Camping La Chassagne Sussat **

Camping La Chassagne Sussat
La Chassagne Sussat

33 reviews over Camping La Chassagne Sussat in het Nederlands

gezellige camping voor gezinnen met kleine kindere

Aryaen, 14-5-2017

Camping met nu nog Nederlandse eigenaar (camping staat te koop). Een echte aanrader voor rustzoekers, alleen de geluiden uit de natuur zijn hier te horen. Gezellig en creatief ingericht vooral voor gezinnen met kleine kinderen een aanrader. Er zijn veel speelmogelijkheden op het mooie ruime terrein met allerlei speeltoestellen. De boerderijdieren zijn enkele kippen, een gans, twee lammetjes en binnen konijntjes.

De afwerking van de standplaatsen verdient wat aandacht: er zijn 4 plaatsen voor caravans maar deze zijn erg hellend zodat wel wat handigheid en hulpmiddelen nodig zijn om de zaak waterpas te krijgen. De tentpaatsen zijn eveneens erg geaccidenteerd. Het sanitair is prima en schoon maar de afwasplaats is onvoldoende en het water is lauw.

Op sommige dagen kan men er ook eten of eten bestellen.

De camping richt zich hoofdzakelijk op Nederlandse bezoekers, er zijn ook 3 leuke appartementjes te huur.

Wifi alleen op een plaats in de open lucht dus bij regen geen internet of nat worden.

De bewegwijzering en de toegang laat te wensen over, de toegang via Susat is niet geschikt voor wat grotere caravans (rijden via Veaux zie site) De normale prijs is aan de hoge kant voor het gebodene in het laagseizoen wordt wel een aanzienlijke korting gegeven.

Gereisd met partner in mei 2017

Ook in voor- en naseizoen de moeite waard

J., 27-10-2016

Op weg naar huis 3 dagen gekampeerd op La Chassagne in Sussat. We kregen aan de rand van de camping een schitterende plek toegewezen met zicht op kasteel Veauce. De eigenaren Irma en Gijs hebben van hun landgoed een fraaie camping gemaakt, waar ook gites te huur zijn; een camping die in het hoogseizoen een waar paradijs voor jonge kinderen moet zijn (speelgelegenheden, klein zwembadje en veel dieren). Toch ook in voor- en naseizoen aan te bevelen voor ouderen die houden van rust, stilte en natuur. Eigenaren zijn zeer betrokken, hulpvaardig en relaxed. Wandelroutes vanaf de camping zijn er helaas niet, maar wie er op uit trekt,vindt voldoende van zijn of haar gading. Het dorpje Veauce (nog geen 50 inwoners maar wel een klein 'cafeetje') waarin het kasteel centraal staat, is de moeite van een bezichtiging waard. Daar ook een leuke wandelroute. Prijs is ten opzichte van andere vergelijkbare campings iets hoger, maar alleszins redelijk.
Gereisd met partner in juni 2016

Leuke camping voor kleine kinderen.

Lonnie, 12-8-2016

De plaatsen waren lekker groot, met veel beschutting en daardoor veel privacy. Er waren veel jonge gezinnen op de camping. Ook is er een "piraten" bos waar kinderen dammen en hutten kunnen bouwen. In de receptie ligt een kleine selectie aan speelgoed waar de kinderen mee kunnen spelen. Voor volwassenen staan er behoorlijk wat boeken die je kunt lenen.

Het warme water is gratis maar over het algemeen niet echt warm te noemen.

Het sanitair werd schoon gehouden maar toch rook het er vaak naar urine.

De campinghouders zijn vriendelijk.

Wij hadden voor 2 weken gereserveerd maar zijn een dag eerder vertrokken, we moesten deze dag wel betalen, terwijl ze regelmatig mensen af moesten wijzen omdat de camping vol stond. Dit vond ik teleurstellend en niet heel erg klantvriendelijk.

Vrijwel alle bezienswaardigheden liggen ver van de camping af dat is dus wel een nadeel.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

fantastisch!

Johan, 30-4-2016

een Top locatie, mooie kleine camping met zelfs mogelijkheid om huisjes te huren.

Een plek waar je je kinderen lekker kan laten lopen. er is namelijk maar 1 toegangsweg en deze komen niet op de plekken waar de tenten staan.

Gijs en Irma zijn top mensen die zeer gastvrij zijn en weten waar gastvrij voor staat. Ook het eten waar je bij kan aanschuiven is van top kwaliteit.

Ik kan zo door blijven gaan eigenlijk zijn het alleen maar pluspunten. en dat is ook te zien in mijn beoordeling

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Joyce, 19-8-2015

Wij hebben onwijs genoten van de camping. Ideaal de verse broodjes, afhaalmaaltijden en table de hote en de pizza`s. Het is een echte familiecamping maar ook voor rustzoekers is er alle ruimte.
Gereisd met partner in augustus 2015

Op en top genieten

Gerda, 25-7-2015

Net weer thuis van 12 dagen genieten op jullie camping.

Wat een heerlijke gemoedelijke sfeer.

Alle dagen verse broodjes en de table d'hote zijn zeer aan te bevelen en ook op de vrijdag de heerlijke pizza 's.

Gijs en Irma zijn zeer gastvrij en doen er ook alles aan om het je naar de zin te maken.

Ook onze dochter heeft haar geen dag verveelt , spelen met andere kinderen en zwemmen en het voeren de dieren vond ze geweldig.

En natuurlijk niet te vergeten het bakken van de crêpes op woensdag.

Echt een top camping.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Gezellige kleinschalige camping

simone, 19-8-2014

Een leuke camping aan in een rustige omgeving. Veel gezelligheid en speelkameraadjes voor kinderen. De meeste kinderen zijn tussen de 0 en 10 jaar oud. Sanitair is goed, verschoonkussen is aanwezig. Het eten is lekker en het is erg fijn dat je nederlands kan praten. Broodjes kan je 's ochtends vers afhalen. De pizza's zijn aan te bevelen. De wifi is meestal goed. qua uitjes in de omgeving vond ik het wat tegenvallen, maar we hebben ons geen dag verveeld. Tip: neem een extra boek oid mee, je bent zo door je voorraad leesvoer heen!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Ontspannen, authentiek en leuk

Martijn, 5-1-2014

Afgelopen zomer, en in de zomer van 2012 hebben we op la Chassagne een gite gehuurd. De eerste keer waren we slechts een korte week, op doorreis naar het zuiden, en daar hadden we al snel spijt van. De camping en voorzieningen zijn ideaal voor ouders met kleine kinderen. Genoeg ruimte en speeltuig om mee te spelen, en overzichtelijk. Onze kinderen van 1 en 3 waren direct vertrouwd. Gijs en Irma zijn een uitstekende gastheer / dame.

Ik zou de camping eigenlijk wel geheim willen houden, maar gun Gijs en Irma natuurlijk hun succes voor al het harde werk.

Komende zomer gaan we zeker weer.

Gereisd met jonge kinderen in september 2012

Fijne plek voor kinderen

Leon , 9-9-2013

Mooi gelegen en kleinschalige camping op een dag rijden van Nederland. Overzichtelijk opgezet. De 2 eigenaren zijn superbetrokken bij hun gasten. 2 grote meren met strand op 20 minuten. Rustig en leuke activiteiten voor kinderen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

super eigenaren op een super camping

alley, 9-9-2013

Hele leuke camping zeker voor kinderen tot een jaar of 10. Ook kun je ze al jong alleen over de camping laten lopen omdat ze geen reden hebben/zien om weg te lopen. Is heel overzichtelijk. Onze plek lag achter een andere plek waardoor we geen uitzicht hadden in het algemeen en ook niet op de speeltuin. Maar ik heb begrepen dat dat voor volgend jaar wordt aangepast. maakte voor ons niet veel uit, de sfeer was goed, de plaatsen erg groot, sanitair oke (maar 1 grote schoonmaak per dag in het hoogseizoen is misschien wat weinig) en de ligging prima. Op 10 min. een klein dorp voor dagelijke boodschappen. Op 20 min. Gannat met wat grotere supermarkten. Vichy en Clermont-Ferrand ongeveer 45 min.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Chassagne Sussat in Sussat, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Chassagne Sussat zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Chassagne Sussat scoort een 9.02 uit 10 op basis van 33 reviews.