Camping Le Pioch

8,8

12 reviews over Camping Le Pioch in het Nederlands

Fijne camping, goede uitvalsbasis

Veronica, 8-8-2017

Een camping voor rustzoekers, wandelaars, goede uitvalbasis voor dagtrips, genoeg te zien en te doen in de omgeving. Voor ruigere wandelingen moet je zeker een half uur rijden. Soms was het weer niet zo goed en als je dan het gebied uitreed, was het prachtig weer. Het kan dus aardig verschillen.

Hele ruimtelijke camping, langs de randen rechte plekken, er tussen in steil glooiend naar het lager gelegen gedeelte. Hier ook mooie plekken maar dan wel elke dag de helling op. Beperkte stroomvoorziening beneden. Daar staat ook het oudere toiletgebouw, wat niet open is als er weinig mensen zijn. Boven zijn meer stroomaansluitingen en is het moderne toiletgebouw. Toen wij er waren was het rustig, dus daar alleen 2 herentoiletten open en de herendouches. Prima te doen. Alles schoon en fijne douches.

Er is een winkeltje. Je kunt er ook ingevroren vlees krijgen, eieren, diverse soorten kaas, heerlijke plakken ham en roomboter. Gewoon vragen wat je zoekt en ze hebben het vast! Thea maakt haar eigen jam. Groente, bessen en salade komt uit eigen tuin!

Je kunt eten afhalen in overleg, voor een klein prijsje en je kunt er ook aan tafel eten. Het zijn gewone, eerlijke maaltijden, erg lekker. Theo en Nico zorgen goed voor je! Ze werken vreselijk hard en doen alles met z'n tweeën, ik vind het knap!

Er liggen mappen met mooie wandelingen, wij hebben uitstekende tips gekregen, prachtige wandelingen gemaakt en hele mooie stadjes bezocht. Wij hebben een hele fijne vakantie gehad!

Gereisd met partner in juli 2017

Ruime plaatsen, prachtige natuur

prinsfam, 21-8-2016

Mooie camping op ruim 800 meter hoogte. Volop ruimte, prachtig uitzicht. Mooi , vrij nieuw toiletgebouw, super schoon. Thea en Nico hebben veel info over de omgeving, die ze graag met je delen. Als je van rust houdt zeker een aanrader!
Gereisd met partner in augustus 2016

Heerlijk

Pieters, 22-7-2015

We verbleven in het houten Chalet Suisse. Keurig schoon en eenvoudig ingericht. Het uitzicht is schitterend en het chalet ligt helemaal vrij. Je hoort alleen krekels en vogels, echt om volledig tot rust te komen. De camping wordt beheerd door een heel vriendelijk echtpaar. We hebben een aantal keren bij hen gegeten en dat was heerlijk en met zorg klaargemaakt. Iedere morgen vers brood. Prachtige wandelingen gemaakt, echt een aanrader.
Gereisd met partner in juli 2015

Zoiets als "God in Frankrijk"....

Hans, 26-8-2013

Een fantastische plek waar natuurlijk ook wel iets op aan te merken is maar ik wil op zijn minst de 2 van mijn voorgangster compenseren en eigenlijk ook weerleggen.

Kamperen bij Le Pioch is alsof je midden in de natuur staat. Er zijn 2 sanitairgebouwtjes, één oud, eigenlijk niet meer van deze tijd, maar zeker schoon en functioneel en gebouwtje 2 is nagelnieuw en perfect. Verwacht ook hier geen regendouche maar op ieder uur van de dag, heerlijk warm water en verlichting.

Wat het winkeltje betreft, hier worden de hoogst noodzakelijke dingen verkocht als heerlijke wijn en water, aangevuld met groenten en andere producten van eigen domein. Wie zelf groenten verbouwt, weet dat dit er soms minder aantrekkelijk uitziet maar vaak ontzettend smaakvol is...... Natuurlijk kun je voor alle boodschappen ook terecht in de 8á8 in Salvetat, dit is 10 minuten via de D14.

Geen speeltuin of subtropisch zwemparadijs maar wel een fijn bosmeertje.

Kortom midden in de natuur Genieten met een hoofdletter!

Prachtige, sfeervolle plek!

Godfried Knipscheer, 26-8-2013

Prachtig gelegen camping (of gites) voor als je helemaal tot rust wil komen. Zeker geschikt als je wil wandelen, de natuur in de omgeving is schitterend. Het campinggedeelte bestaat uit weiland op twee niveaus aan een bosrand. Je hebt er alle ruimte! Recent is een nieuw saniairgebouw gezet. Nico en Thea beheren deze mooie plek met hart en ziel, en ook nog eens met veel humor. Het winkeltje heeft veel van wat je nodig hebt (vers brood, verse groente en fruit uit eigen tuin, enz). Er is een supermarkt op ongeveer 10 minuten rijden.

Absolute aanrader!

Godfried Knipscheer, 26-8-2013

Je kunt in Le Pioch 's avonds voor een prima prijs lekker eten met producten uit eigen tuin of van nabij gelegen boerderijen.

Ik mis het al!

Gereisd met partner in augustus 2013

Voor rust en een mooie omgeving.......gevonden

Jantina, 25-8-2013

We verbleven in gite Le Pavillion, eenvoudig huisje met fijn en schoon sanitair. Een prachtig uitzicht op de bergen, met groot overdekt zonnig terras.

Eigenaren zijn erg vriendelijk en zeer behulpzaam. Elke ochtend een stokbrood halen in het winkeltje waar je al je eerste levensbehoeften kan krijgen. Voor de grotere boodschappen moet je wat verder rijden. In het restaurant kun je voor een leuke prijs heerlijk eten. Het menu gaat in overleg met de eigenaresse. Er is een leuk meertje waarin gezwommen en gevist kan worden. Het water ziet er schoon uit.

Op de camping zagen we dat er een nieuw toilet gebouw is neergezet. Er is wifi bij het hoofdgebouw.

Kortom een heerlijk verblijf gehad en helemaal tot rust gekomen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

de tijd staat stil

jochem, 22-1-2012

Heerlijk rustige camping, aardige eigenaar.

Op de camping zelf laat je de bewoonde wereld achter je, daar moet je wel van houden.

Een vis/zwem vijver waar je kan afkoelen of je avond eten kan vangen. Of je gaat naar het restaurantje om heerlijk te eten.

De voorzieningen zijn lekker basis.

Het winkeltje heeft alles om de vergeten boodschappen op te vullen. Maar naar de "grotere" supermarkt is wel een mooi ritje in de auto.

Voor mij is deze camping voor herhaling vatbaar

Gereisd met vrienden in augustus 2009

elk jaar weer!

Herman Fijnvandraat, 21-1-2012

camping waar absolute rust heerst en een prachtige omgeving om te wandelen of, zoals in ons geval, te motorrijden.....

Verwacht geen overdadige luxe, maar heerlijke rust.....

voor 2012 weer gereserveerd!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Nooit meer

Annemieke Leenders, 2-8-2011

Wij waren in juli 2011 twee weken op deze camping. Eens maar nooit meer. Sanitair is zeer slecht, vies, stinkt, geen warm water bij wastafels en afwas. Geen privacy bij wastafels. Het licht doen de campinghouders pas om 22. 00 aan waardoor je vaak je tanden in het donker moest poetsen.

De speeltuin kent een gammele glijbaan en roestige schommel. Onze kinderen werden door de campinghouder daar weggestuurd omdat ze zijn rust verstoorden!

Het kampeertterrein is zeer ruw met brandnetels, braamstruiken, mieren- en wespennesten tot vlak bij de tent. Onze dochter is toen ze aan het voetballen was bij de tent aangevallen door een wespenzwerm!

Het zwemmeertje is een moerassig vennetje waarin wordt gevist maar niet gezwommen. Er is geen strandje of aflopende oever, niet geschikt voor kinderen.

Campingwinkel verkoopt verlepte groenten, bedorven blikjes bonen en het 'verse' brood komt uit de diepvries.

Geen aanrader deze camping.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Pioch in Fraisse sur Agout, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Pioch zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Pioch scoort een 8.8 uit 10 op basis van 12 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: