Vakantiehuis Moulin de Valette

8,4

6 reviews over Vakantiehuis Moulin de Valette in het Nederlands

Super vakantie!

Annely, 22-8-2016

Voor wie van authentiek houdt en niet om luxe* geeft!!!

Alhoewel, wat is luxe???... . Dit huis heeft een super grote keuken, vaatwasser, mooi fornuis, grote oven, wasmachine en droger. Buiten prachtige terrassen, 'n grote BBQ, 7 slaapkamers, 4 badkamers, 3 wc's, ligstoelen, een boot met elektrische motor.... Als je dit alles hebt en nog 2 weken mooi weer hebt ook, dan heb je volgens mij toch luxe!!

Maar het is oud en je moet er niet om geven dat er wat spinnenraggen in de hoge plafonds hangen. Wat schoon moet zijn, is daar schoon.

Het vlot, super leuk! Wij hebben 2 weken lang elke ochtend op het vlot kunnen ontbijten. Verse stokbroden, croissants, koffie... super leuk allemaal!

Het meer is groot en privé. Lekker vissen, zwemmen en varen. In de wei staan 2 ezeltjes, deze zijn hartstikke lief! In de prachtige omgeving hebben we lekker gewandeld.

Wij waren met 1 hele grote familie, 12 pers, broer en zus (54 en 50) met hun partners (52, 50), hun kinderen en hun partners (24, 25 en 26 jr) en nog 2 jongere zoons (15 en 12) die zich heerlijk hebben uitgeleefd in het meer en vele beekjes om het huis.

Wij begrijpen wel waarom de eigenaar gek is op dit pand en omgeving!

Maar wij begrijpen ook, dat als er steeds grote groepen zijn, er snel iets stuk gaat! Onderhoud laat écht wat te wensen over! Parasols waren stuk of bijna stuk, wc rol houder, wc bril... tja, allemaal net niet meer goed. Onze mannen hebben nog wat gerepareerd maar hadden daar toch gewoon niet zo'n zin in.

Het huis staat vol met brocante, dat is leuk, maar daar is ook heel veel van stuk en dan oogt het toch wel naar rotzooi.

De sleutelhoudster, schoonmaakster Christine staat altijd voor je klaar. Het wasmachine ging bij ons kapot en de volgende dag stond er al een nieuwe! Ze is heel aardig.

Gereisd met vrienden in augustus 2016

Onthaasten met een grote "O"!

Familie Hendrickx-Humbert, 13-7-2016

Een prachtig authentiek huis midden in de natuur! Hou je van rust en de natuur, dan is dit vakantiehuis iets voor jou/jullie! Geen grote luxe, maar heerlijk authentiek. Je waant je in het Frankrijk van de 19e eeuw.

We werden ontvangen door Madeline, de eigenares, die héél vriendelijke en behulpzaam was!

Buiten het ruisen van de bomen en het stromen van het beekje is het er héél stil. Naast het domein loopt een weg, maar daar komen maar héél weinig auto's langs. Het zandwegje tussen het meer en het huis is ook openbaar domein, maar daar is, terwijl wij er waren geen enkele auto langsgekomen. (we hebben 1x wandelaars gezien en 1x een groepje fietsers. Héél veel privacy dus.

Je hebt wel een auto nodig als je boodschappen gaat doen, want het huis ligt een eindje van de bewoonde wereld af.

Er is Wifi aanwezig, maar enkel in bepaalde delen van het huis en GSM ontvangst is niet geweldig op het hele domein, maar voor ons was het geen probleem (en het helpt bij het onthaasten :-))

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Authentiek Frans genieten

Annemiek, 17-12-2012

Een fantastisch sfeervol vakantieverblijf waar de echte authentieke franse sfeer volop ervaren wordt! En waar perfect tot rust komen helemaal mogelijk wordt gemaakt door de fantastische & ontspannende omgeving/huis. Ik kijk terug op verschillende onvergetelijke vakanties op dit bijzondere plekje.
Gereisd met vrienden in januari 2012

Als een god in Frankrijk!

Marjolijn Mulder, 11-12-2012

Heerlijk authentiek Frans huis met oude bakkers molen, omgeven door een gloeiend landschap met beekjes, heel veel groen en is betoverend mooi.

Aan het huis ligt een groot prive meer.

Door de vele slaapkamers die ieder een eigen kleur en unieke inrichting hebben is het zeer geschikt voor een groot gezin of groep. Er zijn 4 badkamers van alle gemakken voorzien waarvan 2 met bad en, 1 badkamer heeft vanuit bad een prachtig uitzicht over de beek.

De grote woonkamer met open keuken en enorme haard is meteen gezellig. De woonkamer is landelijk ingericht waardoor je in een ontzettend warme en gezellige ambience zit. Naast de woonkamer is de studeerkamer waar je je lekker kunt terug trekken bij de kleine haard. Het huis ademt gelukkig en gezelligheid en je voelt je er dan ook meteen helemaal veilig en blij!

Aan de achterkant van het huis is een overdekt terras waar je heerlijk kunt BBQ'en.

De huiseigenaren zijn ontzettend vriendelijke en warme mensen en zeer behulpzaam.

Gereisd met vrienden in mei 2012

schitterende vakantie!

ben, 13-9-2012

De molen is gelegen op een schitterende locatie. Vanaf de eerste contacten met de eigenaar werd ons duidelijk meegedeeld dat het gebouw oud maar proper is. Dat houdt in dat sommige meubels versleten zijn en infrastructuur oud maar bij aankomst kraaknet! Het is een prachtige omgeving en ideaal voor een vakantie met kinderen (wij waren met 6 volw en 7 kinderen). De housekeeper is een zeer behulpzaam man en de reservatie is zeer correct verlopen. We hebben na afloop onze volledige waarborg binnen de 10 dagen teruggestort gekregen ondanks kleine beschadigingen die we dadelijk zelf gemeld hadden (enkele glazen). Je huurt een oud maar prachtig gebouw en domein waar je niet de hele tijd moet vrezen dat je kind een peperduur meubel kan beschadigen. Plaats genoeg voor 3 gezinnen, zelfs privacy genoeg als het even nodig is. Het is niet goedkoop maar voor ons was het elke euro waard! Een aanrader!!
Gereisd met vrienden in juli 2012

niet doen !

Herwig Van Bedaf, 4-1-2012

fantastische omgeving, oude watermolen met bijhuis en groot prive meer. Dit is een toplocatie voor wie geen luxe verwacht: oude, verwaarloosde gebouwen, schimmel op de muren, primitieve keuken, zeer vochtige slaapkamers, verrotte plankenvloer, ratten over het terras, geen fatsoenlijk tuinmeubilair enz... Wij willen ook waarschuwen voor malafide eigenaar die waarborg weigert terug te betalen : zij verwijt huurder zaken stukgemaakt te hebben die dat al waren. Zelf hebben we haar nooit gezien, zij werkt met een 'housekeeper'. Tip voor wie toch wenst te boeken: laat alles wat niet in orde is registreren bij aankomst. Neem daar tijd voor om achteraf problemen te vermijden! Boek liever niet, het is er een puinhoop , en dat is jammer, want in een degelijke staat is dit een toplocatie!
Gereisd met vrienden in augustus 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Moulin de Valette in Vendenesse-sur-Arroux, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Moulin de Valette zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Moulin de Valette scoort een 8.42 uit 10 op basis van 6 reviews.