Camping Les Fuvettes ***

7,1

28 reviews over Camping Les Fuvettes in het Nederlands

nooit meer

petr, 17-9-2017

Ligging aan het meer is mooi met een kiezelstrandje, genoeg te doen voor de kinderen.

De omgeving is mooi, aanrader is de watervallen van Hérisson, maar ook de steden, Dole, Besancon en zelfs Dijon, waar wij zijn geweest met een regendag. Ook de dichterbij zijnde plaatsen zijn leuk en de moeite waard, wij gingen boodschappen doen in Pontalier, nou ja eigenlijk de E. L'éclerc in Houtaud en als je vanaf Pontalier komend even doorrijd is er een groentehal, met mooie verse en eventueel ook biologische groente en fruit, zeer schappelijk geprijsd.

Er wordt Engels gesproken bij de receptie van de camping, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje was onze ervaring. Alle activiteiten waren toch echt gericht op de Franse gasten (3/4), de jeu de boules was continue bezet (meerdere banen verdeelt over de camping), de bingo en alle andere avondactiviteiten waren uitsluitend in het Frans.

De staplaats aan het begin van de camping was zeer aflopend en zelfs de vouwwagen was zeer slecht waterpas te zetten. Het zou beter zijn als ze er een echte terrassencamping van zouden maken, nu was het net niet.

De zwembaden, zowel het buiten als het net geopende binnenbad waren koud.

Het eerste toiletgebouw, waar wij heen gingen, werd inderdaad 2x (maar mss wel 3x) per dag schoongespoten met een hoge drukspuit en de toiletpotten werden afgenomen door een extern bedrijf! Aan alles was te zien dat de eigenaar er of geen zin in heeft om onderhoud te plegen/vernieuwen (behang in centraal gebouw stamt uit de jaren '70) of er het geld niet voor heeft.

Ook de plaats van de containers vonden wij niet echt handig, pal achter het 1e toiletgebouw en ernaast wordt dagelijks het springkussen opgeblazen. Erg handig met alle insecten en wespen die op het afval af komen, wat ook maar beperkt wordt opgehaald. De containers waren geregeld overvol en stonden dan half open.

Er werd al eerder geklaagd over weinig warm water om te douchen en het is echt zo. De kinderen heb ik geregeld onder een (ijs)koude douche moeten zetten. Ik kreeg de indruk dat er een soort tijdklok op stond.

De minigolf stelt al helemaal weinig voor: de banen zijn stuk en ook wordt dat terrein niet of nauwelijks onderhouden.

Kortom, al met al was dit voor ons eens maar nooit weer, tenzij er een nieuwe eigenaar komt die er met een frisse wind (bezem) door gaat.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mooie camping op doorreis naar Zwitserland

Familie de Gree, 21-8-2017

leuke camping op onze doorreis naar Zwitserland. In een mum van tijd zaten we over de grens bij Lac Leman. De camping heeft een mooi zwembad wat in werkelijkheid wat kleiner is dan het op de website lijkt. Sanitair was wel super smerig. Wij gingen uiteindelijk maar naar het nieuwe binnenzwembad als we naar de WC moesten. In het zwembad mag je trouwens geen shorts aan. Alleen een strakke zwembroek is toegestaan. Daar werd streng op gecontroleerd.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooi voor een overnachting

Jean, 7-9-2015

Als overnachter moet je helemaal achter op de camping gaan staan erg jammer met een half lege camping met mooie plaatsen.
Gereisd met partner in juli 2015

Prima naar onze zin gehad.

Barend, 27-8-2012

Plezierige accommodatie, direkt aan het meer gelegen. Wij stonden direct aan het meer, maar de meeste locaties liggen iets verder van het meer af.

Ligging in de Jura, niet ver van de Zwitserse grens. Veel mogelijkheden in de regio, zeker als je over een eigen vrvoermiddel beschikt.

Vriendelijk personeel. Diverse vorzieningen (zwembad, TV-ruimte, dieren, speeltuintje), maar zo vroeg in het seizoen was nog niet alles in gebruik.

Eenvoudig restaurant, kleine kampwinkel waar 's morgens ook vers brood verkrijgbaar is. Wij hebben een ACSI-kaart en dan is de prijskwaliteit zeker uitstekend.

Gereisd met partner in juni 2012

Prima camping

michielteekamp, 22-8-2012

96% Fransen, daar ga je voor naar Frankrijk. Goed restaurant met goede prijs/kwaliteits verhouding. Vriendelijke bediening, vaak lekker gegeten. Brood e.d. wordt 2x per dag vers afgebakken. Prijs per nacht in hoogseizoen o.b.v. 3 personen, grote en kleine tent plus elektra zeer redelijk (ca 30,00 euro). Klein doch leuk zwembad. Minpunt zijn de zwarte rubbertegels rondom het zwembad, worden zeer heet. Circa 40 ligbedden, doch plaats en behoefte voor het dubbele. Sanitair ietwat onvoldoende voor hoeveelheid plaatsen, wordt meerdere malen per dag schoongemaakt, doch de al snel optredende smerigheid is aan de gasten te wijten. Ben benieuwd hoe men dit thuis doet..... Prachtige omgeving. Al met al een leuke tijd gehad en een goede boven middelmatige camping. Algemeen cijfer een 8.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Leuke camping in een prachtige omgeving

Fam. Bergman, 22-2-2012

Camping Les Fuvettes is een leuke camping. Er is een animatieprogramma voor de kinderen. Een leuk zwembad met glijbanen. Ruime plaatsen (wij stonden op een trekkersveld wat wij overigens prima vonden). Hebben hier een week gestaan met een tent. Mooie omgeving. Dichtbij (ca. 10 min met de auto) kan je rodelen, een klein half uurtje in Zwitserland om de grotten te bekijken. Je kunt alle kanten op. In Pontarlier bevind zich een groot supermarktketen maar in het dorp zelf kan je ook het hoognodige halen. Qua sanitair is het iets verouderd en erg open ;-). De jonge kikkertjes willen weleens gezelschap houden tijdens het toiletbezoek. Tja, wat verwacht je van een camping die 900 meter hoog gevestigd is. In de avonduren begint het erg fris en vochtig te worden. Daar moet men toch rekening mee houden.

Kortom, een leuke vakantie gehad en voor de niet al te luxe kampeerders een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

1 keer maar nooit meer

Land, 13-8-2011

Wij hebben 17 dagen op deze camping gestaan, voor onze zoon van 8 was het zwembad mooi maar voor de rest wisselvallig koud weer gehad.

Het sanitair was verouderd en het water om af te wassen was niet warm genoeg, je moet eerst water koken voordat je kunt afwassen.

Het personeel deed weinig moeite om engels te spreken en de beheerder was helemaal onvriendelijk.

Voor de rest de camping gasten kunnen nog geen goedendag zeggen en zijn in de avonduren erg rumoerig.

we hebben 1 keer in het restaurant gegeten en dat viel behoorlijk tegen.

Kortom deze camping is te duur voor wat ze te bieden hebben.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Kinderen vonden het perfect

Sam, 15-3-2011

Wij zijn inmiddels 2 keer op deze camping geweest , met twee kinderen. De eerste keer was in 2008 op een standplaats, direct aan het meer, de tweede keer, in 2009 een stacravan. De kinderen (nu 12 en 14) hebben zich ongelooflijk goed vermaakt met veel Nederlandse en Franse vriendjes. Het enige nadeel was inderdaad de temperatuur 's nachts en wat dagen met regen.Sanitair waar wij (2008) gebruik van maakten, liet eigenlijk weinig te wensen over. (het blijft camperen) Natuurlijk is het thuis fijner maar ach, dat mag de pret niet drukken. Over het algemeen verwacht ik nooit zo veel van camping toiletten.

Vervelende jeugd hebben we beide jaren niet meegemaakt. Wat rumoer heb je altijd wel.Het zwembad en het jeugdhonk zijn wat aan de kleine kant maar de kids hebben zich er prima vermaakt. (de pingpongtafels hielden hen goed bezig)

Het meer (waar je gewoon in mag zwemmen) voegt écht wat toe. Ook daar is het goed toeven.Kortom: vooralsnog een aanradertje, 30 juli gaan we weer. Zie je daar!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2008

Leuke camping

Marsyl, 24-1-2011

Wij hebben er in de zomer van 2005 gestaan, kregen eerst een kleine plaats aangewezen maar na onderhandeling aan de receptie hadden we een prachtige grote plaats aan het meer. Nadeel is wel dat je onder de muggebulten zit als je s'ochtends wakker wordt. De omgeving is er prachtig en de rit naar Zwitserland is zeker de moeite waard, daar is het prachtig! De camping op zich is niet zo bijzonder en het sanitair liet ook nog te wensen over maar hoe dat nu is weten we natuurlijk niet. De kinderen hebben zich er uitstekend vermaakt en ja het is koud snachts maar de zon maakt dat overdag toch wel weer goed ;) Het zwembad is niet al te groot maar voor de kinderen prima. ook kan je prima zwemmen in het meertje net buiten de camping, wel raden we waterschoenen aan!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2005

Was leuk maar niet voor herhaling vatbaar

Bianca, 24-8-2010

Camping Les Fuvettes is een leuke camping met veel potentie maar het wordt volledig verknald door erg vervelende franse jeugd op de camping.

De pluspunten: erg leuk zwembad, beetje aan de kleine kant maar de glijbanen zijn fantastisch. Het water van het meer is erg schoon. Elke dag vers brood verkrijgbaar in de campingwinkel. Op 3 min. rijden van de camping zit een supermarktje. Omgeving is prachtig.

De minpunten: 's avonds erg koud (7 graden gehad). Franse jongeren op de camping halen veel rotgeintjes uit en daar wordt niets tegen gedaan. Deze jongeren hebben veel vakantieplezier voor ons vergald helaas. Sanitair wordt erg vervuild. Daar kunnen de schoonmakers niets aan doen. Er wordt meerdere malen per dag schoongemaakt maar het wordt echt door sommige gasten vervuild (poep aan de muren e.d.) Klein kiezelstrandje bij het meer. Waterschoenen zijn een aanrader.

Jammer dat er niet meer toezicht is op de camping. Er zou veel meer uit deze camping te halen zijn. Gemiste kans.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Fuvettes in Malbuisson (Doubs), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Fuvettes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Fuvettes scoort een 7.08 uit 10 op basis van 52 reviews.