Camping La Vallée du Ninian ***

Camping La Vallée du Ninian
La Vallée du Ninian
9,2

12 reviews over Camping La Vallée du Ninian in het Nederlands

Sfeervolle mythische camping en top sanitair!

Familie Kooper, 19-8-2017

Een echte Franse Bretonse camping door een Frans echtpaar gerund. Een week hier gestaan met onze vouwwagen. Prachtige plaatsen en landelijke ligging van de camping. Super schoon sanitair en brood te bestellen op de camping. Je kan ook eten op de camping. Animatie o.a. Middeleeuws zwaardvechten. Overdekt en verwarmd zwembad. Onze zoons van 11 en 13 moesten na onze eerste stop op een Nederlandse camping even wennen maar al snel waren ze over de drempel en aan de praat met Franse, Spaanse en ook Nederlandse kinderen. Trampoline en ping pong tafels aanwezig en onze zoon van 13 ging samen met andere kinderen op een stuk grasveld lekker voetballen, geen probleem! Fijne sfeer op de camping. Prachtige omgeving, we hadden mooi weer. Aanraders zijn de stad Vannes, het bos met de l'arbre d'or, de Menhirs bij Monteneuf en Josselin. Veel supermarkten in de buurt (Ploermel en Josselin). Al met al een aanrader om zeker een week te staan!!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

helemaal wat wij willen

thijs, 17-6-2016

De camping is fantastisch vriendelijke uitbaters
Gereisd met partner in juni 2016

Mooi en goed onderhouden camping

Fam. Vink, 14-8-2014

Deze camping geeft het gevoel dat je een gast bent.

zeer vriendelijke eigenaren, behulpzaam en er alles aan doen om het je naar de zin te maken. Eens in de week koken de eigenaren voor de gasten, waarop je kan inschrijven.

Al met al een prima camping.

Gereisd met partner in juni 2014

Aan te raden aan iedereen!

Familie Kouwenberg, 10-8-2014

Deze zeer goed onderhouden 3-sterren camping heeft alle voorzieningen en is aan te raden bij iedere kampeerder. Diverse grootten van campingplaatsen, daarnaast enkele vaste plaatsen, waarop huisjes en zeiltenten staan voor verhuur. Voor iedereen is er verteer! De eigenaars doen alles in eigen beheer en doen dit uitstekend! Ze zijn zeer behulpzaam.
Gereisd anders in juli 2014

Zeer nette camping!

Anja, 10-6-2014

De camping La Vallee du Ninian is een drie-sterren camping. De camping is echter zonder meer goed te noemen. Je kunt discussiëren over de kleur van de tegeltjes maar het is er schoon...je kunt een broodje bestellen...er is een overdekt zwembad...je kunt een hele ruime plek boeken met extra ampères...er is een prima grasje voor je caravan. En vooral vriendelijke eigenaren die je goed helpen bij vragen. Een aanrader qua prijs-kwaliteit. Doen! De omgeving biedt veel te zien...leuke dorpjes...kortom een aanrader.
Gereisd met partner in juni 2014

heerlijke uitvalsbasis naar de omgeving

van der ham, 18-8-2013

Camping Vallee du Ninian is een leuke middelgrote camping met goede voorzieningen.

De Camping ligt in een landelijk gebied maar vlakbij het plaatsje Josselin (7 km) waar je goed je inkopen kan doen, het oude centrum met het kasteel zeker de moeite waard om te bezoeken.

Op de Camping heerst een rustige sfeer, er is een zwembad en een speeltuintje . Op 5 km afstand ligt er ook nog een groot recreatiemeer "Lac du Duc"

De Camping is goed onderhouden en het sanitair is netjes en schoon.

De nieuwe eigenaren van de camping zijn zeer behulpzaam en vriendelijk en willen het verblijf op de camping zo aangenaam mogelijk maken.

Wij zijn vanuit hier naar plaatsen zoals Carnac, Vannes, St Anne de Auray, Rochefort en Terre, De Golf van Morbihan en naar de zuidelijke kust gereden, dit was allemaal goed te doen in ongeveer 45 -60 minuten.

Wij hier dit jaar, het was niet al te druk op de camping , er waren nog veel plaatsen leeg... jammer want het is hier goed vertoeven.

Gereisd met partner in juli 2013

Rustige mooi gelegen camping

Jan, 18-4-2012

Mooie camping met zeer ruime plaatsen. Jonge eigenaren die alles zelf doen en zeer behulpzaam zijn.

Mooie wandelingen gemaakt met de hond rondom de camping landschap doet Limburgs aan.

Zijn veel kastelen in de omgeving waaronder dat van Josselin daar ook een leuke markt.

Uiteindelijk zijn wij een week gebleven. Camping is een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen. In het dorp is niets verkrijgbaar men moet dus met de auto boodschappen doen. Brood is wel verkrijgbaar op de camping.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

rustige kindvriendelijke camping

johan, 11-8-2011

De tentplaatsen zijn ruim, net en goed onderhouden. Er is (te) veel schaduw. Bij de bar/ sanitair deel is er een vaste plaats voor een kampvuur en Bretoens kegelspel. Minstens één maal per week gaat het vuur tot 23:30 aan. Iedereen die wil of kan speelt een muziekinstrument of zingt. Veel Fransen komen dan ook speciaal naar deze camping om met gitaar of accordeon rond het vuur te musiceren. We waren aangenaam verrast! Het verwarmd zwembad is proper met zon van middag tot avond. Op de camping wordt cider gemaakt. De nieuwe eigenaar demonstreert het proces ter plaatse. De nieuwe eigenaar komt uit de horeca en biedt elke dag wel wat speciaal aan .(houtoven gebakken pizza, broodbak voor kinderen, galetten, heerlijke Bretoense mosselen). De plastieken borden nemen wel wat van de charme af. Brood is op bestelling te verkrijgen. (met soms een gratis stukje lokale lekkernij ). Enkel mooie wandelingen mogelijk in de richting van Hellean en langs het riviertje Ninian. (heide/bos).
Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Aanrader

Jack, 13-7-2011

De camping is dit voorjaar in andere handen overgegaan, een jong stel met horeca ervaring, vriendelijk en behulpzaam.

Wij waren hier vlak voor het begin van het hoogseizoen, dus vrijwel alleen senioren net als wij: een oase van rust, zeer ruime plek, superschoon sanitair, goedkoop.

De bar en eetgelegenheid waren nog niet open, maar het zag er leuk uit.

Gereisd met partner in juni 2011

Rust en natuurschoon

Familie Wiersma, 15-8-2010

Camping met zeer ontspannen sfeer en een mooie mengeling van Nederlanders, Fransen en Engelsen. Veel mensen komen hier vaker naartoe.

Speelmogelijkheden voor de kinderen lijken op het eerste gezicht beperkt (1 ruim veld met speeltoestellen en een klein zwembad), maar ons kroost (van 5, 7 en 10) heeft zich letterlijk geen seconde verveeld. Veel groen en bos in de directe omgeving.

Nadeel is dat bijna alle 'animatie' (tussen aanhalingstekens, want de campingbaas doet alles zelf en ook alleen in vloeiend Frans) 's avonds om 21.30 is. Het wekelijkse kampvuur is een hoogtepunt, vooral als veel gasten zelf instrumenten hebben meegenomen.

Op de verrukkelijke broodjes (die je vantevoren moet bestellen) na, stelt het eten niets voor. 2 maal daags kan je een patatje krijgen en 1 maal weeks (diepvries)pizza (uit een echte, fraaie, houtgestookte steenoven, dat dan weer wel).

Toch wegen de voordelen op tegen de nadelen en komen we zeker nog eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Vallée du Ninian in Taupont (Morbihan), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Vallée du Ninian zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Vallée du Ninian scoort een 9.24 uit 10 op basis van 29 reviews.