Camping La Forêt du Morvan

8,7

71 reviews over Camping La Forêt du Morvan in het Nederlands

Fantastische kindvriendelijke camping

Familie Stouten, 15-8-2016

Deze camping is het mekka voor gezinnen met kinderen.

De hele familie Hoekstra zet zich 200% in voor de gasten en niets is te gek.

Het kleinschalige en de persoonlijke aandacht geeft een heel veilig gevoel zodat de kinderen heerlijk hun eigen gang kunnen gaan.

Het ritueel van je eigen pizza bakken in de houtoven en de avonden dat je met je gezin aan kan schuiven aan de lange tafels voor de heerlijke streekgerechten geeft een echt vakantiegevoel.

Ook worden er leuke kleinschalige aktiviteiten georganiseerd voor het hele gezin

Echt een aanrader

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Rustiek kamperen en geweldig voor kinderen

Tessa, 14-8-2016

Voor ons de tweede keer op deze camping die nog steeds met stip bovenaan het favorietenlijstje van de kinderen staat (9 en 10 jaar).

Foret du Morvan is een charmante, rustieke en gezellige camping. Gelegen op een prachtig heuvelachtig terrein met heel oude en gevarieerde bebossing, grote terrasplekken met veel privacy en prachtige uitzichten over de heuvels. Er zijn vrije kampeerplekken, maar ook relatief veel ingerichte tenten te huur.

Voor de kinderen is er van alles: een zwempoel/vennetje, een speelschuur, skelters, spelletjes, een bieb, een trampoline en leuke activiteiten georganiseerd door het Friese gezin Hoekstra. Elke ochtend is er knutselen en 's middags of 's avonds organiseren ze iets anders leuks. De camping is niet groot maar wel precies zo dat kinderen van alle leeftijden (van 4 jaar tot 12 jaar zou ik zeggen) met een beetje geluk wel vriendjes zullen vinden.

De omgeving is goed voor fietsen en wandelen en er zijn een paar leuke uitstapjes te maken bijv. naar Autun. Maar gewoon rondhangen op de camping is hier ook echt heerlijk.

Verder:

elke zondag supergezellige en goedgeorganiseerde maak-zelf-je-pizza-avond, en op dinsdag en donderdag heel sympathieke table d'hote. En niet te vergeten elke ochtend vers brood op bestelling, bezorgd door een echt goede bakker.

Het sanitair is dik in orde, aangelegd in de oude schuren. Genoeg wc's, complete badkamers, aparte douches, van alles. En veel afwasplekken.

En de te huren prive badkamertjes in een ander deel van de schuur zijn al helemaal heel fijn :).

Verder nog in een ander mooi oud bijgebouwtje een klein cafeetje met gezellig terrasje plus een klein winkeltje voor basisbehoeften. Dichtstbijzijnde winkel is namelijk kwartiertje rijden.

Voor iedereen die niet naar een grote spik en span camping wil met een zwembad, veel caravans en recht toe recht aan sanitair met vele deurtjes op een rij, maar juist naar een wat kleinere gemoedelijke, rustige en gezellige laisser faire camping, is dit een echte aanrader!

Last but not least: de familie Hoekstra staat steeds voor je klaar, het zijn echt aardige mensen, die vanuit een gastvrij hart steeds weer bezig zijn te bedenken hoe het nog weer leuker en fijner kan zijn voor de gasten. En dat lukt ze heel goed!

Wij komen zeker nog eens terug!

Zeer geslaagde vakantie

Rianne, 10-8-2016

Als je aan komt rijden voelt het alsof je in een klein Frans dorpje bent beland; wat ontzettend sfeervol!

We hadden een prachtige ruime plek met voldoende schaduw, mooi uitzicht en veel privacy.

Onze kinderen (2, 4 en 6) genoten erg van alle dieren, het zwemmeertje, de knutselochtenden, het bramen plukken...

Wij stonden versteld van de gastvrijheid van de familie Hoekstra.

We gaan niet gauw twee keer naar dezelfde plek, maar overwegen wel hier terug te keren..!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Iedereen had het naar zijn zin

CvdH, 9-8-2016

De familie Hoekstra zet zich met zijn allen in voor de gasten. Ook als je onverhoopt erg laat aankomt, wordt meteen geholpen om alles op zijn plek te krijgen. Ook verder geen rigide openingstijden van de receptie etc. Het is een terrassencamping. Wij hadden dit jaar en vorig jaar ons eigen terras dus lekker privé. Helaas niet zoveel schaduw op de plek. Verder hadden wij een eigen sanitair-ruimte wat heel fijn was vanwege het vele heen en weer lopen op de helling naar onze tent. Voor gezelschap ga je naar de 'hoofdstraat' waar een cafeetje, bibliotheek, speelschuur en knutselruimte zijn. De ezel hoor je regelmatig (ook 's nachts).

Samen eten is wat ons betreft zeker een aanrader. Wel een tip van onze kant: laat de gasten zo min mogelijk zelf opscheppen (zelfs niet de sla) dan wordt het eerlijker verdeeld.

Daarnaast natuurlijk het zwemmen in het zwemmeertje (NB de trampoline kan beter beveiligd worden).

Onze kinderen van 3 tot 9 jaar hadden al snel vriendjes waardoor wij ook konden relaxen. Leuke activiteiten voor de kids zoals levend stratego.

Cultureel is er niet heel veel dicht in de buurt. Wel hoorden wij enthousiaste verhalen over fiets- en wandeltochten. Dat gaan we volgend jaar maar eens uitproberen.

Super!

Serai, 3-8-2016

Heerlijke camping een paradijs voor de kinderen. prachtig uitzicht en lekker rustig bij de tent. Lekker pizza's en de Familie Hoekstra is vriendelijk en bijzonder gastvrij. Wij hebben een super vakantie gehad.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Een mooie familiecamping, midden in de natuur.

Lot Holleman en Ruurd van der Loo, 31-7-2016

Een gemoedelijke sfeer waarin ieder zich prettig voelt. Je kunt kiezen om deel te nemen aan de gezamenlijke actieviteiten of niet. Een mooie omgeving die uitnodigt om te ontdekken of voor je tent te aanschouwen.'s Nachts onder een geweldige sterrenhemel. Net genoeg kampeerders om je niet alleen te voelen. Een hard werkend team, dat altijd klaar staat. Een ezel die balkt op de hele uren (dag en nacht).

Aanrader

G Klomp, 30-7-2016

Als je met minder luxe tevreden bent is dit een top camping. Gezelligheid staat hier bovenaan!

De eigenaar is een harde werker. Joke en de kinderen zorgen voor veel sfeer en gezelligheid. Ze kenden al vlot de namen van alle aanwezige kinderen! Betrokkenheid. Creatieve momenten van prima niveau. Leuke activiteiten voor (vooral) kinderen: voetbal, brood bakken boven kampvuur, levend stratego, rondrit met de kar. Maar de ouders genieten mee! Mooie plekken met prachtige uitzichten. De sterrenhemel bij heldere nacht is geweldig. Een camping waar je kinderen zich op hun gemak voelen. Fijne, nette medekampeerders.

Tips:

Huur een privé sanitaire ruimte.

De waterval bij Dragne; heerlijk toeven.

Pizza-avond en Table d'Haute.

Enige minpunt: electra. De Senseo stond in onze privé sanitaire ruimte, op de plek kon de stroom de combinatie koelkastje en Senseo niet aan.

Dit is kamperen!

michel, 18-7-2016

Gisteren thuis gekomen na 10 nachten op La Foret gast geweest te zijn. Want zo voel je jezelf echt wel op deze camping: als gasten op bezoek bij de familie Hoekstra. Vanaf het moment dat je arriveert tot wanneer je weer weg gaat: hier ben je geen nummer.

Jan, Joke en hun kinderen proberen iedereen een leuke vakantie te bezorgen, met tips, met het altijd klaar staan, met het brood aan de tent, met de activiteiten voor de kinderen, met de heerlijke maaltijden (de pizza! de boeuf bourguignon!), met alles eigenlijk.

Voor de rest: heel ruime plekken met voldoende privacy, mooi wandelgebied in de onmiddellijke omgeving, leuke stad Autun op een half uur, het zwemmeertje, vriendelijke en aangename medekampeerders, ....

Wat ons betreft kamperen zoals kamperen zou moeten zijn: niet te veel poeha en regeltjes maar wel veel ruimte en vrijheid.

Absolute topcamping! De beste ooit? Misschien wel.

Geweldige aire naturelle camping

Albert Pol, 11-6-2016

Wij hebben hier in de tweede week van juni 2016 5 dagen gestaan op een mooie grote plek met vrij uitzicht over dal.

Wij hebben genoten van ons verblijf op deze camping.

De gebouwen rondom de boerderij zijn allemaal authentiek Frans gelaten.

Het sanitair is eenvoudig en schoon.

De familie Hoekstra is aller vriendelijkst en behulpzaam.

Kortom een aanrader voor jong en oud

Wij komen zeker terug.

Albert & Mariet

Gereisd anders in juni 2016

Buitengewoon!

Karin, 8-6-2016

Heerlijke camping midden in de natuur. Tegen de berg zijn op verschillende niveau's kampeerplaatsen ingericht, heel speels, met mooi uitzicht naar het dal. Grasvelden, bloemen, bos, een vriendelijke ezel, familie kippen, konijntjes, volop vogels en een leuke zwemvijver! De familie Hoekstra is er voor je. Jammer dat ik zo'n camping als kind heb misgelopen, het enige minpuntje is misschien dat je niet meer naar huis zou willen ;-)
Gereisd alleenreizend in juni 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Forêt du Morvan in Larochemillay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Forêt du Morvan zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Forêt du Morvan scoort een 8.72 uit 10 op basis van 77 reviews.