Camping Merendella ****

7,3

16 reviews over Camping Merendella in het Nederlands

Prachtige camping aan zee

gjploeg@gmail.com, 13-8-2017

Camping Merendella is een familiecamping direct aan zee. Wij zaten in een huisje 100 stappen van het strand. Fijn verblijf gehad!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

camping redelijk, uitbating vreselijk

fam. hollebeke, 16-10-2016

De camping oogt op de website erg aantrekkelijk. In de praktijk hebben wij moeten vast stellen dat de huuraccomodaties, ondanks de waarschijnlijk niet zo oude leeftijd, toch al een erg geleefde indruk gaven (goedkope plastic wc, die veelal blijft hangen, kastdeuren die allemaal afhangen, vuile ramen...). Het openbaar sanitair had een verouderde indruk, toiletten zonder WC-bril...

De camping zelf ligt langs de drukste weg van Corsica (Noord-Zuid verbinding aan de Oostkust) en is, na bijna gans Corsica gezien te hebben, eigenlijk ook in de minst aantrekkelijke regio van het eiland gelegen. Strand ok, maar als je al andere stranden aan gedaan hebt valt dit toch wat tegen (veel stenen, geen helder water).

Brood op de camping was echt geen 'Franse baguette', wij vonden gelukkig aan de overkant van de baan een kruidenierswinkeltje met wel lekker stokbood.

Wat ons echter mateloos gestoord heeft aan ons verblijf wat de erg onsympathieke opzichter aan het zwembad(je). Dit hebben we werkelijk nooit eerder mee gemaakt. We besparen de details, maar in grote lijne kwam het hier op neer; kind/klant-onvriendelijk, Frans gezind, groot zelfbeeld, overgereglementeerd, aggressief. We deden onze opmerkingen daarover bij de uitbater, die op zijn beurt alles weg lachte en ons zelfs niet geloofde, ondanks dat een toevallige andere klant aan de receptie ons verhaal kon bevastigen. Er werd uiteindelijk nooit iets aan gedaan en wij hebben de eer aan ons zelf genomen door niet meer naar het zwembad te gaan. Dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn wanneer men op vakantie gaat met kinderen van 5 en 7 jaar.

Ons besluit is genomen...

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Na de westkust te hebben bezocht viel dit tegen.

Henk, 25-8-2016

We hebben afgelopen 3 weken een rondreis gemaakt over Corsica. Gezien de ligging tov Bastia leek ons dit een prima plek om de vakantie af te sluiten. Camping was ok, leuk oplaasding in zee voor kinderen en mooie trampolines. Mooie plekken vlakbij zee. Echter de sfeer van de westkust ontbrak, minder helder water, geen mogelijkheden om te snorkelen. Sanitair had niks over, was wel schoon maar veel douches deden het niet, waren of te warm of te koud. Badmeester is vreselijke man die Fransen bevoordeeld. Keertje goed ruzie met hem gemaakt, dat hielp voor dat moment maar dat is niet wat ik wil moeten doen tijdens mijn vakantie. Advies is om even verder te kijken naar een andere camping. Wij gaan er niet weer heen.

Best leuk hoor!

Silvana, 22-8-2016

Wij stonden aan het strand, daar is weinig beschutting, maar het is natuurlijk erg leuk dat de kinderen zo vanaf de camper de zee in gaan wanneer ze zin hebben. De gratis trampolines (met van die elastieken) en het grote opblaasgebeuren in zee vonden de ze ook prachtig. De badmeester is inderdaad nogal een 'bromsnor' maar hij deed wel zijn best om aardig te doen. Het sanitair werd bij voorkeur in de ochendspits schoongemaakt... niet heel handig en zo waren er nog wel wat op en aanmerkingen, maar wij hebben er een leuke paar dagen doorgebracht.

Dit nooit meer

Alycia Segers, 20-8-2016

Ik denk dat het verschilt van persoon tot persoon maar de camping zelf is oké, het strand valt tegen, veel stenen, stukken met bruin water.. Als je mooi strand wil moet je wat verder rijden met de auto, zwembad valt tegen, sanitair stinkt en word wel schoongemaakt maar er hangen overal spinnenwebben, onvriendelijke receptionisten, wifi kost geld.. Ontbijt moet je van tevoren al bestellen, bar is wel gezellig, mooi vuurwerk elke vrijdagavond.. Maar dit hoeft voor mij nooit meer!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Zeer lawaaig, niet voor herhaling vatbaar

H.d.V, 14-8-2016

De camping ligt aan een strandje, met een leuk barretje/ restaurant. Leuke gratis speelattributen voor kinderen zoals een springkussen in het water en trampoline.

Bij inschrijving moet je je paspoort achterlaten. Ze zijn aangesloten bij de Anwb campingkey, maar accepteren dit niet als onderpand. Alle campings die wij verder bezocht hebben op Corsica accepteren de CKE, ook als ze niet aangesloten zijn. Na heel erg veel aandringen hoefden we ons paspoort niet in te leveren, als we vooruit zouden betalen.

Twee avonden per week verandert de camping in een discotheek. Bij de bar zeer harde muziek tot 00.30 uur 's nachts. We konden elkaar bij de tent niet eens verstaan. De volgende dag hier wat van gezegd, maar men vindt dit geen probleem en vindt dat dit moet kunnen op een camping. Misschien leuk als je als jongere op deze camping staat, maar niet met een gezin.

Bij het zwembad wordt toezicht gehouden door een zeer strenge badmeester. Onder de 13 mag je niet alleen het zwembad in, mag niet ingesmeerd zijn met zonnebrand, niet springen etc. Badmeester maakt hierin onderscheid tussen Fransen en buitenlanders.

Wij zijn eerder vertrokken en komen hier niet meer terug.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Merendella

Leen, 9-8-2016

De camping heeft de potentie om een viersterren camping te zijn, maar het wordt in het hoogseizoen niet waargemaakt. Er zijn behoorlijke verschillen in grootte en mate van privacy van de staplaatsen. Wel is overal groen en staan er veel bomen. Camping grenst aan het strand, dat oke is (maar lang niet zo mooi en schoon als de stranden rond porte-vecchio) en het restaurant aan het strand biedt oké gerechten tegen gemiddelde prijzen. Lekkere croissants zijn s ochtends verkeijgbaar, stokbrood wekte de indruk supermarktafbak te ziijn. Sanitair is grootste aandachtspunt, het wordt slechts een keer per dag met de hogedrukspuit schoongespoten en dat is gezien de hoeveelheid gebruikers onder de maat. Vieze douches en toiletten, geen toiletpapier of wc-brillen aanwezig. Zwembad is beschikbaar maar erg klein.

Fantastisch !!!

Bert Van Genechten, 24-7-2016

Het is een mooie, verzorgde, schaduwrijke camping die niets wegheeft van een vakantiekamp, maar nog echt het kamperen in een rustige en aangename omgeving toelaat.De bar en het restaurant liggen pal op het strand waardoor je heerlijk kan genieten van een drankje of een etentje met uitzicht op zee. Ligzetels en parasols staan gratis ter beschikking op het strand en aan het zwembad. Voor de kinderen zijn er speeltuigen en een trampoline voorzien. Ook in zee liggen opgeblazen springtuigen, klimtorens en drijvers waar de jongeren zich urenlang kunnen amuseren. Het personeel is uitermate vriendelijk en behulpzaam maar je moet wel een woordje Frans kunnen spreken. Het is jaren geleden dat ik nog zo aangenaam verrast was door de omgeving en sfeer op de camping.
Gereisd met partner in juli 2016

Heerlijke camping.

Sanne, 26-7-2014

Afgelopen vakantie een week op camping Merendella gestaan. De plaats voor de tent was erg ruim met net/schoon sanitair om de hoek.

Het personeel is erg aardig en organiseren mossel en paella avonden met live muziek. Zeker een aanrader! Voor de camping zit een heel goed restaurant met vriendelijk personeel en heerlijk eten.

De camping ligt pal aan het strand waar gratis ligbedden klaar staan dit geldt overigens ook voor het zwembad. Het is een rustige en prettige camping waar voor ons de week veel te snel voorbij is gegaan. We komen zeker nog eens terug.

Gereisd met partner in juli 2014

Geweldig, wij keren elk jaar terug

Jojan, 1-1-2013

Lekker rustige camping zonder toeters en bellen. Geen kidsentertainment, gewoon lekker spelen, zwemmen en snorkelen, zoals dat hoort op vakantie. Wij komen hier al jaren en zijn vrienden geworden met de familie die de camping runt. De eigenaar heeft een meerjarenplan om zijn camping te verbeteren. Er wordt ieder jaar weer iets meer gedaan aan extra gezelligheid zoals een keer per week disco zwemmen voor de kids en een Corsicaanse avond voor het hele gezin. De mosselen zijn heerlijk! Frans spreken is een must want Engels spreken ze hier niet, maar als je moeite doet zijn ze altijd bereid zich voor je in te spannen. Als ik een nadeel op zou moeten noemen is het het feit dat de camping het afgelopen jaar een flink aantal stacaravans erbij heeft gekregen, wat het iets minder kneuterig maakt. Nederlanders kom je hier niet veel tegen, die zitten vaak zuidelijker op de massale campings. Een camping dus voor een ieder die houdt van rust en het echte Corsicaanse leven.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Merendella in Moriani Plage , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Merendella zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Merendella scoort een 7.31 uit 10 op basis van 85 reviews.