Camping Le Village *

Camping Le Village
Le Village
8,8

48 reviews over Camping Le Village in het Nederlands

Heerlijk rustige, maar gezellige camping

Fred en Rachel, 28-8-2017

De camping is eenvoudig, maar schoon. Heel rustig gelegen, geen restaurants op loopafstand, maar brood kan worden besteld bij Robert. Alle fantastische verhalen over Robert en zijn terras kloppen. Hij is enorm behulpzaam en heeft allerlei tips voor het maken van uitstapjes of een lekker restaurant. Er waren veel leuke mensen op de camping toen wij er waren, dus het was een gezellige boel bij Robert op het terras. De camping zelf is rustig, met weinig caravans, wat wij een voordeel vinden. Het sanitair is wat verouderd, maar dat hoort er eigenlijk een beetje bij hier. De douches zijn heerlijk. Er is zeep bij de wasbakken, een dweiltje bij de gootsteen en wc papier hoef je ook niet zelf mee te nemen.

Al met al een plek om naar terug te keren! Op zich is deze camping wat duurder dan de campings waar we meestal staan (in Frankrijk dan). Zeker de prijs voor stroom is aan de hoge kant vind ik (EUR 4,75 per dag), maar ik heb het er graag voor over, want de service die je hier krijgt, vind je niet gauw ergens anders.

Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijk rustig, kleinschalig en goede zorg!

Peter van Wijlick, 26-8-2017

De campingbeheerder Robert ontvangt alle gasten persoonlijk en beantwoord alle vragen die ze hebben. Hij kan je overal mee helpen: tips voor uitstapjes, restaurants, maar ook bij problemen. Zo reed hij met onze haperende auto naar zijn eigen garagist een paar dorpen verder.

Elke middag van 16 tot 18 uur organiseert Robert een campingborrel, niet op de camping zelf maar bij het op 300 m afstand gelegen bureau de pain waar alle campinggasten 's ochtends tussen 8 en 9.30 brood, croissants of gebakjes kunnen ophalen (die de avond tevoren besteld kunnen worden).

De camping heeft eenvoudig sanitair, maar Robert zorgt er elke dag zelf voor dat het goed wordt schoongemaakt. Er zijn maar 19 plakken op de camping, het geen waarborgt dat het er altijd rustig is. Voor het merendeel staan er tenten, naast enkele caravans.

Het is een aanrader voor mensen die een rustige vakantie zoeken in een prachtige omgeving met vele dorpjes en meertjes. Reserveren kan, als je verzekerd wilt zijn van een plekje.

Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijk kamperen

Kurt en Christel De Vuyst - Daemers, 21-8-2017

Opnieuw hebben we een zalige vakantie mogen beleven op deze camping onder het motto 'eenvoud siert'. Hier beleef je het ware kamperen in alle rust en soberheid. Dank aan Rob voor de steeds bereidwillige uitleg en tips voor uitstapjes. Hopelijk kunnen we hier terug komen om de streek verder te ontdekken en te genieten van de natuur.
Gereisd met partner in juli 2017

Genoten van deze fantastische sfeervolle camping

Joke en Bert de Wit, 13-8-2017

We hebben genoten van de gastvrijheid van eigenaar Robert! Hij was van toegevoegde waarde. Elke dag wel even een praatje. Vertellen en advies geven over de omgeving. We hebben zoveel leuke en mooie dingen gedaan. Veel moois gezien. We hebben er ook prachtige fietstochten gemaakt. We hebben onze hele vakantie (17 dagen) hier doorgebracht en ons geen moment verveeld. Een echte aanrader!
Gereisd met partner in juli 2017

geweldige camping, je voelt je gelijk welkom.

Diny van den Biggelaar, 11-8-2017

De gastvrijheid is geweldig niets is de camping eigenaar te veel.

Ook de informatie over de omgeving is top.

Prachtige gastvrije camping

Tineke, 4-8-2017

Ons tweede verblijf bij Robert is ons weer zeer goed bevallen. Vorig jaar hebben we ons in de twee weken dat we er kampeerder zeer goed vermaakt met oa heerlijke fietstochten, trips in de omgeving, zwemmen in meer iets verderop en natuurlijke de gezellige borrels bij Rob aan 't eind van de dag. Ook dit jaar voelden we ons weer zeer welkom voor onze tussenstop op weg naar het zuiden.

Heerlijke camping!

Sander & Jor, 3-8-2017

Een heerlijke kleine camping! Robert, de eigenaar, zorgt ervoor dat alles perfect geregeld is. Elke avond komt hij bij iedereen gezellig even langs voor een praatje en daarbij heeft Robert enorm veel tips over de omgeving met bijbehorende folders en kaarten. Allemaal in een heel gemoedelijke, ongedwongen sfeer. Daarnaast neemt hij de broodbestelling op die je de ochtend erna in zijn Dépôt de Pain kan halen, een kleine, lekkere ochtendwandeling :)

Vier jaar geleden hebben we tien dagen met onze tent op de camping gestaan en dit jaar hebben we de Mobil Home gehuurd voor 2 weken. Dat is allebei enorm goed bevallen! Sanitair (camping en Mobil Home) is super schoon!!

In de omgeving is enorm veel te doen (vraag Robert maar om tips :) ) We zijn nu twee keer hier geweest en hebben nog altijd niet alles gezien en gedaan. Veel mooie dorpjes, kastelen, steden (Dijon en Beaune) zijn te bezoeken. Daarbij ook veel mooie natuur in de omgeving. De omgeving is zeker niet door toeristen overspoeld.

Al met al: we komen hier zeker weer een keertje terug!

Robert, bedankt voor je gastvrijheid.

heerlijke plek, toffe wandelroutes

tom en inkeke, 3-8-2017

prima camping; motiverende beheerder (Robert), schitterende omgeving

Rob komt elke dag de bestelling voor Pain de volgende dag ophalen, en maakt een geinteresseerd praatje. altijd trachten aan te sluiten op wat je aangeeft!

heel hoog in onze top 10 van leuke campings

Brenda en Jeroen, 31-7-2017

De passie en plezier die Rob heeft in zijn camping. Hij weet zoveel leuke en mooie plekken in de Bourgogne en de Morvan, hij heeft veel bruikbare wandel en fietskaarten die je kosteloos mag lenen: echt top.

En dan de gezellige "meet en greet" op zijn terrasje echt fantastisch.

wij zijn zeker van plan nog eens terug te komen. Een echte aanrader. Wij kende de Bourgogne alleen van het langs racen op weg naar het zuiden maar dat is nu compleet veranderd.

Gereisd met partner in juli 2017

Waar een vakantie voor bedoeld is

Peter, 26-6-2017

De rust die de eigenaar en de camping uitstralen, de schitterende omgeving met pittoreske plaatsjes, het schone sanitair en de ongedwongenheid maakten onze vakantie tot een fijne vakantie.

De eigenaar heeft veel tips voor mooie tochtjes in de omgeving en zorgt voor de broodjes die je s'avonds besteld en de volgende ochtend in zijn " depot de pain" voor je klaar liggen onder het genot van een vers kopje koffie of thee voor 1 euro (2e kopje gratis).

In de middag kun je lekker ongedwongen een versnapering drinken op zijn terrasje en samen met andere campinggasten de dag door nemen en tips uitwisselen. het hoeft uiteraard niet, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het erg gezellig is.

De plaatsen op de camping zijn groot en kun je zelf uitzoeken en maakt dat je altijd wel een plekje naar je zin kunt vinden.

Kortom, wil je een rustige en mooi gelegen camping? Dan kan dit een zijn die je op je lijstje zet.

Gereisd met partner in juni 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Village in La Motte-Ternant, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Village zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Village scoort een 8.79 uit 10 op basis van 48 reviews.