Camping La Grande Métairie ****

7,5

57 reviews over Camping La Grande Métairie in het Nederlands

Prima, grote camping

Cherry, 18-8-2017

Voornamelijk een camping voor huisjes/chalets. Er zijn wel enkele kampeerplekken voor eigen kampeermiddel, maar die zitten her en der verspreid tussen de huisjes, met name op het voorste gedeelte van de camping. Op zich niet erg, maar minder het kampeergevoel. Bijkomend voordeel dat er geen rijen staan voor de sanitaire voorzieningen , die netjes en verzorgd zijn. Camping ligt aan een toeristisch route omdat de menhirs aan die weg liggen, hierdoor altijd veel verkeer richting Carnac, en veel wandelaars en fietsers, huifkarren en toeristentreintjes. Even wat eerder vertrekken dus als je ergens op tijd moet zijn. Verder leuke omgeving, mooie stranden, door eb en vloed keuze uit rustiger of ruigere zee, gezellige havenstadjes, leuke restaurantjes. Op de camping zelf mooie zwembaden, leuk boomklimparcours, kinderboerderij, uitgebreid animatieprogramma, voor de liefhebbers. Overige gasten voornamelijk Engels, Iers en Frans. Maar een enkele Nederlander. Prima vakantie gehad!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

super camping

fam. De Vry, 29-7-2016

Zeer kindvriendelijk. Wij waren er met 2 kinderen van 5 en 9. Mooie zwembaden. Zeer netjes. Wel jammer dat er geen of bijna geen schaduw plekje te vinden is rond het zwembad. Ligstoelen zijn bij opening van het zwembad al ingenomen Door de wachtende rij vaders met handdoeken. Op zich geen probleem want regelmatig kwam er een stoel vrij.Kinderen hebben zich goed geamuseerd. We hebben een rustige vakantie gehad. Totaal geen last van de Britten of Ieren zoals in eerdere verslagen was weergegeven. Accomodatie was warm. Airco was aan te raden. Snacks en restaurant eerder beperkt. Al bij al zeker voor herhaling vatbaar.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Fijn maar toch nooit meer, te weinig privacy

Ouder echtpaar, 24-6-2016

Prima en goed onderhouden camping. Heel veel faciliteiten, prachtig zwemcomplex. Wij huurden een van de duurste en meest luxe stacaravans van touroperator. De kwaliteit en inrichting daarvan zijn uitstekend, de touroperator medewerkers zijn heel vriendelijk: kortom: de zaken zijn goed voor elkaar. Echter, je hebt geen enkele privacy. De caravan stond volledig ingebouwd aan de twee zijkanten en de achterkant: buren aan elke zijde op nog geen meter afstand. Geen afscheiding van heggen o.i.d. : je zit vol in het zicht aan de voorkant op je verhoogde terras. Van 's ochtends 07.00 tot 's avonds 23-24.00 hoorde je van alles, van de directe buren maar ook van veel kinderen die tot 's avonds laat buiten speelden. Dat is op zich best gezellig en leuk maar het schreeuwen/ruzie maken nam wel toe naarmate de dag vorderde. Bovendien werden op de camping constant onderhoudswerkzaamheden gepleegd: de hele dag door hoorde je heggenscharen gaan, of andere (schoonmaak) gereedschappen. En na een paar uurtjes begint dat wel te irriteren.
Gereisd met partner in juni 2016

Prima camping

T.Refsgaard, 30-8-2015

Wij hadden een starcarevan op en prima plekje. Prima zwembad met altijd 3 mensen alles in de gaten houden. Fijn met zwembad binnen bij slecht weer. Lekker gegeten bij de restaurant maar heel duur.

Geweldige kabelbaan in de bomen naast en over de camping heen. Sanitair zag er heel nieuw uit en schoon. Voor ons een te grote camping ofwel de camping wel gezellig was. Veel lopen. Weinig Nederlanders maar dat vonden wij niet erg. Mooie omgeving. Wij hebben een dag fietsen gehuurd en naar Carnac gefietst en naar de stranden. Mooi en leuk:-)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Luxe maar drukke camping zonder controle

Matt, 16-8-2015

La Grande Métairie is een luxe, maar drukke camping voor mensen die het liefst de hele dag daar blijven. Er is prima animatie, maar dit is 90% gericht op Engelse en Franse kinderen (zelfs door NL-talige leidsters). Tieners vervelen zich enorm en vooral 's avonds hangen ze rond op plekken die niet voor hen zijn bestemd, zoals de speeltuin. Dan komt meteen het probleem, nl. het totale gebrek aan controle. Het moet om 23:00 stil zijn, maar veel (vooral Engelse) groepen gaan tot 's nachts door met luidruchtig kletsen. Honden en paarden poepen op en langs de weg en zelfs medewerkers houden zich niet aan de snelheidslimiet. Er is in het - overigens prachtige - zwembad weinig toezicht en er zijn veel te weinig zitplaatsen. Het eten in de snackbar en het restaurant is duur en van middelmatige kwaliteit. Ronduit belachelijk is dat je moet extra betalen voor trampoline en luchtkasteel. Al met al absoluut geen 5 sterren waard, eerder 3 sterren. Locatie is wel goed met 2 toegangspoorten.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Geen Castels-camping meer

Willem, 10-8-2014

We hebben jaren geleden een aantal keren goede ervaringen gehad met deze camping van de Castels-keten. Hoewel we een geweldige vakantie hebben gehad viel de camping nu erg tegen. Veel lawaai van campinggasten 's avonds en zelfs 's nachts. Er waren problemen met WIFI, zodat dit de hele vakantie niet beschikbaar was. Deze camping verdient zeker geen 5 sterren meer en ook niet het predicaat Castels-camping. Dus na 4 keer hier geweest te zijn was dit de laatste keer
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Viel erg tegen

V. van Dijk, 7-8-2014

Prachtig zwembad, wel erg druk, veel animatie ! Vriendelijk personeel! Maar..... een overvolle, drukke, zeer rumoerige camping ook 's avonds en zelfs 's nachts. Sanitair werd niet goed schoongehouden, vieze toiletten en vieze douchewanden. Wij hadden een kampeerplek a 75 euro per nacht, maar de watervoorziening was werkelijk slecht, hing los, spoot alle kanten op en zoog ook nog eens vies water uit een stilstaande leiding op. We moesten op de plek van onze buren gaan staan om water te tappen, dat kan echt niet !Elektriciteit was 25 meter verderop dus lange kabel leggen Bovendien onvoldoende aansluitingen waardoor onenigheid ontstond. De camping op zich is voor ons geen 5 sterren waard, het zwembad en de animatie wel. Onze dochters 16 en 17 hebben het fantastisch gehad, wij doen het wel dunnetjes over op een andere camping. Voor elck wat wils ten slotte!!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Voor elk wat wils

Anja, 25-7-2014

Prachtige schone stacaravans die leuk kris kras staan en afgewisseld worden met standplaatsen. Vriendelijk personeel en een schitterend zwembad. Er is voor alle leeftijden wat te doen in het park. We hadden kinderen in de leeftijd van 2 tot 16 bij ons. In de omgeving zijn veel bezienswaardigheden( Auray, Vannes en Quiberon). Ook zijn er vele wandelpaden die bij de camping al beginnen. Je kunt via de paden naar Carnac lopen of fietsen. Bij de receptie kun je plattegrond van Carnac vragen wat handig is als je gaat wandelen of fietsen. Er zijn vele prachtige stranden. Er is animatie genoeg maar de kinderen vermaken zich zo op de camping dat die van ons er geen belang bij hadden. Net buiten het park kun je hengelen. We zijn er nu voor het tweede jaar maar hebben nog niet alles gezien.
Gereisd met vrienden in juli 2014

Prachtige camping

Ingrid Theuerzeit, 13-9-2013

Een super vakantie gehad. Prachtige camping. De camping is leuk, gezellig druk en mooi gelegen, onze meiden van 16 en 17 hebben drie geweldige weken gehad, het "zwembad-gebeuren" was fantastisch en 's avonds heel gezellig bij de bar, tafeltennistafels en het voetbalveld. Een heel mooie omgeving, leuke stranden en allemaal goed te bereiken (met de auto). De mobilehome (geboekt bij tour-operator) was ruim, licht en goed ingericht. een heerlijk ruime veranda en een groot grasveld gelegen aan een rustig straatje. En dan ook nog bijna drie weken super mooi weer, het was een topvakantie!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

leuke camping

fam.Klomp, 11-8-2013

Grote camping, netjes verzorgd, echt voor iedereen wat te doen.Zwembad erg leuk onze kinderen waren er niet weg te krijgen, vooral de lazy river en de glijbanen waren top.Personeel supervriendelijk en behulpzaam, hebben ons direct geinformeerd over een griepvirus wat er heerste maar daar hebben we geen last van gehad.Ze deden er alles aan om besmettingen te voorkomen d.m.v. uitvoerig schoonmaken v.d. mob.home's en ontsmetten. ons plekkie op de camping was heerlijk rustig ook na 23.00uur(zone Z) enige minpuntje we konden de auto amper kwijt bij ons huisje, moesten super krap inparkeren.Wel een beetje hutje mutje .De omgeving v.d. camping is verder top; Carnac, Vannes ,Aury, zijn echt de moeite waard een bezoekje te brengen, prachtig strand bij Carnac-plage waar het s' avonds gezellig vertoeven is..Carnac heeft verschillende supermarkten om even snel een boodschapje te halen, wij hebben hier een heerlijke vakantie gehad!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping La Grande Métairie bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Grande Métairie in Carnac/Carnac-Plage, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Grande Métairie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Grande Métairie scoort een 7.48 uit 10 op basis van 63 reviews.