Camping La Presqu'île du Puech des Ouilhes ***

7,3

10 reviews over Camping La Presqu'île du Puech des Ouilhes in het Nederlands

mooie afgelegen camping

kurt-landerie, 24-4-2012

De camping ligt op een soort eiland. Het heeft een steile ingang waar je moet zien dat je niet te snel naar boven rijd want anders heb je het aan de stok met de eigenaar. Deze is zeer begaan met zijn camping maar soms is het er over. Zo kan hij niet verdragen dat de kinderen met een strandbal spelen in of rond het zwembad. Het is kleinschalig wat wij aangenaam vinden. Het ligt wel zeer afgelegen, supermarkt is op ongeveer 20min.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2012

Mooi, maar afgelegen, nauwelijks water in het meer

Linda, 5-10-2011

Deze ANWB-charmecamping ligt daadwerkelijk charmant. Behoorlijk afgelegen. Erg jammer was dat het water in het stuwmeer 8 meter lager stond en we daardoor niet in het meer konden. Het strand liep te steil af om te gebruiken. De sfeer was er tamelijk treurig, verlaten strandtent, nauwelijks gebruikte bootjes. Op de camping weinig tot geen Nederlanders wat voor onze dochters van 3 en 5 het lastig maakte om vriendjes te vinden. Het is een rustige camping als je een eind van de bar/receptie/zwembad afzit. In ieder geval drie avonden in de week karaoke, bingo of nog iets anders luidruchtigs. Animatie voor zowel volwassenen als kinderen compleet in het Frans. Van de camping af geen uitzicht over het meer. Ver rijden naar allerlei uitstapjes. Eigenaar is joviaal, zolang het hem uitkomt, zij is nogal gereserveerd. Wij hadden voor langere tijd gereserveerd (en betaald-Niet doen!), maar zijn veel eerder weggegaan en dat was niet alleen vanwege het slechte weer.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Vermijden

Marc, 19-8-2010

We zijn hier ondanks een reservering van 3 weken, na 1,5 dag al weer weg gegaan. Deze camping, met mooie plaatsen, wordt geleid door 'militair' op 'zijn' camping met 'zijn' regels. Na een onsympathiek ontvangst kregen we 's morgens op de eerste dag een ware een tirade over wat onze jongens(5 en 11 jaar) allemaal niet mochten doen en hij zou ze scherp in de gaten houden. Niet echt een vakantiegevoel dus. En we waren niet echt de enige die zo werden ontvangen. Diezelfde middag hadden we een andere camping gevonden.

Zonde eigenlijk want de camping lag er mooi bij. Het schiereiland geeft een aparte sfeer aan de camping. Het meer is alleen bereikbaar is buiten de camping. De website van de camping gaf de indruk direct aan het water te liggen. Het sanitair was matig en eten kon je beneden aan het meer.

Wij komen er niet meer. En hopen dat iedereen de camping mijdt. De man is je zuur verdiende geld niet waard.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Gemoedelijke camping, met prachtig meer

Liz, 7-11-2009

Vriendelijke camping. Je moet idd als je voor 3 weken hebt besproken bij aankomst direct het volle bedrag afrekenen. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt.

Als je eerder vertrekt krijg je ook niks terug.

De eigenaar doet enorm zijn best alles goed te laten verlopen. Hierdoor maakt hij soms een stugge indruk.

Voor kleine kinderen veel speelmogelijkhede. Mooi zwembad en prachtig meer. Alleen weinig wind, wel belangrijk om te zeilen en surfen.

Voor pubers weinig of geen vertier. Zij vertrokken 's-avonds naar het strand met een gitaar.

In de omgeving weinig te beleven.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2009

Prachtige plek maar weinig vriendelijk

Ard C, 3-9-2009

Werkelijk erg mooi gelegen, prima plekken en niet te druk. We troffen het met het weer dus het was vooral zwemmen geblazen. De kinderen (4 en 6) hebben zich goed vermaakt in zowel het meertje als ook in het zwembad.

Helaas bewoog de campingbaas als een heuse opzichter over de camping. Het ontvangst begon al met vooral benadrukken wat de regels zijn en een aantal keren per dag reed deze man al staande op zijn quad voorbij om te kijken of de mensen zich aan de regels hielden. Op een gegeven moment bekruipt je het gevoel van gecontroleerd worden en dat strookt toch niet met het vakantiegevoel... jammer, erg jammer...

Wij gaan hier zeker niet meer heen, tenzij er een andere eigenaar komt.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

weinig vriendelijke eigenaren, jammer!

Benders, 14-8-2009

In juli 2008 hebben wij hier met onze twee dochters (2 en 5 jaar) 2,5 week doorgebracht. Helaas hadden we vooraf gereserveerd en moesten ook direct bij aankomst betalen (volle mep), anders waren we zeker na 1 week vertrokken. Voor de kids is er wel e.e.a te beleven (speeltuintje, zwembad, meer) maar het werd altijd wel verziekt door die blaffer van een eigenaar.

De omgeving vonden we wel mooi, lekker om te fietsen (moet wel een beetje geoefend zijn), Aurillac is ok (niet bijzonder) en het meertje is ook heerlijk (we hadden ook een bootje). Het restaurant onder bij het meer is prima.

Verder veel Fransen, wisselvallig weer, ietwat afgelegen.

Wij zullen niet meer deze camping bezoeken

Gereisd met jonge kinderen in juli 2008

Leuke camping met kleine kinderen

i. philipsen, 16-2-2009

Mooie kleine, rustige en ruim opgezette camping. De electra is 16A, waardoor je veel electrische apparaten aan kan sluiten. Een schoon en verwarmd zwembad met apart kleuterbad. Er zijn gratis warme douches. Het sanitair wordt meerdere malen per dag schoongemaakt. De camping ligt omringd door een meer met zandstrand. Leuke animatie voor zowel volwassen als kleine kinderen. Iedere ochten kan je bij het kruidenierswinkeltje verse broodjes halen. De eigenaren zijn heel gastvrij en behulpzaam bij allerlei soorten problemen. De vuilnis moet buiten de camping in container gebracht worden, waardoor er weinig tot geen insecten op de camping zijn. De omgeving heeft ook genoeg te bieden, kastelen, oude stadjes, grotten, vulkaangebied en bergen. Er is een trailerhelling om je boot te water te laten. Er kunnen kano's, waterfietsen en motorboot gehuurd worden. Er is een zeilschool en restaurant op loopafstand van de camping. Deze camping is zeker een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2008

snel vergeten

Fam Krechting, 2-8-2008

Buiten het slechte weer (waar de camping eigenaren natuurlijk niets aan kunnen doen), is dit een camping om snel te vergeten.

De eigenaar liep als een valse waakhond de hele dag op de camping rond om te kijken of er pietluttige zaken waren waar hij over kon klagen.

Dit terwijl we toch echt met kleine kinderen op pad waren. Toen we vanwege het weer, 's morgens vroeg naar het zuiden wilden rijden, weerhield hij ons tot 09.30 uur van de camping te gaan omdat hij sarrend tot die tijd de receptie dichthield om te kunnen betalen.

Ze doen inderdaad geen moeite om je een leuke vakantie te bezorgen in tegenstelling tot zijn Fransen gasten. Het gebied is voor de rest uitgestorven in Juli, Aurillac op 20 km is de enige 'trekpleister'.

Ook jammer dat de Fransen (eigenaren / gemeente), het vuil op de stranden en in het water niet opruimen. Een camping / regio die ik iedereen afraad. We hadden geen spijt dat we na 3 dagen daar de lange reis naar het zuiden (provence) hebben gemaakt.

Gereisd familie in juli 2008

Tegenvaller

Harry, 10-7-2008

Ziet er in werkelijkheid heel anders uit dan op de website. Een berg in een stuwmeer, met dam naar de vaste wal. In meer wordt veel gevist, 's-morgens vroeg en 's-avonds laat nog motorboten over het meer. Veel schaduw, wat lastig is bij regen wat in onze periode vrij vaak voorkwam. Strandje langs de toegangsdam maar dat ligt ca. 50 meter lager dan de camping, dus veel klimmen geblazen.

Campingbaas vooral vriendelijk tegen Fransen, Hollanders negeert hij vaak. Doet geen moeite zich met Engels verstaanbaar te maken en gooit 's-middags het zwembad dicht omdat hij anders niet kan slapen vanwege spelende kinderen. Restaurantje op strand beperkt menu, op vaste dagen patat of mosselen. Dichtstbijzijnde stad is Aurillac, 20 minuten rijden. Op camping nauwelijks iets te kopen, wel brood bestellen. Naaste omgeving niet toeristisch, al gauw een half tot heel uur rijden voor je bij interessante toeristische plaatsen bent. Al met al niet een camping om naar terug te gaan.

Gereisd familie in augustus 2007

Arie, 20-8-2007

Bosrijke groene camping op een landtong in het stuwmeer, met een eigen zwembad (een peuterbad en dieper bad, nooit druk) en een kiezelstrand aan het meer met een strandtent. Vrij grote plaatsen, deels op terrassen, bijna allemaal met schaduw maar niet altijd met elektra. Sommige plaatsen liggen wel wat verder weg. De twee sanitairgebouwen zijn al wat verouderd maar wel schoon. Camping was in juli zelden vol. Vriendelijk en behulpzaam eigenaarsechtpaar dat de camping nu twee jaar runt en verder verbetert. Geen toeristisch gebied (het staat bekend om het minder goede weer, maar wij hadden blijkbaar geluk) en redelijk ver van de snelweg af. Alle winkels en voorzieningen op 15km in Aurillac.
Gereisd familie in juli 2007

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Presqu'île du Puech des Ouilhes in Lacapelle-Viescamp (Cantal), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Presqu'île du Puech des Ouilhes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Presqu'île du Puech des Ouilhes scoort een 7.27 uit 10 op basis van 13 reviews.