Camping Yelloh! Village Le Pré Bas ****

Camping Yelloh! Village Le Pré Bas
Yelloh! Village Le Pré Bas
7,9

31 reviews over Camping Yelloh! Village Le Pré Bas in het Nederlands

Fijne camping in hele mooie omgeving

Annemieke, 23-8-2017

We hebben een hele fijne tijd gehad op deze camping. We hadden 'n mobile-home (met 4 bloemen) met alles wat je nodig hebt... bijv vaatwasser, magnetron, verwarming en tv.

In de avond koelt het flink af dus erg fijn die verwarming. Een ruime overdekte veranda (al miste we wel iets om het af te sluiten i.v.m kruipend kindje van net 1 jaar) met BBQ! Ze staan wel vlak naast elkaar maar iedereen was rustig en met zichzelf bezig. Zwembad verwarmd en bij minder weer overdekt, leuke binnenspeeltuin, en een heel mooi groot meer naast de camping met allerlei wateractiviteiten en een groot grasveld met picknicktafels, tafeltennis, voetbalveld en jeu des boule baan. Onze zoon van 8 heeft zich nooit verveeld! En wat een prachtige omgeving, verdiep je erin en je kunt op zoek naar watervallen, vulkanen, kratermeren en beklimmen van bergen met een super uitzicht! Wij waren ontzettend verrast!

Animatie hebben wij geen gebruik van gemaakt. Het weer is een gok, maar wij hadden geluk!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prachtige omgeving en goed verzorgde camping

Chantal, 10-8-2017

Prachtige omgeving (Mont Dore: rodelbaan, wandelen door de bergen naar een waterval, Puy de Sancy met kabelbaan, Puy de Dome met trein, mooie Middeleeuwse stadjes Besse en Montpeyroux, winkelen in Clermont-Ferrand).

Wandelroutes vanaf de camping langs het meer (3,5 km) en heel veel langere routes.

Wij hadden een mobil-home: goede bedden, half overdekte veranda, pas een paar jaar oud. Mobil-homes staan redelijk dicht op elkaar. Iedereen is 's avonds laat rustig. We zijn twee weken op deze camping geweest met twee dochters van 10 en 12 jaar. Ze hadden snel Nederlandse vriend(inn)en. Veel Fransen (85 procent, 15 procent Nederlanders), leuk, vinden wij!

Pluspunten:

Verwarmd zwembad dat dicht en open kan (echt verwarmd, heerlijk)

Glijbanen, ook verwarmd water

Prachtig zonneterras boven het zwembad, veel ligbedden, altijd plaats.

Bij de ligbedden bij het zwembad zijn parasols.

Wifi-zaal (gratis)

Disco, films, karaoke, bingo in de wifi-zaal of in de brasserie bij het meer

Binnenspeeltuin

Meer met strandje

Toiletgebouwen (eigen tent/caravan) erg luxe

Minpunten:

Geen buiten terras, ruimte waar 's avonds activiteiten te vinden zijn of waar je overdag wat kunt drinken op de camping. Bij de brasserie aan het meer heb je twee tafeltjes buiten staan, de rest is binnen. Zou voor meer sfeer zorgen.

Wisselend weer (1 dag was het 15 graden en zwaar bewolkt, 1 dag was het 28 graden en heel zonnig). Het is hier minder warm dan bijvoorbeeld in de Drome of Franse Alpen (Annecy/Geneve). Het zal niet snel te warm worden in dit gebied.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Erg mooie camping in mooie omgeving

Kees, 6-8-2017

Het blijft een gok om naar het Centraal Massief te gaan. Wij hebben het koud en heet gehad. Van 14 graden tot boven de 30 graden.

Wat betreft de camping. Er waren behoorlijk veel Fransen op de camping toen wij er waren (3 van de 4). De mobil homes waren prima, met mooie veranda. Straatjes geasfalteerd dus de kinderen stepten en fietsten tot laat in de avond rond. Het zwembad was meer dan prima. Verwarmd en indien nodig overdekt (lekker als het koud was). De Spar bij de camping had een behoorlijk assortiment, als je meer nodig had, dan kon je naar Murol voor een iets grotere Spar, of iets verder naar Besse voor de Simply (geen supergrote Franse supermarkt tegengekomen).

Qua activiteiten: er is veel te doen in de omgeving. Veel mooie wandelingen (onder meer naar watervallen in de buurt van Mont Dore), mooie fietstochten, voor de kinderen trampoline naast de camping, en pony-rijden (betaald). Het meer naast de camping. Super-Besse vonden wij leuk, klimpark in St nectaire, Parc Fenestre in La bourboule. Grotten in st nectaire vonden wij minder.

Wij zouden deze camping zeker aanraden, maar je kunt pech hebben met het weer...

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Schitterende omgeving, ok camping

Rogier, 26-8-2016

Omgeving is adembenemend, wandelkaart gekocht en een paar mooie/leuke wandelingen gemaakt. Camping is prima. Wij vonden het restaurant (50) tegenvallen. Ook doordat het openbaar was af en toe te druk. Twee keer wilden wij eten afhalen...de ene keer konden we max 2 pizza's meekrijgen (nadat het eesrt helemaal niet kon). 2e keer konden we pas na 2130 uur eten meekrijgen. Zwembad en indoorspeelplaads waren prima. Stacaravan ook top. Simply in Besse is een fijne supermarkt. Eten bij T-me (naast Spar) was onverwacht lekker. Voor kids is een step of fiets op de camping een aanrader. Vriendelijk personeel dat goed Engels spreekt. Betaalde en gratis Wfi geven goed bereik. Het meer is openbaar en op mooie dagen druk. Neem voor schaduw een parasol mee.
    Gereisd met jonge kinderen in maart 2016

De 3 de keer... Nog steeds zalige vakantie gehad

Katrijn, 31-1-2016

Mooi kleine camping

Vriendelijk personeel

Leuk zwembad

Heerlijk restaurant aan meer

Mooie ligging

Veel te doen in omgeving ( ivm wandelen)

Een Meer waar je kan rondwandelen

Geen winkeltje op wandelafstand, wel brood en noodartikelen zoals toiletpapier enz.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Leuke camping aan het meer in mooie omgeving!

Nijenhuis, 8-11-2015

Hele leuke camping aan Lac Chambon. Mooie vulkanische omgeving, veel uitstapjes. Prima stacaravan met overdekt terras op een ruime plek. Niet alle stacaravans hebben een ruime plek (tip: wensen aangeven bij reservering). Zwembad met waterglijbanen is prima en verwarmd, maar het meer vonden wij leuker om te liggen, zwemmen, varen, aquapark! Waterspeeltuin hebben de kinderen ( 8 en 11) geen gebruik van gemaakt. Binnenspeeltuin wel! Iedere avond naar het grote sport/speelveld bij het meer om te voetballen, jeu de boules, tafeltennis, volleybalnet e.d. Voornamelijk Fransen en de camping is dus Frans georiënteerd. Wel leuke relaxte mensen en sfeer. En gelukkig wel een paar andere Nederlandse gezinnen. 's Avonds div. shows en spectaculair vuurwerk bij het meer! Het weer was wisselend. Veel dagen mooi weer rond 30 graden, maar ook wat regen en een paar frissere dagen gehad. Begin augustus jaarlijkse een autorace in omliggende bergen, dat vonden de jongens geweldig! Heerlijke vakantie gehad!
    Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Heerlijke vakantie gehad!

N., 15-8-2015

Wij hebben een prima vakantie gehad. De camping ligt aan een mooi meer, met een mooi strandje (en speeltuin). Mijn man en zoontje hebben er bijna dagelijks gevist.

Het zwembad en het splahsbad waren erg in trek bij onze kinderen, zo ook de overdekte speelhal (gesloten tussen 12.00 en 15.00). Wij hadden een mooie, ruime kampeerplaats voor onze vouwwagen. Een nadeel was dat we aan een doodlopend erg smal straatje zaten, dus elke keer weer achteruit terug.

Erg mooie omgeving, we hebben leuke uitstapjes gemaakt (kasteel in Murol met roofvogelshow en riddershow vonden onze kinderen erg leuk, zo ook de kabelbaan naar Puy Sancy, de grotwoningen). Je kunt er ook mooie wandelingen maken!

Het sanitair was erg schoon, mooie ruime douches. Op,de camping is wel stokbrood te koop, maar voor de andere boodschappen moet je naar het dorp (+- 2 km).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Zeer geslaagd verblijf zomervakantie

De Bruyne Vermincksel, 14-7-2015

nadat we enkele jaren gelden reeds verbleven op deze camping,, dit maal super verblijf ; belangrijke inspanningen zijn geleverd om meerwaarden te leveren o.a sanitair up to date hyper modern en netjes, nieuw gebouw resturant met ruime mogelijkheden, bijkomende sportterreinen ingericht, bij familiecenter,bestaand minivoetbal terrein omgebouwd tot waterspeeltuin kinderen tot 12j ; met ligzetels voor volwassen,stacaravans voorzien van nieuwe super zonneluifels.dit alles aansluitend bij bestaande 2 zwembaden,en de onmiddelijke nabijheid van het meer met strand ,en bewaakte zwemgelegenheid
    Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Nette camping, aan mooi meer

Fleur, 5-7-2015

Huisje: We hadden een 5pcottage met 2 volwassen en 1 kind.

Alles was wat aan de krappe kant, maar prima als je er geen hoge verwachtingen van hebt.

Minpunt: Minivaatwasser kon niet zomaar open, dan moest je de stoelen eerst verplaatsen anders kon hij niet open.

Schoonmaak: stoffig en veel bloedvegen van doodgemepte vliegen op de muren.

De bedden vond ik vreselijk (vering). Ik sliep op de uitgeklapte bank in de zitkamer.

Terras: Prima, genoeg ruimte. Wij hadden het geluk dat we veel gras voor het terras hadden (huisje 10. 11 ook trouwens)

Camping: Mooie ligging. Netjes en schoon.

Het overdekte speelgedeelte was doordeweeks pas om 17.00 uur (!) open. In het weekend vanaf 15.00 uur.

Bij het zwembad kon je geen eten en drinken halen... alles was dicht. Gemiste kans, want er waren mensen genoeg rondom het zwembad!

Er was ook geen winkeltje (ook niet vanaf juli).

Gereisd met jonge kinderen in juni 2015

tegengevallen je zat rondom tussen de Fransen

flier, 19-8-2013

slecht

de omgeving is prachtig een bosrijke omgeving

de toiletten waren redelijk schoon maar de douchjes waren vies

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Yelloh! Village Le Pré Bas bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh! Village Le Pré Bas in Chambon-sur-Lac (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh! Village Le Pré Bas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Yelloh! Village Le Pré Bas scoort een 7.89 uit 10 op basis van 52 reviews.