Camping Yelloh! Village Le Pré Catalan ****

Camping Yelloh! Village Le Pré Catalan
Yelloh! Village Le Pré Catalan
7,8

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Yelloh! Village Le Pré Catalan bij:

158 reviews over Camping Yelloh! Village Le Pré Catalan in het Nederlands

Overzichtelijke schone camping

Bianca Moonen, 8-9-2017

De camping wordt goed onderhouden. Mooi schoon zwembad, alleen de oranje glijbaan is niet geheel veilig. Het is voor 12+ kinderen wel saai. Meer een camping voor met jongere kinderen. Wij hadden een 6 persoons mobile home met veranda en overkapping. Wat wij een nadeel vonden is dat het entertainment elke dag tot 24 uur is. Dus pas vrij laat rustig.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prima

Dave de Jong, 3-9-2017

Prima kleinschalige camping. Wij zaten zelf in een cottage "Mimosas". Met zn 2en prima te doen, cottage is eigenlijk geschikt voor 4 pers. Dat is wel redelijk krap. Zit een keukentje in met magnetron, koelkast met vriesvak en een gasfornuis. Wij hadden geen airco, maar dat was ook niet echt nodig. Savonds koelde het redelijk af. Verder beschikt de cottage uiteraard over een wc en douche. Wel erg klein allemaal maar goed te doen. De camping zelf is heel netjes, zwembad heel schoon en verwarmd water. Klein barretje, redelijk prijzig vond ik zelf. Supermarkten en mac Donalds zitten heel dichtbij de camping, 5 min met de auto. Strand zijn wij niet geweest omdat het prima vertoeven was bij het zwembad. Al met al een prima vakantie!
Gereisd met partner in augustus 2017

Super camping!

Jetske, 21-8-2017

Wij zijn gisteren terug gekomen van vakantie, hebben 8 dagen op deze camping gestaan (campingplaats). Ontzettend leuke kleinschalige camping! Kinderen kunnen zelf overal naar toe, zwembad is super leuk en alles mag (van zwembanden en snorkels tot springen van de kant) en de speeltuin is heel erg toegankelijk voor alle leeftijden.

voordelen:

* mooie grote en leuke ligging van de kampeerplaatsen (vooral tussen het toiletgebouw en de speeltuin)

* erg leuk en overzichtelijk zwembad, glijbanen zijn erg leuk!

* erg leuke speeltuin

* camping is erg overzichtelijk, ook kleine kinderen kunnen zelf over de camping met de step / loopfiets etc

* er wordt veel rekening gehouden met de kinderen

* leuke minidisco

* heerlijk warme douche, maakt niet uit welk tijdstip!

* veel te doen in de omgeving

nadelen

* handdoekje leggen bij het zwembad (zegt meer over de handdoekleggers ;-)

* weinig schaduwplaatsen bij het zwembad

* strand is lopend toch vrij ver, maar met de auto prima te doen en overal plaats (hoogseizoen)

* toiletgebouw wel wat verouderd en als je dichter bij de speeltuin staat wat verder lopen

Wij komen waarschijnlijk nog eens terug!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

gemengde gevoelens

Verschatse, 20-8-2017

Le Pré Catalan is een mooie kleinschalige camping. Wij verbleven in een mobilhome type Romarin. Deze was mooi ruim en proper met privacy. Er is een kleine bar en een klein restaurant waar je pizza en frieten kan afhalen. Wij kozen deze camping omdat deze kleinschalig was. Echter het gevoel aan het zwembad is allesbehalve rustgevend. Veel te klein zwembad met véél te weinig, meestal kapotte ligzetels. Met als gevolg een te strenge badmeester die allerlei regels moet opleggen. Geen zwembanden op bepaalde tijdstippen, handdoeken die weggenomen en op een hoop gegooid worden. Mensen die hun eigen ligstoel meebrengen… Gelukkig maakt de prachtige omgeving veel goed. Kortom wij komen graag terug naar de streek, maar niet naar deze camping.
    Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Heerlijke camping

Raymond Freriks, 13-8-2017

Dit jaar voor de 2e keer op le Pre Catalan geweest en het was wederom goed. Ruime campeerplek, bijzonder schoon sanitair, prima zwembad en als pluspunt dit jaar 3 glijbanen wat het zwembad zeker ten goede komt. Restaurant is verbeterd tov vorig jaar, iets ruimere keuze. 's Morgens ruime keuze aan vers brood in het winkeltje (zonder lange wachtrij). Personeel erg vriendelijk. Al met al vinden wij het een prima camping met voldoende mogelijkheden in de nabije omgeving.
    Gereisd met oudere kinderen in januari 2017

Leuke camping voor gezinnen

Stark, 12-8-2017

We zijn net terug van Le Pré Catalan, waar we gekampeerd hebben.

We hadden een grote plaats gereserveerd (3 bloemen) en dit was wel nodig voor onze grote tunnel tent. De staanplaatsen van 2 bloemen waren groot genoeg (er stonden mensen met caravan en voortent, maar het was niet altijd makkelijk om de auto ook op de staanplaats te zetten)

Het zwembad was erg fijn en goed onderhouden. Er was een aparte diepe bad voor de grotere kinderen.

De Mini-club was aardig. Niet altijd Nederlands-begeleiding bij, maar dat was geen probleem.

De camping ligt vlakbij een kiezelstrand. Prima. We kozen echter om de auto te pakken om 5km verderop naar een zandstrand te gaan met meer dan genoeg parkeerplaatsen.

De sanitairblokken waren schoon en werden een paar keer per dag schoongemaakt. Een gebouw was wat ouder dan de andere, maar dat maakte niets uit.

Er was een klein winkeltje waar je brood kon halen, maar voor de boodschappen kon je veel beter naar de Lidl of Intermarche gaan

Heerlijke camping!

Suzan, 10-8-2017

De eerste dagen waaide het hard. De plekken zijn erg zanderig, dus door het gestuif zat alles onder het zand. Dat is een minpuntje. Verder is het een fantastische plek. Schoon sanitair, een gezellige (cocktail)bar, klein winkeltje met koude Sangria en een geweldig verwarmd zwembad. Dit krijgt van ons een dikke 10, want het water is gewoon altijd lekker op temperatuur. Vanaf de camping loop je zo naar een mooi strand. Je komt dan langs de kermis, ook leuk. Supermarkten om de hoek. Het klimaat is zalig. De omgeving is prachtig. Veel mooie dorpjes en je bent zo in Spanje, het land van de tapas. We hebben genoten!
    Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Leuke en gemoedelijke camping

NS, 7-8-2017

Pre Catalan is een rustigere camping dan de rest van de grotere campings in dit vakantiegebied. Het heeft een verhouding van 50% mooie en nieuwe stacaravans en 50% kampeerplekken voor eigen tenten en caravans. Ook goede verdeling tussen Nederlanders en Fransen/Belgen/Duitsers etc. Een mooi en overzichtelijk zwembad, (kinder)entertainment op gezellig niveau (voornamelijk Frans, maar toen wij er waren ook 1 NL meisje). Camping en zwembad worden goed onderhouden, personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Afstand tot stranden en leuke plaatsen als Perpignan, Collioure, Argeles en Carcassonne zijn goed te doen. Jammer is wel dat ze "adverteren" met het feit dat ze een directe weg hebben naar het stand, dat klopt niet helemaal. Achteraan de camping is er een doorgang naar het strand, het strand is wel ongeveer 15 minuten lopen door een paardenpad, via het (bekende) kermisterrein, de weg oversteken en dan kom je wel uit bij het strand. Met de auto is makkelijker en ook parkeren is gratis. En de strandbedden rondom het zwembad is te beperkt voor het aantal gasten, waardoor er in het drukke seizoen gasten al in de ochtend strandbedden innemen voor de rest van de dag. Fietsen meenemen is aan te bevelen, er is namelijk een leuk fietspad langs de hele strandroute. Nieuwe gedeelte van Le Barcares is wat moderner dan het oude gedeelte (waar de boot op het strand ligt)

Redelijk

Tamara, 6-8-2017

We hadden een sta caravan. Schoon, maar de douche was niet fijn ( water werd steeds koud), bij het afwassen hetzelfde probleem. Matrassen niet fijn. De algemene douches waren wel heel fijn. Wifi verschrikkelijk slecht. 35 euro uitgegeven en Wifi is echt waardeloos. Mini disco is pas heel laat, rond half 9 en stelt ook niet veel voor. Bij de bar niet gezellig, als je bij de bar bent lijkt het alsof je maar met 30 mensen op de hele camping bent. Zwembad wel leuk en schoon en de omgeving is mooi. Camping alleen niet voor herhaling vatbaar. Dit is de hoofdprijs echt niet waard..

Kleine, nette familiecamping

Gwen, 5-8-2017

Binnen 10 minuten loop van de achterkant van de camping tot de receptie. Alle verblijven staan dwars door elkaar heen, geen straatjes. Kampeerplekken, mobile homes en ingerichte bungalowtenten (touroperator) staan kris kras door elkaar. Vooraf contact gehad met Erik (touroperator) en we kregen 4 tenten met vrienden naast elkaar.

Sanitair is goed schoon, wordt bijna de gehele dag gepoetst. Zwembad is verwarmd en er is een wedstrijdbad (170 cm diep). Er is animatie maar hier geen gebruik van gemaakt. Mini disco begint om 21:00 uur erg leuk gedaan! Elke avond iets te doen in de Froggy bar maar dit is vooral rustig.

Naastgelegen campings hebben weleens wat lawaai maar om 24:00 uur is alles rustig. Luna Park (Kermis) op loopafstand (door een veldje). Via Luna Park ook het strand bereikbaar. Daar loop je toch wel 15 a 20 min op. Maar naast strand een grote parkeerplek. Bedjes huren bijna overal 10 euro voor een hele dag. Na 13:00 uur iets goedkoper.

Vooral een kleine camping, voor de kleinere kinderen (vanaf 4 jaar) is dat erg leuk, ze kunnen bijna niet verdwalen maar makkelijk een rondje fietsen. Klein speeltuintje aanwezig op de camping.

Er is een pizzeria op de camping met lekker pizza's maar soms lange wachtrijen. Frites kunnen ook afgehaald worden met alleen kipnuggets maar ook erg lekker!

Er is een voetbalveldje en een tennisbaan, beide op een soort van veerbaar asfalt. Tennisbaan heeft struiken langs de schutting waardoor het lastig is de ballen te vinden. Ook veel last met tennissen van de wind en de zon.

Leuke plekken om te bezoeken zijn strand Toreilles, strand Canet, Argeles sur la mer, wijnhuis Lafage, Couliorre en Perpignan.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh! Village Le Pré Catalan in Le Barcarès-Port Barcarès, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh! Village Le Pré Catalan zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Yelloh! Village Le Pré Catalan scoort een 7.81 uit 10 op basis van 180 reviews.