Pension Le Clou (+ Vak.huis) *****

Pension Le Clou (+ Vak.huis)
Le Clou (+ Vak.huis)
9,2

Zoover award

• Ligging t.o.v. pistes8,1

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Pension Le Clou (+ Vak.huis) bij:

161 reviews over Pension Le Clou (+ Vak.huis) in het Nederlands

Elk jaar weer

HM, 18-9-2017
  • Ligging t.o.v. pistes8

De plek in de Auvergne om heerlijk te wandelen.
Gereisd met vrienden in augustus 2017

Rustig Frankrijk-gevoel

Corine, 9-9-2017

Heerlijke plek als je op zoek bent naar rust en prachtig uitzicht. Vanuit de accomodatie loop je gemakkelijk mooie tochten van de Grande Randonee. Jan zorgt voor veel info en meedenken over activiteiten in de omgeving en Trijnie zorgt voor heerlijk (gezond!) avondeten en dagelijks friszachte handdoeken.
Gereisd met oudere kinderen in september 2017

Een mooie locatie in de Auvergne

Kim, 23-8-2017

De locatie is erg mooi, via een klein bergweggetje kom je bij de bestemming uit met een mooi uitzicht. De koeien staan letterlijk voor je neus te grazen en het is er heerlijk rustig.

Wij verbleven in het chalet. Het chalet heeft alle benodigdheden en voorzieningen. We vonden het chalet alleen niet zo schoon.

De eigenaar heeft zich netjes voorgesteld en kwam elke dag even langs met welkome tips voor uitstapjes. De eigenaresse heeft zich echter niet voorgesteld en ook geen praatje met ons gemaakt. Dat zijn we niet gewend van dit soort kleinschalige accommodaties en vonden we ook niet zo gastvrij.

Er was wat verwarring over Table d'hote. We zoeken onze bestemmingen hier op uit, maar er bleek tijdens onze week geen table d'hote te zijn. Achteraf heeft Jan toegelicht dat table d'hote alleen voor de kamergasten is. Hij heeft al aangegeven dit op de website duidelijker te vermelden.

Al met al hebben we een leuke week gehad in de Auvergne en is le Clou een geschikte rustige uitvalsbasis voor diverse uitstapjes. En de eigenaar heeft onze opmerkingen ter harte genomen, wat we erg positief vinden.

Gereisd met partner in augustus 2017
Jan en Trijnie, Eiegnaar, 23-8-2017

Beste Kim en Robert,

We willen jullie bedanken voor jullie feedback en we hadden al eerder even contact via de email gehad.

We doen altijd onze uiterste best om het chalet zo schoonmogelijk op te leveren. Excuus als we hierin wat te kort geschoten hebben bij jullie aankomst. Als jullie dit direct aangeven hadden, dan hadden we dit nog kunnen corrigeren.

Wij hebben zeker in juli/augustus alleen de ruimte om tables d’hotes aan te bieden voor onze kamer gasten. Op 1500 meter afstand (zoals aangegeven op de website) is echter een restaurant en we hopen dat dit een goed alternatief is voor onze gasten op de camping en chalet en gite. Ze serveren daar een prima menu voor 17 euro en we gaan daar zelf ook regelmatig dineren en onze kamer gasten dineren daar ook 2 keer in de week.

Gastvrijheid hebben we zoals je kan zien in de reviews op Zoover hoog in het vaandel staan. Dit geldt voor ons beide, daar doen we het ook voor. Sorry als jullie dit anders aangevoeld hebben. We waren een paar dagen met de kamers dicht en zijn veel op pad geweest met familie en dagtochtjes gemaakt in de omgeving tijdens jullie week. Wellicht dat jullie daardoor minder met Trijnie hebben kennis gemaakt.

Hartelijke groeten, Jan en Trijnie

Fantastische 5-daagse wandeltocht door de Cantal.

Ton & Anna, 15-8-2017
    • Ligging t.o.v. pistes9

Op 28 juli zijn we, na een hartelijk ontvangst door Jan en Trijnie, vanaf Le Clou vertrokken voor een 5-daagse wandeltocht door de Cantal. Wat een prachtige ervaring was dit, soms zelfs overweldigend! We hebben genoten van de natuur, stilte en alles wat we onderweg tegen kwamen. Iedere avond een lekker bed en heerlijke maaltijd. Wat ons betreft: echt een aanrader!
    Jan en Trijnie, Eiegnaar, 24-8-2017
    Beste Ton en Anna, fijn dat jullie zo genoten hebben en dank dat we dit voor jullie mochten organiseren. Nog een fijne zomer, Jan en Trijnie

Schitterend Auvergne

familie Roersma, 8-8-2017

Le Clou ligt echt prachtig! Schitterend uitzicht op de vallei en de bergen ´aan de overkant´. Geen geluid van verkeer. Alleen maar koeienbellen :-) Le Clou ligt wel beetje afgelegen, 10 minuten rijden - via steil, smal, maar mooi en goed weggetje - boven Thiezac. Maar was verder geen probleem! We zaten in de gîte, prima stek voor families die van rust en natuur houden. Ontbijten voor de gîte in de zon met zo'n uitzicht is hemels. Tijdens frisse avond dankbaar gebruik gemaakt van knusse houtkachel. Jan en Trijnie heel vriendelijk en behulpzaam. Startend direct achter Le Clou kun je echt prachtige bergwandelingen maken: de Elancèze is een schitterende 'top'-ervaring, en de Cascade de Faillitoux heerlijk. Meer mooie toeren zijn te maken in de hele omgeving, met wijdse vergezichten en mooie dorpen en marktjes (Murat!). En: supergrote en - lekkere pizza's in Thiézac :-) En een prima Epicerie met (bijna) alles. Kortom: heerlijk vakantie op mooie plek.
    Gereisd met oudere kinderen in juli 2017
    Jan en Trijnie, Eiegnaar, 25-8-2017
    Dag familie Roersma, jullie zijn 2 weekjes hier geweest en leuk om te zien dat jullie er zo'n actieve week van hebben gemaakt met naast het wandelen oa parapenten en kanovaren. En hartelijk dank voor het leuke contact met jullie.

een zalig groen oord van rust met subliem uitzicht

Geert & Hilde, 2-8-2017

We kampeerden met een uniek uitzicht op een prachtige vallei. Midden in natuur en vlakbij een authentieke boerderij konden genieten van een uitzonderlijke camping. 3 Tentplaatsjes, zonder elektriciteit, met eenvoudige maar verzorgde sanitair vlakbij. Er is een gemeenschappelijke koelkast voorzien en gratis bronwater.

Jan en Trijnie ontvangen enthousiast en geven je graag alle wandel- en streekinformatie. De Cantal is echt prachtig.

Hou er wel rekening mee dat het dorp dik 5 km bergaf rijden is via een smal slingerend asfaltwegje, ook de bakker dus. Je kan niet met de wagen tot bij de kampeerplaats, dus er komt wat verhuiswerk bij kijken, maar er is een kruiwagen. En zelfs al sta je soms wat dicht bij elkaar met de tent, het blijft een uniek plek. Aanrader.

heel leuk verblijf

Lilyane en Fernand, 19-7-2017

heel netjes, zeer lekker eten, hartelijke ontvangst, prachtig uitzicht
    Gereisd met partner in juli 2017

Fantastische vakantie op een geweldige locatie!

Ine en Wiel, 12-7-2017

We hebben 2 weekjes super genoten van een heerlijke vakantie in de zeer comfortabele gite, heerlijke bedden, schoon en alles piekfijn in orde.

Een prachtige plek, fantastisch uitzicht, geweldige mooie natuur om fijne wandelingen te maken en leuke plaatsen te bezoeken. Jan en Trijnie Bartelds doen er echt alles aan om het naar je zin te maken, hun warme belangstelling en tips hebben er zeer zeker toe bijgedragen dat we een fantastische vakantie hebben gehad in dit zo prachtige gebied. Een aanrader is om eens te gaan eten bij restaurant de Trielle, 1,5 km. van Le CLou. Daar kun je heerlijk eten voor een leuke prijs. We hebben SUPER genoten!

Gereisd met partner in juni 2017

Heerlijke vakantie!

Martine Vermandel, 25-6-2017
    • Ligging t.o.v. pistes8

Een weekje zo genoten van de zeer aangename comfortabele gite, prachtig rustig gelegen met weids uitzicht op de bergen. Bijzondere omgeving om te ontdekken, mooie bergwandelingen, stadjes en dorpjes waar het heerlijk toeven was.

Zeker aan te raden, de keuken van Trijnie en Jan!

Bedankt alvast voor jullie zorgzame gastvrijheid, waar je je zeker thuis mag voelen!

Gereisd met partner in juni 2017

Bergachtige Natuurvriendelijke aktieve vakantie.

Maikeluck, 6-6-2017

Het uitzicht is formidabel,de rust en de verbinding met de natuur,waarbij het chalet toch een redelijk goed comfort biedt.

In mei een ontluikende natuur met veel bloemen en mooie wandelingen ook naar het dorp en in de omgeving.

Thuis na een verblijf zal je vaak nog aan deze plek terugdenken.

Wij hebben een heel prettig verblijf gehad bij Jan en Trijnie,.......hartelijk dank.

Gereisd met partner in mei 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Le Clou (+ Vak.huis) in Thiézac (Cantal), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Le Clou (+ Vak.huis) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Le Clou (+ Vak.huis) scoort een 9.15 uit 10 op basis van 185 reviews.