016

natuur, rust, oude dorpjes, avontuur

karel, 12-2-2017

- prachtig aan rivier die uitnodigt tot ontdekken en spelen

- ruimt toiletgebouw, douche lekker warm

- ruim zwembad op prachtige plek tussen de bergen (wel even oversteken, niet voor kleintjes!)

- personeel dat je graag informeert over de omgeving

- leuke dorpsfeesten, marktjes in de week dat wij er zaten

- leuk dorp te bereiken via wandelpad langs rivier

- geweldige touwbrug

- tafeltennistafels

- intro klimcursus via de camping

- vele mogelijkheden tot uitstapjes

- op camping eten af te halen, in dorp veel restaurantjes

tip: door rivier in oostelijke richting lopen. Avontuurlijk en prachtige plekken. Veel kikkervisjes, een slang etc. gezien.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Rustgevend

Nicole Ham, 19-9-2016

De camping ligt in een prachtige ,maar redelijk afgelegen omgeving.

Schone en goed onderhouden camping met ruime plaatsen.

Ondanks onze wat late aankomst vriendelijk ontvangen.

We hadden een mooie nieuwe mobil home ,met alles er op en aan,op een prachtige plek.

Voor een sportieve en actieve vakantie zijn er voldoende mogelijkheden in de omgeving.

Als je hier niet van houdt kun je genieten van de natuur en rust.

Mooi zwembad aan de overkant van de camping.

Gereisd met partner in september 2016

Nette camping, nieuwe mobile home, weinig sfeer

Silvia, 10-8-2016

De service en faciliteiten op de camping zijn prima. De camping is gelegen in een prachtig gebied. Wij verbleven in een nieuwe mobile home met terras aan de rivier.

Doordat de camping langsgestrekt is staan zowel tenten als stacaravan in een rij naast elkaar met daarvoor langs een geasfalteerde weg.

Ik begrijp waarom het zo is opgezet maar het creëert weinig sfeer. Wij gaan graag naar een camping juist ook vanwege de contacten en sfeer maar deze camping kon dat in de week dat wij er waren dit niet bieden. Op de campings waar wij zijn geweest zochten kinderen elkaar altijd op hier was dat niet het geval. Onze kinderen vermaken zich wel maar het viel ze wel tegen.

Daarnaast hebben wij ons verkeken in het weer. Wij zijn gewend om in de Cevennes warm weer te hebben, maar dan wel in een ander deel van de Cevennes. De camping is hooggelegen. 's Ochtends en 's avonds was het koud (10-15 graden). Als je uit de warme Provence komt is dat wel een afknapper. Zeker ook omdat het de meeste dagen te koud was om buiten te ontbijten zonder je dik aan te kleden. Dat is een keus natuurlijk maar wij hebben het liever warm en behagelijk zonder dikke kleren aan te moeten. Het was onze laatste week van onze 3 weken vakantie in Frankrijk en viel een beetje tegen.

Het gebied is in 1 woord PRACHTIG. Voor mensen waar weer of sfeer er niet toe doet is de camping gewoon uitstekend. Daarbij is de sfeer onze persoonlijke ervaring die in andere weken met andere mensen totaal anders kan zijn. Wanneer je zeker wil zijn van warmte (temperatuur) en sfeer zou ik er niet naar toe gaan.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Fantastisch!

Fam. van Eldik, 16-8-2015

Leuke camping in een fantastische omgeving! Vriendelijk personeel en mooie stacaravans aan een riviertje waar de kinderen in kunnen spelen. Er is een mooie zwembad waar je gewoon met een balletje mag over gooien. Samen gevat een rustige maar mooie top camping!
    Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Perfecte uitvalsbasis voor de Cevennen

Familie Detmar, 9-8-2015

Le Capelan is een prima camping om voor wat langere tijd te verblijven. Wij hadden een mooie ruime plek aan het eind van de camping aan de rivier met een fantastisch uitzicht. Slechts enkele dagen voor de geplande aankomst gemaild met de eigenaar Mr Jean Paul GELY. Snelle en vriendelijke reactie ontvangen en ook bij ankomst liet hij ons alle beschikbare plekken zien. Al het personeel was uitermate vriendelijk en behulpzaam. Het sanitair was afgezien van het ontbreken van wc brillen verder prima en ondanks het feit dat de camping de tweede week van ons verblijf helemaal vol was, hebben wij alrtijd schoon sanitair aangetroffen. De camping winkel : Prima geprijsd en iedere dag vers brood.

Tip : Volg NOOIT je Tom-Tom (zeker niet met caravan) als je uit het Noorden komt. Je komt dan uit in de Gorges du Tarn en dat wil je echt NIET... Neem afslag 44.1 op de A75.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Lijkt mooi maar is het niet!

Mirella, 31-7-2015

Wij zijn net thuis van bijna 2 weken op deze camping. In eerste instantie lijkt t best een leuke camping maar dit valt heel erg tegen. De mobile home is prima, sanitair is schoon en de medewerkers zijn aardig (zeker marko, de beetje nederlands sprekende fransman doet echt zijn best om goede service te verlenen!)

Maar ... het zwembad is niet alleen aan de overkant van de (drukke) weg, je moet daarna een hele lange stijle trap op klimmen!! Zonder leuningen voor een deel. Je mag er niks, niet eten/drinken, niet met en bal, geen short en ga zo maar door. De eigenaar komt regelmatig controleren en dan krijg je een snauw als er iets niet in orde is. Maar na die klim ga je echt niet 'even' naar de plek om iets te eten/drinken ...

Het is een camping voor volwassen kleuters, tenminste daar lijkt het op, alles is afgepast, wij hebben 33 euro betaald voor 2 weken WiFi en dan gaat de WiFi om 23.00 uur gewoon uit, want dan moet je naar bed. Ze zijn bizar streng!

Wij zijn eerder weg gegaan!!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Heerlijke camping!

FamVisser1969, 26-7-2015

De (Nederlandse) ontvangst was heel vriendelijk. Heerlijke schaduwplek onder de geurende linde aan een beekje. Via een touwbrug konden we naar het gezellige Meyrueis wandelen. Het zwembad lag aan de overkant van de weg, het is even klimmen, maar het is een prettig zwembad. Sanitair was schoon en goed ingericht. In het winkeltje waren de basisspullen verkrijgbaar en was lekker brood te bestellen. Wij hebben genoten!
    Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Prima uitvalsbasis, maar zelf geen topattractie

Roelant, 1-8-2014

De caravans zijn in goede staat, en wat evt. wel kapot is of gaat (lampje, doucheslang e.d.) wordt razendsnel gemaakt door de immer goed gehumeurde Mr. Fix-it-All.

De camping is schoon, overzichtelijk en rustig (wat lawaai betreft, ondanks 70% bezetting) waardoor wij onze meisjes van 3jr en 5jr zelfstandig de croissants en pains durven laten halen bij het campingwinkeltje.

Het personeel is -met uitzondering van de eigenaar- zeer vriendelijk en opgewekt, met name het meisje dat voor de kinderactiviteiten zorgt (de Nederlandse Alies) en de eerder genoemde klusjesman. Van de eigenaar zullen we maar denken dat hij zeer zuinig is op zijn spulletjes en graag heeft dat de mensen zich aan de regeltjes houden. Misschien resulteert dit ook juist wel in zo'n nette camping.

Er is gratis WiFi bij de bar en vlak daarbuiten.

Het zwembad (50m buiten de camping gelegen, in de bergwand) heeft de hele dag zon en is echt prettig en veilig vertoeven, ook voor hele jonge kinderen. Er is geen glijbaan.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Le Capelan bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Capelan in Meyrueis (Lozere), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Capelan zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Capelan scoort een 7.25 uit 10 op basis van 89 reviews.