Camping La Pommeraie ****

Camping La Pommeraie
La Pommeraie
8,8

17 reviews over Camping La Pommeraie in het Nederlands

Een aanrader, vanwege zijn ligging,en gemoedelijk

Familie Dekkers, 10-9-2017

Super gemoedelijke en behulpzame eigenaars.Halen alles uit de kast om het naar de zin te maken. Mooi gelegen, met een prachtig uitzicht op de vulkanen. Een mooie tocht naar de waterval. Het geluid van koeiebellen om je heen en verder stilte. Binnendoor een top restaurantje in the middle of nowhere, maar ook in het dorp.Tijdens ons verblijf alleen maar Franse gasten getroffen.Jean Louis brent je caravan persoonlijk naar boven.We vinden deze camping een echte aanrader en komen er zeker eens terug( er is in deze omgeving genoeg te bekijken.
Gereisd met partner in augustus 2017

Schitterende locatie.

Martin Frederic, 4-8-2016

Aardige eigenaars die je caravan met hun 4*4 op de plaats zetten vanwege de steile weggetjes. Mooie locatie in een prachtige omgeving. Vooral voor wandelaars en ATB sporten een mooie uitvalsbasis. Minpuntje men neemt het hier ook niet zo nauw met de genoemde afmetingen. Er zit op deze camping niet veel verschil tussen de gewone plaats en de grand comfortplaats. Wij staan op een geboekte grand comfort plaats en die meet 94 m2 terwijl er 100-140 m2 staat vermeld. Tevens is er geen waterpunt en rioolafvoer op de plaats. Nu is dit geen absolute must, maar het is vervelend dat je verwachtingen niet worden waargemaakt. We staan op de plek maar zonder de gewenste luifel. We hebben dit niet opgenomen met de eigenaars, we hebben geen zin in gezeur we zijn op vakantie! De eetgelegenheid gaan we nog even uitproberen.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Terrassen camping in prachtige omgeving

peterkx, 10-8-2014

Wij hadden geboekt via touroperator.

Hun caravans staan helemaal boven op de berg terwijl zwembad,speeltuin,receptie onder aan de berg zijn.

Je moet dus iedere keer de berg op en af lopen.

Onze kleine kinderen hadden hier niet veel moeite mee maar ik vond het behoorlijk zwaar.

Ik zou aanraden om rechtstreeks via de camping te boeken op een lager gedeelte.

De stacaravans van touroperator zijn ook nogal gedateerd en staan dicht op elkaar.

De omgeving is werkelijk prachtig.

Voor natuurliefhebbers is er ook genoeg te doen.

Koeien met bellen langs de camping.

Onze kleine kinderen vonden de speeltuin met springkussens, trampolines en het zwembad hartstikke leuk.

Bij de receptie spreken ze een klein beetje Engels.

Voor de rest gaat alles in het Frans; Aankondigingen, animatie, menukaart in het restaurant etc.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Geweldige camping!

Patrick8701, 26-7-2014

Bij aankomst heel hartelijk ontvangen door de gastheer en gastvrouw. Niets is teveel, de gastheer brengt zelfs de caravan op de staanplaats met zijn Toyota Landcruiser, waar vind je dit nog? Zeer behulpzaam personeel, vriendelijke familiaire sfeer. Schoon zwembad, zowel buiten als overdekt, fijn voor de iets minder zonnige dagen. Leuk restaurant met uitzicht over de vallei, prima menukaart, zowel voor de kleine als grote gasten, met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Schoon sanitair, de douchegelegenheden worden elke dag schoongemaakt. Er is hoogteverschil op de camping, maar dit is voor kinderen geen bezwaar. `s Morgens verse boulangerie bij de receptie 7/7. Kortom teveel om op te noemen. Prima camping!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Geweldige terrassencamping in de Cantal

Ingrid Faber, 7-8-2013

Eigenaar Jean-Louis maakt deze camping tot een topcamping! Hij brengt je caravan met z'n 4x4 netjes op z'n plek; hij is goochelaar/illusionist/pianist/zanger/entertainer/kok/barman/begeleidt wandelingen vanaf de camping/jeu-de-boules-organisator en dit alles met een tomeloze energie en enthousiasme. Roept al vanaf een eind: "goeiemorgen" als hij je ziet, of "tot straks". Prachtig verwarmd zwembad met binnenbad, waar altijd ligstoelen beschikbaar zijn, wij waren er in het hoogseizoen en dagelijks wel zwembad voor ons alleen. Magnifiek uitzicht over de Cantal, vanaf de camping zeer veel uitstapjes mogelijk. De befaamde Salers-koeien mét bel lopen vlak langs de camping en verhogen het vakantiegevoel. Proper sanitair,een kniesoor die dan moeilijk doet over toiletpapier dat enige dagen op is!

Gratis gebruik van tennisbaan. Restaurant niks mis mee: voor € 10,-- pp hebben we eenvoudig maar lekker gegeten én gedronken; voor dat bedrag moet je niet meer verwachten. Wij hebben enorm genoten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Prima camping om de Cantal te verkennnen

fam Hagedoorn, 31-7-2013

Kampeerden hier met een tent op een van de nieuwere ruime plaatsen met uitzicht op de bergen. Zwembaden aan de kleine kant voor volwassenen, maar kinderen vonden het prima en glijbaan ook. Magic show vonden ze geweldig. Goede speelgelegenheden voor kinderen. Restaurant niet erg byzonder, prima om wat te drinken maar kan beter uit eten in de dorpjes. Kindertoilet was vrij schoon, maar volwassen toiletten zonder bril en toiletpapier niet zo schoon. Vriendelijk personeel, flexibel met goed advies over de omgeving. Prima uitvalsbasis om de Cantal te verkennen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Zeer gastvrije camping.

Ronald, 24-7-2013

Eigenaars en personeel zijn zeer behulpzaam, humorvol en spreken goed engels. Ee groot deel van de tent en stacaravanplaatsen liggen tegen een heuvel aan waardoor je een mooi uitzicht hebt. Mooi zwembad met gezellige bar en restaurant waar je lekker kan eten. Zeer kindvriendelijk. Goede uitvalsbasis om de zeer mooie omgeving te verkennen (mooie natuur, watervallen, bergpassen etc.). Is nu het eerste jaar dat er meer Nederlanders en Belgen kwamen camperen. Is de bedoeling dat in de toekomst meer Nederlanders en Belgen op de camping komen en daardoor ook info in het Nederlands komt (is nu engels). Ze zoeken nog iemand uit Nederland of Belgie (die wat frans spreekt) die daar wil werken om gasten de info in het Nedrlands te kunnen geven.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Leuke omgeving, camping geen 4* waardig!

hansvanranst, 9-7-2013

Zeer moeilijke toegang met de caravan, bezienswaardigheden zijn op lange afstand (35km=min. 1uur rijden) door de smalle bergwegen. Op de website staat wifi op héél de camping, niet dus, enkel in de bar, wel gratis. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Onverzorgde kampeerplaats, niet gemaaid, meters hoog onkruid door de hagen, vuil, mollenhopen. Douches 2 dagen van de 3 geen warm water. Geen toiletbrillen, toiletten worden zeker geen 3x per dag schoongemaakt zoals weergegeven. Keuken: eten uit microgolfpotje, krijg je ook zo op je bord. Kampeerplaatsen ook tussen de huisjes door, heeft niet echt het "camping gevoel" Wij zijn tegen de zin 3 nachten gebleven omdat we toch de omgeving wilden zien. Zwembad ziet er leuk uit maar is ook niet proper. mits de nodige aanpassingen kan deze camping echter wel een aanrader worden, voor dit moment raad ik deze camping echter af. Spijtig om te zeggen want ik keur zelden een camping af. Prijs ook te duur voor wat je krijgt.
Gereisd met partner in juli 2013

Prima camping

Irma, 18-8-2011

Goede camping voor gezinnen met (jonge) kinderen of mensen die van rust en natuur houden. Klein en overzichtelijk ondanks de behoorlijk steile berghelling waarop de camping ligt (wandelinget van bovenste caravans naar receptie v.v. is aerobics-oefening :-) !). Zwembad, springkussen, trampoline, speeltoestel zeer geschikt voor kinderen tot ± 10 jaar. Entertainment (ook kids-club) alleen in Frans. Sowieso worden in de omgeving weinig andere talen gesproken; weinig anderstalige (Nederlandstalige) toeristen toen wij er waren – ook niet op de camping; was jammer voor de kinderen. Campingbeheerder spreekt Engels, overige medewerkers niet/nauwelijks. Iedereen wel heel behulpzaam. Omgeving prachtig voor liefhebbers van natuur , het is een weinig toeristische omgeving; van boetiekjes, marktjes en eettentjes moet je niet te veel verwachten. Wel mooie plaatsjes, watervallen en kastelen om te bekijken.

Stacaravans via touroperator aan de kleine kant. Camping heeft ook wat grotere (zie website)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Prima camping in rustige omgeving

fam. Brunnekreef, 12-8-2009

We hebben twee weken in juli 2009 gestaan in een mobile home met twee jonge kinderen van van vier en zes die zich goed hebben vermaakt in de zwembaden, speeltoestellen en springkussen,tafeltennis. De omgeving is prachtig om te moutainbiken,wandelen en naar de top puy de Marie (1850 mtr.) minpuntje is het snelle afkoelen 's avonds. Erg aardige campingbeheerders, die zeer beperkt Engels spreken.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Pommeraie in Vic-sur-Cère ( Cantal ), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Pommeraie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Pommeraie scoort een 8.78 uit 10 op basis van 77 reviews.