6,5

Matig

20 reviews over Camping Sole E Vista in het Nederlands

Heerlijk schaduwrijke camping

Petra van Dijk, 14-8-2017

Zeer vriendelijke ontvangst, in tegenstelling tot buurman Les Oliviers. Daar werden we zo honds behandeld, dat we daar weggegaan zijn. Beide campings zijn duur! We hadden een relatief grote plek. De meeste plekken op deze camping zijn niet zo groot. Wel hebben bijna alle plekken genoeg schaduw. Je staat heerlijk onder de bomen. Het is een steile terrassencamping. Wij stonden in de buurt van het sanitair bloc 2 en vonden dit keurig. Een enkele keer moest je even wachten op de douche.

De camping heeft een aantal hele kleine plekken voor kleine tentje op ophandige plaatsen, waardoor het wel eens heel vol voelt, maar er is steeds veel verloop. Herken mij niet in commentaren dat het veel te druk is. Vond het gewoon een fijne camping in een fijne omgeving.

Gereisd familie in augustus 2017

Niet voor ons!

SB, 8-8-2017

Begin juli hier 2 nachtjes gekampeerd met onze kinderen. Bij aankomst werden wij (over de zeer stijle) terassencamping rondgeleid door een jongeman. Deze heeft volgens ons de taak om de tenten zoveel mogelijk op elkaar te proppen, terwijl er nog ruim voldoende plek was. Wij reisden met 2 kleine tentjes en werden op een onmogelijk klein plekje ingedeeld (wij dachten dat het een plek was, maar volgens de jongeman hadden we 2 plekken ingenomen...).

Na wat gedoe met deze jongeman en de (overigens wel vriendelijke) dame bij de receptie was het ok.

Je moet weten dat je op deze camping verwacht wordt polsbandjes te dragen! Het was ons onduidelijk waarom (veiligheid??) Naar ons idee niet 'normaal' op een camping (het is nl niet een all inclusive vakantie in Turkije...).

Het sanitair is ok, maar was niet bijster schoon (we hebben veel beter gezien op Corsica). Wij moesten bovendien 76 euro per nacht aftikken.

Mooie omgeving Porto, maar volgende keer zou ik naar de municipal gaan.

Gereisd familie in juli 2017

Mooie camping, maar niet ingericht op de drukte

Klaas Bochove, 2-9-2016

De camping is heel mooi gelegen. Vanaf het zwembad heb je prachtig uitzicht op de baai van Porto. En omdat er nauwelijks bebouwing hoger is dan het zwembad, waan je je bijna in de vrije natuur. De plekken hebben voldoende schaduw, en dat is fijn in de hitte.

Maar: de camping is niet goed ingericht op de drukte. Er zijn te weinig stroom aansluitingen, zodat je zelf noodoplossingen moet regelen. De camping heeft open verdeelstekkers te leen, maar dat is niet echt ideaal. Na een dagtocht vonden wij onze stekker uit de stekkerdoos getrokken, omdat iemand zijn noodoplossing weer had meegenomen.

De plekken op de terrascamping waren klein, dus mensen moesten bijna door je tent heen om bij hun eigen tent te komen. Verder is het sanitair beperkt, waren er douches stuk, kranen niet goed aangesloten etc. Dus wachtrijen. Wel was het schoon.

Conclusie, haal 30% van de plekken weg en het is fantastisch. Nu was het vol en druk en duur voor wat je krijgt.

Gereisd familie in juli 2016

Aanrader, mooie camping met prima sfeertje.

H, 29-8-2016

Het begon met een erg vriendelijke ontvangst.

Geen grote plekken maar voldoende schaduw en er waren genoeg parkeerplaatsen om de auto elders te parken. Supermarkt en bakker bij de ingang van de camping. (wel een flinke klim iedere ochtend).

Mooi zwembad met uitzicht op bergen en de baai van Porto.

Maar vooral alle lof voor het sanitair, nog niet vaak zo schoon meegemaakt !!!!

Prachtige omgeving, veel te zien en te doen: de baai van Porto, Calanche de Piana, plage d'Arone, Calvi, Gorge de Spelunca.

Kortom we komen graag een keer terug.

Relatief dure camping

Anita, 28-8-2016

Wij vonden de camping een prima uitvalsbasis voor uitstapjes in de omgeving, waaronder de Calanche en Piana, maar ook naar diverse strandjes die ong. 15 tot 45 minuten rijden zijn. Volop wandelmogelijkheden ook in de omgeving. De plekken zijn niet zo groot, maar wel schaduwrijk.

Sanitair vonden wij onvoldoende. Er kwam een klein straaltje uit de douches, vaak waren er douches kapot en er waren gewoonweg te weinig douches in het hoogseizoen, waardoor je lang moest wachten. Naast de sanitaire blokken waren er nog kleine armoedige toiletgebouwtjes met een kraan, waar ook nauwelijks water uit kwam. De verlichting richting de toiletgebouwen was onvoldoende.

Het zwembad is heel mooi gelegen met uitzicht op bergen en zee, heeft goede ligbedden en is goed verzorgd.

Veel trekkers, dus kinderen hebben niet veel contact met andere kinderen.

De camping is duur (maar dat zijn bijna alle campings in Porto), maar de prijs/kwaliteitverhouding is naar onze mening onvoldoende.

Gereisd familie in augustus 2016

Prima camping in een mooie omgeving.

Tinus, 14-8-2016

Dit was een terrassencamping, een echte kuitenbijter dus. De plaatsen waren niet al te groot maar wel met genoeg schaduw. De camping had een heerlijk zwembad, met uitzicht op zee. Want met de auto was het iets minder dan 10 minuten rijden naar het strand in de baai van Porto. Dat strand was een erg leuk kiezelstrand, vanaf het strand kon je naar leuke barretjes lopen en naar de haven van Porto, waar je lekker kon eten. Verder had de camping nog een voetbalveld waar elke avond Nederlandse en Franse kinderen aan het voetballen waren. De omgeving was erg mooi. Je kon in de omgeving namelijk veel wandelingen maken langs spelonken en calanches, een echte aanrader. Wielrenners kunnen in deze omgeving ook goed terecht. Het sanitair was prima op de camping, elke dag schoon, maar voor de douches moest je af en toe wachten.

fijne camping

Karin, 12-8-2016

Sole e Vista is een prima terrassencamping. Ligging is gunstig, op loopafstand van Porto en onderaan de camping een supermarkt met goed assortiment en een heerlijke bakker. Wij hadden een bungalow Morea gehuurd met een fijn overdekte veranda, veel schaduw en genoeg privacy.De inrichting van de bungalow is eenvoudig, maar wel voldoende ruimte en praktisch ingedeeld met goede bedden. De ligging van de bungalows is gunstig,bovenaan de camping vlakbij het prachtig gelegen zwembad ('s avonds goed uitzicht op de zonsondergang). De omgeving is schitterend! De wegen in de nabije omtrek zijn wel erg bochtig. Het strand van Porto is een keienstrand, maar op 45 minuten rijden heb je een heerlijk zandstrand (plage Arone). De rit er naar toe is prachtig. De mensen van de camping zijn vriendelijk. Er was weinig animatie, maar onze kinderen maken daar toch nooit gebruik van. Bovenaan de camping was een sportveld, waar 's avonds Nederlandse en Franse jongeren verzamelden om te voetballen.
Gereisd familie in juli 2016

Mooie camping en prachtige omgeving

Rene Engel, 6-8-2016

Een mooie terras camping erg steil met 5 haarspeld bochten, verschil in hoogte van boven en beneden was ca 80 meter. Leuk zwembad met uitzicht over de golf de Porto met mooie zonsondergangen. Wij verbleven in een Lodge tent boven aan de camping, erg rustig en veel schaduw. We misten wel een beetje het camping gevoel omdat de lodgetenten nogal afgelegen staan. Beneden aan de camping een Spar supermarkt met goeie bakker.

Afknapper

Arnoud, 17-5-2016

In de meivakantie hebben wij hier een bungalow gehuurd. Het was zeer verouderd, niet goed schoon en een slecht bed. Het matige huisraad stond allemaal op de tafel om gemakkelijker te kunnen tellen bij het opleveren: vreemd ontvangst. Zwembad en speeltuin niet open in de meivakantie. De bungalows staan erg dicht op elkaar en hebben helaas nauwelijks uitzicht op de schitterende bergen en de zee. Geen aanrader voor deze periode.
Gereisd familie in mei 2016

zeer mooi gelegen terrascamping

miranda, 9-11-2015

Sole e Vista is een hele mooie terrascamping, tussen de bergen in. Sommige plaatsen hebben een prachtig uitzicht op de zee van Porto met elke avond een zonsondergang.

Er zijn 4 sanitairblokken die 3 x per dag worden schoon gehouden.

Veel mooie plaatsen in de schaduw.

Mooi zwembad en ook het restaurant was oké.

Geen animatie, wel paar avonden per week live muziek. Op 15 augustus na, is het steeds na 24.00u rustig.

Nèt buiten de camping is een Spar.

Porto ligt op een half uurtje lopen naar beneden.

Het strand is ook zo ver. Dit is het strand van Porto, een kiezelstrand. Ook kun je zwemmen in het riviertje naast de camping.

Vanuit de camping kun je veel mooie tochten met de auto of motor maken, ook naar een aantal andere strandjes. Op 45 min. rijden ligt een prachtig zandstrand: Plage d'Arone met heerlijke eettentjes en mooie snorkelgelegenheden. Leuk voor een dagje.

Het is een echte trekkerscamping, wij zagen elke dag mensen komen en na een paar nachten weer verder gaan.

Gereisd familie in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Sole E Vista in Porto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Sole E Vista zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Sole E Vista scoort een 6.51 uit 10 op basis van 28 reviews.