Camping Heliomonde ****

Matig

11 reviews over Camping Heliomonde in het Nederlands

beneden alle peil

RV, 15-8-2016

Auto's mogen niet op de camping uitgezonderd vaste bewoners en caravans. Bagage moest worden overgeladen in een golfkar. Lodge veel te klein, veel overvliegers van luchthaven Orly, veel lawaai van treinen van station Saint Cheron, geen winkel of supermarkt, eten restaurant minieme keuze en ondermaats, binnendak sauna zat los en was omlaag gezakt, hamman rook muf en werkte niet op het eind van de week, liner zwembad zat overal los, schimmel op de boordstenen, te weinig ligstoelen, losliggende stenen aan de douches, camping is slecht onderhouden en is zeker geen drie sterren waard
Gereisd met vrienden in augustus 2016

Geen goede ervaring

Bruggeman, 14-8-2016

Het is heel vervelend als je na een lange reisdag niet even met de auto het park om mag rijden om de tent en overige spullen uit te laden. Daarvoor ben je verplicht op de parkeerplaats alles in een golfkarretje te laden en dus vervolgens een paar keer aan het rijden bent. Er zijn relatief weinig campingplaatsen en niet genummerd. Dus dat kan tot gevolg hebben dat je weinig tot geen privacy hebt omdat de scheerlijnen van je buurman tegen je eigen tent staan. Op zaterdagavond is er een buffet met muziek, op zich gezellig, maar niet als de muziek tot half drie!!! doorgaat en dat niet wordt verteld bij de receptie. Vervolgens hadden we nog last van vetrekkende, jolige feestgangers. Positieve is wel dat je inderdaad eenvoudig Parijs kunt bezoeken en de camping heeft een fijn zwembad met gratis gebruik van saunafaciliteiten. Ook is het personeel vriendelijk en ja zij spreken alleen Frans, maar dat is volgens mij ook de taal in Frankrijk.
Gereisd met partner in augustus 2016

Eikenprocessierupsen op heliomonde

Blanksma, 24-6-2015

Eind april 2015 bezochten we heliomonde . We zijn een week gebleven tot het weer minder werd. We vonden het een mooie camping. Wel verbaasden we over de eikenprocessierupsen die massaal in colonnes over de paden liepen . De campingbeheerster verklaarde er niets tegen te doen want dan zou de camping moeten sluiten . De rupsen verspreiden per rups tot 1 miljoen haartjes die gemeen steken . Inmiddels zijn we terug in Nederland na een rondreis van 2 maanden . Nog steeds hebben we last van de haartjes . Het heeft onze vakantie behoorlijk verpest . Mijn advies : ga noooooit naar deze camping !!!
    Gereisd met partner in april 2015

Hartstikke goed

Familie Kummer, 8-8-2014

Eerlijk gezegd begrijpen wij veel van onderstaande ervaringen niet. Nu 2 keer daar geweest met de kinderen. Geen last van mannen gemerkt, schoon, leuke kinderclub, goed toezicht op het zwembad en uiterst vriendelijk personeel. Ze spreken idd Frans, maar dat komt meer voor in Frankrijk. Heliomonde is niet alleen een doorgangscamping, maar ook een buitenverblijf voor Parijse naturisten. In de weekenden is het duidelijk drukker dan door de week. In tegenstelling tot veel andere campings is de sauna echt goed op temperatuur. Geweldig bakkertje in het dorp, goede, grote supermarkten in de buurt. Het campingterrein zelf is zo groot dat je er een heel eind door het bos kunt wandelen of rennen. Wij kunnen eigenlijk alleen maar heel positief zijn.
    Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Fantastische bestemming

Ina, 29-5-2014

Goede locatie, vriendelijke mensen, vernieuwde accomodaties, geweldig restaurant met veel keuze en enorm lekker!

Groot domein om lekker te wandelen of fietsen. In het dorp kan je de trein nemen. Op een uurtje ben je in hartje Parijs!

Een echte aanrader voor iedereen!

Gereisd alleenreizend in januari 2014

mwah...

Uden, 7-9-2011

We hebben maar 1 nacht op Heliomonde gestaan en dat was ook genoeg. Het echte campinggedeelte is maar klein met weinig zon en je stond er erg dicht op elkaar. Geen prettige sfeer. Toiletten (ook de gewone) niet schoon, zeker in de ochtend niet. Douche wel oke. Het eten in het restaurant voldoet als je net als wij op doorreis bent, maar het personeel in het restaurant spreekt echt helemaal geen woord Engels, erg slecht voor zo'n groot 'park'. De receptioniste sprak wel Engels en was behulpzaam.

De website en de werkelijkheid verschillen als dag en nacht. Het wordt veel mooier voorgedaan dan het is.

Al met al voor een nachtje op doorreis oke, maar voor ons zeker niet langer.

Gereisd met partner in augustus 2011

nooit meer

Bakker SE, 21-8-2011

De ontvangst is bagger bij de receptie 99% frans sprekend slecht engels.

voor een dootrekcamping zijn de tijden dat je wil weggaan pas om 08:00 erg slecht.

in de avond voor 22:00 kom je de camping al niet meer op.

de toiletten zijn zeer gebrekkig en smerig in de ochtend wordt er een trekker doorheen gehaald en dat is het duurt nog twee minuten.

douchewater is lauw.

conclusie een zeer slechte on vriendelijke camping.

Gereisd met vrienden in augustus 2011

Had er meer van verwacht

kimmie, 20-8-2011

Het terrein is groot, maar het echte camping gedeelte is maar klein. Wij hebben vooral veel regen gehad en dan blijken er niet heel veel gunstige plekjes te zijn. De ondergrond is niet egaal door de hoge bomen is het terrein al snel modderig.

Voor kleine kinderen is er een leuk speeltuintje, maar verder valt er niet veel te beleven. Vaste gasten zijn wel vriendelijk maar hebben zo hun eigen leventje, waardoor er nooit een gezellige camping-sfeer ontstaat. Het sanitair is basic en door de regen erg modderig.

Qua ligging tov Parijs ligt de camping echter wel ideaal.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Perfecte slaapplaats om parijs te bezoeken.

DDD, 2-12-2010

Begin juli heel rustig om te slapen en Parijs per spoor te bezoeken. Te voet naar't station in 10 minuten.
    Gereisd met jonge kinderen in januari 2010

Grotere naturistencamping vlakbij Parijs.

janpunne, 6-10-2010

Op terugreis naar NL deze camping aangedaan voor 1 nachtje. Het terrein ligt onder hoge bomen waardoor er niet veel zon is. De plaatsen zijn min of meer afgebakend maar niet afgescheiden. De sauna was overheerlijk waardoor het zwembad goed verkoelend was.

Wel was er wat overlast van overvliegende vliegtuigen.

Gereisd met partner in september 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Heliomonde in St. Chéron (Essonne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Heliomonde zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Heliomonde scoort een 5 uit 10 op basis van 16 reviews.