Camping La Chassagne Ronnet

Camping La Chassagne Ronnet
La Chassagne Ronnet
8,8

56 reviews over Camping La Chassagne Ronnet in het Nederlands

Ruime, rustige camping. Ideaal met jonge kinderen.

Martijn, 20-8-2017

Mooie groene camping met ruime plaatsen. De camping trekt veel gezinnen met jonge kinderen die op het ruime veld en in het bos met elkaar kunnen spelen. Enig minpunt was dat er op drukke momenten niet genoeg heet water was in het sanitairhuisje.

Heerlijke natuurcamping

Vincent, 16-8-2017

Genoten van een heerlijke vakantie op La Chassagne...mooie omgeving en zeer ruime plaatsen die in veel gevallen (zoals de onze) bijna helemaal privé zijn. Ook komen er veel Nederlandse families met kinderen. Voor ons (ouders die van rust ruimte en natuur houden en kinderen die veel met andere kinderen buiten willen spelen) een ideale camping en erg mooi aangelegd. De vriendelijke eigenaren, het bakkertje die in de ochtend brood bezorgt en het zwembad als bonus maken het helemaal af. Een aanrader!

T.a.v. onderstaande negatieve recensie: het sanitair zou iets groter kunnen inderdaad en de waterdruk is inderdaad wisselend. Nu komt dit wel meer voor in frankrijk. Wat betreft het bakkertje: niemand dwingt je daar je brood te halen. Je kunt zelf ook naar de bakker rijden in het naburige dorp als het je te lang duurt...wij hadden het erg gezellig in de rij...

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Heerlijk ontspannen

Familie Rabbers, 15-8-2017

Met onze dochter van 8 zijn we bijna tweeënhalve week op La Chassagne geweest en we hebben er van genoten. Met recht een charme-camping. Onze plek was zeer ruim met altijd wel een stuk schaduw en zon te vinden. De bakker komt langs dus je kunt rustig aan doen in de ochtend. Maarten en Mary Ann zijn uiterst behulpzaam met tips om te doen, het runnen van hun restaurantje (heerlijk) etc. Ik mocht zelfs mee naar zijn eigen bijen kijken! Wifi bij het bureautje is voldoende en verder heb je bijna geen bereik (in de regio).

Heerlijk ontspannen dus!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Fijne, rustige en groene familiecamping

Lennaert en Janita, 14-8-2017

De camping is schoon en ruim opgezet, met grote plekken, en ligt in een mooie landelijke, bosrijke omgeving. Overdag kunnen kinderen zich prima vermaken. 's Avonds is het heel stil en zie je de sterren en hoor je de uilen. Door de hoogte is het 's avonds wel vrij koud. Op de camping is veel informatie beschikbaar voor uitstapjes en wandelingen in de omgeving.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Heerlijk

Familie Wit, 13-8-2017

Ik herken me helemaal niet in onderstaande negatieve reactie. La Chassagne is een heerlijke natuurcamping. Heerlijke ruime plekken, zeer kindvriendelijk. Klein zwembadje dat goed is voor kinderen in basisschool leeftijd. Sanitair ruim voldoende, altijd warm water met voldoende druk. Aanliggend bos is heerlijk voor een wandeling. Eigenaars zeer vriendelijke mensen.

Met plezier voor de vierde keer op rij teruggekomen.

Fam. Wit

Nooit meer

Harm en Mirjam met kids, 11-8-2017

Mooie groene camping met veel privacy en (meest) ruime plekken, maar let op als je een grote tent, vouwwagen of caravan hebt. Niet alle plekken zijn daarvoor geschikt qua oppervlakte.

Als je het niet erg vindt om buiten de spits (tussen 17 en 21 uur) te douchen omdat je anders een koude tot lauwe douche hebt met een hele lage waterdruk, kun je met een gerust hart naar deze camping gaan. Daar sta je dan; naakt met je twee kids onder een koud pisstraaltje... dan is de tip van de eigenaar om ff 20 minuten te wachten... hoe dan???!!

Als je het ook niet erg vindt om met lauwwarm water af te wassen en geen bereik te hebben op je kampeerplek, is dit een camping voor jou.

De eigenaren hebben wij ervaren als hardwerkende mensen, maar geen betrokken personen als het bijvoorbeeld gaat om te informeren na de zoveelste stroomuitval (waaronder twee keer een hele nacht) of bij vertrek hoe je het eigenlijk vond op de camping en waarom je een dag eerder vertrekt. Misschien dat het kwam omdat wij een paar opmerkingen hadden gemaakt over de koude douches zonder druk en het lauwe afwaswater... of omdat ze het erg druk hadden... geen idee.

Op de camping komt behalve op maandag elke dag een goede en betaalbare bakker. Je hoeft niet te bestellen, maar de bakker arriveert tussen 9 en 9.30 uur en als je niet op tijd in de rij gaat staan, kan het zijn dat je pas om 10 uur je brood kunt kopen. Eten op de camping kan overigens vanaf 19 uur.

Wij willen middels deze recensie mensen behoeden voor een teleurstelling (die wij hebben ondervonden), omdat sommige info die op de site staat, niet waar gemaakt wordt. Door het moderniseren/verbeteren van de camping, zoals stroom en sanitair (wat de eigenaar niet wil omdat hij dan de kosten omhoog moet brengen) en als de eigenaren open zouden staan voor kritiek en wat zouden doen met opmerkingen van de gasten, zou de camping wat ons betreft geen enkele op- of aanmerking krijgen. Jammer!

We komen terug!

Rose en Cees Lutz, 30-7-2017

Gezellige, hulpvaardige leiding met veel know-how over omgeving en omliggende natuur.

Waren op doorreis naar Spanje, maar zijn een week gebleven vanwege de vele vogelsoorten/geluiden, de wandelmogelijkheden en de interessante cultuurhistorische plaatsen in de directe omgeving.

Gereisd met partner in mei 2017

Prachtige camping!

Armin en Phé Morrison, 29-7-2017

De camping heeft zeer grote staanplaatsen en zijn dusdanig gesitueerd dat ook al staat de camping vol, je nog het idee hebt dat je er alleen staat.

Maarten en Mary-Ann zijn echt geweldige mensen en je zou alleen al vanwege hun vriendelijkheid terug gaan.

Er is in de omgeving zat te doen, zie de kaartenbak in het kantoortje (Puy de Dome is echt een aanrader).

In Neris les Bains zit een heel goed restaurant (La Brasserie) en Mary-Ann kookt in het hoogseizoen een aantal keer per week. Ook de bakker komt behalve op maandag elke dag langs met vers brood.

Vanaf de camping heb je zeer mooie wandelroutes.

Als je rust en ruimte wilt moet je op deze camping zijn.

Gereisd met partner in juli 2017

Rustige,ruim opgezette camping,betrokken eigenaren

Marco en Hanny de Zeeuw, 16-7-2017

Zeer ruime plaatsen. Mary Ann kan heerlijk koken. We schoven graag aan in restaurant. Klein zwembad biedt verkoeling bij warmte. Kinderen kunnen zichzelf ( geen animatie) ook heerlijk vermaken in het " piratenbos" . Dit bos hoort bij camping.

Moeilijk bereik van WiFi vonden we niet fijn.

Gereisd met partner in juli 2017

Schitterende camping midden in de natuur.

Corrie en Cor Onderwater, 22-6-2017

Kies vooral de juiste ingang met het informatiebord. Via de andere ingang kom je via een smal pad bij de woning. En ja, dat keert lastig met een caravan. Het is echt een camping met respect voor de natuur. Prima voorzieningen. Heerlijk rustig. We sliepen in met de nachtegaal en hoorden ook af en toe de wielewaal. De gastvrijheid van Mary Ann en Maarten is uitstekend. We hebben tijdens onze vakantie in mei - juni 2017 6 campings bezocht en La Chassagne staat met stip bovenaan!

Groet van Corrie en Cor uit Smilde

Gereisd met partner in mei 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Chassagne Ronnet in Ronnet (Allier), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Chassagne Ronnet zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Chassagne Ronnet scoort een 8.78 uit 10 op basis van 56 reviews.