Pension Le Clou (+ Vak.huis) *****

Pension Le Clou (+ Vak.huis)
Le Clou (+ Vak.huis)
9,2

Zoover award

• Ligging t.o.v. pistes8,1

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Pension Le Clou (+ Vak.huis) bij:

161 reviews over Pension Le Clou (+ Vak.huis) in het Nederlands

Fantastische plek .

Ria van Bijsteren, 4-7-2011

Le Clou ligt in een prachtige omgeving, je hebt er een geweldig mooi uitzicht en de sfeer is direct rustgevend.Je voelt je er gelijk goed. Direct vanuit huis kun je al mooie wandelingen maken.(Jan helpt je met uitzoeken en geeft advies).En s'avonds lekker aanschuiven voor een heerlijk diner door Trijnie klaargemaakt. Bovendien ontmoet je dan de andere gasten en wij hebben ook mede daardoor niet alleen prachtige wandelingen gemaakt en fantastisch gegeten, maar het ook heel gezellig gehad. Kortom een verblijf om naar terug te komen.
Gereisd met partner in juni 2011

een locatie om nog eens over te doen

Fam Groen, 9-5-2011

Na een week wandelen in de bergen met Le Clou als uitvalbasis kunnen we niets anders concluderen dan dat het een topweek was. Gastvrij, kindvriendelijk, mooie locatie en omgeving, perfect ontbijt, lunchpakket en het avondeten. Nette kamers, goede bedden en altijd tijd voor een praatje.

Wie een uitdaging wil in de bergen maar ook wil genieten van luxe en verwennerij kan niet anders dan boeken bij Le Clou :-)

Wij waren met z'n drieën en zelf onze zoon van 11 wilde niet meer weg.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2011

Uitstekend

Paul, 18-4-2011

Een heerlijke week gehad in de Cantal. We hebben gelogeerd in de Gite welke smaakvol is ingericht en van alle gemakken voorzien. De eigenaren, Jan en Trijnie zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Het eten bij Trijnie is iedere keer een feest. De omgeving leent zich voor mooie wandelingen en/of fietstochten. Dit gedeelte van Frankrijk kenmerkt zich door een ruig landschap. Leukje dorpjes in de omgeving die zeker het bezoeken waard zijn
Gereisd met partner in april 2011

Een oase van rust in een prachtige omgeving

Jan, 24-1-2011

Ik wilde een weekje in alle rust in Frankrijk kunnen vertoeven. Ik zocht en vond mijn doel in Thiezac, om precies te zijn Le Clou. Een oase van rust, prachtig gelegen in de bergen. Ik was er de tweede week van januari. Dus nog volop sneeuw in de bergen. De omgeving leent zich voor prachtige wandelingen en adembenemende uitzichten op besneeuwde bergtoppen. Wandelingen starten letterlijk voor de deur bij le Clou! Een mooi gebied ook waar je prima kunt skieen als je dat leuk vindt en leuke plaatsen om te bezoeken. Jan en Trijnie zijn geweldige gastheer/dame. Ik voelde me er zeer welkom en de balans tussen respecteren van prive en van dienst zijn wordt wat mij betreft perfect gehanteerd. Trijnie zet iedere dag weer een fantastische maaltijd neer die zich het best laat kenmerken door verrassend, zeer smakelijk en een mix van Frans en Nederlandse kookkunst. Het mooiste is misschien nog wel dat zij de kwaliteit zelf bagataliseert dus het wordt alleen maar (nog) beter! Een absolute aanrader!
    Gereisd alleenreizend in januari 2011

Fantastisch!

Alcuin, 12-9-2010

Na een verblijf van twee weken in de gîte van Le Clou is bij onze terugkomst in Nederland de zomer voorbij.

Bij het verwerken van de gemaakte foto’s is het nagenieten van een heerlijke vakantie.

Aanleiding voor het verblijf was het bergachtige karakter van de Chantal en de wandeltochten, die vanuit Le Clou gemaakt kunnen worden. Het mooie nazomerweer maakte dat we veel buiten konden zijn.

De gîte was mooi, smaakvol en met aandacht ingericht en deed prima dienst als vast vertrekpunt voor de wandeltochten, die we maakte. We hebben genoten van het ruige landschap, de vergezichten en de gastvrijheid van de eigenaren. Niets was hun teveel om het ons als gasten naar de zin te maken.

De mooie ligging van Le Clou tegen de berg maakt de natuurbeleving intens. De kleine zetting van chambre-de-hotel, camping en gîte is gelegen aan het laatste stukje van een doodlopende weg. De rust is hiermee gewaarborgd. Tegelijk is het dorpse leven met de dagelijkse voorzieningen maar 10 minuten rijden v

Gereisd met partner in augustus 2010

Prachtige plek, gastvrije ontvangst, lekker eten!

Fam. Hogendoorn, 6-9-2010

Van 22/8 t/m 1/9 liepen wij de 12 daagse wandeltocht Monts du Cantal, georganiseerd door bergpension Le Clou. We liepen 10 dagen grotendeels over de GR 400; een schitterende tocht, een must voor iedere bergwandelaar. Begin en eindpunt van de tocht was bergpension Le Clou. Wat een fijn adres! Gezellig eten op het terras met schitterend uitzicht. Ook voor onze vegetariër werd prima gezorgd. Tijdens onze tocht verbleven we op leuke adressen en werden ons heerlijke maaltijden voorgezet. Wij komen zeker terug. Jan en Trijnie Bartelds, bedankt voor een heel fijne vakantie! NB: er zijn ook kortere tochten mogelijk.
      Gereisd met partner in augustus 2010

Uitstekende ligging en supervriendelijke uitbating

Claeys-Vereecke, 13-8-2010

Chambre d'hôtes "Le Clou" in Thiézac is een aanrader. Wij gingen er als natuurliefhebbers en stappers naar toe en beleefden een zeer aangename week, een echte gezondheidskuur. Elke dag deden we prachtige wandelingen in de ongerepte natuur, het mooiste deel van de Cantal.

Voor de gastheer en gastvrouw is geen moeite teveel om hun gasten naar hun zin te maken. Er staat een keukenprinses achter het fornuis die 's avonds de lekkerste gerechten op tafel zet en rond de tafel was het dan zeer gezellig, iedereen vertelde over zijn ervaring van die dag. We zagen ook dat de mensen die in de gîtes of op het kampeerterrein verbleven regelmatig aanliepen en alle info en hulp kregen.

Hier wil ik zeker teruggaan, dit adres is super!

Gereisd met partner in juli 2010

Verwennen is gewennen.

Theo en Hendriek + kids, 6-8-2010

Afgelopen zomer met z'n vieren (2kids) te gast geweest in LeClou. Daar weten ze wat verwennen is. Heerlijk gegeten, fantastische omgeving en een prima uitvalsbasis voor korte en lange wandeltochten. De gezinskamer is niet al te groot, maar voldoet prima. Door de prachtige huiskamer en het vele buiten zijn is het geen gemis. Jan en Trijnie zijn welliswaar pas begonnen in LeClou, maar doen hun uiterste best om het iedereen naar de zin te maken. Ga zo door.
      Gereisd met jonge kinderen in januari 2010

Ontzettend goed!

Dejonckheere, 4-8-2010

Le clou is een schitterende uitvalsbasis om de Cantal te ontdekken. De wandeltrektocht die ze aanbieden zal zowel doorwinterde wandelaars als de wandelliefhebbers bekoren. De fantastische locatie werd meer dan smaakvol ingericht door de eigenaars. Neem daarbij de gezellige huiselijke sfeer en het lekker eten en je hebt een recept voor een erg geslaagde vakantie.
      Gereisd met partner in juli 2010

Mooie 5-daagse wandeling vanaf Le Clou

stef henselmans, 3-8-2010

De wandeling was pittig, maar prachtig.

De ontvangst op Le Clou was gastvrij en gezellig.

De logeeradressen bij de Franse uitbaters en het eten waren prima!

Kortom, aan te bevelen: mooie tocht door een schitterende omgeving!

Stef Henselmans.

Gereisd met vrienden in juli 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Le Clou (+ Vak.huis) in Thiézac (Cantal), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Le Clou (+ Vak.huis) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Le Clou (+ Vak.huis) scoort een 9.15 uit 10 op basis van 185 reviews.