Camping Sole Di Sari ****

Sole Di Sari

25 reviews over Camping Sole Di Sari in het Nederlands

Rustig vakantiepark, prachtige locatie

Arno kuijper, 29-8-2017

Sole di Sari is een kleinschalig vakantiepark.. Ligging in het groen aan een prachtige heldere rivier. Zwembad is inderdaad vrij klein maar wij lagen veel liever in de rivier! Ook vlak bij zee hoewel de mooiste stranden iets verder zijn (canella, fautea en nog verder palombaggia en tamaricciu). Wij hadden een chalet gehuurd, schoon en alles aanwezig. Bedden vonden wij prima, iets hard maar wel goed formaat. Entertainment beperkt en avonden daarom rustig, maar dat is precies wat wij zochten! Goede ervaringen met receptie, spreken zeer goed Engels. Toch twee verbeterpunten. Restaurant kon beter, keuze beperkt en kwaliteit wisselend. huur van handdoeken en beddengoed vrij duur (voor 4 personen 93 euro).

Als je rust en een mooie omgeving zoekt is dit een aanrader. Met 20 min rijden sta je ook midden in de bergen met watervallen en beekjes! Als je een groot zwembad met waterglijbanen en entertainment zoekt kan je beter overslaan. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Geen vier sterren waard

Chantal, 22-8-2017

De ligging is prachtig aan een riviertje met kristal helder water. Verder is er weinig sfeer op de camping, is er alleen Franstalige animatie, is er niets te merken van het feit dat het een eco camping is, zo wordt het afval niet eens gescheiden. Het zwembad is wel erg klein. De accommodatie, premium chalet, is comfortabel op de bedden en kussen na, maar luxe zeker niet. Bij problemen is het receptiepersoneel en de manager uiterst onprofessioneel en onvriendelijk.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fantastisch!

Gerdina, 18-8-2017

Heerlijke camping in prachtige omgeving. Leuk zwemmen in de rivier of het zwembad, is niet groot maar ook niet druk. Ligbedden genoeg. Ook Ligbedden bij de rivier. De camping is mooi groen en rustig. Hele vriendelijke mensen bij dd receptie en in het restaurant. Pizza's waren wat minder.. Prachtige nieuwe en superschone caravan via Homair. Prima uitgangspositie voor het prachtige berglandschap (canyoning is populair, maar je kunt ook op eigen gelegenheid de rivieren verkennen). En dichtbij de zee, prachtige stranden als je de richting van Porte Vecchio op rijdt Canella beach is een aanrader).
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Sole Di Sari bij:

Mooie betaalbare plek voor chalet in t hoogseizoen

Nettie, 3-8-2017

Mooie chalets met ruime plaatsen op terrassen die goed verdeeld staan op t terrein en dus veel privacy geven. Vriendelijk ontvangst, zeer mooie omgeving. Zwembad stelt qua grootte niet veel voor, maar als verrassing ligt de camping aan een mooie rivier met zeer helder water, waar de kinderen van de rotsen af kunnen springen. Ook houten plateaus met ligbedden.

Mooie omgeving om actief te kunnen zijn (klimmen in een superhoog klimbos) of Canyoning.

Of gewoon het binnen 15 min. - 30 min gelegen strandjes gaan bezoeken of andere mooie strandjes verderop aan de rivier. De receptie heeft een handige lijst met tips hierover.

Gezin met kinderen (9, 12 en 16 jaar)

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Bungalowpark in Solenzara

Niels, 30-5-2017

Voor dit park gekozen mede door de goede reviews. Rustig gelegen bungalowpark (geen camping) op een helling gelegen op enige afstand van strand en zee. Verder sluit ik mij aan bij de andere positieve reacties. Geen winkeltje voor basis benodigheden aanwezig. WIFI erg prijzig. Onder het predicaat '100% ECO' in de markt gezet maar ter plaatse absoluut niets van te merken. Geen enkele indicatie van extra investeringen in energie, afval of water recycling. Personeel aardig bij aankomst maar indien er direct terug gegaan wordt omdat de bungalow niet naar wens is (gevaarlijk door hoogte trap voor 2j oude dochter) slaat de sfeer om tot in het werkelijk asociale. Simpel verzoek om een ander huisje (park was slechts 30% bezet) dan die toegewezen bleek compleet onmogelijk en moesten de situatie maar nemen zoals die was omdat we niet via de telefoon de boeking hadden gemaakt maar via de 'online boeking' link op de eigen website. Niet eens de boodschap, maar de manier waarop was extreem onprofessioneel. Vanuit management geen pro-actieve reactie, wij hadden geen zin om energie in een klacht te steken. Franse touroperator niet bereikbaar in het weekend. Geen slechte keuze maar voor hetzelfde bedrag betere opties in de regio. Aan het strand en net zo "ECO"!
Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

Mooi aangelegde camping

Martinus, 16-9-2016

De camping bestaat alleen uit vaste plekken, sta caravans en eco-lodges (sta tent).

Het geheel is mooi aangelegd en de plek is erg leuk. Zwem mogelijkheden in een leuk maar niet al te groot zwembad en in de beek. Door de aanwezigheid van het beekje is de noodzaak van een groter zwembad niet nodig.

Jammer is dat het restaurant / bar overdag niet is geopend, ook niet in het hoog seizoen. Alleen in de ochtend voor het ophalen van brood en in de avond. Dus overdag geen drankje van de bar en geen ijs te koop.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

mooie rustige camping in een groene omgeving

melan, 28-8-2016

Wij zijn er in augustus geweest.Mooie camping die aan een riviertje ligt waar je heerlijk kunt zwemmen en afkoelen! Tip neem wel waterschoenen mee want rondom ligt het vol met stenen! wij hadden de grote chalet die heerlijk is lekker ruim! Neem zelf lakens en beddegoed mee! Wat ik echt minder vond is toch het zwembad veel te klein! Heb er niet in gezwommen onze jongste dochter wel en had last van ooronsteking dus helemaal schoon vond ik het ook niet! Allemaal jonge kinderen die er met 20 tegelijk inzitten en dan is het zwembad ook echt vol! Dus dat had beter een groot zwembad kunnen zijn met apart kinderbadje! camping is wel mooi aangelegd nu alles nog in groei maar over een par jaar is het nog groener en zijn de aangeplante bomen ook groter! Solenzara is leuk klein gezellig dorpje met paar leuke restaurantjes en een leuk haventje! lAls je van rust houd en natuur dan moet je hier zeker heen gaan! absoluut geen schreeuwende kinderen over terrein savonds hoor je de krekels heerlijk!

Mooie nieuwe camping

Rob, 14-8-2016

Sole di Sari is in 2012 aangelegd en inmiddels mooi begroeit. Alleen chalets, mobile homes en glamping tenten met meestal veel privacy. Chalets zijn ruim met dito terras en schaduw. Zwembad vonden wij te klein; waarom niet 1 groter bad ipv 4 (hele) kleintjes? Zwemmen in de rivier is leuk en voor de durfals kun je tot enkele meters hoog van de klif springen. Vergeet niet je waterschoenen want over de rotsen naar de rivier lopen is dan wat prettiger en ook in de rivier heb je er plezier van. Solenzara is leuk dorpje met diverse restaurants en supermarkten, maar verder niet heel bijzonder. Wij gingen liever naar Porto Vecchio of Bonifacio. Houd rekening met (veel) langere reistijden dan navi aangeeft ivm 2-baans (berg)wegen. Heb je de tijd, kies dan voor de D- ipv N-wegen, dan kom je op heel veel geweldige plekken en uitzichten! Voor strand gingen wij naar Plage de Canella (Le Dolce Vita) 10 à 15 min rijden naar het zuiden. Niet veel parkeerplek, maar iedereen parkeert langs de doorgaande weg.

Prachtig mooi en rustig

JP, 8-8-2016

Een erg mooi vriendelijk en rustig park met een redelijk zwembad maar een werkelijk heerlijk meertje (breed deel van riviertje). Wij hadden een 3 kamer mobilhome. Mooi en compleet maar op het terras staat tussen 1400 en 1900 pal de zon. Ik raad het park aan maar neem dan een groot scherm, doek of laken mee zodat je je terras wat meer in de schaduw kan zetten.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Heerlijk bloeiend vakantiepark op Corsica.

Zwitser, 8-8-2016

We hebben een heerlijke tijd gehad op deze camping. Alles bloeit en wordt goed onderhouden.

Zwembad en rivier worden goed onderhouden en geven verkoeling.

Lodge is compleet en erg prettig.

Er is geen winkel, wij maakten elke dag een ritje naar het dorpje voor brood en boodschappen.

De zuid-west hoek van het eiland is vanaf deze camping goed te bereiken. De oostkust is gauw 2 uur rijden door de bergen. Dat is net name als het donker is niet wat we in Nederland gewend zijn.

Let bij het boeken op de plek die je reserveert. Wij kwamen in lodge 6 en keken óp het terras van de buren ( en omgekeerd). Ook zaten we op het kruispunt van grindwegen in de helling. Dit had invloed op onze nachtrust.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Sole Di Sari bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Sole Di Sari in Sari/Solenzara/Favone, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Sole Di Sari zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Sole Di Sari scoort een 7.96 uit 10 op basis van 28 reviews.