Camping Surchauffant ***

WebsiteLink naar website

43 reviews over Camping Surchauffant in het Nederlands

Fijne vakantie

Fam. Bakker, 17-9-2017

We zijn met een gezin van 2 ouders een zoon van 18 jaar en een dochter van 15 op vakantie geweest. De ligging was heel mooi. Er was vriendelijk en engels sprekend personeel. Eerst hadden we een minder mooie plek, maar het was mogelijk om een betere plek te krijgen. Het sanitair kon beter, maar het was wel prima te doen. De sanitair blokken zijn alleen niet opgedeeld in mannen en vrouwen blokken. Het is mogelijk brood te bestellen bij een winkel naast de camping, maar je kunt ook ongv 8 minuten rijden naar een grote supermarkt in Orgelet ( super U). Er is ook genoeg te doen in de omgeving. Voor wifi moet je betalen en dan krijg je een code, maar met de code heb je niet over de hele camping wifi. Er is wel een bankje waar je kunt zitten waar de wifi goed is. We hebben daar een mooie vakantie gehad van 2 weken.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Rustige camping

P. De Jager, 26-8-2017

Mooie camping op een mooie plek. Het sanitair kan vaker schoongemaakt worden zeker als de camping vol zit. Vriendelijk personeel op de camping. We hebben 3 weken op de camping gestaan en hebben een geweldige vakantie gehad. Van het animatieteam hebben wij niets gemerkt, oom geen gebruik van gemaakt. Daar wij daar geen interesse in hebben. Het zwembad hebben wij ook niet gebruikt. Wij zijn naar Lac de Vouglans gegaan iedere keer om te zwemmen.

Het reserverings shsteem voor het brood kan beter. Een paar keer gehad dat er geen croissants meer waren terwijl we die wel gereserveerd hadden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Mooie camping aan het meer.

TvK, 14-7-2017

Een mooie camping gelegen aan het meer. Middels een steile trap in het bos bereik je het meer. Met n lengte van 35km groot genoeg. De plaatsen op de camping zijn groot en ook voor n trailer is ruimte. Om het ruime sop te kiezen is er naast de camping hier gelegenheid voor. Je hoort wel autoverkeer maar niet storend. Zowel in de middag als avond gaan er veel BBQ aan. De wifi is slecht. Zelf bellen of SMS gaat er slecht. Ook internet via eigen bundel is ruk. Geprobeerd bij 2 verschillende providers maar bij beiden slecht. Met 131 plaatsen n grote camping. Alles is strak geregeld. Engels aan de balie is geen probleem. Kleine speeltuin. Zwembad aanwezig. In de omgeving is het nodige te zien watervallen en meren. Zo 7km verderop in Orgelet zit n SuperU supermarkt. Alle andere grote winkels zitten verdeeld over de regio.

Het is alleen maar 2 baans wegen dit kost meer reistijd.

Je kunt er stacaravans en houten chalets huren. Voor de slagboom kun je iedere dag brood bestellen en een eenvoudige hap nemen. Of friet afhalen. De winkel is eenvoudig van melk tot toiletpapier.

Gereisd met partner in juni 2017

Prachtige ligging, rustige camping

JH, 16-9-2016

De camping ligt prachtig aan het meer. Je moet er met een trap naar toe, dus wel goed ter been zijn. Het is een heerlijk meer om in te zwemmen en met de boot op te gaan. Ook het zwembad op de camping is goed. Wij zaten in een chalet en daar was het erg rustig. Chalet was compleet, wel wat klein qua toilet en douche. De veranda was heerlijk om op te zitten. De snackbar net buiten de camping vonden wij minder, duurde lang voor je eten kreeg. Receptie was vriendelijk. 's Ochtends verse broodjes, vonden we behoorlijk aan de prijs, daarentegen was de baguette of pain erg lekker en goedkoop. Wifi ronduit slecht, duur, je kunt maar met een device inloggen per code, dus niks als je met oudere kinderen op stap bent. Plus hij lag er ook nog 2 dagen uit. We vonden de omgeving ook erg mooi en hebben lekker gegeten en absoluut niet te duur bij restaurants in Douceur, Le pic vert en aan het meer, Le Regardoir .Supermarkt Super U in Orgelet ook mooi groot, wel iets duurder dan in NL. Kortom een mooie rustige omgeving. En we hadden schitterend weer, het koelt 's nachts goed af, dus je slaapt goed, ramen open en geen ongedierte!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Ruime, rustige camping

Fam.K., 22-8-2016

Heerlijk zwembad, strandje iets moeilijker bereikbaar middels steile, onregelmatige trap.

Gratis warme douches. Schoonmaak sanitair mag wel wat frequenter!

Fijne broodjesservice: voor 18.00 besteld is verse broodjes de volgende dag.

Campingwinkel heeft een zeer beperkt assortiment.Super U in Orgelet de aangewezen plek voor boodschappen.

Zeer ruime staanplaats voor caravan, auto en bijzettent. Voldoende schaduwplekken.

Na 22.00 is het ook echt rustig op de camping.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Mooi, maar niet voor herhaling

jacq, 6-8-2016

De omgeving is mooi. Leuke kleine dorpjes in de directe omgeving.

De camping is gemoedelijk. Sommige plekken hebben echter weinig tot geen schaduw.

Er zijn 2 toiletgebouwen, 1 vrij oud gebouw met bruine tegels en donkerblauwe deuren, het is niet te zien of iets schoon of vies is.

Het andere toiletgebouw is nieuwer, maar toen wij er waren was de schoonmaakploeg niet al te actief. Wanneer je ook kwam, overal lagen dotten haar.

Er is wel genoeg sanitair, erg divers ook: een grote familieruimte, ruimtes met douche en wastafel. Of alleen wastafels.

Het zwembad is niet groot, maar prima. Er zijn ligbedden en de "ik leg mijn handdoek alvast neer" mentaliteit is hier zeker niet! Je kunt er ook goed in de schaduw liggen.

Het meer is mooi, maar het pad er naar toe is voor mensen die moeilijk lopen niet handig. Strand ligt vol stenen.

Bij de receptie is heel veel informatie te krijgen over de omgeving!

Voor oudere kinderen is hier niets te beleven.

Vers brood kun je bestellen bij het winkeltje dat niet bij de camping hoort.

We hebben ons vermaakt, maar komen hier niet meer terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Leuke camping

Ger en Miranda, 11-8-2015

Prima camping! Leuk, gezellig van opzet, kleinschalig en rustig.

Direct aan het mooie blauwe meer lac de vouglans. Prachtig!

Sanitair kan beter. Ik ga hier zeker nog eens naar toe!

Gereisd met partner in juli 2015

Prima camping voor watersportliefhebbers

Fam. Huuskes, 31-5-2015

Met boot kun je gratis naast de camping (ongeveer 300 mtr) op de parkeerplaats traileren. Het is wel betaald parkeren, maar als je met 2 personen bent kun je besluiten de auto even terug te brengen naar de camping. Het meer is schoon en je kan er fantastisch op varen. Op de camping is het zwembad schoon. Sanitair ingangng camping is erg verouderd. Loop je richting zwembad dan heb je een vrij nieuw gebouw. Dit is echt netjes en schoon. Gratis douches. Geen idee of het voor kinderen leuk is hier. Met pubers niet er is niks te doen. Camping is meer geschikt voor rustzoekers en watersportliefhebbers. Strand is bereikbaar via een pad te voet. Strand ligt vol stenen en de bodem is hard. Wijn zijn er 2 jaar geleden geweest en we gaan binnenkort terug. De omgeving is prachtig en je kan er mountainbiken en mooie wandelingen maken. Cascade de herrison is een aanrader.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

een van onze mooiste plekjes in Frankrijk

Thea van Orsouw, 1-5-2015

De omgeving is prachtig,hebben ontzettend mooi kunnen wandelen.Het vernieuwde sanitair is voor ons een 10 waard.

We gaan met de camper en bezoeken per vakantie ong.12 campings waarvan deze voor ons zeker een 9 verdiend

Gereisd met partner in mei 2014

Leuke camping aan een mooi meer

Gerda, 9-8-2014

Mooie ruime plek. Vlak bij een prachtig meer, waar je met een trappetje goed bereikbaar. Het zwembad op de camping is mooi en netjes. Bij de ingang zit een gebouw wat ouder is en ook minder schoon lijkt. Het andere toiletgebouw is schoner. Er zitten geen plankjes waar je even een toilettas ofzo op kunt zetten. Dat miste ik wel. Wel een haak aan de deur, dus wij deden onze toiletrol (zelf mee nemen) in een plastic tas. De douches waren lekker warm. Vlak naast de slagbomen van de camping zit een snackbar en een klein winkeltje. Daar kun je broodjes bestellen voor de volgende dag. De foto's van de site vind ik iets misleidend. Er staan een restaurant en een winkeltje op de foto. Daar rijd je langs met de auto, maar de ingang van de camping is een paar honderd meter verderop. Geen speeltuin, alleen een klein klimrekje. En voor de oudere jeugd een hal met vier pingpong tafels, verder niet. Op zich een leuke camping, maar na twee weken hadden onze kinderen van 11 en 13 het echt wel gezien.
        Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Surchauffant in La Tour-du-Meix (Jura), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Surchauffant zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Surchauffant scoort een 6.48 uit 10 op basis van 60 reviews.