Camping La Garenne ***

8,6

98 reviews over Camping La Garenne in het Nederlands

Heerlijke camping!

Arjan, 23-8-2017

We hebben 1 nacht, op doorreis met onze camper, op La Garenne gestaan. Gastvrije ontvangst, ruime plaatsen, het zwembad was fijn, nette prijs en lekker gegeten in het dorp op loopafstand. Aanrader!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Jantien, 17-8-2017

Wij hebben 2 jaar bij jullie op de camping gestaan, maar dit jaar wilde we naar een andere streek van Frankrijk. Maar wat hebben we deze camping gemist! De rust, gezelligheid maar vooral de gemoedelijke sfeer. De eigenaren zijn betrokken en organiseren leuke activiteiten. Petje af! Daarnaast is er genoeg te doen en je loopt zo naar het dorp. Als volgend jaar onze bestemming Frankrijk wordt dan gaan wij zeker weer naar deze camping!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

prima camping

fam weltevreden, 17-8-2017

wij voor onderweg in een huurtent overnacht voor een nacht

prima dicht bij snelweg

ook perfect als je met je caravan wil over nachten

sanitair ook prima

patat was lekker

je kan zo het dorp inlopen

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Top camping

Janse, 3-8-2017

Aan het einde van onze vakantie 2 dagen overnacht op de camping voordat we naar huis reden. Top locatie als je op doorreis bent (ongv 10min van de snelweg wat je overigens niet merkt), maar ook voor langere periode is de camping erg leuk. Mooie grote plekken, sanitair is super schoon en vriendelijke eigenaren. Wij komen zeker weer terug.
Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijke camping!!!

H. den Boer, 25-7-2017

Wat een heerlijke camping is dit toch!!!

Naast de prachtige ligging, de ruime plekken en het goede sanitair is er ook in de omgeving veel te beleven. Dit jaar is de eigenaresse Aukje de gids voor prachtige wandelingen in de omgeving. Je komt zo op plekken waar je anders niet zo snel zelf zo komen. Echt fantastisch!

Ook wie van fietsen of mountainbiken houdt is er genoeg te beleven. Direct in de omgeving van de camping beginnen meerdere prachtige MTB-routes.

Verder biedt het stuwmeer in Chambon genoeg vertier voor jong en oud die o.a. van watersport houden. Zo kan je er een zeilboot of kano huren, waterskiën of je op een band achter een snelle speedboot laten voortrekken. Maar zonnebaden op het strandje is natuurlijk ook mogelijk.

Kortom, ook dit jaar zijn we weer heerlijk op vakantie geweest op de familiecamping van de gastvrije familie Smit.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Na een gastvrij ontvangst hebben wij een fantastis

Veltema, 16-6-2017

Een heel gezellige camping met gastvrije Nederlandse eigenaren. Mooi en heel schoon sanitair, fijne grote plekken, lekker verwarmd zwembad en een gezellige bar en goede keuken waar diverse lekkernijen te halen zijn of een goede maaltijd.

Echt een aanrader. In de omgeving heb je voldoende mogelijkheden voor wandelingen of genieten bij een groot stuwmeer. Supermarkt en natuurlijk de bakker in de buurt. Volgend jaar gaan we weer.

Gereisd met partner in mei 2017

Rustige, prettige,gastvrije camping

Cor, 15-9-2016

De camping heeft ruime plaatsen en gastvrije, betrokken eigenaars. Zij geven veel relevante informatie over de omgeving. De sfeer is gemoedelijk en gezellig.
Gereisd met partner in augustus 2016

mooie camping en schitterende omgeving

fam Vosjan, 26-8-2016

Ideale camping op doorreis naar Spanje. Verrast door de gemoedelijkheid en rust op de camping en mooie omgeving zijn we langer gebleven. Goede sfeer. Superschoon sanitair. Goede wandel en fiets mogelijkheden.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Heerlijke kindvriendelijke camping !

jean paul van beveren, 16-8-2016

Op onze terugreis vanuit Spanje met de camper hier voor 5 dagen gestaan. Gekozen voor een camping met verwarmd zwembad, wat met 25 graden voor paps aan de koude kant was maar voor onze dochter geen enkel probleem. Er zijn veel Nerderlandse kinderen op de camping dus contact was snel gemaakt en we hebben onze dochter 5 dagen bijna niet meer gezien zo leuk had ze het. Hagedissen zoeken, de trampoline, het speeltuintje en als het echt warm was konden ze zich terugtrekken in De Grand Salon, waar ze rustig in de koelte een video filmpje konden kijken of een boekje konden lezen.

Als ouders vonden wij het perfect dat de Super U op loopafstand was zodat je voor boodschappen niet iedere keer de auto in moest. Verder genoten wij van de stralende zon. Schaduwplekken voor de camper zijn beperkt aanwezig maar in de schaduw zitten met je boekje is geen enkel probleem. Sanitair heel netjes.

We komen er zeker nog eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Gemengde gevoelens

Jan, 13-8-2016

De familie Smit doet enorm haar best om er wat moois van te maken. Dat merk je aan alle kanten. Daardoor is er een heleboel prima in orde. De eigenaren zijn wat verlegen, maar wel altijd goed bereikbaar voor alle mogelijke vragen en opmerkingen en willen ook echt helpen het de gasten naar de zin te maken. Ze organiseren ook een paar keer per week samen met een sportschool in de buurt activiteiten als kanoën, rots klimmen of mountainbiken. Redelijk prijzig, maar wel erg leuk. Maar hiervoor geldt wel dat ze dit helaas minimaal communiceren waardoor je zelf moet opletten om het niet te missen.

Er zijn echter ook factoren waar ze minder invloed op (kunnen) hebben.

Zo is de ligging van de camping niet ideaal. De omgeving is mooi in de zin van ongerept, maar verwacht er geen plaatjes die het bezichtigen waard zijn. Het meer is leuk, maar de paar strandjes zijn bij mooi weer wel erg druk.

Verder ligt de camping half in het dorp en ik heb begrepen dat er om de camping heen nieuwbouw plannen zijn.

Dan de camping zelf. Het is een kleine door Nederlanders overheerste camping. Zeker aan het begin van onze vakantie (half juli) was het er erg rustig, later werd het wat drukker en vonden onze kinderen meer vriendjes.

De animatie is ook simpel en kleinschalig. Er is geen heel animatie team, maar een jonge dame die hiervoor verantwoordelijk is. Dit is geen vaste kracht, dus het zal sterk van de persoon afhangen hoe goed dit is. In ons geval zagen we duidelijk dat ze enthousiast begon maar al na een week haar programma meer plichtmatig af ging draaien en zelf zich ook steeds meer verwaand als medewerkster op ging stellen.

Wat betreft het sanitair, dat is allemaal erg simpel maar wordt wel goed schoongemaakt en gehouden. Misschien wel te goed. De eigenaar is van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bijna non-stop met een emmer en bezem in het sanitair gebouw aanwezig. Daardoor blijft het brandschoon, maar het geeft ook een bepaald beklemmend gevoel van permanent toezicht.

Een faciliteit die echt beter moet is de internet toegang via wifi. Op het eerste gezicht lijken ze dat heel mooi voor elkaar te hebben, maar helaas werkt het inloggen slecht, zeker als het drukker wordt op de camping. In het begin weinig problemen, maar aan het einde van onze vakantie was het vaak uren lang niet mogelijk in te loggen.

Al met al hebben we er een prima vakantie gehad. Maar we hebben er 2,5 week gestaan en dat was lang genoeg. Het ligt op een mooie goed bereikbare plek wanneer je op doorreis bent. Voor ons staat deze camping dan ook op de lijst om mogelijk op doortocht nog eens een paar dagen te staan, maar niet meer als hoofdbestemming, daarvoor biedt de camping en zijn omgeving te weinig.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Garenne in Eguzon (Indre), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Garenne zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Garenne scoort een 8.61 uit 10 op basis van 98 reviews.