7,4

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Château de Chigy (ook chalets)**** bij :

138 reviews over Camping Château de Chigy (ook chalets) in het Nederlands

Bummer!

Frank, 13-8-2017

Veel te veel geld betaald voor een huisje op deze afgeleefde camping. Dit is echt geen 4 sterren waard. We hadden chalet geboekt maar kregen een 'upgrade' naar één van de gites. Deze was weliswaar ruim, maar niet schoon. Lampen kapot, vlekken in de vloerbedekking, vieze vliegenstrip aan het plafond. Televisie van 25 jaar oud gaf geen beeld, geen bereik met mobiele telefoon, gordijnen kapot etc. Grootste troef bleek het prima binnen zwembad. Het buitenbad was niet erg schoon. Veel faciliteiten waren in slechte staat. Jammer!

Vergane glorie

Marcel W, 11-8-2017

We hadden een stacaravan op deze camping geboekt voor 2 nachten voor de terugreis. Vriendelijk ontvangst door een Nederlandse dame.

Alles op de camping heeft echt onderhoud nodig. Receptiegebouw, zwembad, speeltuin, midgetgolfbaan, etc.In de stacaravan rook het erg muf toen we aankwamen. Bestek en pannen mogen wel een keer vervangen worden. Lijkt erop of er al jaren niet meer geïnvesteerd is in deze camping.

Ga je met eigen tent/camping dan heb je wel enorm veel ruimte en een mooi uitzicht op de meertjes.

Het is nu zeker geen 4 sterren camping meer.

Gereisd familie in augustus 2017

Mooie omgeving, maar helaas slechte faciliteiten

Imar - Soest, 6-8-2017

De omgeving is mooi, de plekken zijn ruim en liggen in een schaduwrijk gebied. Helaas zijn de faciliteiten beroerd: het sanitair is de hele week dat we er waren niet schoongemaakt (het toiletpapier is nadat het dagen op was één keer bijgevuld maar dat was het wel). Verder zijn de gebouwen, het restaurant en andere faciliteiten zoals de midgetgolfbaan hard aan onderhoud toe.

Bij de ingang van het hotel en receptie staat een reclamebord voor het eigen Airotel waarvan een stuk was afgebroken zodat je alleen irotel zag; treffend voor de algehele staat van de camping.

Overall oordeel: te duur voor de geboden faciliteiten.

Gereisd familie in augustus 2017

eenvoudig, maar aangenaam verblijf in chalet

Erna van den Hooff, 2-8-2017

Wij huurden chalet. Prima plek voor stel/gezin met kleine kinderen. 1 slaapkamer met 2 1 pers.bedden. 2e slaapkamer: twijfelaar tegen muur geplaatst met kledingkast. Nog een vide met 2 pers. bedden te bereiken via een vlizotrap. Badkamer heeft een zitbad waarin je ook moet douchen. Niet schikt voor minder valide personen. Ruim voldoende servies en pannen. Supermarkten B1 + Lidl op 7 min. met de auto. Brood kan dag van tevoren besteld worden. (€1,20). Prachtig park met wandelmogelijkheden. Uitermate vriendelijke, nederlandse gastvrouw. Wifi-bereik is er alleen bij de receptie. De chalets zijn gesitueerd op een schaduwrijke plek. Zon is er ook. 's ochtends achter het chalet met vrij uitzicht en 's middags op het terras van het chalet aan de voorzijde met ook nog wat schaduwplekken. Goede uitvalsbasis voor trips in de omgeving
      Gereisd met partner in juli 2017

Eerste en laatste keer

Rob, 30-7-2017

We hadden een gite geboekt, maar deze waren vol.

"kan gebeuren" . Mevrouw komt pas in beweging nadat de touroperator wordt gebeld. Een excuus kan er nog niet af. Beschamende service.

Alleen nog een blokhut over, deze maar genomen voor 2 nachten. Deze was niet schoon. Schimmel in de badkamer, vet tegen de wand in de keuken, overal stof.

Gereisd familie in juli 2017

Mooie camping

Mevr hoogendijk, 14-9-2016

Wat hadden we een prachtige plek met de huurcaravan. Ruimte en prachtig uitzicht! Echt super!

De camping is ruim, maar het was nog heel rustig. Jammer, want het is echt een mooie camping. 2 zwembaden, waarvan een overdekt. De meertjes bij de camping zijn leuk en er zit vis in, onze jongste was helemaal blij!

Op sommige plekken is eigenlijk wel wat onderhoud nodig, zoals bij de midgetgolf.

De eigenaresse is heel aardig en bereid te helpen.

De caravan was ruim, alleen hier en daar wat kapot. De bedden waren prima en het meubilair ook. De plek maakte veel goed. Hier kun je tot rust komen. Voor een uitje moet je iets verder rijden.

Gereisd familie in juli 2016

Mooie omgeving.Helaas veel achterstallig onderhoud

Luuk, 26-8-2016

Rustige camping op een zeer groot terrein. Ideaal voor gezinnen die voor de rust komen.

Ons huisje stond midden tussen de bomen/bossen. Ideaal voor de dagen dat het 30 graden is. Persoonlijk had ik liever genoten van het mooie uitzicht en enkele bomen voor de schaduw. Nu kregen wij bij het huisje niets mee van de mooie omgeving.

Wel jammer dat er zeer veel achterstallig onderhoud is. Delen van het huisje waren zeer rot. Daarnaast vonden wij dat er slecht gepoetst werd. Zo hebben we bijvoorbeeld de poetsploeg geen enkele keer met een stofzuiger zien schoonmaken. In het huisje was ook geen stofzuiger aanwezig.

Kortom mooie omgeving maar ook veel achterstallig onderhoud en het schoonmaken kan ook zeker beter.

Gereisd familie in augustus 2016

Vriendelijk

Alfred Pel, 14-8-2016

Ook al ziet het park er een beetje vervallen uit ( zal wel Frans zijn oid..) ,het is er netjes en zijn de mensen vriendelijk. Buiten zwembad is onverwarmd maar er is ook een overdekt zwembad. Je kunt lekker wandelen over het terrein van de Chateau.

Had eerder een review gelezen over dit verblijf met daarin de opmerking dat je 45 minuten onderweg was naar een supermarkt. Misschien dat die mensen achteruit lopend naar Luzy zijn gegaan want TomTom gaf 7 minuten met de auto aan, dus je zit er zo. En in Luzy zijn zwz twee supermarkten waaronder een Lidl. In de directe omgeving is niet echt veel te doen maar als je bereid bent om een stuk te rijden dan is er genoeg te zien ( met een stuk bedoel ik een hafl uur minimaal).

Ik heb het er met mijn vriendin en zoon van 16 prima naar mijn zin gehad.

Stel gewoon je verwachtingen bij als je erheen gaat, het is geen Center Parcs.....maar goed te doen.

Gereisd familie in augustus 2016

Mooie plek maar toe aan een flinke opknapbeurt

Mariska, 11-8-2016

De camping ligt prachtig en het chateau geeft sfeer. Dit is de eerste indruk bij aankomst. Wij waren er slechts op doorreis. Ook mensen gesproken die hun vakantie op deze camping doorbrachten en waren zeer tevreden over de camping. Wij zouden hier niet langer willen blijven staan. Op het tweede gezicht vonden wij dat er flink wat onderhoud nodig is aan het enorme terrein. Opgestapelde autobanden op een veld, midgetgolfbaan vervallen en verl dingen kapot en het sanitairgebouw erg verouderd maar nog veel erger, vies. Ondanks dat er regelmatig wordt schoongemaakt. Door slechte afwerking en ontbreken van roosters op de afvoeren in de douche kan het simpelweg biet goed schoon worden gehouden. Wat ons betreft echt geen 4 sterren waard en daardoor ook een te hoge prijs.

Zwembad leuk maar ook daar een wat verwaarloosde situatie. Restaurant serveert alleen maar pizza en patat. 4 km verderop in Luzy wel prima restaurantjes.

Gereisd familie in januari 2016

Heel ontspannen camping met zeer ruime plaatsen!

Familie Ros, 4-8-2016

De ontvangst, het zoeken van een plek op deze ruime camping, het is allemaal heel ontspannen. Zeer ruime plaatsen met keuze voor zon en schaduw dankzij de vele bomen. Achteraan op het terrein prachtig uitzicht op meertjes en heuvels. De twee zwembaden (binnen en buiten) zijn heerlijk, lekker om in te duiken vooral op de warme dagen.

Het sanitair is wat verouderd maar in goede staat, alles doet 't en de douches geven prima warm water. Geen gedoe met muntjes, gewoon de kraan open en fijn douchen. Schoonmaak van het sanitair gaat met de bekende Franse slag, maar ja, 's lands wijs 's lands eer nietwaar? Thuis gaat is 't weer wat schoner zeg maar ;-)

De omgeving is prachtig: de Morvan en omstreken bestaan uit prachtige groene heuvels en dalen, wat geweldige uitzichten biedt. Heel geschikt om te fietsen en te wandelen, soms wel heel steil, wat het een uitdaging maakt!

Binnen staan een paar tennistafels, een paar wasmachines en drogers en zelfs een publieke vrieskist - dit alles gratis te gebruiken. Mooie service!

Boodchappen en uit eten kan in Luzy, voor de snelle hap is er een snackbar/kebabzaak Maxido met een vriendelijke eigenaar. Zelf hebben we ook dit restaurant ontdekt in de buurt van Luzy: prima eten (streekproducten) voor een schappelijke prijs: https://www.facebook.com/Auberge-de-Montmort-La-Crois%C3%A9e-des-Chemins-806991406015421/ . Op de camping zelf is pizza en patat verkrijgbaar.

Alles bij elkaar met veel genoegen twee weken verbleven op het mooie landgoed van Chateau de Chigy.

Gereisd familie in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Château de Chigy (ook chalets) in Luzy/Tazilly/Chiddes (Nievre), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Château de Chigy (ook chalets) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Château de Chigy (ook chalets) scoort een 7.37 uit 10 op basis van 143 reviews.