8,7

Uitstekend

67 reviews over Camping La Forêt du Morvan in het Nederlands

Gezelligheid, ontspannen en supergastvrij

Anneke, 2-8-2017

Ruime plekken voor de tenten, zowel verhuur als eigen tent. Onze jongens (7 en 9) hebben genoten van het zwemmeertje, trampoline, speelgoedauto's, hooischuur en niet te vergeten de lieve dieren. We vonden het privesanitair heel prettig. De sfeer onder de gasten is relaxed, de familie Hoekstra staat altijd klaar om te helpen en organiseren dagelijks iets leuks. Het gezamenlijk eten ( 2 x per week) en de pizza-avond (1x per week) zijn absolute aanraders!
Gereisd familie in juli 2017

Leuk maar eigenaardig

Wim, 25-7-2017

Leuk voor kinderen. Ongedwongen sfeer. Beetje rommelig.
Gereisd familie in januari 2017

Geweldig

Marieke, 25-7-2017

Een prachtig gelegen camping. Ruime plekken met veel privacy. Er is een gezellige, relaxte ambiance. Veel te doen en te zien, activiteiten zijn laagdrempelig voor zowel kleine als grote kinderen. Ook voor mensen die aan minder reuring behoefte hebben een prima stek.
Gereisd familie in juli 2017

Hartverwarmende plek

Monique en Onno, 24-7-2017

Gastvrijheid met een grote G, Vriendelijkheid met een grote V en natuur. Pizza's uit zelfgestookte oven, met velen aan lange tafels, wat een gezelligheid en wat een genot zo met velen op een camping te kunnen zijn in alle rust en privacy.

Met veel dank aan Jan, Joke, Kelvin en Marije!

Gereisd met partner in juli 2017

Paradijs op Aarde

Fam P.Nijhuis - Raalte, 13-9-2016

Prachtige plek, goede accomodatie, lieve mensen.
Gereisd met partner in juni 2016

Aangename familiecamping in de prachtige Morvan

Martine, 28-8-2016

Hele fijne camping in rustige omgeving. Ontzettend aardige familie die de camping runt. De sfeer is prettig en ontspannen. De kapschuur en de gebouwen er omheen zijn gezellig, wel wat rommelig. Sanitair is prima, alleen zou het afwassen wat mij betreft in een andere ruimte mogen dan de WC's en douches. Het was wat krap daar.

De kinderen kunnen enorm goed spelen op het hele terrein. Het knutselen 's ochtends was erg geliefd en de andere activiteiten ook. Verkoeling in het zwemmeertje is heerlijk!

Fantastische kindvriendelijke camping

Familie Stouten, 15-8-2016

Deze camping is het mekka voor gezinnen met kinderen.

De hele familie Hoekstra zet zich 200% in voor de gasten en niets is te gek.

Het kleinschalige en de persoonlijke aandacht geeft een heel veilig gevoel zodat de kinderen heerlijk hun eigen gang kunnen gaan.

Het ritueel van je eigen pizza bakken in de houtoven en de avonden dat je met je gezin aan kan schuiven aan de lange tafels voor de heerlijke streekgerechten geeft een echt vakantiegevoel.

Ook worden er leuke kleinschalige aktiviteiten georganiseerd voor het hele gezin

Echt een aanrader

Gereisd familie in augustus 2016

Rustiek kamperen en geweldig voor kinderen

Tessa, 14-8-2016

Voor ons de tweede keer op deze camping die nog steeds met stip bovenaan het favorietenlijstje van de kinderen staat (9 en 10 jaar).

Foret du Morvan is een charmante, rustieke en gezellige camping. Gelegen op een prachtig heuvelachtig terrein met heel oude en gevarieerde bebossing, grote terrasplekken met veel privacy en prachtige uitzichten over de heuvels. Er zijn vrije kampeerplekken, maar ook relatief veel ingerichte tenten te huur.

Voor de kinderen is er van alles: een zwempoel/vennetje, een speelschuur, skelters, spelletjes, een bieb, een trampoline en leuke activiteiten georganiseerd door het Friese gezin Hoekstra. Elke ochtend is er knutselen en 's middags of 's avonds organiseren ze iets anders leuks. De camping is niet groot maar wel precies zo dat kinderen van alle leeftijden (van 4 jaar tot 12 jaar zou ik zeggen) met een beetje geluk wel vriendjes zullen vinden.

De omgeving is goed voor fietsen en wandelen en er zijn een paar leuke uitstapjes te maken bijv. naar Autun. Maar gewoon rondhangen op de camping is hier ook echt heerlijk.

Verder:

elke zondag supergezellige en goedgeorganiseerde maak-zelf-je-pizza-avond, en op dinsdag en donderdag heel sympathieke table d'hote. En niet te vergeten elke ochtend vers brood op bestelling, bezorgd door een echt goede bakker.

Het sanitair is dik in orde, aangelegd in de oude schuren. Genoeg wc's, complete badkamers, aparte douches, van alles. En veel afwasplekken.

En de te huren prive badkamertjes in een ander deel van de schuur zijn al helemaal heel fijn :).

Verder nog in een ander mooi oud bijgebouwtje een klein cafeetje met gezellig terrasje plus een klein winkeltje voor basisbehoeften. Dichtstbijzijnde winkel is namelijk kwartiertje rijden.

Voor iedereen die niet naar een grote spik en span camping wil met een zwembad, veel caravans en recht toe recht aan sanitair met vele deurtjes op een rij, maar juist naar een wat kleinere gemoedelijke, rustige en gezellige laisser faire camping, is dit een echte aanrader!

Last but not least: de familie Hoekstra staat steeds voor je klaar, het zijn echt aardige mensen, die vanuit een gastvrij hart steeds weer bezig zijn te bedenken hoe het nog weer leuker en fijner kan zijn voor de gasten. En dat lukt ze heel goed!

Wij komen zeker nog eens terug!

Zeer geslaagde vakantie

Rianne, 10-8-2016

Als je aan komt rijden voelt het alsof je in een klein Frans dorpje bent beland; wat ontzettend sfeervol!

We hadden een prachtige ruime plek met voldoende schaduw, mooi uitzicht en veel privacy.

Onze kinderen (2, 4 en 6) genoten erg van alle dieren, het zwemmeertje, de knutselochtenden, het bramen plukken...

Wij stonden versteld van de gastvrijheid van de familie Hoekstra.

We gaan niet gauw twee keer naar dezelfde plek, maar overwegen wel hier terug te keren..!

Gereisd familie in juli 2016

Iedereen had het naar zijn zin

CvdH, 9-8-2016

De familie Hoekstra zet zich met zijn allen in voor de gasten. Ook als je onverhoopt erg laat aankomt, wordt meteen geholpen om alles op zijn plek te krijgen. Ook verder geen rigide openingstijden van de receptie etc. Het is een terrassencamping. Wij hadden dit jaar en vorig jaar ons eigen terras dus lekker privé. Helaas niet zoveel schaduw op de plek. Verder hadden wij een eigen sanitair-ruimte wat heel fijn was vanwege het vele heen en weer lopen op de helling naar onze tent. Voor gezelschap ga je naar de 'hoofdstraat' waar een cafeetje, bibliotheek, speelschuur en knutselruimte zijn. De ezel hoor je regelmatig (ook 's nachts).

Samen eten is wat ons betreft zeker een aanrader. Wel een tip van onze kant: laat de gasten zo min mogelijk zelf opscheppen (zelfs niet de sla) dan wordt het eerlijker verdeeld.

Daarnaast natuurlijk het zwemmen in het zwemmeertje (NB de trampoline kan beter beveiligd worden).

Onze kinderen van 3 tot 9 jaar hadden al snel vriendjes waardoor wij ook konden relaxen. Leuke activiteiten voor de kids zoals levend stratego.

Cultureel is er niet heel veel dicht in de buurt. Wel hoorden wij enthousiaste verhalen over fiets- en wandeltochten. Dat gaan we volgend jaar maar eens uitproberen.

Gereisd familie in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Forêt du Morvan in Larochemillay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Forêt du Morvan zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Forêt du Morvan scoort een 8.68 uit 10 op basis van 73 reviews.