Camping Ar Kleguer ****

8,2

12 reviews over Camping Ar Kleguer in het Nederlands

heerlijke tijd gehad

Jan Pieter, 20-8-2017

Toegegeven, het weer was in orde met 19-22 graden. Lekker actief weer zullen we maar zeggen. Deze camping ligt bijna idyllisch nabij het stadje st Pol de Leon. Mooie camping gerund door een aantal jonge gasten. Ze maken er echt het beste van. De tuinman c.q. zwembad-man zorgde voor ons na dag 1 al voor een geweldig uitzicht over de baai. Sanitair netjes in orde. Wifi een half uur gratis bij het randoneurs gebouw. Wij zaten in het voorste gedeelte, wat ook echt het mooiste deel is. Een binnen- en buiten zwembad. Leuk animatieprogramma met soms live muziek, disco etc. Er wordt ook 3x per week patat gebakken, maar de patat bij de strandtent onder aan de camping is 10x beter. Neem een pilsje tijdens het wachten en maak een praatje met de locals. Heerlijke mellow sfeer. In de buurt ook meer dan voldoende te doen. Lekker met de blote voeten op zoek naar schelpen en krabbetjes tijdens eb. Bezoek de stadjes in de omgeving, eet de mosselen bij het nabij gelegen restaurant.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Fantastisch uitzicht op Baie van Morlaix

Brouwer, 13-8-2017

Voor de tweede keer hebben we hier een stacaravan gehuurd, de schoonmaak was minder goed gedaan dan we op andere campings gewend zijn. We hadden een rustige plek en geen lawaai 's avonds, maar zorg als je van rust houdt dat je niet op een plek dicht bij de receptie terecht komt: er was een paar keer tot laat disco of muziek. De kampeerplekken aan de 'Vue de mer' kant zijn schitterend, daar staan ook wat meer Nederlanders. Verder vooral Fransen. Het buitenzwembad is prachtig, ook van daaruit mooi uitzicht. Het binnenzwembad is nogal klein voor wanneer het slecht weer is (daar heb je hier helaas wel wat meer kans op).Het strand is naast de deur, geen last gehad van zeewier. Er is een zwembad op het strand dat volloopt met vloed. Mooie wandelingen in de omgeving, het stadje is leuk (wandel ernaartoe via het park) en Roscoff is een topbestemming. Verder een schitterende, rustige omgeving en een kust die nog niet is volgebouwd.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Rustige en schone mooi gelegen camping

Marjolein, 16-9-2016

Het sanitair was heel goed.

Door dat het terrassen zijn, is op sommige plekken het sanitair wat verder lopen.

Ligging heel mooi, aan de zee.

Animatie was alleen in het frans en op basis van inschrijving, dat was wat jammer.

Te veel lawaai

Tessa, 24-7-2016

We zijn snel vertrokken! Stonden op het nieuwe gedeelte maar wat een herrie. Totaal geen controle van campingleiding. Een paar bordjes van Silence a 22.00 h. Maar niemand die er zich aan houdt. Met kleine kinderen echt geen toffe plek. Speeltuin wel leuk maar ook daar veel geschreeuw. Pentanque tussen de tenten tot 23.30!

Ook bijna geen Nederlanders en animatie in t Frans. Zwembaden wel schoon maar beperkt bedjes en parasols. Veel zeewier op strand en privé strand met kiezels en moeilijk bereikbaar voor kleine kinderen of hen die slecht ter been zijn. WiFi is betaald, 3 euro per uur per dag voor 1 apparaat. Plekken met uitzicht over baai zijn heel erg klein, niet te doen voor gezin met grote tent en auto/aanhanger.

Nooit meer

Marije, 23-7-2016

Tot 23.30 lopen er kinderen en jeugd te spelen en te gillen. Zelfs met muziek op mobiele telefoons aan. Geen ouder die er iets van zegt.Heel veel Fransen en Engelsen, voor onze kinderen van 6&8 te weinig NL vriendjes. Sanitair verouderd, te weinig voor aantal plaatsen, geen toiletbrillen, beperkt warm water, geen ouder/kind douches. Animatie niet in NL. Geen winkel op terrein, dus ook voor 'iets' vergeten weer de auto in voor bezoek aan SuperU. Beperkt aanbod croissants in ochtend, niet op bestelling. Ben je er om 9 uur dan is er alleen nog baquette te verkrijgen. Veel zeewier op het strand, wij vonden dat echt vies en gingen wat stranden verderop om echt lekker te zwemmen. Al met al echt geen top camping! We zijn zeer verbaasd met de ANWB vermelding en de hoge rating van zoover. We komen hier nooit meer en raden het onze vrienden ook niet aan
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Mooie camping in rustig deel van Bretagne

E Brouwer, 11-8-2015

Via de camping hadden we een mobil-home gehuurd. Deze was ruim en redelijk schoon (alleen de vaat was niet goed gedaan). De camping heeft voor kampeerders een heel mooi deel aan zee, verder is een ander deel van de camping te bereiken via een weggetje (niet druk). Er is een binnen en een buitenzwembad, erg mooi uitzicht vanaf het buitenzwembad, en de camping ligt direct aan zee. Er zijn div. restaurants op loopafstand. Heel mooie omgeving, camping met prima prijs-kwaliteit verhouding.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Voor herhaling vatbaar.

Miranda Westdorp, 17-8-2014

Wij zijn net terug van 17 dagen vakantie op Ar Kleguer. Wij zullen hier zeker nog een keer naar terug gaan. Mooie camping met mooi uitzicht op de baai (als je op het eerste deel van de camping staat). Fijn buitenbad en ook nog een binnenbad. Nette douches en toiletten. Vriendelijk personeel op de camping en erg behulpzaam. Wij stonden met de caravan op een erg schuine plek (uitzicht vergoedde een hoop) en werden met de tractor eruit geholpen toen we naar huis gingen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Boven verwachting!

G. Kalkman, 19-8-2011

Op een prachtige plek in een authentiek deel van Bretagne stonden we. Met uitzicht op zee op deze mooie camping. Drie weken op een grote plek voor onze forse vouwwagen (Jamet Arizona).

De zee is heerlijk met een soort privéstrandje, met tevens als keus een mooi zwembad met drie baden en verschillende glijbanen. 's Morgens vers brood, de stad is daarnaast vlakbij (grote supermarkten met uiteraard veel vis, kreeft en krab). Leuke internationale camping met veel Fransen (hier zitten ze dus..) en veel Engelsen (Roscoff, veerboten zijn dichtbij). Plan B bij slecht weer was niet nodig. In drie weken slechts twee regendagen gehad, geen probleem: Brest erg mooi prachtige aquaria of de vele kastelen die te bezoeken zijn. Kortom, prachtige vakantie, boven verwachting. Opvallend zijn de weersites (ook van zoover) die volhardend blijken in slechte weersomstandigheden aan te geven. Terwijl je op het strand ligt bij 25 graden in de zon, maken ze op de site melding van bewolkt en 18 graden....

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

aanrader

M. de Jong, 1-9-2010

Mooie camping in authentiek deel van bretagne. Vlak aan zee en vlak bij het dorp. Het nieuwe gedeelte is mooi, veel privacy en heeft nieuw sanitair. Ligging van het oude gedeelte is mooier, het sanitair is wel ouder, maar het is er ook levendiger.

Vooral Fransen. Er wordt veel georganiseerd, maar alleen franstalig. Weinig nederlanders gezien. Aardig camping personeel. Onze 13 jargige tweeling heeft zich er goed vermaakt, maar de camping is vooral voor kleinere kinderen zeer geschikt (speel en dierentuintje, kinderbad)

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

fam. van Poppel, 17-7-2007

zeer rustige camping, het oude gedeelte is prachtig gelegen. redelijk grote plaatsen, maar bij regenval veranderden ze in grote modderpoelen met de bijbehorende lucht. Animatie was er weinig tot niets.

Bar was de eerste week al om 19.00 uur dicht, de tweede week om 22.30 uur. Wel zeer gastvrije en behulpzame beheerders. Sanitair was schoon maar bij volle bezetting niet voldoende.

Warm water was iets wat ze niet kenden.

Het verval tussen eb en vloed is ongeveer 500 mtr.

Gereisd familie in juli 2007

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ar Kleguer in St. Pol de Leon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ar Kleguer zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Ar Kleguer scoort een 8.22 uit 10 op basis van 36 reviews.