Camping Les Mésanges ***

8,9

28 reviews over Camping Les Mésanges in het Nederlands

voor herhaling vatbaar

vanzieleghem ronny, 14-8-2017

een camping voor rustzoekers ,vriendelijke uitbaters, proper sanitair en

grote staplaatsen

mooie omgeving goed voor wandelaars en wielertoeristen pittige klimmetjes dus voor de recreative fietser is een E bike aangeraden

nadeel de supermarkten liggen nogal ver af +- 25 km

Gereisd met partner in juli 2017

Heerlijke rustige camping

Germa, 29-6-2017

Heerlijk rustige camping waar je vooral de vogels goed hoort. Mooie grote plekken en superschoon sanitair. Vanaf de camping kun je prima wandelingen maken. ook het meer vonden we de moeite waard.

Jammer dat de waterpunten buiten werking waren en je dus een flink stuk moest lopen voor water, maar alles went.

Gereisd met partner in juni 2017

Natuur(lijk)!

Familie Van Belle, 27-3-2017

Wij verbleven hier 14 dagen met twee jongens van 1 en 3 jaar en beleefden een zalige vakantie. Twee weken in de natuur en rust, een staanplaats met groot speelbos ervoor en hartelijke uitbaters! Meer dan elke ochtend een wandeling rond de vijver en een plonsje in de vijver in de namiddag hadden wij deze vakantie niet nodig. Vézelay, Dijon en Autun bezocht, ook heel mooi! Deze camping is erg goed onderhouden, heeft erg grote staanplaatsen, is ingericht met respect voor de natuur, is rustig (maar kinderen kunnen zich er gerust uitleven!), ligt erg dicht bij de lac aan de niet-toeristische kant en heeft als kers op de taart uiterst sympathieke en behulpzame uitbaters. Allemaal voor een erg zachte prijs!

Voor wie animatie zoekt op vakantie is dit niet de goede plek, maar voor natuurliefhebbers echt een aanrader.

Wij komen in de toekomst nog terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Aanrader!

Miera, 26-9-2016

Mooie, ruime staplekken met gras. Je mag zelf je plek kiezen. Wij kozen met kleine kinderen voor een plek met uitzicht op de fantastische speeltuin, volleybalveld en het grote grasveld (voor bijv. Frisbee of voetbal). Savonds zie je de koeien in t aangrenzende weiland. Geweldig! Kneuterige receptie en campingwinkel bij vriendelijke gastheer/vrouw. Sanitar verouderd maar tiptop in orde en schoon.

Mooie omgeving veel natuur en iedere dag gezwommen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Geweldig!

Hans, 16-8-2016

Een geweldige camping voor diegenen die van rust en schoon sanitair houden. Mooie en goed bijgehouden plaatsen die varieren van 80 - 150 vierkante meter. Op de grotere vakken kun je bijna 2 caravans met voortent kwijt! Bijzonder vriendelijk en behulpzaam echtpaar die samen de camping runnen. Het sanitair is netjes en áltijd schoon. Fijne douches zonder tijdslimiet. Klein campingwinkeltje met iedere dag vers brood. Winkels zijn wat verder weg (15-25 km), maar voor ons geen probleem. Geen animatie oid op de camping zelf. Er is een speeltuin en een groot grasveld voor vertier voor de kinderen. Visvijver voor de fanatieke vissers. Weinig vertier voor tieners / middelbare schooljeugd. Zwemmen kun je op loopafstand van de camping, in het meer van Setton. Veel wandel en klim-mogelijkheden, watervallen en druipsteengrot in de buurt. Als je van historie houdt, zijn Bibracte, Autun en Alisé zeer mooie uitstapjes. Wat ons betreft een van de betere campings in Bourgogne en zelfs in Frankrijk. Wij komen er zeker nog eens terug!
Gereisd met partner in juli 2016

geweldig

Bert Wiggers, 2-9-2015

heerlijk rustige camping, met grote plaatsen die zijn afgescheiden door heggen. Veel schaduw door bomen. Simpel maar zeer schoon sanitair. Winkel verder weg (20 min rijden), supermarkt meer dan half uur rijden.
Gereisd met vrienden in augustus 2015

Ruime zeer nette camping

Rianne, 16-8-2015

Nog nooit in Frankrijk zo'n schoon sanitair gezien. Keurig onderhouden camping op 100 meter van lac des settons. Echter zijn de activiteiten op 2 km lopen.

Iedere dag lekker vers brood. Wat ons betreft de lekkerste koffie rozijnen broodjes . eigenaren zijn erg gastvrij en spreken ook nog een beetje Engels. Voor een natuurliefhebber een perfecte camping voor ons iets te rustig.

Gereisd met partner in augustus 2015

Zeer rustige en ruime camping

Annemarie, 7-8-2015

Het is een rustig gelegen grote camping met ruime plaatsen. Het lac du settons is 3 minuten lopen, je kunt in dit meer zwemmen. Er is veel ruimte voor sportieve activiteiten, grote speeltuin, zeer kindvriendelijke omgeving.

Je kunt er uitstekend wandelen, de campingbeheerder geeft je alle informatie. Je kunt brood op de camping kopen. Voor een supermarkt moet je een 20 minuten rijden.

Wij waren er de tweede helft van juli, er was voldoende ruimte en je kon kiezen waar je wilde staan.

Gereisd met partner in juli 2015

Zeer goede camping

hansbalk, 22-3-2015

Gewoon op de gok zijn we er neergestreken voor een paar dagen... een niet te grote camping met heel veel beschutting tussen hagen met een zeer gastvrije ontvangst.

Direct naast de camping ligt een grote visvijver alwaar zich een groot aantal zeer amoureuze brulkikkers bevonden die ZEER luid kwakend te kennen gaven dat het hoog tijd werd voor kleine kikkertjes.....

Ergens las ik dat er mensen waren die daar niet tegen konden maar wij hebben ons er lekker door laten inspireren :-)

Op een paar honderd meter ligt het grote Lac des Settons waar je kunt zeilen, kanoën enz.

De camping heeft op bestelling vers brood, een supermarkt pak je even mee op een wat langere rit in de omgeving.

Honden gratis... wow.

Gereisd met partner in juni 2014

Wat een paradijs.

Willem, 9-9-2013

Dit jaar maar weer eens terug geweest op camping Les Mesanges. Net zoals bij onze eerdere bezoeken, ook nu weer genoten van de rust en heerlijke omgeving.

Wij stonden weer op ons favoriete plekje aan het vismeertje, waar ik weer een aantal mooie karpers heb gevangen.

De eigenaar Michel onderhoud het terrein en sanitair nog steeds fantastisch, en heeft altijd tijd voor een praatje.

Wij komen zeker weer een keer terug in dit paradijsje.

Gereisd met partner in juli 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Mésanges in Montsauche-les-Settons (Nievre), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Mésanges zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Mésanges scoort een 8.93 uit 10 op basis van 28 reviews.