Camping Capfun La Grenouillère ****

Camping Capfun La Grenouillère
Capfun La Grenouillère
6,3

194 reviews over Camping Capfun La Grenouillère in het Nederlands

Zonde van het geld en hele slechte service.

T. van Schie, 9-10-2017

Wij hebben via Capfun hier een stacaravan gehuurd.

De stacaravan was nieuw en heel mooi, alleen ontzettend jammer dat er zoveel technische problemen mee waren. We hebben in de week dat we hier stonden bijna dagelijks meerdere malen bij de receptie gestaan om defecten door te melden. Elke keer werd beloofd dat het werd opgelost, maar er gebeurde niets of was het de volgende dag weer raak.

Defecten:

Airconditioning werkte wel, maar daar kwam 's nachts als deze al uren uit was ineens een straal water uit waardoor we meerdere keren per nacht wakker schrokken. De oplossing was een emmer eronder zetten om het water op te vangen. Tijdelijk zou niet zo erg zijn geweest, maar dit is gedurende de week niet opgelost.

De warmwatervoorziening werkte niet naar behoren. Soms was er helemaal geen warm water en vaak sloeg de geiser na 2 min douchen uit en wilde niet meer starten. Van de technische meneer die hier een aantal keer voor is geweest, begrepen we dat dit ook met de waterdruk in combinatie met het zwembad te maken had. Wat zo kan zijn, maar daar koop je als dik betalende gast niets voor.

Twee maal hadden we geen koud en warm water.

De afvoer was verstopt, waardoor we twee maal een overstroming van de douche hebben gehad. Ook kwam na doortrekken van de toilet het toiletpapier in de douchebak weer omhoog. Onder de caravan konden we na doortrekken het water naar beneden zien stromen en lag er een hele hoop toiletpapier. De verstopping is verholpen door een technische meneer, maar de hoop toiletpapier onder de caravan lag er nog...

De vaatwasser is twee maal kapot gegaan.

Het receptiepersoneel is helemaal niet hartelijk, wat op zich best begrijpelijk is omdat er continu gasten komen klagen over dezelfde soort problemen.

Het is heel moeilijk om je vakantiestemming niet te laten bederven hierdoor, helaas is dat ons niet helemaal gelukt. Jammer want het Loire gebied is erg mooi en er is genoeg te doen. Het is gewoon heel zuur dat je zoveel geld betaald en geen plezier/gemak voor terug krijgt.

Het lijkt erop dat er technische mankementen zijn op het nieuwe stuk waar wij ook stonden. Wij hadden een Sunshine Top Presta.

We hebben eerder ook op 2 andere Capfun campings gestaan, ook in een Sunshine Top Presta en hebben daar een heerlijke vakantie gehad.

nooit echt nooit weer

anoniem, 12-9-2017

3 jaar geleden zijn we met ons gezin ook naar deze camping geweest en beviel toen zo goed dat we dit jaar dachten we gaan nog een keer. Daar hebben we echt spijt van !!!!!!!! wat een Drama!!!!!!!

We hadden een stacaravan gehuurd via touroperator , dit ging allemaal heel goed erg vriendelijke en behulpzame host op de camping die je alles kon vragen en die niks teveel of te gek was , caravan was ook mooi en schoon. Dus bij deze een dikke pluim voor Aleksander!!!!!!!

De camping was echter verschrikkelijk in 3 jaren tijd zijn er zooooveel stacaravans geplaatst dat je nergens nog een stukje groen of bos meer zag ( dat vonden we juist de charme van de camping 3 jaar geleden ) .

de eerste week ging alles goed , viel ons wel op dat er een enorm sterke chloorgeur bij zwembad hing, totdat er plotseling periodes waren dat er geen water uit de kraan kwam , eerst was het een x 5 tot 10 minuutjes maar na mate de week vorderde werden die periodes steeds langer tot de dag dat het helemaal stopte , dit betekende niet kunnen douchen , afwassen en toilet doorspoelen ( op hele camping was water weg dus snel naar sanitairgebouw zat er ook niet in )

Dit hield ook in dat de eetgelegenheden ermee stopten omdat ze de hygiëne niet meer konden garanderen.

over hygiene ( en je gezondheid ) gesproken trouwens het zwembad kon ook niet meer verschoont en gefilterd worden en daarom werden er per week 20 containers x 28 liter ingegooid .Wij zijn iom onze touroperater gevlucht naar een ander camping en hadden daar met alle plezier een extra rit van 6 uur voor over

Mooie verhalen, slechte werkelijkheid

Les, 15-8-2017

Wij kwamen met een groep van 8 man aan, waaronder 4 kinderen en 4 volwasssen. Wij hadden een 8 persoonschalet geboekt met een babypakket. 3 slaapkamers, dus 6 bedden. 1 persoon moest in de "woonkamer" slapen, geen probleem dachten wij, tot ook het babybedje erin moest staan, deze past namelijk niet in de slaapkamers. Tegenvaller nummer 1. Huisje was verder goed, schoon en onderhouden. 3 zwembaden waarvan 1 verwarmd binnenbad, op zich niets op aan te merken, tot het slecht weer werd. Verwamd binnenbad ? Nou nee hoor ijs en ijs koud. Tegenvaller nummer 2. Animatie wordt aangeprezen, nou mini disco van 2 liedjes en allebei Frans, zij wilde enkel Fransen liedjes doen. Animatie bij het water? in 1 week tijd 1 keer een half uurtje. Verder was er niets voor de kids te doen, zeker niet voor de oudste van 13 jaar. 5 Sterren? Nou nee totaal niet, kids verveelde zich, zoals er wordt beloofd dat er genoeg animatie is, dat was er gewoon niet. In het water lagen de lampen los, levens gevaarlijk. Bij ons in het huisje viel een lat naar beneden, boven op mn hoofd, ik had mn nichtje van 1 jaar vast kon ik net opzei duwen, lat viel daarna boven op het gasfornuis en pannen vielen er vanaf, overal op kleding zaten vetvlekken, uiteraard gemeld maar niets mee gedaan.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Nooit meer!

José N, 7-8-2017

Bij aankomst was er geen gereserveerd bedlinnen. Bedankt touroperator! Wij werden naar de Action verwezen. Daar waren we duurder uit, maar er kon geslapen worden. De caravan stonk en was niet fris dus eerst maar schoongemaakt. Iedereen maakt zelf schoon dus je bent afhankelijk van hoe je voorganger het achterlaat.

Zwembad met glijbanen is mooi maar vies. Lampen drijven op het water ipv in de muur onder water. Het bouwwerk waar de glijbanen in zitten is smerig. Dit zou allemaal nog niet zo vervelend zijn als je niet zo veel betaalt voor deze 5 sterren camping. Je huisvuil kun je niet kwijt want de containers zitten overvol en tenslotte heb je 3 keuzes wat water betreft:

1 wel water, geen druk

2 wel water, geen druk en alleen koud water

3 geen water

Zo konden wij s avonds om 11 uur met de eindschoonmaak beginnen.

Pluspunten? Vooral buiten de camping! Kastelen, markten, leuke plaatsjes.

Voor ons gelukkig nooit meer!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Een aanrader als je van de Franse camping houdt!

Jeroen Kersten, 4-8-2017

Verwacht hier geen Nederlandse Center Parcs; dit is Frankrijk zoals je het in Frankrijk mag verwachten! Alles is er: een kleine winkel, 's morgens vers afgebakken brood, drie zwembaden, een afhaalpizzeria, een restaurant met terras, animatie voor drie leeftijdscategorieën, vrijwel nieuwe stacaravans. Maar, als je 's morgens meldt dat gas voor douche en koken op is dan komt er echt pas 's avonds iemand met een nieuwe gasfles, en het zwembad houden we schoon mer heel veel chloor, niet met badmeesters die heel de dag het zwembad lopen schoon te boenen. Geniet van het Franse leven en van de prachtige omgeving (ruim tachtig kastelen in de regio!), lach om de Franse slag die je ook op La Grenouillère tegenkomt en je brengt hier een prima vakantie door!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Slecht onderhouden kampeerterrein

Y v oosterbosch, 11-7-2017

Heel veel aandacht besteed aan animatie, maar erg veel huisjes dicht opeen, een bijzondere waterglijbaan, maar weinig plaats in het zwembad. De basisvoorziening ontbreekt op het kampeerterrein: (warm) water en onderhoud. Gelegen aan een erg drukke weg. Voor ons geen herhaling.
Gereisd anders in januari 2017

Matig

Pieter R, 27-6-2017

Is doorgangscamping met (te) veel huisjes, caravanplaatsen ver achterin en moeizaam te bereiken, sanitair is slecht veel lekkage vloer is constant nat, kapotte toillet en wasbakken volgepropt met plastic zakken en dit was al langere tijd, werd wel schoongehouden maar dit hielp niets door constante lekken.

Water vaak koud en ook een nacht zonder licht of stroom in het sanitairgebouw heel slecht.

Caravanplaatsen waren voldoende ruim echter slecht onderhouden, lage takken, stroom tussen conniferen en stukken met rommel op de plaatsen. De bedoeling is wel goed maar onvoldoende kundige medewerkers voor het onderhoud, er is te weinig rekening gehouden met de hinder van onderhoud voor de gasten gewoon alles rommelig ook mrond het zwembad.

Fietspad direct bij de camping is niet aanwezig je moet eerst een stuk over een autoweg.

Teleurstellend

Gereisd met partner in juni 2017

gewoonweg waardeloos

Ed Flos, 8-6-2017

Het enige wat redelijk is is het restaurant. Voor de rest krijg je totaal geen informatie. Het sanitair is goed, maar de douches zijn ijskoud en niet op temperatuur te krijgen. De kampeerplekken zijn kaal en bestaan voor het grootste deel uit zand. Volgens mij is alles gericht op de stacaravans voor touroperator en hangt de rest er gewoon wat bij. Hier komen we nooit meer. .
Gereisd met partner in juni 2017

Geen Franceloc camping waardig

Sander, 4-10-2016

Wij gaan al een jaar of 6 naar Franceloc-campings, maar deze camping is wel de aller-aller-allerslechtste....:

Weinig of geen animatie voor de kinderen, zeer slecht onderhouden terrein,

1 badmeester bij het zwembad, die dan ook nog eens niet oplet. Zelfs nog een dag halve zwembad dicht i.v.m. groen water. (Dit moest dan opgemerkt worden door een Nederland meisje dat daar voor haar studie werkte...die badmeester had dat natuurlijk niet gezien). En ook voor de ouders weinig vertier. Afgezien dan van het circus en het paarden-optreden.

Nog 1 1/2 dag zonder water gezeten, en regelmatig viel de stroom uit.

Wat we hoorde is dat er gewoon te weinig personeel rond liep/aangenomen was, waardoor de rest dubbel zo veel moet doen en er dan dingen niet af zijn of niets georganiseerd wordt.

Dan nog iets positiefs; mooie Mobile homes. Klachten neergelegd bij organisatie, maar die doen daar helemaal niets mee, vandaar deze slechte review.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

We hebben genoten!

Leda, 16-9-2016

Hartstikke goed personeel, de chalets zijn zeer aan te raden, voorzien van alle luxe. Heerlijk vers brood 'sochtends af te halen bij het winkeltje.

Drie zwembaden, voor ieder wat wils, al is het fijn als deze met 38graden buiten openingstijden gereinigd worden.

Wel een dag zonder water gezeten ivm overcapaciteit en hitte. Personeel deelde flessen water uit, wat een prima overbrugging was.

Bedden in het chalet prima voor een weekje, maar is wel minimale Ikea kwaliteit.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Capfun La Grenouillère bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Capfun La Grenouillère in Suèvres (Loir et Cher), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Capfun La Grenouillère zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Capfun La Grenouillère scoort een 6.29 uit 10 op basis van 226 reviews.