Camping Le Mas de Reilhe ****

WebsiteLink naar website

55 reviews over Camping Le Mas de Reilhe in het Nederlands

Zeer onvriendelijke eigenares!

P.Delanghe, 10-9-2017

Eind augustus op deze camping gestaan. Het viel ons op dat de eigenares zeer onvriendelijk was. Van ik het begin een zuur gezicht. Als we op het terras zaten en iets bestelden om te drinken, kwam ze het brengen met haar gezicht tot tegen de grond, en zette ze alles op tafel zonder een woord te zeggen. De vriendelijkheid zelve...Nee, zo ga je niet om met je klanten. Ook de baan vlakbij was zeer voortdurend op de voorgrond. Geen aanrader dus....

Prima camping

Ron , 23-8-2017

De camping is in mijn ogen eenvoudig van opzet, maar prima. De ontvangst was prima en vriendeljjk, bij vragen kreeg je duidelijk uitkeg en was men behulpzaam. Leuk zwembad. Idd wel geluid van de weg.

Vermijdt deze camping!

peter de mey, 20-8-2017

We stonden midden augustus op deze terassencamping. We stonden redelijk hoog en hoorden voortdurend de baan er vlak naast, wat zeer storend was. De 2e nacht werden we bovendien tot 3u 's nachts wakker gehouden door een rumoerige bende, de 3e nacht zelfs tot 7u 's morgens! We zijn dit vriendelijk gaan melden aan de eigenares en vertelden haar dat we daarom vandaag zouden vertrekken ipv morgen. Ze beweerde bij hoog en bij laag dat dit niet kon en dat het rumoer uit het dorp kwam en dat wij de enige waren die iets gehoord hadden. Dit was natuurlijk onzin gezien het dorp 2km verder lag. Ze werd zelfs kwaad op ons en terwijl we zaten te eten om 11u30, kwam ze zeggen dat we de camping om 12u moesten verlaten of dat ze ons anders nog een extra dag zou aanrekenen. We stonden perplex. Deze dame is niet iemand die een camping zou moeten uitbaten. Ook tijdens het opdienen in het (zéér matige) restaurant, was het ons al opgevallen dat ze bijzonder onvriendelijk was. Eén keer maar nooit meer!
Camping Mas deReilhe, Gerante, 24-8-2017

U bent weggegaan door het geluid.

Jullie waren de enigen die hierdoor die nacht niet hebben kunnen slapen.

Het feest in het dorp is de reden van de overlast (nationale feestdag 15 augustus).

Dit is dus ook geen reden om niet de interne regels van de camping te respecteren.

Super voor jonge kinderen

Suzanne, 14-8-2017

Vanwege de regen zijn we vanuit Noord Frankrijk gevlucht richting het zuiden en zodoende op deze camping terecht gekomen. We zijn nooit ergens twee weken, maar we hadden geen zin om nogmaals te verkassen en we hebben een toptijd gehad!

De plekken zijn groot. Wij stonden met onze grote tent op nr. 83, naast het sanitair. Dit was perfect want vanwege veel stacaravans om ons heen, werd er weinig gebruik van gemaakt, en wij hoefden niet ver te lopen.

Zorg er wel voor dat je wat van de weg af zit (neem dus niet plek 1-10 / 33-41, zie plattegrond op site), want die is best druk, maar wij vonden het niet storend waar wij stonden.

Op loopafstand is niks te vinden, supermarkt is 10 min. rijden. Als je bereid bent om een half uur/uurtje te rijden, is er ontzettend veel te doen in de omgeving, wij vonden het wel even lekker om in de airco te zitten :) Ondanks hoogseizoen was het echt nergens te vol of te druk, zoals in andere delen van Zuid Frankrijk.

Personeel was zeer vriendelijk, het merendeel van de gasten was Nederlands. Voor tieners is er weinig te doen, de Nederlandse animatie was top. Het zwembad is niet groot, maar prima om af te koelen, er waren voldoende bedjes, maar de camping was dan ook niet vol. Wel jammer dat het restaurant pas om 17u opengaat, overdag zou het fijn zijn om iets te kunnen drinken.

Al met al een echte aanrader deze camping!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Voor ons nooit meer!

Fam. vd Heuvel, 2-9-2016

Hadden staanplaats op deze camping vanwege de mooie ligging en omdat het een 4 sterren camping is.

- Plaatsen zijn mooi afgebakend.

- Sanitair ziet er goed uit en wordt goed schoon gehouden.

Bij aankomst werden we verplicht om gelijk de volledige huursom te betalen.

Het pin apparaat van de camping werkte niet naar behoren en dat lukte dus niet. De dagen aansluitend bleven ze vragen om contant te komen betalen.

Dit is heel onprettig en geeft je geen vakantie gevoel.

Kijk goed uit wat je reserveert wij waren meer kwijt dan gepland.

Als je houd van een rumoerige camping met tot midden in de nacht (03:00u) veel herrie en een lawaai weg langs de camping dan moet je voor deze camping kiezen.

De plaatsen zijn ruim maar het middendeel ligt in de zon en kan heel heet worden. Maar ga niet vragen of je kan wisselen van plaats want dat kan niet ondanks dat er nog heel veel plaatsen over zijn in het hoogseizoen.

De eigenaresse loopt continu te kijken of alles naar haar zin gaat en is echt chagrijnig. Vooral kinderen zijn niet veilig voor haar.

Ze kan geen woord Engels en alleen maar Frans alleen als je het niet met haar eens ben dan opeens kan ze heel goed Engels spreken.

De eigenaar is een aardige man.

Op de camping verder niets te beleven dan alleen een springkussen en 1 trampoline de andere trampoline was op slot.

Dat is wel leuk maar als het 35graden is ben je snel klaar met springen.

Er is nog een kleine wip en aftands glijbaantje.

Onze kinderen geven niets om animatieteam en hebben zich verschrikkelijk verveeld, daarom veel weg geweest en veel eerder vertrokken.

Midden op de camping is er gelegenheid om een BBQ te huren.

Een aantal avonden stond die flink te roken en dat wordt allemaal geaccepteerd.

Water bij afwas gelegenheid is lauw bijna koud.

Ook de douches zijn niet super warm.

Zwembad is mooi op foto je hebt als ouder alleen weinig tot geen zicht op het peuter bad tenzij je aan die kant achter de muur gaat zitten.

Die muur is gewoon niet handig overigens zitten er ook heel veel wespen in het badje.

Verder mogen de kinderen (ook met diploma) niet in het bubbelbad zelfs niet onder toezicht van de ouders.

Weinig bedjes aanwezig om op te zitten bij het zwembad.

Wij zijn na een week verhuist naar een tweesterren camping in Junas en daar een geweldige tijd gehad.

Als wij nog een keer moesten kiezen dan zouden wij het wel weten.

Prijs kwaliteit op die camping in Junas is vele malen beter.

Aanrader

Judith, 9-8-2016

Heerlijke familiare camping.

Er zijn dit jaar nieuwe eigenaren die erg betrokken zijn bij de camping en hun best doen om het je naar je zin te maken. Ook was er dit jaar een animatieteam vanuit Nederland (team4animation). Het team organiseerde iedere dag vier activiteiten. 's Morgens knutselen, 's middags iets sportiefs (vaak ook in het zwembad), 's avonds een minidisco en een andere gezellige activiteit. Ook was het kinderspektakel (soort musical die in één dag wordt ingestudeerd en uitgevoerd) op de vrijdag erg leuk. Onze dochter (6) heeft het enorm naar haar zin gehad met deze activiteiten.

Het sanitair is schoon en netjes. 's Morgens kun je je bestelde brood ophalen in de campwinkel (voor verdere boodschappen zijn wij naar de supermarkt in Sommiére gegaan). Het eten in het restaurant is lekker en niet te duur. Daarnaast zijn er op de camping fitness-mogelijkheden, een zwembad (niet al te groot), twee trampolines, een springkussen, een klein voetbalveldje en wat andere kinderspeelmogelijkheden (wip, glijbaan e.d.)

De plekken zijn niet allemaal even groot. Wij hebben daarom vooraf een plek gereserveerd.

Leuke uitstapjes: Uzes (met het Haribo-museum), Anduze (vooral de stoomtrein door de Cevennen, gecombineerd met de Bambousiaire), Aigues Mortes, Parc Orinthologique in Pont du Grau (wat verder weg, maar zeker de moeite waard: http://www.parcornithologique.com) Ook is het strand Petit Travers, net voorbij Grand Motte een aanrader. Voldoende parkeerplek en een netjes, ruim en schoon strand.

Jammer, maar niet meer.

Albert de Wit, 9-8-2016

Het is een hele mooie, schone camping. De plaatsen zijn niet echt groot, maar je hebt voldoende ruimte voor een tent op het terrassen gedeelte. Het sanitair wordt goed schoon gehouden en is in ruime mate aanwezig. Het personeel is erg vriendelijk spreekt naast Frans ook Engels. De camping is erg geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Voor oudere kinderen is niet veel te doen. Het eten in het restaurant is ook prima en betaalbaar. Maar dan: de camping ligt naast een doorgaande weg en op een terrasplaats is dit goed hoorbaar. De camping heeft ook regels, helaas wordt alleen de zwembroekregel nauwgezet toegepast. De camping is vooral 's avonds erg lawaaiig door hardsprekende campinggasten tot ver na middernacht, auto's komen ook na 22.30 uur nog over de camping, in het zwembad vliegen de ballen je om de oren ook al mogen deze niet mee het water in. Als campingeigenaar kun je de gasten hierop aanspreken. Een reglement heeft op deze wijze geen zin.
    Gereisd met partner in juli 2016

Hele fijne camping voor een geweldige vakantie

Laura, 8-8-2016

Mooie rustige camping met veelal ruime plekken a 100-120 m2 met voldoende schaduw. Sinds dit seizoen nieuwe eigenaren die erg hun best doen om het je naar de zin te maken. Spreken Frans en gebrekkig Engels, maar Inez was tweetalig ( Frans- nedrlands) dus ideaal met vooral veel Nederlandse gasten.

Erg leuke en enthousiaste animatie die met weinig middelen leuke activiteiten organiseert voor 3 - 10 jaar ongeveer. ( miniclub van 10-11.30, s middags spelletjes in het zwembad, 19 u minidisco en daarna nog een avondactiviteit ( de, bingo, vlaggenspel). En een zeer leuk kinderspektakel op vrijdagavond. Ook 1 x per week wijnproeverij.

Restaurantje is ook prima, goede kwaliteit en niet te duur. Bar ook ok, maar was de eerste 2 weken van onze vakantie pas om 17 u open, dus Tour de France kijken ging niet. De laatste week ging de bar om 16 u open.

Campingwinkeltje aanwezig , zeer beperkt, alleen lekkere wijn van het naastgelegen wijnlandgoed en brood op bestelling ( als je niet besteld heb je niks, ze bestellen nog geen croissant extra en het gaat wel eens mis).

Mooi zwembad, pierenbadje wel weinig gebruikt ivm vele wespen in dit badje.

Leuke speeltuin met twee mooie trampolines, springkussen,sportveldjes en glijbaan. Iets voor de allerkleinsten zou nog leuk zijn.

Wel goed insmeren tegen de vele muggen.

Zeer schoon en net sanitair.

Goede wifi op de hele camping a E15,- per week.

Hele goede locatie, ca 35 min naar het strand bij la grande motte, 10 min maar sommieres en daar zijn ook de supermarkten. 25 min naar Nimes, 30 min naar Montpellier, 30 min naar Anduze en het stoomtreintje en 40 min naar Uzes.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Erg leuke camping, een aanrader!

Edwin, 24-7-2016

De camping is kleinschalig, maar heeft alle faciliteiten die je maar kunt wensen als je met kleine kinderen gaat. Een leuk zwembadje, peuterbadje, een springkussen, trampolines en een barretje ;-).

De animatie is erg enthousiast en er is zowel 's ochtends (knutselen) als 's middags (spelletjes in het zwembad) als 's avonds (dansen) wat te beleven. De camping is de hele dag lekker rustig (al waren tijdens ons verblijf lang niet alle plekken bezet).

Het sanitair wordt goed schoongehouden en er zijn voldoende toiletten en douches om nooit in de rij te hoeven staan.

Kortom; een ideale camping als je niet zo van die enorme grote campings houdt!

In de omgeving kun je naar Nimes, Montpelier, Arles of heel dichtbij naar het kleine franse dorpje Sommieres.

Kleine plaatsen, verder prima

Ellen, 27-6-2016

Uiteindelijk niet op deze camping gestaan, nadat we een tijdje over de camping gelopen te hebben. Zag er in eerste instantie prima uit, maar de plekken die beschikbaar waren, waren allemaal te klein voor onze (de waard) tent. Nadat we dit gezegd hadden, waren en toch meer plekken beschikbaar, maat ook niet groot genoeg. Achterste rij ligt direct aan doorgaande weg, dus wel wat geluidsoverlast. Plekken in het bos zagen er mooi uit, alleen met kruipend kind geen succes, want kon van talud af kruipen.

Zwembad en sanitair zag er goed uit (geen wc-bril wel wc papier).

Gereisd met jonge kinderen in juni 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Le Mas de Reilhe bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Mas de Reilhe in Crespian, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Mas de Reilhe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Mas de Reilhe scoort een 7.76 uit 10 op basis van 79 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: