Camping Les Cascades ****

8,3

174 reviews over Camping Les Cascades in het Nederlands

Druk!

van de meent, 19-9-2017

Laten we voorop stellen dat onze puber van 14 een hele leuke week heeft gehad: veel vrienden gemaakt, gezwommen in de cascades en natuurlijk van rotsen gesprongen. Nu de rest van het gezin (ouders en zoon van 8): de cascades zijn mooi maar vreselijk druk met (half augustus) veel meer mensen dan alleen de camping gasten. Zelfs zo druk dat wij ze na de eerste 2 dagen vermeden hebben. Het zwembad op de camping is lekker (niet te koud, wat aan de kleine kant). Je mag er alleen echt niet met lange zwembroek zwemmen en met name de jeugd wordt hier op een zeer onprettige en agressieve manier op gecorrigeerd. Op dezelfde wijze wordt de rust s' avonds gehandhaafd. Fijn dat er aandacht is voor mensen die van rust houden (net als wij) maar de aanpak van de jeugd was soms onbehoorlijk. Jammer, want de camping, een echte familiecamping, is verder heel gezellig, de pizza-tent druk maar heerlijk, het vermaak 's avonds grappig.

Wij komen denk ik niet meer terug, met name door de drukte. Maar onze oudste zoon van zal het daar misschien niet mee eens zijn..

heerlijke vakantie gehad!

fam. hoogenboom, 16-9-2017

Gemoedelijke camping met mooie ligging aan de rivier. Onze kinderen hebben de leeftijd van 12, 14, 17 en 19 jaar. Wij hadden een 6-8 persoons-caravan gehuurd. Basic, maar prima. Alles was voldoende aanwezig. Ook een mooie ruime plek dichtbij het zwembad. Wel misten we een paar prettige ligstoelen of standenstoel om lekker te kunnen relaxen/boek te kunnen lezen bij de caravan, er waren alleen kleine kuipstoelen. De sfeer op de camping was gezellig, voor ieder wat wils. Lekker zwembad om af te koelen, rivier waar je van de rotsen kan springen, iedere avond gezelligheid bij de bar,(muziek was wel wat over de datum, zou wat meer up-to-date mogen) jongelui vermaakten zich met elkaar, voor kleinere kinderen animatie. In de avond gingen jongeren (16-19 jaar) met elkaar naar de rivier, erg gezellig, maar wij vonden het ook wel gevaarlijk gezien de hoogte van de rotsen en de hoeveelheden drank die meegingen. Wij hebben er geen overlast van ervaren verder. Je kon stokbrood/croissants bestellen en in de ochtend ophalen, wij vonden het prima brood. Er is geen winkeltje, maar supermarkt paar km verderop. Van alles te doen in de omgeving, dorpje zelf ook de moeite waard om te bezichtigen. Bij het restaurant op de camping kan je heerlijk eten in de avond, geen lunch e.d ,(.Er is een restaurant buiten de camping, dat was echt afschuwelijk.) Zeer vriendelijke eigenaren en personeel, als je daar ruzie mee krijgt heb je dat denk ik echt aan jezelf te danken. Wij kijken terug op een fijne vakantie en willen zeker nog een keer terug.

we hebben weer genoten!

Marielle, 10-9-2017

Wij hebben net als 2016 weer genoten van de camping en de rivier.

Om 23.00 is het stil en dat is best prettig.

Neemt niet weg dat mijn zoon van 16 soms wel veel later weer bij de tent was,en dat is ook prima als de rest van de camping gasten daar maar geen last van heeft,dan heeft de eigenaar daar absoluut geen problemen mee.

Er is leuke animatie voor de jongere kinderen onder leiding van Monique!

Onze kinderen zijn al ouder maar die vermaken zich daar super!

Klein puntje...er is een heel mooi zwembad aanwezig,maar je moet wel aan heel veel regels houden wil je daar gebruik van maken.

Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar weer!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Een camping aan een rivier met watervallen.

VL, 30-8-2017

De camping is prachtig gelegen aan een rivier met watervallen en springrotsen, ideaal voor oudere kinderen/ tieners. Enigst minpuntje vonden wij het lawaai bij het grote toiletgebouw, dit ging door tot diep in de nacht door jeugd die al feestvierend van het strand kwamen. Wel grote comfortplaatsen, maar de ligging hiervan laat te wensen over.

Erg leuke camping

Chantal Tamming, 28-8-2017

Een niet al te grote gezellige camping.

Om 23 uur is het ecbt stil.Daar wordt ook aangehouden.Wij vonden dat erg fijn.Dit zijn de regels van de camping.

Ook dat je elkaar(ook de medewerkers)met respect behandeld vonden wij echt super.

De rivier beneden aan de camping is geweldig en voor iedereen leuk:springen van de rotsen, zwemmen en met een zwemband van de stroomversnelling.

Alle plekken (huisjes en kampeerplekken) hebben veel schaduw en dat is in de zomer belangrijk.

Alle medewerkers staan voor je klaar. Wij hadden 's avonds laat ineens geen warm water meer(receptie al dicht en dus even naar de bar gelopen) en binnen een paar minuten werd het opgelost.

Ons nichtje van 6 heeft het geweldig gehad mede door de animatie voor kleine kinderen.

En 's avonds even bij de bar een drankje drinken was ook altijd leuk, er was altijd wel iets te doen.

Wij hebben mede door alle medewerkers een heerlijke vakantie gehad!

Zeker om naar terug te gaan en al aanbevolen aan vrienden en familie!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Heel leuk maar niet nog een keer

Jessica Vervoort, 24-8-2017

Camping ligt gigantisch mooi aan de rivier de Ceze. Voor jongelui is dit serieus echt een fantastische plek om te vertoeven. Mijn beide jongens heb ik de hele dag en avond niet gezien. Nichtje van 8 was ook mee en zij heeft zich heel erg leuk vermaakt, veel vriendinnetjes van haar leeftijd en de animatie is leuk. We hebben ons 's avonds prima kunnen vermaken. Pizzeria op de camping is fantastisch. Goed eten, niet duur, leuke bediening.

De regels die gehanteerd en nageleefd dienen te worden, ook helemaal niets mis mee. Ik vind het prima dat het na 23 uur rustig moet zijn, prima geen eten en drinken bij het zwembad, wespen zijn inderdaad heel erg vervelend. Geen zwemshort dragen in het zwembad is algemeen bekend in Frankrijk en dus niet iets nieuws voor ons en uiteraard het belangrijkste (vind ik) GEEN vuur. Het is mega droog in die streek van Frankrijk en het laatste wat je wilt is een bosbrand (veroorzaken).

Helaas.... de manier waarop deze regels opgedrongen worden is niet prettig. Ik heb het gevoel gehad alsof ik op een soort werkweek was van de lagere school, hou je je niet aan de regels, dan moet je op een strafbankje plaatsnemen.

Er werden volop dreigementen geuit dat men van de camping verwijderd zou worden als ook maar 1 gezinslid 1 van de regels zou overtreden.

Vreemd, je kan iemand niet ZOMAAR van de camping verwijderen, moet je wel heel wat in huis hebben wil je dit rechtsgeldig kunnen doen maar dat ten tweede (je zit gewoonweg niet op zulk gezeik te wachten tijdens je vakantie).

Kinderen van 8 jaar oud wegsturen aan de bar omdat ze geen please zeggen na het vragen van een glaasje water gaat mij echt te ver.

Animatieman Medi heeft het niet zo op met pubers, die vind hij maar rumoerig en irritant. Zijn eigen woorden tijdens de bingo avond I HATE CHILDREN, GO AWAY! onder het mom van een grapje? yeah, sure.

Brieven uitdelen aan sommige NIET franse campinggasten waarin staat dat je verwijderd word van de camping als je je niet aan de regels houdt was echt wel de druppel. Mijn zoon werd zonder enig onderzoek of überhaupt een gesprek beschuldigd van het afsteken van alarmpistolen! Gelukkig had hij dit gefilmd en gebeurde het aan de andere kant van de rivier.

Daarnaast kreeg mijn zoon het aan de stok met Medi, hij was te wild aan het voetballen met Franse leeftijdgenoten op het voetbalveld. Uiteindelijk leidde dit tot een flink conflict waarna hij vrij agressief reageerde naar mijn zoon. Wij waren op dat moment niet op de camping maar andere ouders hebben gewoon moeten ingrijpen omdat hij agressief handtastelijk werd. Wat ik niet begrijp is, waarom komen mensen niet met je praten als zij van mening zijn dat wij ons niet zouden gedragen? Daar begint alles toch mee?

In de diverse reacties kunt u zien dat we eigenlijk allemaal dezelfde klachten hebben. Regels zijn PRIMA, helemaal geen probleem, maar de manier waarop ze aangedragen worden kan echt niet door de beugel. Wat er al gezegd is, je voelt je er niet welkomer door. Nederlanders terugroepen en laten douchen voor het betreden van het zwembad maar fransen door laten gaat, en dan als reactie geven I CHOOSE. Maar dan zeggen niet te discrimineren.

De camping eigenaar geeft als reactie dat we ons moeten gedragen als gasten, mijn reactie hierop is, wij zijn gasten, maar wel betalende gasten, vergeet dat niet. Wij betalen voor een bepaalde service. Het is onze vakantie waar we een heel jaar lang voor gespaard hebben. U moet niet denken dat wij een gratis verblijf hebben gekregen! Daarnaast hebben wij zeker niet de mening dat wij ons vervolgens niet hoeven te gedragen want dat is zeker niet het geval, we moeten het leuk en gezellig houden met elkaar. Advies, begin dan in ieder geval bij jezelf, benader mensen positief en niet standaard met een negatieve houding.

Dan nog als laatste... als je geen zin meer hebt in Nederlandse toeristen, adverteer dan ook niet meer in Nederland. Spijtig dat het management zo'n beleid voer want de camping is echt superleuk.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Super camping in een superimgeving!

Leen Luypaert, 23-8-2017

Wat een mooi stukje natuur waar de camping zich in bevindt! De cascades zijn spectaculair! Juist naast de camping met toegang via poort.

Wij stonden op plaats 113: mooie ruime plaats ( geen comfort) en watweg van de drukte! Klein beetje aflopend. Maar geen probleem!

Het zwembad is heel leuk en proper, genoeg ligbedden!

Altijd lekkere baguettes bij bestelling aan 1 euro stuk.

Heel lekker Italiaans restaurant

Sanitair ok: soms wachten op douche maar dan douche je wat later!

Zeker de concluses bezoeken, leegstaande rivier: adembenemend! uzès is ook heel mooi,

Stadje zelf heel heel mooi! Gezellig, Leuk terras daar om iets te drinken maar anders is er niets!

Animatie op camping ok maar wij hadden er geen behoefte aan! Zoon voetbalde en pingpongde, springkasteel was ook een hit! Super om zien dat al die kinderen samen spelen! Zoon van 6 en dochter van 13! Onbegrijpelijk dat sommige mensen dit afbreken!

Inderdaad zijn er regels!

Niet eten of drinken aan zwembad voor de wespen!

Na 23 u stilte! Lopen tieren en kabaal maken dan vlieg je eraf! Heb ik inderdaad zien gebeuren maar die mensen waren enorm luidruchtig en de camping was er gelijk voof hen alleen... wat marginaal als je het mij vraagt!

Wij, belgen, zijn op dezelfde manier behandelt als de rest!

Een campi g moet voor iedereen leuk blijven en regels zijn nodig! Niet van aantrekken, een supercamping. Ze doen echt hun best!

Kortom: super vakantie!!!!! Wij komen zeker terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Tegenvaller..

Campingfrankrijk, 21-8-2017

-Wij hadden een caravan geboekt 6/8 persoons, type california 3 kamers. Deze is echter zeer klein, de deur van de slaapkamer bv kan niet dicht doordat het tegen het stapel bed aankomt, zeer slechte matrassen in het stapelbed.

-Tevens is het heel minimaal ingericht, niet afdoende pannen, servies/glazen en andere benodigdheden voor 6 personen.

-Het welkomsdrankje door Monique en Medhi was een belerend riedeltje van regels en verplichtingen ipv bv leuke tips in de omgeving om te gaan bekijken.

-Onze kinderen werden niet toegelaten in het zwembad ivm shorts terwijl er andere kinderen ook zwemshorts droegen en dat wel toegestaan werd.

-Geen krantje in de ochtend, voor ons een gemis..

-De watervallen en rotsen zijn geweldig mooi, maar het is daar erg druk met dagjesmensen

Al met al voor ons geen tweede keer...

la direction, directeur, 22-8-2017

Wij nemen uw reaktie serieus.

Alle aandachtspunten t.a.v. de mobile home nemen wij harte en gaan we verbeteren.

De Franse mensen die de watervallen bezoeken op openbaar terrein kunnen door ons niet geweerd worden. De rivier is echter erg lang. Er is ook een mogelijkheid op meer dan 100 meter van de camping af langs de rivier te zitten.

Het drankje dat op zondag verstrekt wordt ter verwelkoming, is bedoeld om :

- ons animatie programma te vertellen

- vragen te kunnen stellen

Ook bespreken we hoe we denken onze camping voor gasten zo

- veilig

- hygienisch

- rustig

- gezellig

te kunnen houden door onze “regels” duidelijk te maken.

Hier komen we niet meer terug!

Meijer, 21-8-2017

We zijn 3 weken op deze camping geweest. De omgeving is heel mooi, de rivier is ook heel mooi. Kinderen kunnen van de rotsen springen, heel leuk. In het restaurant kun je goed eten. Dit is allemaal positief.

Bij het zwembadmoet de Nederlanders douchen, terwijl de Fransen dat niet hoeven. Je mag niet met een short in het zwembad, prima geen probleem! De Fransen liggen wel met een t-shirt in het water, daar word niks van gezegd. Mijn zoon deed een bommetje in het zwembad. Hij werd tegelijk gewaarschuwd. De Fransen deden het ook, maar daar werd niks van gezegd. Het lijkt wel of ze een hekel hebben aan de Nederlanders. Overal krijgen de Hollanders de schuld van.

Wij hebben verder een heerlijke vakantie gehad, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt!

Heel erg jammer, er valt hier meer van te maken!

La direction, directeur, 22-8-2017

- Stilte na 23.00 uur

- Geen shorts, naar gewone kort zwembroeken van zwembroek stof

- qeen vuur

zijn de belangrijkste regels van onze camping.

Rust, hygiene en veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel

De reaktie van een groep Nederlanders op deze regels was erg opvallend.

Een aantal Nederlanders zochten discussie hierover en neigden een machtsstrijd aan te gaan.

Ook wij hebben de sfeer die afgelopen week heerste nog nooit meegemaakt. (gelukkig)

Voor iedereen die dit leest is het verzoek vooral NIET (meer) te komen mocht je moeite hebben je als te GAST te gedragen.

Nooit meer!!!

Rietveld, 20-8-2017

De rivier bij de camping is ontzettend leuk en de omgeving ook. Jammer dat de camping om het voorzichtig te zeggen een lichte voorkeur heeft voor Fransozen en anti Nederlanders. Dagelijkse dreigingen van de animatie man dat de nederlanders van de camping moesten en niet meer terug mogen komen is best vermoeiend. Voorbeeldje: Bij het zwembad werden de kinderen terug geroepen om verplicht te douchen en mochten de Franse kinderen zo door. Medhi de animatie man zei dan met een lach : dat bepaal ik. Best wel niet oké. Resumé: camping met veel potentie en ontzettend goed restaurant met vriendelijk personeel en vriendelijk barpersoneel dus vervang de animatie man door een leuk iemand zoals animatie bedoeld is en behandel iedereen gelijk en er zijn mogelijkheden voor de toekomst.
la direction, directeur, 21-8-2017

Beste GASTEN,

Er waren enkele mensen te GAST op onze camping waaronder U,die moeite hadden met het respecteren van onze "regels".Wij hanteren "afspraken"

om zodoende een gezellige ,veilige en leefbare sfeer te creeeren waar IEDEREEN het naar de zin bij heeft.

Jammer dat wij U niet konden overtuigen van het belang van UW aandeel hierin.

Gezien de overige commentaren buiten die van U en uw vrienden om ,die zeer positief zijn ,nemen wij uw reaktie niet serieus.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Cascades in La Roque-sur-Cèze (Gard), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Cascades zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Cascades scoort een 8.26 uit 10 op basis van 318 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: