Camping Les Voisins

Camping Les Voisins
Les Voisins

35 reviews over Camping Les Voisins in het Nederlands

Toplocatie met enorme gastvrijheid en heerlijk ete

E&B, 8-9-2017

Ondanks dat wij er maar 1 nacht verbleven, hebben wij volop genoten. De eigenaren zijn enorm gastvrij en lief. De torenkamer een juweeltje om in te slapen, het diner en ontbijt overheerlijk en overvloedig. De locatie prachtig, de dieren lief en gezellig. Wij komen zeker terug op deze, bij toeval ontdekte, toplocatie!
Gereisd met partner in september 2017

Een droomplek

Elise, 2-9-2017

We waren voor de tweede keer op les Voisins, terwijl we normaal nooit naar dezelfde camping gaan. Ook deze keer weer heerlijk geweest. Onze zoons van 4 en 7 vermaken zich de hele dag op het terrein. De speciale avonden zoals bbq en pizza zijn erg gezellig met iedereen op lange tafels naast elkaar. Het eten is werkelijk heerlijk en je rolt tonnetjerond je bed in. De plekken zijn echt heel ruim op het grote veld en het uitzicht op de vallei en het kasteeltje zijn net een levend schilderij, want de lichtvalling is altijd weer anders (zon, schapenwolkjes, grote dreigende wolken etc). Bij een heldere nacht wordt je bovendien getrakteerd op een adembenemende sterrenhemel zonder lichtvervuiling. Doordat het zo stil is, slaap je heerlijk. Het sanitair is netjes, schoon, sfeervol en voldoende. Al met al een heerlijke en sfeervolle plek om bij te komen en te onthaasten.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Top

Détje Stapel, 10-8-2017

Ruime plekken, schoon sanitair, vriendelijke, behulpzame en super hardwerkende eigenaren, geweldige sfeer en fantastisch eten.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Een superadres!

Niels, 5-9-2016

Via een familielid werd Les Voisins ons onder de aandacht gebracht. We hebben hier 2 weken met onze vouwwagen gekampeerd. Wat een heerlijke tijd hebben wij gehad bij Henri en Marjan (en hun 2 kinderen die volop meedraaien in het seizoen). Er staan bijna alleen maar Nederlandse gezinnen - wat ik normaal niet als een pluspunt zou ervaren - wat voor onze meiden helemaal geweldig was. Elke dag volop spelen en steeds nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.

Regelmatig kun je inschrijven om te BQQ-en, Tapas avond, Pizza avond, etc. Heerlijk van genoten! Voor de kinderen zelf pizza maken en pannenkoeken eten!

Het zwembad is niet extreem groot maar hebben het maar 1 dag als vol ervaren. Water was lekker koud in het begin, maar dan kon je tenminste ook lekker afkoelen. Ze zijn streng op het goed afsluiten van het hek rond het zwembad wat natuurlijk super is.

De opzet van de camping is super, leuke oude gebouwtjes die grappig zijn opgeknapt. Eenvoudig maar schoon sanitair en altijd warm water.

Zie ook mijn korte video die ik los heb geplaatst!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Kamperen als God in Frankrijk

Cathy Vercant, 7-8-2016

Les Voisins... Wat een heerlijke plek is me dat!

Onverwachts hier terecht gekomen en steekt echt met nek en schouders uit boven de vele campings die we reeds deden in zowel Frankrijk, Nederland als België. Hier is gewoon écht over alles nagedacht, tot de keuze van de douchekoppen en bijhorende sfeervolle kapstokjes in de sanitaire ruimtes toe.

Het zwembad, de ponyrit die je kan doen als gezin op je eentje rondom de camping, de lekkere braadkip met frietjes die je kunt meenemen naar je tent, een heerlijke bank onder de grote boom aan het terras, het uitzicht van op de kampeervelden op de burcht en de fantastische sterrenhemel/ de zonsondergang, de opbouw van de ganse camping met zijn prachtige bloemenperkjes, de speeltoren met tarp voor de kleintjes...

Voeg daar dan nog eens de enorme gastvrijheid en het enthousiasme van Henri (toen de fiets van ons jongste dochtertje een gescheurde band had, stelde Henri zelf voor om als fietshersteller in zijn vorig leven even te bekijken of ie iets kon beteken), Marjan (goedlachse dame met smaak op meer dan één vlak), Rem (meewerkende zoon in stilte aanwezig maar steeds met een vriendelijke lach), Pleun (dochter, net zoals de mama ook met smaak op vele vlakken ;-) ), Katinka (vriendin des huizes én imker, haar heerlijke honing kan je ook aankopen ter plaatse), de dame (vroege vogel en desondanks toch steeds met zorg voor de gasten) die het sanitair heerlijk lekker onderhoudt én voortdurend voorziet van (massa's :-) ) toiletpapier en je hebt gewoon een overheerlijke plek waar je dus gewoon kampeert als god in Frankrijk!

Wij hebben in al onze kampeertijd nog nooit twee maal dezelfde camping aangedaan maar hierbij kunnen we gewoon niet anders dan ons voornemen te verbreken.

Top hoe men dit plekje uitbouwde (ik zag de foto's hoe ze het ooit hebben aangekocht tijdens de opening van de Opkamer naar aanleiding van hun 10-jarig bestaan).

Ik vergat hier wellicht nog dingen te vernoemen maar neem van mij aan.. wij zijn er ons van bewust dat wij erg kritische kampeerders zijn maar hier valt echt geen minpuntje op te merken. Sommige campings hebben oog voor de kinderen maar vergeten ietwat de ouders of omgekeerd maar hier is het gewoon absolute verwennerij voor het ganse gezin!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Dit blijft een topper!

Jacob de Bruin, 30-8-2015

Voor de tweede keer 10 dagen gekampeerd bij Henry en Marian. Deze camping blijft een topplek. De omgeving heb je op den duur wel bekeken. Maar de camping blijft de moeite waard. Hier kom je snel in de vakantiestemming wijntje, worstje en geen stress. De kinderen vermaken zich zo goed op de camping dat ze geen uitstapjes willen maken. Kortom een heerlijke plek.

Weder top!

Ilse, 19-8-2015

Weer een heerlijke tijd gehad op Les Voisins! Onze kinderen (3 en 5 jaar oud) hebben het superleuk gehad met zwemmen, trampoline springen, pizza's maken, paardjes borstelen etc... Ze willen volgend jaar voor de derde keer! Het eten was weer heerlijk en de sfeer gezellig! Kortom: een topverblijf!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Echt geweldig!!!!

Détje Stapel, 17-8-2015

Mijn man en ik maakten ooit de afspraak nooit twee keer naar dezelfde camping te gaan. Tot we Les Voisins tegenkwamen. Dit was het vierde jaar dat we er waren en voor volgend jaar hebben we alvast weer geboekt. Echt PERFECT! Het eten is heerlijk (je kunt er dagelijks mee eten of eten afhalen), de broodservice is goed, er is voor kinderen meer dan genoeg te doen (pony rijden, marshmallows roosteren, speurtocht over het terrein, speeltuintje, trampoline en zwembad) en de sfeer is echt heel goed. Henri, Marjan, hun kinderen en twee medewerkers doen er alles aan het je zo fijn mogelijk te maken: ze kennen van elke campinggast de naam, je krijgt een welkomstdrankje bij binnenkomst en ze zijn altijd even vriendelijk en behulpzaam. We proberen nog steeds elk jaar ook andere campings uit, maar zijn er nog geen tegengekomen die aan deze kan tippen.

super relaxed

lieneke bakker, 17-8-2015

Na een reis van ruim 10 uur, leuk ontvangen. Kinderen eerst een lekker ijsje en wij een lekker drankje. Vervolgens naar onze zeer ruime plek gebracht. Waar wij makkelijk met caravan en grote voortent konden staan. Ondanks dat het eigenlijk bedoeld is voor tenten. Eten was zeer lekker. De bedieding van Jelle, Pleun, Hugo en Rem was top. Henry en Marjan zijn zeer gastvrij en bovendien ongeloofelijk wat zij uit deze keuken kunnen "toveren". Op deze camping kan je perfect relaxen en er zijn veel mensen die hier weer terug komen en dat is niet voor niets.

Fantastische stek!

Josette, 11-8-2015

Ieder jaar weer willen wij en zeker ook de kinderen hier weer naar terug.... fijne grote plaatsen, mooi uitzicht, voortreffelijke keuken, leuke activiteiten, kindvriendelijk maar ook 'volwassenvriendelijk'. Aan iedereen is gedacht: dit jaar weer de nieuwe Opkamer met proeverij van streekwijnen en Auvergne worstjes, brocantespulletjes, sieraden, ambachtelijke producten en meubeltjes. En ook niet te vergeten: de kippengrill, schot in de roos....Klopt dat je bij hoogseizoen topbezetting af en toe moet wachten voor het (altijd schone) sanitair, maar dat valt in het niet door al die andere fijne dingen op de camping en de dan nog steeds ontzettend relaxte sfeer. De eigenaren werken keihard en maken daarbij nog altijd tijd vrij om aan iedereen persoonlijke aandacht te besteden. Ieder jaar weer zijn wij benieuwd wat er nu weer bijgekomen of mooier geworden is....dus volgend jaar zijn wij er weer bij!!!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Voisins in Montaigu le Blin, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Voisins zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Voisins scoort een 9.01 uit 10 op basis van 35 reviews.