Camping Yelloh! Village Les Petits Camarguais *****

Camping Yelloh! Village Les Petits Camarguais
Yelloh! Village Les Petits Camarguais
8,3

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Yelloh! Village Les Petits Camarguais bij:

330 reviews over Camping Yelloh! Village Les Petits Camarguais in het Nederlands

Top! Helaas zonder fatsoenlijke sportfaciliteit

Petra, 17-9-2017

Wij sluiten ons volledig aan op het verhaal van Niels en Lonneke! Met onze smurfjes van bijna 1 en 2,5 enorm genoten!

Wij hoopten overigens wel op een gym met gewichten of in ieder geval iets van krachtsport. Dit viel wel heel erg tegen... hopelijk gaan ze hier nog iets fatsoenlijks van maken.

Brood haalden wij bij een lekkere bakker in het dorp en de pizza op de camping is prima,

In september wel aanrader extra warme kleding mee te nemen, wij waren iets te fanatiek met teveel korte broeken en t shirts ;)

Let op: andere deel van de camping sluit eerder, waardoor buitenbad en leuke grote speeltuin al gesloten zijn...

Wij zaten ook op premium, zou overigens ook nergens anders willen zitten... heel hutje mutje op andere gedeelde en minder luxe...

Gereisd met jonge kinderen in september 2017

Super fijne plek

Niels & Lonneke, 11-9-2017

Wij zijn de eerste twee weken van september naar les petits camarguais geweest (zijn er nog) met twee jonge kinderen (bijna 3 en 13 maanden). Verblijven in een premium huisje (wijk aqaubulle). Prima cottages, alle voorziening aanwezig. Niet heel erg ruim, maar ruim voldoende. Wij hebben zelf een bbq meegenomen en dat is geen probleem. Ook geen last van de veel beschreven muggen. Wel op alles voorbereid, maar met wat deet heb je nergens last van. De kinderen hebben stickers op hun kleding tegen de muggen en dat werkt prima. Dit gedeelte van het park is rustig en erg ontspannen. Veel jonge kinderen maar geen last van elkaar of van geluidsoverlast van bijvoorbeeld baby's. Lekker terras met prima meubilair. De weg oversteken om naar het grotere zwemgedeelte te gaan met drie glijbanen die voor kinderen erg leuk zijn. Onze zoon geniet met volle teugen van het glijden en onze dochter vermaakt zich in de twee peuterbadjes. Aangezien wij wat later in het seizoen zitten is het in de ochtend nog wat fris waardoor we naar het zwemgedeelte gaan die grotendeels overdekt is. Afhankelijk van weer zetten ze de koepel naar gelang open. Ideaal. Ook erg leuk voor jonge kinderen met alle zwemtoestellen.

Wij hebben de fietsen (met kinderzitjes) meegenomen. Een enorme aanrader. Dorpje Le Grau prima te fietsen over fijne fietspaden. Je hebt wel wat bekijks van de Fransen met je fiets met eentje voor, eentje achter en een krat aan de voorkant. Strand ook goed te fietsen, 10 à 15 minuten. Leuk strandtentje om wat te drinken en te eten.

Wij hebben wat meer wind wat maakt dat het zwembad voor de kleintjes wat fris wordt. Gelukkig is het wel verwarmd. Ook alle voorzieningen op park aanwezig. Fijne bakker, leuk speeltuintje met terras ervoor voor de papa's en mama's waar je wat kan drinken en/of eten.

Nadeel van het park is echter wel de enige onverschillig en op momenten onaardig service in het restaurant. Eten voor 7 uur kan helaas niet, wellicht komt dat doordat het seizoen ten einde loopt maar met twee jonge kindjes is eten na zeven uur niet erg praktisch voor ons. Gelukkig wel crêpes de dag door dus daar maakte wij zoonlief blij mee.

Samengevat, een heel fijn gezinspark vooral voor de jongere kinderen. Neem je fiets mee en je hoeft niet bang te zijn voor de muggen. En de strakke shorts ben je heel snel aan gewend. Die dragen alle mannen dus valt het niet zo op. Wat ons betreft een aanrader en we beschouwen onszelf als vrij kritisch.

Gereisd met jonge kinderen in september 2017

Supercamping

Fam Waterman, 2-9-2017

Camping is verdeeld in 3 gedeeltes. Het Premium en Secret-gedeelte liggen aan de andere kant van de weg en hebben een eigen receptie. Superzwembaden. Een sportbad, een Lagoon-zwembad, een overdekt bad met allerlei rotsen, bubbelbad, spetterelementen, golfslag etc en het zwembad met 3 glijbanen. Dus 4 totaal verschillende baden. Ons zoontje van 7 vond de Aquabulle (het overdekte bad) het leukst. Lagoon-bad is officieel alleen voor volwassenen maar kids mogen zonder attributen mee als ze rustig doen.

TIP: voor de mannen geldt in de zwembaden dat een strakke zwembroek verplicht is. Geen shorts, bermuda's etc.

Strand is op ongeveer 2 km afstand. Mooi strand. Altijd wel plaats. Er is maar 1 strandtentje met wat te eten en te drinken en een paar ligbedjes tegen betaling. Geen winkeltje met strandspeelgoed dus neem dat zelf mee.

Wij hadden een Mobil Home op het Secret-gedeelte. Met 2 slaapkamers, 2 badkamers, airco en o.a. een vaatwasser. Helemaal geweldig. Ook goed schoon. Het park wordt ook goed schoongehouden. Douches waren super. Geen lullig straaltje, echt gewoon zoals thuis. We misten alleen een waterkoker. Wij hebben een goedkope miniwaterkoker in de supermarkt in het dorp gekocht voor 12 euro.

Als je (veel) wil koken, neem dan een extra elektrische party pan mee. Want het 2-pits kookplaatje is zo klein dat je eigenlijk nooit 2 pannen tegelijk er op kunt zetten. Dus ik had 1 pan op de kookplaat en mijn elektrische pan in het stopcontact op het aanrecht. Dan kon het prima.

Neem voor de muggen citronellakaarsen en Deet mee. Er zitten geen horren voor de ramen, maar wij hadden de ramen 's nachts gewoon dicht. Je hebt airco.

Als we een minpunt moeten noemen, zou ik de animatie zeggen. Om twee redenen: voor ons zoontje van 7 was het Franstalige animatieprogramma niet te volgen en dus niet leuk.

Het volwassenanimatieprogramma begon 's avonds rond 21.00 uur op het Cotes de Village-gedeelte aan de overkant van de weg. Wij stonden letterlijk op het verste punt vanaf de muziek en alsnog vonden wij het veeeeeel te hard. Wij hadden moeite om te gaan slapen. Dus kan me niet voorstellen dat het prettig is als je op het Cotes de Village staat of het Premium-gedeelte. Of je moet echt elke avond naar de animatie toegaan en meedoen. Duurde meestal tot ruim na middernacht. Wij houden niet van de animatie, dus daar zijn we nooit naar toe gegaan, daarom werd de herrie regelmatig irritant voor ons.

Personeel echt fantastisch. Er is zelfs een Nederlandstalige medewerker en de rest spreekt goed of voldoende Engels. En zo niet, dan proberen ze het met een lach!

Klein minpuntje nog: er mogen geen grote opblaasbare items in de zwembaden. Alleen hele kleine dingen als een kleine bal of een pool-noodle worden oogluikend toegestaan. Beetje flauw, want dat vinden kids nou juist zo leuk!

In de tijd dat wij er waren, was er voor 95% Fransen en een paar Nederlanders, Duitsers, Belgen en Britten.

In Montpellier (ongeveer 35 minuten rijden) is een enorme Carrefour Hypermarche. Wij zijn ook naar het Aquarium in Montpellier geweest. Ook echt een tip.

Het kasteelfort in Aigues Mortes en het dorpje binnenin is ook supermooi. Ons zoontje voelde zich echt een ridder tijdens de wandeling over de kantelen. Heel mooi.

Het Cotes de Village gedeelte van de camping heeft een winkel met een redelijke goede inventaris. Kun je ook een bbq huren.

Maar op 6 minuten rijden is een grote SuperU. Naast de McDonalds.

De gratis WIFI is maar voor 1 apparaat tegelijk. Je kunt een code bijkopen voor 6 euro per dag of 20 euro per week. Hebben wij niet gedaan.

Vers stokboord 's ochtends vanaf 08.00 uur in de Pizzaria in het Cotes de Village-gedeelte. Het restaurant op het Secrets-gedeelte bakt zelf ook wel wat stokbrood af, maar dat is snel op en wij vonden het stokbrood van de bakker die vanuit de Pizzaria verkoopt lekkerder. Slechts 1 euro per stokbrood. Verkocht ook ander (donker) brood en croissants, Pain au chocolat, donuts etc.

Conclusie: superfijne zwemvakantie

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Super kindercamping

Jasper, 15-8-2017

Onze laatste dag is aangebroken, en ja we hebben erg genoten. Ja de animatie is voornamelijk frans, maar erg goed. Mini club en animatie s avonds van hoge kwaliteit. Ja er zijn muggen, de ene dag meer als minder. De bus maar het strand is perfect. Het buitenzwembad in cotes de village is heerlijk, wel druk zo nu en dan maar altijd genoeg bedjes. Eten in restaurant ... mwah. Beter lekker in de buurt ergens eten. Let wel op de file het park af van 17 tor 20u. Nadeel is de weg die tussen secrets/l aquabulle en cotes de village ligt. Ben je met kleine kinderen zorg dan dat je in village zit. Verder prima caravans. Storingen worden heel snel verholpen. Wel eem hele toeristische omgeving.

FANTASTISCH!

Fam Heijmans, 27-7-2017

Zeer aangename camping! De camping is zijn 5 sterren zeker waard. De camping bestaat uit 3 delen, wij zaten op het rustige deel: Le Secret. Dit was heel fijn, vooral voor onze kinderen van 3 en 5. Je hebt er alles wat je nodig hebt: leuke zwembaden met glijbanen (zowel voor jong als oud), winkeltje met alle benodigdheden, leuke speeltuin voor de kinderen, strand is dichtbij en zeer gemakkelijk te bereiken met gratis pendelbus of auto, animatie voor de kinderen, lekker stokbrood 's morgens! Wij hebben ons geen moment verveeld en onze kinderen ook niet! En wij hadden een stacaravan met airco (ook lekker als het buiten 35° is). Vriendelijk personeel, ook Nederlandstalig (ook wel makkelijk als je Frans niet zo goed is...). In een woord: TOP! :-)

Zeer tevreden.

Rob, 23-7-2017

Op dit moment nog aanwezig op de camping. Premium huisje "kids" perfecte locatie voor gezin met 2 kleine kinderen.

Camping is er netjes en vanuit de camping ben je binnen no time op enkele leuke plekjes, bv het strand.

Ook wij wel wat last van muggen (kinderen helemaal niet, waarschijnlijk dus alleen in de avonduren als we buiten zitten).

Al met al, zeer tevreden en voor herhaling vatbaar.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

Heerlijk ontspannen, ontzettend genoten!

Kirsten, 17-7-2017

Wat een heerlijk park! We waren hier nog net even voordat dat zomervakantie in Nederland begon. Op de camping waren genoeg mensen, maar absoluut niet te druk. We hadden een huisje in het 'oude' deel, dicht bij het grote buitenzwembad, de bakker en de receptie. He huisje was prima. (we hadden een basis huisje) maar gezien de temperatuur zijn we alleen maar buiten geweest (gemiddeld 30 graden). De zwembaden waren hartstikke leuk voor onze zoon van bijna 4. In de buurt een grote supermarkt en leuke uitstapjes gemaakt (Seaquarium, Aigues Mortes, Montpellier). Enige minpunt is dat alle animatie in het Frans is, voor de Nederlandse kindjes niet te volgen, hoewel ze prima mee kunnen doen met de kinderdisco en naar de shows 's avonds kijken. Wat mij betreft mochten de kinderactiviteiten wat eerder beginnen dan 21:00 uur, na een hele dag zwemmen waren wij best uitgeblust! Kortom; heerlijke vakantie, prachtig, goed onderhouden park!
    Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Mooie camping voor jonge kinderen

Eveline, 15-7-2017

Mooie camping, 2 fantastische zwembaden in de village en aquabelle ideaal voor jonge kinderen, niet diep. Super speeltuin. Broodjesservice, winkeltje (ga naar supermarkt Super - U op 1km van de camping is veel goedkoper) pizzeria, bar, restaurant, .... Mooie caravans. Ideaal voor kleine kinderen, niet voor tieners!
    Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Mooie camping, alleen volledig op Fransen gericht!

Michael v Hengel, 13-7-2017

Op dit moment nog op de camping. Camping is heel netjes en verzorgd. Caravans zijn mooi en goed onderhouden! Zwembad op Village deel echt heel leuk. Onze kids van 7 en 6 vermaken zich prima met de glijbanen. Enige nadeel van de camping is dat het volledig gericht is op Fransen!! Animatie is niks voor Nederlanders en al helemaal niet voor de kids. Muggen zijn er wel maar niet extreem, als je in Nederland 's avonds buiten een lamp aanzet komen er ook muggen op af! Verder een prima camping!
    Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

buitengewoon, echt de moeite waard

bertho panis, 17-4-2017

+ zeer vriendelijk, sanitair perfect, cottages prima in orde 'hadden 3 slaapkamers, eetgelegenheden lekker eten, animatie ok, 's morgens verse baguetten en chocoladebroodjes, 4 propere zwembaden, omgeving ook de moeite heerlijke uitstapjes en iedere dag markt, prijs/kwaliteit zeer goed in april 1050 euro voor 6 personen 14 nachten in premium klasse (4 volwassenen en 2 kleine kinderen)

- die verdomde muggen , animatie ok maar alleen in 't Frans

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh! Village Les Petits Camarguais in Le Grau du Roi, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh! Village Les Petits Camarguais zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Yelloh! Village Les Petits Camarguais scoort een 8.29 uit 10 op basis van 457 reviews.