Camping Les Genêts ****

7,8

6 reviews over Camping Les Genêts in het Nederlands

fijne vriendelijke camping

shar, 1-8-2017

Knusse camping met vooral Fransen. Maar ook Nederlanders, Belgen en Duitsers. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Mooi zwembad, zowel binnen als buiten. Restaurant op camping eenvoudig. Wij logeerden in een mobile home Declick, erg nieuw en netjes! Daarnaast ook groot genoeg. De camping is slechts op 5min rijden van het strand (mooi blauw helder water en zandstrand). Supermarkten op paar min rijden vanaf de camping. Ook zijn er wasmachines op de camping plus droger. Leuke plek Bretagne. Enige jammer vonden wij dat er niet super veel restaurants in de buurt zijn en barretjes. Wel enkele (Port de Kerity). Daarnaast vonden we het jammer dat je nergens echt een beetje kon winkelen (behalve Quimper). Wat ons vooral opviel, was de vriendelijkheid van de Fransen in deze regio en op de camping(personeel). Daarnaast echt een aanrader voor surfers e.d.
Gereisd met partner in januari 2017

super

ida clausing, 23-7-2017

Super leuke camping, aardige mensen (personeel), gastvrij.

dichtbij een erg mooi strand.

leuke dorpjes in de omgeving, en mooi zwembad.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Mooie authentieke Franse camping

Christian, 11-8-2016

Wij hebben, samen met onze drie kinderen van 4 (zoon) t/m 8 (twee dochters) jaar, twee weken op deze camping gestaan. De laatste week van juli en de eerste week van augustus. Wij werden gastvrij ontvangen door de eigenaresse en een jonge dame, Luna, die perfect Nederlands sprak. Er waren zeer ruime afgebakende plaatsen die goed waren onderhouden. Elke ochtend konden o.a. de kinderen deelnemen aan verschillende activiteiten, de knutselclub of het Circus. Dit laatste was een mooie ervaring. Kinderen werden in twee verschillende leeftijdsgroepen ingedeeld. Samen met een professionele trainer werd er een show neergezet die later in de week aan de campinggasten werd gepresenteerd. Fantastisch om te zien hoe onze kinderen samen met o.a. Franse kinderen samenwerkten. Zwemparadijsje is opgedeeld in een peuterbad, glijbanen, bad met stroomversnellingen en een binnenbad met whirlpool, allemaal verwarmd. Elke ochtend was er de mogelijkheid om o.a. deel te nemen aan aquagym. Alles wordt goed onderhouden en het sanitair is erg schoon. De toiletten zijn voorzien van toiletpapier. Verder is er een camping bar/bistro waar 's o.a. morgens versgebakken brood gehaald kon worden. Een paar keer per week is er een dagmenu. Tweede week, start zomervakantie in Frankrijk, werd het wat drukker en heerste er een mooie Franse "Old-school" sfeer. 's Middags de barbecue aan en de kurken gingen van de wijnflessen. Wij hebben genoten van de gastvrijheid, vriendelijkheid en behulpzaamheid van o.a. de Franse gasten. Er zijn twee prachtige stranden in de buurt, ongeveer 5 tot 10 minuten met de auto. La Torche is een strand met redelijke golven en zeer goede strandwachten. Hier heb je de mogelijkheid om te golfsurfen of te bodyboarden. Dit laatste werd door jong en oud gedaan. Wij zijn speciaal naar de Decathlon gereden voor een wetsuit (13 euro) en een bodyboard en de kinderen vonden het prachtig, het strand La Torche is een echte aanrader. In de buurt van de parkeerplaatsen is een leuk restaurantje, maar niet goedkoop. Daarnaast is de stad Quimper, ongeveer 30 minuten rijden, een prachtige stad om te bezoeken. Op ongeveer 2 tot 3 minuten rijden van de camping bevinden zich een Lidl en een Hypermarché. Op de parkeerplaats van de Hypermarché staat een pizzakiosk waar je lekkere betaalbare pizza's kunt afhalen. Verder zijn er enkele restaurantjes in het havenstadje Guilvinec op ongeveer 10 minuten rijden.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

gemoedelijke, overzichtelijke cmaping

Marleen, 29-8-2014

De camping is kleinschalig en overzichtelijk. Veel mobil-homes, waarvan een groot aantal eigendom is van particulieren, veelal Fransen. Hierdoor voel je je echt in Frankrijk. Voor onze kinderen (7 en 6) wel wat moeilijker om aansluiting te krijgen met andere kinderen. De animatie is niet berekend op buitenlandse/Nederlandse kinderen. Onze mobil-home was erg gedateerd, korte bedden, laag plafond, interieur niet erg stevig. Prijs-/kwaliteitverhouding vonden wij dan ook enigszins uit balans. Mooi, grotendeels overdekt zwembad, leuke glijbanen en een leuk buitenbandje voor peuters. Speeltuin prima met springkussen, trampoline, speeltoestel, schommel. Sanitair schoon. Het strand op 5 autominuten afstand. Div. supermarkten op 3 autominuten afstand. Camping landelijk gelegen, omgeving goed per fiets te verkennen. Wij vonden de stranden, de vuurtorens in de omgeving, de markt in Guilvinec, ileTudy, Quimper erg mooi.
    Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Prima camping

Tineke, 31-7-2014

Wij zijn in juli 2014 naar Les Genets geweest. Wij maakten ons een beetje zorgen over het feit dat er geen waarderingen stonden vwb Nederlanders. Wij zeggen gewoon gaan. De meeste gasten zijn frans maar er zijn zeer zeker Nederlanders aanwezig. Onze dochter heeft zich prima vermaakt. Animatie kan ik niet veel over zeggen, geen gebruik van gemaakt en ook niet echt ontdekt. Camping is overzichtelijk en de eigenaren zijn zeer betrokken. Die zie je regelmatig over de camping lopen en als er iets aan de hand is staan ze ogenblikkelijk klaar om je te helpen. In de omgeving is veel te zien en te doen. Wij zeggen, ga naar Les Genets en Bretagne.
    Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Lekker rustig

M. Van hoorn, 11-8-2012

Camping les Genets is een kleine, gemoedelijke maar mooie camping. De eigenaren zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam. Er is een zwembad met glijbanen, klein maar onze kids vermaken zich hier goed. Het zwembad heeft een overkapping die naar gelang het weer open of dicht kan. Op de camping zijn eigenlijk alleen maar fransen, waardoor je dus echt het gevoel hebt dat je in Frankrijk bent.

Het sanitaire is super nieuw, netjes en goed schoongehouden.

Een klein minpuntje is dat onze kinderen (9, 11 en 13) het wel lastig vonden om aansluiting te vinden met andere kinderen omdater geen nederlanders waren. Maar al met al hebben zezich goed vermaakt.

De omgeving is onzettend mooi en er is veel te ontdekken.

Al met al dus echt een aanrader.

De plaatsen zijn groot dus lekker de ruimte.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Les Genêts bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Genêts in Penmarch, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Genêts zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Genêts scoort een 7.79 uit 10 op basis van 10 reviews.