Camping Huttopia Royat ****

7,7

16 reviews over Camping Huttopia Royat in het Nederlands

Zeer professionele camping.

Oliver Devoogdt, 19-8-2017

Heel vriendelijk personeel (allemaal vrouwlijke jobstudentes, denk ik).

Goed verzorg sanitair, niets op aan te merken.

Zwembad dik inorde.

Omgeving is dik inorde temidden van al wat je wil in de Auvergne, winkel wel iets te ver om te voet te doen. Stad Royat is ook te ver voor te voet.

Toffe animatie 's avonds bij een zelfgemaakte pizza.

Zeer toffe plaatsen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooie terassen camping in prachtige omgeving

Kampeerders, 13-8-2016

We hebben een ingerichte tent gehuurd (IV). Deze stond op een prima plek in de schaduw, met veel privacy. 1 van de 3 toiletgebouwen heeft een opknapbeurt nodig. Verder zoals je van Indigo verwacht. De receptie met terras en zwembad doen gezellig aan. Het personeel is erg vriendelijk. Zo nu en dan is er s'avonds live muziek. De kaart van het restaurant is niet het sterkste punt van de camping.

Voor de kinderen is s'morgens animatie en er worden verschillende excursies georganiseerd vanaf de camping.

De omgeving is erg mooi. Een bezoekje aan Clermond Ferrand, Puy de dome, waterval, en kasteel Murol waren stuk voor stuk de moeite waard.

De weg van de camping naar beneden is redelijk stijl (12%). Supermarkt is in de buurt.

Al met al een heerlijke vakantie gehad!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Geweldige vakantie gehad.

Vakantie 2016, 6-8-2016

We hebben een heerlijke vakantie gehad. De camping is rustig gelegen en de plaatsen waren schaduwrijk en met veel privacy. We voelden ons erg welkom, er was een ontspannen sfeer en hoewel er weinig te doen was voor tieners, waren ze wel welkom. Tentje bij de stacaravan was geen probleem.

De camping was schoon en alles oogde fris en verzorgd.

Eenvoudige kaart bij het campingrestaurant maar het was prima eten op een gezellig terras.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Huttopia Royat bij:

Prima Camping, leuke omgeving.

aanmarco, 12-8-2015

Camping met terrassen, sommige plekken op een veldje andere weer 'alleen'. Rotspennen zijn nodig. Camping ligt aan de rand van Royat tegen een heuvel/berg aan. Veel bomen en dus schaduwplekken.

Zwembad is na een paar dagen kouder weer ook een stuk koeler, na warme dagen warmt hij snel weer op. Restaurant heeft basis gerechten (Pizza, Steak, Patat en Salades), volgens de menukaart is dit om dat er meer dan genoeg goede restaurants in de omgeving zijn.

Toiletgebouwen en douches worden 3 x per dag (goed) schoongemaakt, enige minpunt is dat de stort van de chemische toiletten gelijk naast de afwasbakken is.

Omgeving is vooral bergen/heuvels, dus voor de racefietsers een mooie omgeving om tochten te maken voor de gewone fietsers is dit te stijl >6%

Een grote Intermarche zit op nog geen 2 kilometer afstand.

Volg niet de route van tomtom naar de camping vanuit Clermont-Ferrand, tomtom stuurt je door een woonwijk met >12% .Gewoon naar Royat rijden en hier de borden Indigo aanhouden.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Prima camping, heerlijk warm zwembad!

Rob, 14-8-2014

Van de 3 campings die we in onze vakantie hadden bezocht, had deze de laagste zoover-waardering, maar voor onze kinderen (6 en 8) was het verreweg de allerbeste. Dat kwam vrijwel volledig vanwege het heerlijk verwarmde zwembad (28-30 graden). Daar konden ze met hun nieuwe vriendjes uren achter elkaar in spelen. Verder lagen er 2 zeer mooie (gratis) tennisbanen, waar veel gebruik van werd gemaakt (een reserveringslijst zou daarom best handig zijn).

De mobile homes zien er netjes uit, zijn wel wat krap van binnen en er is zeer weinig (speel)ruimte omheen. Het 2-persoonsbed heeft een erg hard matras.

Personeel is behulpzaam en relaxed, sfeer op camping is prettig.Jammer dat er geen grasveld is voor sport- en spelmogelijkheden.

Clermond Ferrand ziet er vanaf buiten uit als een wat grijzige industriestad, maar heeft zeker een gezellig centrum met veel winkels en horeca. Omgeving is mooi en bijzonder.

Kortom prima camping helemaal als je van een echt verwarmd zwembad houdt.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Rustige groene camping.

Mieke Russcher, 5-8-2014

We hebben voor 1 week een tent gehuurd en dat was op deze camping ook lang genoeg. Het is een rustige groene camping. Meest ruime plaatsen. Wel hoogteverschil dus wel wat klimmen. Onze tent lag vrij achteraan op de camping op niet zo een gezellig stuk. De plaats was erg donker, vooral met regenachtig weer. Tent was niet echt schoon en er miste het een en ander. Zwembad is leuk maar als de camping vol staat wel te klein. De camping zat toen wij weg gingen nog niet voor de helft vol en inderdaad veel verloop.

In de omgeving niet zo veel te doen vonden wij. Weinig eetgelegenheden en onderweg ergens koffie drinken was er ook niet bij. Puy de Dome is prachtig. Clermont Ferrand een leuke stad. Lac d 'Aydat is een leuk meer om in te zwemmen op ongeveer 25 minuten rijden. Met kleine kinderen is Vulcania ws leuk maar wel wat prijzig en er is nog een klimpark in de buurt. Voor ons was een week lang genoeg op deze camping en leuk om geweest te zijn maar geen plek om nog eens terug te komen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Prachtige camping

Ymke, 3-8-2013

Heel mooi aangelegde camping, lekker verwarmd zwembad en leuke knutselactiviteiten voor de kids. Wel zijn de activiteiten in Frans/Engels, maar ze kunnen vrij makkelijk alles na doen. Camping is duidelijk gericht op basisschool kids. Het sanitair is wat aan de oubollige kant, maar wordt vrij goed schoon gehouden en er zijn voldoende douches, geen rij gezien in hoogseizoen. Enige minpunt zijn de golfkarretjes van de camping die vrij hard rondrijden met vuilniscontainers in de morgen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Leuk...

Willem, 1-8-2013

Leuke camping met veel schaduw. Goede plekken, zeer warm zwembad, kleine speeltuin... eigenlijk een prima camping waar we 11 dagen hebben gestaan met ons kind van twee. Grootste minpunt vonden wij het enorme verloop van de gasten. Voor veel mensen duidelijk een doorreiscamping. Binnen een half uur zit je op de mooiste plekken in de buurt.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Mooi weer helpt wel...

Carin, 16-2-2012

De camping ligt aan de voet van een prachtig natuur gebied en doet gezellig aan. De fiets kun je thuis laten. Alles met de auto dus en wil je wat zien dan moet je veel en (soms) ver rijden. De camping ligt op een plateau en dit is te merken als je de camping over gaat. De spieren zijn verstevigd. Er worden genoeg leuke activiteiten georganiseerd voor jong en oud al is de animatie wel Frans gericht. Speelvoorzieningen voor de kleinsten is niet bijzonder. Ook het zwembad is voor een warme zomerdag te klein voor alle gasten. Het restaurant is prima om zo eens te gaan eten of afhalen. Het personeel is behulpzaam al spreken de meesten hiervan geen 2e taal (eng/dui). Een andere plek uitzoeken is geen probleem. Gratis internet bij de receptie. Het sanitair werd 2xp dg schoongemaakt. Wij hebben hier ruim 2 weken gekampeerd het is zeker geen slechte camping. Wel moet je de staanplaats vinden die bij jou past. Prijs/kwaliteit in het hoogseizoen, prima. Als doorreis camping zeker een aanrader.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Een leuke verzorgde kleinere camping

Pascal, 21-8-2011

Deze camping is goed verzorgt, goed activiteiten programma, zwembad goed genoeg maar het is niet spectaculair, klein winkeltje waar je iederdag brood kon bestellen, klein restaurant kwaliteit was redelijk goed. Er waren twee minpunten, onze stacaravan die uitstekend was stond langs een stacaravan die gebruikt werd door spaanse arbeiders en de matrassen op die bedden waren echt slecht, dat is jammer.

De camping zou ik zo iedereen aanbevelen die niet houdt van grootschalige campings

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Huttopia Royat bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Huttopia Royat in Royat (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Huttopia Royat zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Huttopia Royat scoort een 7.73 uit 10 op basis van 19 reviews.