Camping La Courtine

La Courtine
6,6

12 reviews over Camping La Courtine in het Nederlands

Het was een prachtig rustig stuk natuur .

Lenie, 2-8-2017

De eigenaren waren heel hartelijk en behulpzaam.

De plaatsen waren zeer ruim.

De rivier was met een kleine wandeling van 50 meter door natuurgebied goed te bereiken.

De rivier was schoon en heel mooi. Het diepere gedeelte stroomde snel en was leuk voor goede zwemmers zoals Nederlanders in het algemeen zijn.

Er was vanuit de camping een prachtige wandeling te maken langs de rivier de Allier.

Er was in het nabijgelegen dorp een meer dan prachtige wandeling van vijf kilometer uitgezet met gekleurde markeringen.

Het toiletgebouw was gedateerd .

De eigenaar kon door ziekte een min of meer afgesloten gedeelte van de camping niet meer onderhouden.

Gereisd met partner in juli 2017

In shock!

Marcel, 13-8-2013

Op doorreis per toeval op deze camping aangekomen. Het is dat we moe waren, anders waren we beslist verder gegaan. Bij aankomst zie je een vervallen ingang met vergane poort. De receptie is buiten, waarschijnlijk omdat het binnen te goor is. Ramen afgeplakt met gore gordijnen. Het stikt van de vliegen en muggen. Ik ben best wel wat gewend, maar als ik kotsneigingen krijg als ik op het toilet zit, zegt dat wel iets. Toiletten stinken en zijn helemaal verkalkt van urine. Volgens mij in tijden niet schoongemaakt. Ik zag de eigenaar de afwasbak schoonmaken door alleen even de etensresten er uit te halen. De volgende dag het douchen maar overgeslagen. Nimmer wieder!!! Camping is beslist niet duur, maar toch mag je voor deze prijs wel meer verwachten.
Gereisd met partner in juli 2013

Fijne camping

ij de steur, 5-8-2013

Dit is nou een relaixte camping waar de persoonlijke benadering voorop staat. De beheerder(het echtpaar en hun zoons) doen er alles aan om het iedereen naar de zin te maken.Duitsers en Nederlanders komen er veel want het echtpaar is Duits van origine. Het terrein oogt wat rommelig maar alles is geregeld.Veel 'doortrekkers' hier,maar het is ook aan te bevelen om hier eens wat langer te blijven.Bravo ''leute" hou deze sfeer erin!!!!!!
Gereisd met partner in juli 2013

grote shock bij aankomst

Wennie, 26-7-2013

La courtine bezocht op de terugweg naar Ned.

Het gebouwtje wat receptie, bar, etc moet voorstellen is zo slecht onderhouden dat we liefst direct wilde omdraaien .

De duitse eigenaar is aardig en behulpzaam. Onderhoud is waarschijnlijk een woord wat ze al jaren niet meeer gehoord hebben. Alles was aan elkaar geplakt/gebonden en gemetseld. het sanitair was schoon en het water goed warm.

De plek die we toegewezen kregen was groot maar vol kuilen. Het wemelde er van een grote hond, katten, muizen en muggen.

Geen aanrader vlgs ons, ondanks de mooie ligging

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

dit nooit meer

J.Net, 6-8-2012

Wat ze schrijven is waar we zijn er geweest, de plek/lokatie is top. maar mijn handen beginnen te jeuken om alles te verbouwen je kunt hier echt wat van maken. franse slag is inderdaad een excus om geen onderhoud/renovatie te plegen.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

Nooit meer naar deze smeerboel

Christ, 24-6-2012

Op terugreis vanuit Zuid Frankrijk hebben wij op deze camping overnacht. De camping leek ons mooi gelegen aan de Allier dus leuk om een nacht te vertoeven.

Maar wat wij aantroffen was een grote smeerboel. Er liepen zoveel onverzorgde zwerfkatten rond, dat wij in de caravan moesten eten. Ze kwamen anders het eten zowat van je bord halen. Het sanitair was net ‘schoongemaakt’. Maar het was er ronduit smerig. Er waren drie gasten en drie passanten op de camping, maar het emmertje van het maandverband liep over! Het douchewater liep niet weg en putje zat vol met haren. Verder waren de gebouwen een grote bouwval, rijp voor de sloop.

In een van de andere reacties wordt gesproken over de ‘franse slag’. Hier wordt dit gebruikt als excuus om geen onderhoud uit te voeren en is de tijd sinds de 70-er jaren stil blijven staan.

Gereisd met partner in juni 2012

eldorado niet voor mensen met smetvrees

rob en gerda, 10-12-2011

De natuurlijke loop van de rivier de Allier heeft deze plek omgetoverd in een paradijsje. Er is een indrukwekkende flora en fauna. De camping is een eldorado van rust en de eenvoud zelve. Het sanitair dateert uit de jaren 70. Avontuurlijke en natuurminnende types zullen zich er thuis voelen, maar niet wie een kraakhelder sanitair verwacht. Qua onderhoud is de camping een toonbeeld van de Franse slag. Dit maakt de prijs van de camping sympatiek. Zo zijn ook de Duitse eigenaren en de mensen in het dorp. Daarom komen we volgend jaar graag weer terug.
Gereisd met partner in augustus 2011

Leuke, vriendelijke camping aan romantische rivier

Saskia, 9-6-2011

Dit is een prima camping voor mensen die van rust houden, eenvoudig maar vriendelijk. En gratis wifi, erg belangrijk!
Gereisd met jonge kinderen in juni 2011

heerlijke rustige plek

leni en hielke, 5-5-2011

camping is heel eenvoudig

gebouwen zijn oud maar worden 3 tot 4 keer per dag schoongemaakt

camping beheerder en zijn gzin zijn zeer vriendelijke mensen altjd in voor een praatje

en elke dag kan je je brood bestellen en as je wilt kan je savonds pizza of frites meenemen

op het zeer eenvoudige terrasje ka je ook nog wat te drinken nuttigen

wij zijn vorig jaar bijna 3 weken geweest

dit jaar 2011 in mei een week laten de caravan achter gaan in juni nog een week en augustus minimaal een week de kan uitlopen naar 3 weken

Gereisd met partner in juli 2010

nooit meer

ad, 19-9-2010

In 2009 wilden we op deze camping overnachten. Hoewel wij echte kampeerders zijn, heb ik zelden zo'n smerige camping aangetroffen. De kantine stonk naar de grote hond die je blaffend en grommend verwelkomd als je binnenkomt. Voor de kantine waren diverse nesten met jonge katten, welke er slecht verzorgd uitzagen. Onder de kantine lagen dode vogels, waarschijnlijk door de katten gevangen. Al met al zo vies dat we er geen brood hebben besteld.

De toiletten en douches waren zo smerig dat we ze niet wilden gebruiken. Twee toiletten waren verstopt en overstroomt zodat er voor de rest van de camping nog maar een toilet over was.

De ons toegewezen plek was vergeven van de naaktslakken. We wilden daarom graag een andere, drogere plek, hoewel de camping half leeg was vond de eigenaar dit niet goed omdat wij geen stroom gebruikten. We zijn na een nacht doorgereisd.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Courtine in Châtel-de-Neuvre (Allier), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Courtine zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Courtine scoort een 6.55 uit 10 op basis van 14 reviews.