Camping U Casone **

8,5

13 reviews over Camping U Casone in het Nederlands

Prima camping

Elsa, 8-8-2017

We kwamen hier op de bonnefooi, zonder kampeermiddel. Konden kiezen tussen mini villa en houten chalet in de residence. Laatste gedaan met oog op kosten. Chalet was zeeeeer gedateers en muf en stoffig. Slecht uitgerust. Niettemin een fijn aantal dagen daar verbleven. Zwembad 2 was nl pal voor het chalet, ons kind kon makkelijk aansluiting vinden met andere NL kinderen rond de bar/Wifi zone/pingpongtafel. Even lopen over een lieflijk bruggetje over rivier (mét schildpadden) en je bent bij zee (zandstrand/rustig). Vriendelijkewat chaotische staf, her en derwat rommelig maar datvond ik wel gezellig. Restaurant ok.

Al met al prima camping voor met kinderen. We hebben twee dagen erg genoten van ritje naar Col de Bavella, met natuurlijke meertjes, waar je van de rotsen af kan duiken. Prachtig achterland van het verder zo toeristische Ghisonaccia.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Beetje relativering bij de Hoge score

Roger, 3-8-2017

Hoewel de camping ok was, viel het tegen dit onze hoge verwachtingen. De andere reviews verdienen relativering. De camping was stoffig, slecht onderhouden, restaurant niet meer dan ok, meerdere keren terug naar de receptie met dezelfde vraag, best ver lopen naar het strand, sanitair niet echt schoon, etc. Voor ons was de geluidsoverlast vervelend.

Verwacht je niet veel van een Franse camping, dan kan deze je positief verrassen, maar de westkust beviel ons beter.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Een fijne camping

Ruben, 31-5-2017

Een rustige camping in een mooie omgeving. Heb hier heel fijn een aantal dagen gestaan met de tent. De medewerkers zijn erg vriendelijk en spreken goed Engels!
Gereisd alleenreizend in mei 2017

Heerlijke familiecamping

Diana Kroon, 4-9-2015

Deze zomer met ons gezin met 3 kinderen op deze camping een heerlijke week gehad. De faciliteiten zijn eenvoudig, maar schoon en goed verzorgd. De ontvangst is allerhartelijkst en het personeel doet echt zijn best om het je naar de zin te maken.

1 klein nadeel is de geluidsoverlast van het entertainment van de omliggende campings, maar de avonden waren zo zwoel dat we toch niet vroeg gingen slapen. Voldoende speelvriendjes voor onze kinderen van 7, 10 en 12 jaar. Een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

prima camping om oostkant van Corsica te ontdekken

Joost Van Rooij, 2-8-2014

Camping U Casone is een leuke en gemoedelijke camping. Niet groot en niet vol. Mooie ruime plekken tot 200 m2! Een camping om heerlijk tot rust te komen. Strand is via een pad bereikbaar en is een mooi strand aan een leuke branding. Vanaf camping is zuidkust met Porte Vecchio en Bonifacio goed te doen. Daar tussen legio mooie plaatsen. Sanitair verdient inderdaad opknapbeurt maar het is wel schoon. Eigenaren en personeel heel vriendelijk. Kinderen (onze kinderen zijn 14 en 11) kunnen zich goed vermaken. U Casone heeft weinig echte animatie maar vergeleken met buurcampings echt veel leuker en minder masaal. Wat ons betreft zeker een camping om terug te komen.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Heerlijke camping en goede uitvalsbasis

Ralf, 1-8-2014

Sfeer en personeel op deze camping is fantastisch. Onze kinderen van 16 en 18 hebben zich prima vermaakt op deze rustige camping, al was hiervoor soms een uitstapje nodig naar de buurcamping. De gehele oostelijke kant van het het eiland is goed bereikbaar, al moet rekening worden gehouden met behoorlijke reistijden (dit is een algemeen Corsicadingetje). Toiletgebouw kan een opknapbeurten gebruiken, het schoonhouden is echter perfect verzorgd.

De animatie is beperkt tot 2x in de week een muziekavond, die ons erg goed zijn bevallen. Kortom een aanrader als je van basic plus houdt, waarbij de complimenten uitgaan naar de staf die erg vriendelijk is.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Mooie camping, maar...

floris, 1-8-2014

Mooie schaduwrijke camping met zeer grote kampeerplekken. Strand is dichtbij (700m). Goede uitvalsbasis voor dagje strand, stadjes bezoeken of wandelen in de bergen. Wij zaten in een eco-lodge tent. Fijne tent op een vlonder, 1 meter van de grond. Er is nauwelijks animatie. De live muziek twee keer per week hield ons wakker omdat de tenten dichtbij de bar staan. De MAAR is vanwege de algehele staat van onderhoud van de camping. Geldt voor het sanitair, het voetbalveldje, de paden, het gras enz. Alsof er maar een keer per seizoen wordt gemaaid en tussentijds onderhoud wordt verschoven naar de winter.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Super plek.

Fam Kruis, 9-7-2013

Onze tijd , dat wij daar verbleven was het goed toeven.

Prima camping , met zeer aardige mensen erg rustig .

Ook de disco is inmiddels al 3 jaar verbannen.

Restaurant is zelfs uitstekend voor een camping nog niet eerder zo lekker op zijn Frans (Corsicaans) gegeten.Strand goed aan te lopen en zwembad hadden we bijna prive. .Een minpuntje dan toch de toilet ge bouwen mogen best wel van een nieuwe verf je worden voorzien.Plus een haakje en lamp op zijn tijd vernieuwen.Weer was super niet benauwd met lekker windje.De Tour was ook heel leuk om daar mee te maken.Wij willen bij deze Pascal,,Christian,Craig, Isabell,Coca Cola Zero en ieder die ik vergeten ben bedanken voor de fijne tijd .We komen zeker een keer terug voor de Eco-Lodge tent. Gr Rob & Cari Kruis/Breda

Gereisd met partner in juni 2013

Hier begint je verlof op Corsica!

Helaert-Janssens, 24-5-2012

Zeer warm en gastvrij onthaal! Hier ben je niet zomaar een nummer.

Een vriendelijke, ongedwongen sfeer. Ruime en schaduwrijke kampeerplaatsen, gelegen aan een riviertje. Gezellige Bar en Restaurant in openlucht. Inkoopmogelijkheid op de camping (ook streekproducten) en in de onmiddellijke omgeving.

2 Zwembaden, speeltuin, sportterrein, verhuur van fietsen en kajaks.

Langs een wandelweg (600m) kom je aan de eindeloze stranden van de Costa Serena.

Zeer goede centrale ligging om van hieruit gans het eiland te verkennen.

Als je Corsica wil leren kennen, neem je hier alvast een goede start!

Gereisd met vrienden in mei 2012

Om nog een keer terug te gaan

Fam. K uit Kop NH, 1-9-2011

Ligging van de camping "an sich" is perfect, is een goede uitvalbasis om het eiland te verkennen. Veel schaduw. Heel heel jammer is dat deze camping met nog 2 andere campings, Arinella Bianca en Marina d'Erbe Rossa + 2 bungalowparken, geterroriseerd worden door een discotheek dat zich restaurant noemt en van 01.00 tot 05.00 een ieder uit z'n slaap weten te houden met hun "rampe tamp muziek". Hopelijk lukt het hun om deze winter een compromie te bereiken met de gemeente Ghisonaccia en dit "restaurant". De leiding is erg vriendelijk en behulpzaam. Wordt echter wel tijd dat het sanitair beter wordt, indien je hierover echter reclameert wordt het wel direct verholpen.
Gereisd met partner in augustus 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping U Casone in Ghisonaccia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping U Casone zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping U Casone scoort een 8.45 uit 10 op basis van 28 reviews.